Skocz do zawartości

Nowy Forester a fotele od Levorga/WRX/OBK?


anakinsky

Rekomendowane odpowiedzi

Tył nie pasuje. Oparcie jeszcze można w miarę łatwo dopasować, choć idealnie nie jest. Siedzisko kanapy ma jednak inny kształt i jest niższe. Zostaną szpary. Choć pewnie dobry tapicer bez większych problemów by sobie z tym poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postaram się krótko i treściwie:

1. Kierownica:

- kierownica od Levorga ma numer GS120-05900 co po rozkodowaniu wychodzi że jest kierownicą WRX.

WRX różni się od kierownicy STI o numerze  34312VA022VH tym że STI jest szyte czerwoną nicią i boczne części skóry na kierownicy są perforowane.

( jak widzę kierownicę od STI ma kolega KO MAR).

Do tego trzeba zakupić  tylną osłonę kierownicy WRX Back Cover - 34317VA010 ponieważ jest ona inna niż w kierownicy do Forestera która nie jest ścięta dołem

Ale żeby nie było że jest bezproblemowo to: AIR BAG od Levorga jest inny i są opcje dwie: 1-sza -kupujemy AIR BAG do Levorga  i ten plasyki srebrny widoczny poniżej

poduszki (ps. poduszka do Levorga NIE REGENEROWNA jest raczej trudno dostępna), 2-ga - mocujemy poszuszkę od Forestera i dolny plastik srebrny od Forestera.

Ale wtedy uzsykujemy efekt jak u kolegi KO MAR - czyli delikatne szpary pomiędzy tylną obudową , poduszką a srebrnym elementem u dołu kierownicy.

Ja osobiście dałem kierownicę od Levorga z niebieską nitką, AIR BAG od Forestera a dolny srebrny plastik troszkę inaczej zamontowałem i zminimalizowałem szpary...

Nie jest idelanie ale akceptowalnie...a kierownica WRX od Levorga - SUPER.

Koszt kierownicy od Levorga z przyciskami, tylną obudową do około 800-1100pln brutto. (przyciski trzeba przełozyć ale wszystko pasuje Plug&Play).

Łopatki do zmiany biegów można zostawić od Levorga (w mojej wersji w Foresterze miałem srebrne a od Levorga były czarne)

 

2. Siedzenia:

- przednie pasują Plug&Play - jeśli jest zgodność wersji Forestera i Levorga, czyli u mnie:

Fotel kierowcy - poduszka boczna, podgrzewanie, napinacze pasów, elektryczne sterowanie,

Fotel pasażera - poduszka boczna, podgrzewanie, napinacze pasów, ręczne sterowanie.

Co ważnne - fotele od Levorga mają niższy stalowy stelaż i przez to mo montażu są one niższe o około 4-5cm.

Mnie to bardzo pasuje bo jeżdziłem na opuszczonym maksymalnie siedzeniu kierowcy  (w oryginale) przez co Pasażer siedział

wyżej niż ja...teraz Pasażer nadal nie ma możliowści regulacji w pionie ale przez krótsze nóżki siedzenia siedzi niżej , a ja nie jeżdzę

z siedzeniem kierowcy opuszczonym na maksa nisko tylko lekko podniesionym.

Maksymalnie podniesione siedzenie od Levorga oczywiście będzie niżej niż oryginalne siedzenie Forestera podniesione na maksa

więc trzeba to wziąć pod uwagę.

Kolejna rzecz - tylne mocowanie siedzeń jest w takich wnękach w podłodze które przy oryginalnych siedzeniach są maskowane plastikami, które

po zmianie na siedzenia Levorga nie pasują właśne  z tego powodu że siedzenia od Levorga mają niższe stelaże.

Plastikowe zaślepki od Levorga także nie pasują bo widocznie jest inne profilowanie podłogi.

Jak ktoś rozwiązał skutecznie i estetycznie ten problem to proszę o info.

 

- tył - oparcia pasują do mocowań - trzeba tylko przełożyć wtyczki AIR BAGÓW - tz. wypiąć metalowe piny z plastikowych wtyczek i przełożyć.

          Oparcia nie są spasowane bokami idealnie do krzywizny plastików ale to można albo zakceptować albo plastikowe boki obić i wyprofilować

          pod obiciem żeby pasowały.

         - kanapa NIE PASUJE - gąbka w Levorgu jest cieńsza niż w Foresterze i tym samym obicie skórzane jest też krótsze. Ale oddaję do tapicera

           i przełoży mi obice z Levorga na gąbkę z Forestera i doszyje dołem brakujący pasek.

