leonard17 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Przymierzam się do zakupu Legacy z silnikiem jak w temacie +LPG,dodam że robię miesięcznie ok. 5.000km głównie na autostradzie, poniżej zacytuję wypowiedz jednego z forumowiczów z forum LPG, czy to fakty czy mity? cytat: Wiesz mi, im bardziej próbujesz oszczędzić, tym wyjdzie drożej. 2.5 ma faktycznie tańszą regulację, ale za to remont silnika niemal pewny. Branie oleju na potęgę jest raczej normą, chyba że nie będziesz przekraczał 3-3,5 rpm. A zużycie na autostradzie może dochodzić (a nawet przekraczać) do 2l / 1000km, co zaczyna być niebezpieczne z powodu trudności z utrzymaniem właściwego poziomu oleju w silniku (dolewka co 400-600km). A jak znajdziesz 2.0 z oznaczeniem EJ20F (dedykowanym do lpg), nie ma strachu. Inspekcja zaworów co 105tys km, razem z rozrządem. Poza tym.... Legacy 2,0 2,5 i Outback 2,5 nie są fajne. Absolutnie. To solidne wozy, z napędem 4WD ale takie normalne. Fajne są H6 i 2,5 turbo. Tylko, jeśli hamuje cię regulacja zaworów w 2,0 DOHC, to nie są wozy dla ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Edytowane 4 Lutego 2016 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 To pewnie słowa forumowicza House1 , a po za tym mam OBK z 2.5 SOHC i oleju nie bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 LegWan nie brał ani grama, jakiś zepsuty był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 LegWan nie brał ani grama, jakiś zepsuty był. Jak nie brał oleju to znaczy że już go tam nie było, wystarczy dolać i już będzie sprawny Jeśli auto jest sprawne to niema prawa brać oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 To pewnie słowa forumowicza House1 , a po za tym mam OBK z 2.5 SOHC i oleju nie bierze. Dokładnie House1 tak napisał. Kolega który ma nieautoryzowany serwis Subaru (kupiłem od niego Forka i być może kupię też OBK z tym silnikiem) twierdzi że każdy wolny ssak bierze olej i między wymianami trzeba coś tam dolać zawsze ale bez przesady 2 litry na 1000km , to potrzeba by było 20 litrów oleju dolać od wymiany do wymiany, chyba nawet ciągnik rolniczy tyle nie spali, chyba że silnik zajechany ale to w każdym aucie tak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Miałem kilka subaru, ale żaden nie brał oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Jak nie brał oleju to znaczy że już go tam nie było, wystarczy dolać i już będzie sprawny Zawsze myślałem, że nie dolewałem bo nie brał, a teraz poznałem prawdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hani1987 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Mam dwa Subaru Legacy. Jeden 2.5 z 97r a drugi 2.5 z 99. Ten pierwszy bierze litr oleju na 10.000km a drugi ani grama. Który jest popsuty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Który jest popsuty? Obydwa. Pierwszy powinien 2 litry na 1000 km, drugi 1 litr na 1000 km. Sprzedaj złomy póki czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 400 ml na 20 tys km przy lpg... Nie wiem czy to dużo czy mało ale tyle mi ten silnik pobierał :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 LGT na 8 tyś 1,5 litra i tak już od 6 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czuję się wywołany do tablicy. 1) @@leonard17, zrobisz jak uznasz za stosowne. Chciałem cię ustrzec przed potencjalnym problemem, a nie zaszkodzić. 2) Ja też coś nie coś wiem o serwisie i konstrukcji subaru - i statystyka jest na niekorzyść 2,5. Tego konkretnego modelu (2004-2009). Chodzi o konstrukcję pierścieni tłokowych, a konkretnie ich grubość. Starsze silniki miały grubsze pierścienie i problem występował dopiero przy znacznych przebiegach. Nr referencyjny pierścieni 2,5 jest taki sam i dla silników wolnossących i dla turbo w latach 2005-2009. Wiem, bo sprawdzałem. I problem jest ten sam. Przy używaniu drugiej połowy obrotów użytecznych oleju ubywa. 3) Nieprawdą jest że każdy silnik wolnossący subaru bierze olej. Generalnie miałem w życiu już wiele samochodów tej marki i tylko te o pojemności 2.0 (wolnossące i turbo) nie brały oleju, albo pobieranie tegoż było nieznaczące. Użytkuję obecnie 2 samochody z silnikami 2,5T i obydwa przed wymianą tłoków na takie z grubszymi pierścieniami brały olej w kosmicznych ilościach przy intensywnej eksploatacji pod moją ciężką stopą. Oczywiście jak jeździła nimi moja żona, problem nie występował. 4) Chcesz bezpieczny dla portfela motor - statystycznie 2.0 wolnossący jest najmniej kosztujący. Awarie należą do rzadkości - popytaj w serwisach autoryzowanych i nieautoryzowanych jak często robią naprawy w EJ20? A jak często choćby UPG w EJ25? A ile razy zmieniali pierścienie w wolnymssaku 2,5 a ile razy w 2,0? 