Garibaldi Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Witam Pierwszy przegląd w salonie ASO po roku od zakupu za mną. Mam takie małe dwa pytania co do rezultatów: 1) zamiast oleju 0w40 mam wlany 5w30 - czy to norma ?? 2) Widzę że dolali mi pół litra płynu chłodniczego i wymienili jakąś tajemniczą uszczelkę za kilka zł. Samochód ma przejechane 9k km w ciągu tego roku. Czy taki ubytek płynu to standard ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 co do oleju dobra zmiana z "wody" na olej. Uszczelka moze przez nia plyn umykal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Czemu to 0W40 miałby być "wodą" ? tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Garibaldi, zapewne myślałeś o 0W-20, a nie 0W-40. Co do oleju wymienionego, to instrukcja obsługi dopuszcza zamiast 0W-20 właśnie 5w-30 i co do zasady taki olej leją serwisy. Co do ubytku płynu chłodniczego, to takowego nie odnotowałem w swoim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Uszczelka to zapewne jednorazowa uszczelka korka spustowego oleju. Wymienia się ją zawsze przy wymianie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) U mnie tez zalano 5w30 quazara wymieniono filtry magiczna uszczelke. Na twoim miejscu zastanawialbym sie nad tym plynem chlodniczym bo albo w fabryce w japoni zalali za malo i teraz panowie uzupelnili ( najprawdopodobniej) albo jest gdzies wyciek lub jest spalany -oby nie. Monitoruj jego stan Edytowane 13 Lutego 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszael Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Gdyby było tak, że płynu chłodniczego ubywałoby z powodu nieszczelności w samym silniku, wskutek której płyn przedostawałby się do komory spalania, to ta nieszczelność działa w dwie strony. Płyn powinien zostać wyraźnie zanieczyszczony: zmienia delikatnie kolor stając się brudniejszy, a w zbiorniku wyrównawczym pływają męty lub tłuste plamy, a w skrajnym przypadku podczas dodawania gazu bulgoczą pęcherzyki spalin. Jeśli takich objawów nie ma, a płynu będzie nadal ubywać, to najprawdopodobniej masz nieszczelność gdzieś na wężach albo chłodnicy (zdarza się, że chłodnica zostaje przedziurawiona drobnym kamykiem, który dostał się przez wlot powietrza). Sprawdź, czy na elementach układu chłodzącego nie ma białych zacieków. Odparowany w wysokiej temperaturze płyn chłodniczy pozostawia biały osad przypominający sól. W każdym bądź razie monitoruj sytuację i jeśli okaże się, że płynu jednak ubywa, to reaguj natychmiast, bo to zła oznaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garibaldi Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Dzięki za informacje - będę obserwował potencjalnego pacjenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się