Koszt kompletu siedzeń przód+tył - około 2tys brutto

 

Wrażenia:

- wizualne: kierownica i siedzenia pasują idealnie niebieską nitką..

- uzytkowe - siedzenia od Levorga są dużo wygodniejsze, twradsze ale wyprofilowane i trzymają na boki

 

Pozdro

OD_LÓD

 

 

Edytowane przez Od_lód
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z takim kompletem XT powinno wychodzić fabrycznie :)

 

Ja do fotela pasażera z Levego przełożyłem stelaż od fotela z Forestera. Dzięki temu pasażer siedzi niżej, niż na fotelu z Forestera ale jednak nie tak głęboko i nisko, jak na fotelu z Levorga. Dodatkowo rozwiązało to problem maskownic, ponieważ w takim układzie pasują oryginały z Forka. 

Jeśli ktoś się narzeka na fotele w Forku (swoją drogą moim zdaniem całkiem wygodne przy dłuższych podróżach), to taka zmiana jest zdecydowanie na plus. Niewielkim kosztem zmienia wygląd i trzymanie boczne nie pogarszając przy tym komfortu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Na to pytanie chyba nie odpowie nikt z e 100% pewnością.

Pokaż zdjęcia foteli jakie chcesz zamontować...

Po moich doświadczeniach z zamianą foteli z Levorga mogę powiedzieć że:

- mam wrażenie że sposób montażu przednich foteli w różnych modelach Subaru z podobnych roczników jest bardzo podobny.

Rozstaw śrub myslę że się zgadza, natomiast jak widać po fotelach z Levorga - różnią się wysokością stelaża foteli.

Zatem po zamianie można uzyskać inną wyskość siedziska - co dla jednych może być zaletą, a dla drugich wadą.

Ale zanim bym się zdecydował na zmianę siedzeń to bym pomierzył rozstaw otworów w szynach w OBK.

- do do podłączenia wtyczek - przednie fotele z Levorga do FXT 2014 podesżły P&P. Jak pisałem wyżej, miały takie samo wyposażenie (elektryka, poduszki,

napinacze pasów)...po podłączeniu nie wyskoczył żaden błąd.

Domyslam się, ze chcesz zamienić siedzenia ze względu na poszycie - a nie na kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 20.03.2019 o 22:16, K0 MAR napisał:

Ja do fotela pasażera z Levego przełożyłem stelaż od fotela z Forestera.

 

kolejne odgrzewanie :) Możesz przybliżyć sprawę zmiany stelaża? Chcę zapakować do XT MY18 fotele od Levorga/WRX/STi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic skomplikowanego - odkręcasz od foresterowego fotela pasażera cały system przesuwu i mocowania do podłogi i przekładasz do fotela docelowego.

Konkretnie w moim przypadku, aby pasażer nie siedział na podłodze, przełożyłem te elementy z fotela Forestera do fotela Levorga. Punkty montażowe są identyczne. Dzięki temu na fotelu pasażera nie siedzi się tak nisko, że nie widać świata przez przednią szybę :D Kolejny plus - pasują oryginalne maskownice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się sprawie bliżej i faktycznie fabryczne osłony prowadnic foteli nie będą pasować ale tragedii nie ma. Pasażerowie z tyłu będą mieli zakaz patrzenia pod nogi.  W przyszłym tygodniu zrobię próbuję przeszczepu na oryginalnych stelażach i pasażer będzie za nisko zmienię stelaż. Wstępnie powinno być ok ponieważ różnica wysokości ok.5 cm to obecna nadwyżka. Przy moich 185 cm siedzi się na prawym bardzo dziwnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na te brakujące maskownice polecam https://brisk.net.pl/produkt/czesci-samochodowe/subaru/subaru-forester-iv

Generalnie je polecam. Zwłaszcza jak się nanosi do samochodu dużo błota/piasku lub ma dzieciaki :D

 

Zobaczysz jak dziwnie będzie na fotelu pasażera po zamianie. Ja mam 190 i przy odsuniętym fotelu siedziałem praktycznie jak pilot w rajdówce :upside-down-face_1f643-small: Drobniejsza osoba przez szybę widziała niewiele. Efekt ten, poza niskim stelażem, potęguje jeszcze kształt siedziska w fotelu z Levego/STI. Siedzi się naprawdę głęboko. Po zmianie stelaża jest ok - już nie na taborecie ale jeszcze nie na podłodze.