5) Fakt potwierdzony przez świadków, może nie odnosi się do modelu 2004-2009, ale oddaje skalę problemów: OBK 2,5 99 parę lat temu. Pojechałem nim kilka lat temu trasę W-wa - Trójmiasto i z powrotem + trochę w okolicach Trójmiasta. Śpieszyło mi się. Na odcinku ok.1000km wlałem do silnika 2l oleju. Potem auto zmieniło właściciela (starszy pan, generalnie emeryt). Nowy właściciel dolewał 1l / 10000km. Co się zmieniło? 6) Od każdej reguły są wyjątki. Możesz np. trafić na auto po wymianie pierścieni. I przez jakiś czas nie będzie problemu. Ale w moim subiektywnym mniemaniu różnica w ryzyku pomiędzy silnikami 2,0 i 2,5 nie jest rekompensowana przewagami silnika 2,5 względem 2,0 w zakresie momentu obrotowego i tańszej regulacji zaworów. Podsumowując: zrób jak uważasz, ale uważaj co robisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 U mnie 2,5 SOHC przebieg 230 kkm od wymiany do wymiany co 10 kkm również ani grama nie ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 U mnie 2,5 SOHC przebieg 230 kkm od wymiany do wymiany co 10 kkm również ani grama nie ubywa. użytkujesz auto bardziej po mieście czy w trasach z wyższymi prędkościami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Mam Legacy MY'00 przebieg coś koło 340 kkm (ponad 110kkm na LPG) i napiszę tak: gdy jeżdżę przepisowo do 3 tys. to dolewać nie trzeba, ale .... robiąc około 1200 km (Szczecin-Kraków-Szczecin) jadąc S3 i A4 z obrotami 4-4,5 tys. obrotów zawsze ubywało, odparowało 0,5 litra. Nie wiem, czy są Szanowni koledzy mają tu auta o większych przebiegach, ale ja od siebie dodam, że 2,5 SOHC jest jednym z najlepszych silników i gdy korozja zeżre mi auto to silnik zatrzymam do jakiegoś przeszczepu bo lepszy mi się już nie trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 U mnie 2,5 SOHC przebieg 230 kkm od wymiany do wymiany co 10 kkm również ani grama nie ubywa. użytkujesz auto bardziej po mieście czy w trasach z wyższymi prędkościami? Większość po mieście, jakieś 60% ale dzień w dzień przejeżdżam też autostradaą z prędkościami ok 120-140 km i oliwy nie ubywa. W wakacje zrobiłem jednorazowo prawie 2kkm, większość autostrady i trasy szybkiego ruchu z prędkościami oscylującymi w przedziale 90-150 km i tez nie ubyło ani grama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 więc sytuacja jest jasna, biorę to auto bo coś czuję w moczu że to będzie to czego szukam , dziękuję wszystkim za wypowiedzi ale proszę dalej pisać bo zawsze bardzo cenne są opinie wieloletnich użytkowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Też użytkuję 2.5 SOHC. Regulację zaworów można zrobić samemu "pod blokiem". Moment i moc jest odczuwalnie większa w porównaniu do 2.0 SOHC. Jeździłem 2.0 DOHC i też wydawało mi się, że mój lepiej od dołu ciągnie, choć jak już DOHC dostanie obrotów to jedzie Oleju dolewam w zależności od jazdy - tak jak było pisane. Ostatnio 2000 km po wymianie, spokojna jazda + jazda po śniardwach (Ice attack) i ubyło na minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Oleju dolewam w zależności od jazdy - tak jak było pisane. Ostatnio 2000 km po wymianie, spokojna jazda + jazda po śniardwach (Ice attack) i ubyło na minimum. to znaczy że po 2000km wyparował 1 litr oleju? może nie zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 wyparował 1 litr oleju Tak. To dobre stwierdzenie. Wyparował. A wiesz co on robił na jeziorze? Pałował i to może ze 100-150km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) 2.5 SOHC, bierze olej, ale nie 2l /1000km ! Zależy od stylu jazdy, faktycznie jeżdżąc spokojnie problemu praktycznie nie ma, autostrada, wysokie obroty to trochę łyknie. Piszę o "nowym" 2.5 SOHC, być może faktycznie "stary" miał inne pierścienie. Wg. ASO Dzierżoniów to wynik luźnego pasowania i TTTM. Edytowane 12 Lutego 2016 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 2.5 SOHC, bierze olej, ale nie 2l /1000km ! Zależy od stylu jazdy, faktycznie jeżdżąc spokojnie problemu praktycznie nie ma, autostrada, wysokie obroty to trochę łyknie. Piszę o "nowym" 2.5 SOHC, być może faktycznie "stary" miał inne pierścienie. Wg. ASO Dzierżoniów to wynik luźnego pasowania i TTTM. Niewykluczone, że w 4Motors całkowicie poradzono sobie z tym TTTM. Właśnie testuję Wcześniej miałem pobór na poziomie 1-1,5l na 10k km (w zależności, jak często odwiedzałem autostradę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 A wiesz co on robił na jeziorze? Pałował i to może ze 100-150km. Fajnie , też bym tak chciał tylko u mnie same małe jeziorka i takie pałowanie skończyłoby się w lesie. Zależy od stylu jazdy, faktycznie jeżdżąc spokojnie problemu praktycznie nie ma, autostrada, wysokie obroty to trochę łyknie. czy 3.5 tyś obrotów na autobanie to już wysokie obroty dla subaru? jeżdzę tak forkiem na autobanie 130km/h przy 3,5 tys obr i oleju łyka minimalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się