Jump to content

Forester 05-07 turbo AT-bezpieczne podniesienie mocy


kecajek

Recommended Posts

Witam wszystkich,

w imieniu kumpla, który myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy.
O ile można podnieść moc, aby pozostałe, fabryczne żelazo to jeszcze wytrzymało?

Jeśli to pytanie powinno być w innym dziale (jadę nielegala?)-proszę o przeniesienie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy.

AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. 

Link to comment
Share on other sites

 

myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy.

AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. 

 

Dzięki za odpowiedź :)

Rozumiem, że skrzynie wytrzymywały więcej niż "od przeglądu do przeglądu" ;)

Link to comment
Share on other sites

Tutaj nie chodzi o to ile wytrzyma skrzynia, bardziej bym się martwił o to ile zniesie konwerter, bo w głównej mierze on jest dopasowywany do mocy i momentu. ;)

Link to comment
Share on other sites

tez nie dokońca rozumiem pytanie , co oznacza według Ciebie "żelazo"  ?!

odpowiedz otrzymałes juz od kolegi :

 

AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. 

 

 

wiec ni mniej ni wiecej to jest odpowiedz na pytanie , w skrzyni biegów jej najsłabszym punktem jest konwerter hydrokinetyczny , i skoro sa juz forestery z wyżej wymienionymi parametrami to znaczy ze tyle to wytrzymuje. 

 

Z obserwacji własnych mam jeszcze takie spostrzeżenie że jak ktoś jest katem i pałuje bez rozumu nieprzestrzega zasadniczych załozen koserwacyjno/eksploatacyjnymi to zajezdzi na smierc wersje seryjna, gdy uzywac z głowa mozna sie bawic bez obaw w podnoszenie mocy. Widywałęm automaty w audi z lat 97-2004 tiptronic i multitronic zadne  znich nielubia tuningu a multi w szczególnosci i jakoś użytkownicy pomimo zwiekszenia mocy sobie chwalili i nie narzekali na awaryjnosc skrzyń.....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

z doniesień od znajomych wychodzi, że podniesienie momentu do ok. 400Nm ta skrzynia (dobrze traktowana) znosi bez problemów.

Dzięki :)

I w odpowiedzi na inne wiadomości-wiem, że napisano, że wytrzymują taką moc, tylko na jak długo? Skoro jednak traktowane z głową są trwałe-to w porządku. Przekażę taką informację.

Wtrącenie na temat konwertera nieco mnie zmyliło. Wystarczyło napisać, że konwerter może najwcześniej ucierpieć, ale całość traktowana sensownie sporo wytrzyma i byłoby po kłopocie.

Tak więc-dziękuję za informacje :)

Link to comment
Share on other sites

Wtrącenie na temat konwertera nieco mnie zmyliło. Wystarczyło napisać, że konwerter może najwcześniej ucierpieć, ale całość traktowana sensownie sporo wytrzyma i byłoby po kłopocie.

 

 

nie jestem szpecem od automatów bo miałęm raptem tylko jeden automat i to przez rok czasu, super wygodne ale jednak wole sam wajchowac. 

Ale kolego rozdzielanie skrzyni na "konwerter" i "reszte" mija sie z celem. Bo konwerter obrazowo to takie serduszko w skrzyni AT które jak sie zepsuje to naprawa jest bardziej kosztowna niz jak to mówisz "reszty" która raczej sie nie psuje. Ale mowie tu na podstawie innych marek jak jest w subaru niewiem (tu wszystko jest na odwrót)

 

Ale sam widzisz sa doniesienia ze skrzynie w subaru znosza przeciazenia bardzo dobze 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale kolego rozdzielanie skrzyni na "konwerter" i "reszte" mija sie z celem. Bo konwerter obrazowo to takie serduszko w skrzyni AT które jak sie zepsuje to naprawa jest bardziej kosztowna niz jak to mówisz "reszty" która raczej sie nie psuje.

Zwróć uwagę, że to nie ja zacząłem to dzielić na części składowe ;)

Link to comment
Share on other sites

Z moich doświadczeń skrzynia 4eat daje radę przy podnoszeniu mocy. Nie wiem jak to się sprawdza w 2.5T ale w 2.0T po lekkich modach (wydech, program) skrzynia budzi się do życia i działa nieporównywalnie szybciej i sprawniej. To oczywiście za sprawą wyższego momentu. Tenże moment może być również powodem szybszego zużycia skrzyni w przypadku większych modów, skutkujących mocami rzędu 300ps i 400-450nm i więcej. Zgadzam się z kolegami powyżej, że wiele zależy od użytkowania. Trzeba pamiętać żeby nie przegrzewać oleju w skrzyni bezmyślnym katowaniem. Warto też zastanowić się nad sportowym konwerterem i dodatkową chłodnicą ATF.

Ja mam u siebie 2.0T z 4eat dłubnięte w okolice 300ps/400nm, sportowy konwerter i wszystko działa sprawnie, szybko i daje wiele frajdy.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...