Natomiast ustawienia fotela kierowcy są w tym momencie idealne. Na ori fotelu nawet najniższe położenie było dla mnie zbyt wysokie, choć żeby być uczciwym NIGDY na komfort fotela nie narzekałem. Po zamianie kształt, wysokość oparcia, długość siedziska, boczki foteli z Levorga jednak zdecydowanie bardzie mi odpowiadają. Przejechałem już na nich w Forku grubo ponad 100 tys. km i uważam ten mod za strzał w 10.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, K0 MAR napisał:

 

pasują do podłogi ? Na zdjęciach wyglądają trochę dziwnie :)

Właśnie szukam opcji zamiany oryginalnych na dłuższe (głębiej wchodzące pod pedały) i lepiej zabezpieczające tył. powyższe wydają się spełniać wszystkie warunki.

Tak  przy okazji. Nie znalazł ktoś jakiegoś patentu na konkretne zabezpieczenie bagażnika? standardowa mata + rozszerzenie na oparcia kanapy na 450pln średnio się nadaje. Znalazłem w sieci coś takiego ale coś mi to pachnie chińskim badziewiem.

 

 

snip_20210326071805.jpg

snip_20210326071835.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopasowanie jest dobre. Dywanik kierowcy ma solidne wzmocnienie w miejscu na stopę (tam, gdzie najczęściej gumowe się przecierają/wygniatają). Są bardzo głębokie - kryją praktycznie 100% ori wykładziny. Tylny kryje również tunel środkowy i jest jako jeden element. Wykonane nie są z gumy tylko z takiej mocnej pianki? Są dosyć sztywne. I patrząc z perspektywy czasu są odporne na zużycie. Używam ich dość intensywnie już 4 rok i nie ma się do czego przyczepić. Łatwe do utrzymania w czystości.

 

Najlepsze moim zdaniem są WeatherTechy. Używam w STI i to najlepsze dywaniki z jakimi miałem do czynienia. Natomiast cena x3. I zupełnie inny materiał - takie tworzywo plastikopodobne. Nie są tak głębokie jak Briski ale błoto z nich nie wycieka ;)

https://www.weathertech.com/subaru/2017/forester/floorliner-hp/

 

Nie mam niestety konkretnych zdjęć ze środka tych Brisków. Tylko takie coś znalazłem:

 

20200613_193311.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

K0 Mar. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie foteli. Przeszczepiales do SJ XT z pamięcią foteli? Do mojego z pamięcią niestety nie pasują wtyczki od Levorga. Sprawdzam jeszcze czy przypadkiem fotele które mam nie są od Levorga bez pamieci ustawień i stąd problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Ja mam założone w MY15 czyli bez pamięci.

Sądzę, że może być podobny problem jak z wtyczkami w tylnej kanapie. Są inne w kształcie - mi je przepinował elektryk. Myślę, że te od foteli z regulacją również jest w stanie bez problemu zamienić. Jeśli masz jakiegoś znajomego elektryka określ mu temat i pewnie Ci pomoże.

W MY15 i fotelu z Levorga miałem 3 lub 4 wtyczki - na 100% były od elektryki/przesuwania, od podgrzewania i od airbagów. Nie pamiętam czy była jeszcze wtyczka od napinaczy pasów :/ Wszystkie w każdym razie w przednich fotelach pasowały plug&play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. Są inne i niestety nie można uzyskać pełnej funkcjonalności. Nie będzie działał system pamięci ustawień plus trzeba złączki przerabiać ponieważ w SJ XT z pamięcią jest jedna wtyczka.

W tej sytuacji muszę odpuścić i będę miał dwa fotele do sprzedania lub jako meble w gabinecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak warto pogadać z jakimś ogarniętym elektrykiem. Nie sądzę aby to było trudne do zrobienia.

Ewentualnie poświęć pamięć foteli - no chyba, że bardzo często zmienia się kierowca.

W każdym razie nie poddawaj się ;) Może taka wiązka z wtyczką jest dostępna w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy ktoś orientuje się czy da się wstawić bez problemu fotel z elektrycznym sterowaniem (ale bez pamięci ustawień) do auta z fotelami z mechaniczną regulacją?

sprawdzałem i do fotelu kierowcy idzie wiązka z 3ma wtyczkami - w wersji mechanicznej. rozważam instalację elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...

W temacie zamiany foteli w forku SJ, to czy ktoś się orientuje czy podejdą fotele of Forka SK lub XV II? 

Te z levorga fajne ale chciałbym półskóry raczej niż pełną skórę. no i niebieska nić nie pasuje zupełnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...