Jump to content

Zakup Forestera III generacji


yeti800
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Chciałbym w tym roku zostać właścicielem Forestera III generacji, benzyny, bez turbo. Chciałbym przeznaczyć na to około 45000 zł.

 

Jak silniki współpracują z instalacjami LPG? Czy bardziej pod instalację nadaje się wersja 2.0 czy 2.5? Jaka instalacja gazowa będzie odpowiednia do auta? Gdzie w Poznaniu dobrze zamontują instalację? Nie będzie też problemu żeby zamontować instalację gdzieś w Wielkopolsce, dużo bardziej zależy mi żeby zrobić to porządnie.

 

Gdzie w Poznaniu jest dobry mechanik znający się na temacie, bo jak wiadomo czasami i tam trzeba kasę zostawić?

 

Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej?

 

 

Forester jak wiadomo 4x4 wiec duzo mocy zabieraja napędy i troszke inaczej to jedzie i w zakretach i po porstej. Niesądze by ktoś był wstanie Ci odpowiedziec na to pytanie chyba ze akurat ktos ma do dyspozycji i mazde i forestera i ma porównanie na bieżąco. Odrazu mówie NIGDY nie jezdziłem 2.0 N/a subarowm ale wydaje mi sie ze troszke słaby motor na tak wysoka bude jesli ktos chce jezdzic dynamicznie na trasie, ale to moje luzne przemyślenie nie poparte doswiadczeniem! Ja mam 2.0D i dynamika jest spora po lekkich modyfikacjach do tego stopnia że ze spokojnego przewidywalnego użytkownika drogi coraz bardziej lubie komuś wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw :P 

Edited by NewSuberator
Link to comment
Share on other sites

 

 

wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw  
 

 

to chyb bardziej żarcik 

 

 

 

czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy
 

 

koleżanka ma takie auto, manual jeszcze z reduktorem, kupione nowe w salonie Subaru, auto do spokojnej jazdy

przed wyprzedzeniem TIR-a albo się pomodlić albo czekać na długą wolną, prostą 

Link to comment
Share on other sites

 

wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw  
 

 

to chyb bardziej żarcik 

 

 

 

czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy
 

 

koleżanka ma takie auto, manual jeszcze z reduktorem, kupione nowe w salonie Subaru, auto do spokojnej jazdy

przed wyprzedzeniem TIR-a albo się pomodlić albo czekać na długą wolną, prostą 

 

czemu żart ? 

ja tam sobie chwale forester ma krótką skrzynie i przy swojej wadze naprawde żwawo sie prowadzi (mowie tu o dieslu)

Niejest to demon przyspieszeń ani vmax ale to tylko  2.0 D ! a Dynamika na plus jak dla mnie po przesiadce z 3.0 PB z duza korzyścią dla naszego dieselka jak chodzi o dynamike, na trasie przy duzych predkosciach (160 km/h) troszke ma zadyszke  ale daje sobie rade a przy normalnej predkosci 90km/h na czartym biegu przyspiesza bardzo ładnie i wyprzedanie jest dynamiczne i bezproblemowe. Takie jest moje zdanie i odczucie jak ktoś smigał czymś mocniejszym to pewnie ma mieszane uczucia ..

 

z tym przykozaczeniem do bmw to faktycznie zart , bo juz dawno z tego wyrosłem  B)

Edited by NewSuberator
Link to comment
Share on other sites

 

 

czemu żart ? 
 

 

wspomniane momenty/moce to nic nadzwyczajnego w dzisiejszych czasach, tak więc z tym kozaczeniem to może być różnie bo masa jak i budowa Forestera swoje robi 

 

 

 

Albo zredukować na trójkę.

 

 

z 3 na 3 to by była strata czasu  ;)

Link to comment
Share on other sites

Niesądze by ktoś był wstanie Ci odpowiedziec na to pytanie chyba ze akurat ktos ma do dyspozycji i mazde i forestera i ma porównanie na bieżąco.

 

To nie musi być koniecznie Mazda. Może być porównanie z innym sedanem o podobnej mocy z okolic 2003 roku:) Wiem, że to czym obecnie jeżdżę też nie jest jakimś drogowym demonem, po prostu nie chciałbym zejść niżej z dynamiką jazdy.

Edited by yeti800
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie porównanie benzyny którą mam do diesla lekko podkręconego mija się z celem trochę. Już seryjny boxer diesel dużo lepiej radzi sobie z foresterem. W dodatku ma 6 biegową skrzynie, w 2.0 N/A niestety jest tylko 5 i tego 6 brakuje na autostradzie ;/. 3 tys obrotów przy 140 o ile pamiętam to trochę jednak męczy przy długiej trasie. Nie mniej trzeba się nauczyć głęboko redukować przy wyprzedzaniu :). Na początku miałem tak, że wydawało mi się, że zbierze się spokojnie :D. Nie zbierze ;( nie miał ochoty. Nie będzie to demon prędkości, 12 sekund do 100 to nie jest super wynik, ale nie czuje się zawali drogą w swoim forku :). Samochód bardzo fajny, przestronny (może bagażnik przydałby się troszkę większy, ale ma za to 17 calowy pełny zapas (225) więc to zabiera sporo miejsca. Regulowane oparcie tylnej kanapy bardzo fajna sprawa na długie trasy. Przez pierwsze 2 lata na wakacjach kilkanaście godzin autostradą subarak wspomógł się małą ilością oleju, ale to podobno każdy tak ma ( albo media kłamią :D ). Proponuję rozważenie wygłuszenia drzwi, podobno znacząco poprawia komfort jazdy, jest ciszej, ja się jeszcze za to nie zabrałem. Tendencja silnika jest taka, że powyżej 3 tys. obrotów forester Ci ustępuje i zaczyna się brać do roboty :).

Link to comment
Share on other sites

Odrazu mówie NIGDY nie jezdziłem 2.0 N/a subarowm ale wydaje mi sie ze troszke słaby motor na tak wysoka bude jesli ktos chce jezdzic dynamicznie na trasie, ale to moje luzne przemyślenie nie poparte doswiadczeniem!

 

Ja mam Forka II. generacji z silnikiem 2.0 158KM i nie jest to szybki samochód, wyprzedza się słabo.

 

Taka jest brutalna prawda ; /.  Ale kto kupuje lodówkę, osiołka 125KM przed liftem czy 158KM po, żeby stać się demonem prędkości ? To raczej decyzja, ze względu na AWD i *nietuzinkową budę :D.

 

*Czasem specjalnie jadę 2gim samochodem, z tyłu, żeby pooglądać my05' przed liftem. Przynajmniej oko cieszy.

Edited by Masu
Link to comment
Share on other sites

Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej?

demon szybkości to nie będzie... :-/ kup turbo - mówię Ci jako posiadacz NA i XT
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej?

Najogólniej - podobnie.

Dla "klasycznych" danych 0-100 :

Mazda 1.8/120 - 11,3

Forester III 2.0/150 - 10,7

Masa własna Mazda ok. 1300

Forester ok. 1500

Czyli relacja masy do mocy :

Mazda 10,8 kg/KM

Forester 10,0 kg/KM

Przy prędkościach wyprzedzania na normalnej drodze opory powietrza nie mają jeszcze znaczenia.

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...