yeti800 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Witam Chciałbym w tym roku zostać właścicielem Forestera III generacji, benzyny, bez turbo. Chciałbym przeznaczyć na to około 45000 zł. Jak silniki współpracują z instalacjami LPG? Czy bardziej pod instalację nadaje się wersja 2.0 czy 2.5? Jaka instalacja gazowa będzie odpowiednia do auta? Gdzie w Poznaniu dobrze zamontują instalację? Nie będzie też problemu żeby zamontować instalację gdzieś w Wielkopolsce, dużo bardziej zależy mi żeby zrobić to porządnie. Gdzie w Poznaniu jest dobry mechanik znający się na temacie, bo jak wiadomo czasami i tam trzeba kasę zostawić? Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej? Forester jak wiadomo 4x4 wiec duzo mocy zabieraja napędy i troszke inaczej to jedzie i w zakretach i po porstej. Niesądze by ktoś był wstanie Ci odpowiedziec na to pytanie chyba ze akurat ktos ma do dyspozycji i mazde i forestera i ma porównanie na bieżąco. Odrazu mówie NIGDY nie jezdziłem 2.0 N/a subarowm ale wydaje mi sie ze troszke słaby motor na tak wysoka bude jesli ktos chce jezdzic dynamicznie na trasie, ale to moje luzne przemyślenie nie poparte doswiadczeniem! Ja mam 2.0D i dynamika jest spora po lekkich modyfikacjach do tego stopnia że ze spokojnego przewidywalnego użytkownika drogi coraz bardziej lubie komuś wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw Edytowane 10 Lutego 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej? Na pewno będzie głośniej Wątek o lpg jest na forum, miłej lektury http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68228-lpg-w-subaru/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw to chyb bardziej żarcik czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy koleżanka ma takie auto, manual jeszcze z reduktorem, kupione nowe w salonie Subaru, auto do spokojnej jazdy przed wyprzedzeniem TIR-a albo się pomodlić albo czekać na długą wolną, prostą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Albo zredukować na trójkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) wyskoczyc za pleców korzystając ze 375 Nm i szyybko wyprzedzić , przykozaczyc komus np z bmw to chyb bardziej żarcik czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy koleżanka ma takie auto, manual jeszcze z reduktorem, kupione nowe w salonie Subaru, auto do spokojnej jazdy przed wyprzedzeniem TIR-a albo się pomodlić albo czekać na długą wolną, prostą czemu żart ? ja tam sobie chwale forester ma krótką skrzynie i przy swojej wadze naprawde żwawo sie prowadzi (mowie tu o dieslu) Niejest to demon przyspieszeń ani vmax ale to tylko 2.0 D ! a Dynamika na plus jak dla mnie po przesiadce z 3.0 PB z duza korzyścią dla naszego dieselka jak chodzi o dynamike, na trasie przy duzych predkosciach (160 km/h) troszke ma zadyszke ale daje sobie rade a przy normalnej predkosci 90km/h na czartym biegu przyspiesza bardzo ładnie i wyprzedanie jest dynamiczne i bezproblemowe. Takie jest moje zdanie i odczucie jak ktoś smigał czymś mocniejszym to pewnie ma mieszane uczucia .. z tym przykozaczeniem do bmw to faktycznie zart , bo juz dawno z tego wyrosłem Edytowane 10 Lutego 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 czemu żart ? wspomniane momenty/moce to nic nadzwyczajnego w dzisiejszych czasach, tak więc z tym kozaczeniem to może być różnie bo masa jak i budowa Forestera swoje robi Albo zredukować na trójkę. z 3 na 3 to by była strata czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yeti800 Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Niesądze by ktoś był wstanie Ci odpowiedziec na to pytanie chyba ze akurat ktos ma do dyspozycji i mazde i forestera i ma porównanie na bieżąco. To nie musi być koniecznie Mazda. Może być porównanie z innym sedanem o podobnej mocy z okolic 2003 roku:) Wiem, że to czym obecnie jeżdżę też nie jest jakimś drogowym demonem, po prostu nie chciałbym zejść niżej z dynamiką jazdy. Edytowane 10 Lutego 2016 przez yeti800 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Ja mam Forka II. generacji z silnikiem 2.0 158KM i nie jest to szybki samochód, wyprzedza się słabo. W Forku III pewnie jest podobnie, choć to już inny silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ammisiek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Jak dla mnie porównanie benzyny którą mam do diesla lekko podkręconego mija się z celem trochę. Już seryjny boxer diesel dużo lepiej radzi sobie z foresterem. W dodatku ma 6 biegową skrzynie, w 2.0 N/A niestety jest tylko 5 i tego 6 brakuje na autostradzie ;/. 3 tys obrotów przy 140 o ile pamiętam to trochę jednak męczy przy długiej trasie. Nie mniej trzeba się nauczyć głęboko redukować przy wyprzedzaniu . Na początku miałem tak, że wydawało mi się, że zbierze się spokojnie . Nie zbierze ;( nie miał ochoty. Nie będzie to demon prędkości, 12 sekund do 100 to nie jest super wynik, ale nie czuje się zawali drogą w swoim forku . Samochód bardzo fajny, przestronny (może bagażnik przydałby się troszkę większy, ale ma za to 17 calowy pełny zapas (225) więc to zabiera sporo miejsca. Regulowane oparcie tylnej kanapy bardzo fajna sprawa na długie trasy. Przez pierwsze 2 lata na wakacjach kilkanaście godzin autostradą subarak wspomógł się małą ilością oleju, ale to podobno każdy tak ma ( albo media kłamią ). Proponuję rozważenie wygłuszenia drzwi, podobno znacząco poprawia komfort jazdy, jest ciszej, ja się jeszcze za to nie zabrałem. Tendencja silnika jest taka, że powyżej 3 tys. obrotów forester Ci ustępuje i zaczyna się brać do roboty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masu Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 (edytowane) Odrazu mówie NIGDY nie jezdziłem 2.0 N/a subarowm ale wydaje mi sie ze troszke słaby motor na tak wysoka bude jesli ktos chce jezdzic dynamicznie na trasie, ale to moje luzne przemyślenie nie poparte doswiadczeniem! Ja mam Forka II. generacji z silnikiem 2.0 158KM i nie jest to szybki samochód, wyprzedza się słabo. Taka jest brutalna prawda ; /. Ale kto kupuje lodówkę, osiołka 125KM przed liftem czy 158KM po, żeby stać się demonem prędkości ? To raczej decyzja, ze względu na AWD i *nietuzinkową budę . *Czasem specjalnie jadę 2gim samochodem, z tyłu, żeby pooglądać my05' przed liftem. Przynajmniej oko cieszy. Edytowane 13 Lutego 2016 przez Masu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej?demon szybkości to nie będzie... :-/ kup turbo - mówię Ci jako posiadacz NA i XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Do tej pory jeździłem Mazdą 6 1.8 120KM, czy Forester 150KM będzie miał podobną dynamikę jazdy, chodzi głównie o wyprzedzanie na trasie, czy może będzie lepiej albo gorzej? Najogólniej - podobnie. Dla "klasycznych" danych 0-100 : Mazda 1.8/120 - 11,3 Forester III 2.0/150 - 10,7 Masa własna Mazda ok. 1300 Forester ok. 1500 Czyli relacja masy do mocy : Mazda 10,8 kg/KM Forester 10,0 kg/KM Przy prędkościach wyprzedzania na normalnej drodze opory powietrza nie mają jeszcze znaczenia. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się