kecajek Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Witam wszystkich, w imieniu kumpla, który myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy.O ile można podnieść moc, aby pozostałe, fabryczne żelazo to jeszcze wytrzymało? Jeśli to pytanie powinno być w innym dziale (jadę nielegala?)-proszę o przeniesienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 16, 2016 Share Posted February 16, 2016 myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy. AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted February 17, 2016 Author Share Posted February 17, 2016 myśli o zakupie turbo-Forka z lat 05-07 ze skrzynią AT (czyli 4EAT?) i późniejszym podniesieniu mocy. AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. Dzięki za odpowiedź Rozumiem, że skrzynie wytrzymywały więcej niż "od przeglądu do przeglądu" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Tutaj nie chodzi o to ile wytrzyma skrzynia, bardziej bym się martwił o to ile zniesie konwerter, bo w głównej mierze on jest dopasowywany do mocy i momentu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Tutaj nie chodzi o to ile wytrzyma skrzynia, bardziej bym się martwił o to ile zniesie konwerter, bo w głównej mierze on jest dopasowywany do mocy i momentu. Dobra-to inaczej-"żelażo" radzi sobie z takimi modyfikacjami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Powiem tak, ni cholery nie rozumiem pytania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 (edited) tez nie dokońca rozumiem pytanie , co oznacza według Ciebie "żelazo" ?! odpowiedz otrzymałes juz od kolegi : AT dużo znoszą,bywały już na Forum Forki z mocą 300KM+ oraz mające 500Nm+ i skrzyniami AT. wiec ni mniej ni wiecej to jest odpowiedz na pytanie , w skrzyni biegów jej najsłabszym punktem jest konwerter hydrokinetyczny , i skoro sa juz forestery z wyżej wymienionymi parametrami to znaczy ze tyle to wytrzymuje. Z obserwacji własnych mam jeszcze takie spostrzeżenie że jak ktoś jest katem i pałuje bez rozumu nieprzestrzega zasadniczych załozen koserwacyjno/eksploatacyjnymi to zajezdzi na smierc wersje seryjna, gdy uzywac z głowa mozna sie bawic bez obaw w podnoszenie mocy. Widywałęm automaty w audi z lat 97-2004 tiptronic i multitronic zadne znich nielubia tuningu a multi w szczególnosci i jakoś użytkownicy pomimo zwiekszenia mocy sobie chwalili i nie narzekali na awaryjnosc skrzyń..... Edited February 25, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 z doniesień od znajomych wychodzi, że podniesienie momentu do ok. 400Nm ta skrzynia (dobrze traktowana) znosi bez problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 z doniesień od znajomych wychodzi, że podniesienie momentu do ok. 400Nm ta skrzynia (dobrze traktowana) znosi bez problemów. Dzięki I w odpowiedzi na inne wiadomości-wiem, że napisano, że wytrzymują taką moc, tylko na jak długo? Skoro jednak traktowane z głową są trwałe-to w porządku. Przekażę taką informację. Wtrącenie na temat konwertera nieco mnie zmyliło. Wystarczyło napisać, że konwerter może najwcześniej ucierpieć, ale całość traktowana sensownie sporo wytrzyma i byłoby po kłopocie. Tak więc-dziękuję za informacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 (edited) Wtrącenie na temat konwertera nieco mnie zmyliło. Wystarczyło napisać, że konwerter może najwcześniej ucierpieć, ale całość traktowana sensownie sporo wytrzyma i byłoby po kłopocie. nie jestem szpecem od automatów bo miałęm raptem tylko jeden automat i to przez rok czasu, super wygodne ale jednak wole sam wajchowac. Ale kolego rozdzielanie skrzyni na "konwerter" i "reszte" mija sie z celem. Bo konwerter obrazowo to takie serduszko w skrzyni AT które jak sie zepsuje to naprawa jest bardziej kosztowna niz jak to mówisz "reszty" która raczej sie nie psuje. Ale mowie tu na podstawie innych marek jak jest w subaru niewiem (tu wszystko jest na odwrót) Ale sam widzisz sa doniesienia ze skrzynie w subaru znosza przeciazenia bardzo dobze Edited February 26, 2016 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Ale sam widzisz sa doniesienia ze skrzynie w subaru znosza przeciazenia bardzo dobze W zasadzie tonwg doniesien Forek z AT dopiero po remapie zaczyna jezdzic jak powinien;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kecajek Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Ale kolego rozdzielanie skrzyni na "konwerter" i "reszte" mija sie z celem. Bo konwerter obrazowo to takie serduszko w skrzyni AT które jak sie zepsuje to naprawa jest bardziej kosztowna niz jak to mówisz "reszty" która raczej sie nie psuje. Zwróć uwagę, że to nie ja zacząłem to dzielić na części składowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinar Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 Z moich doświadczeń skrzynia 4eat daje radę przy podnoszeniu mocy. Nie wiem jak to się sprawdza w 2.5T ale w 2.0T po lekkich modach (wydech, program) skrzynia budzi się do życia i działa nieporównywalnie szybciej i sprawniej. To oczywiście za sprawą wyższego momentu. Tenże moment może być również powodem szybszego zużycia skrzyni w przypadku większych modów, skutkujących mocami rzędu 300ps i 400-450nm i więcej. Zgadzam się z kolegami powyżej, że wiele zależy od użytkowania. Trzeba pamiętać żeby nie przegrzewać oleju w skrzyni bezmyślnym katowaniem. Warto też zastanowić się nad sportowym konwerterem i dodatkową chłodnicą ATF. Ja mam u siebie 2.0T z 4eat dłubnięte w okolice 300ps/400nm, sportowy konwerter i wszystko działa sprawnie, szybko i daje wiele frajdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioo Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Panowie sorry za off top, jaki jest orientacyjny koszt konwertera (seria) forek 2,0 NA 2007? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now