Skocz do zawartości

egr


maric1

Rekomendowane odpowiedzi

mi czyszczenie pomogło na miesiąc i niestety problem powrócił. Teraz mam programowo wywalony i podobno mam odpieta wtyczke od EGR ,bo tak mnie pouczono ze jak ta wtyczke wepne to komp zdurnieje,  błędów niema ale co mnie dziwi to to ze jak gasze silnik to słysze psiknięcie zaworu egr (jak uchodzace powietrze) skoro jest wyprogramowany i wtyczka odpieta a on w jakis sposób działa  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak gasze silnik to słysze psiknięcie zaworu egr
 

 

słyszysz pracę silniczka elektrycznego po wyłączeniu auta (oczywiście z wolnych obrotów) ?

 

skoro wtyczka odpięta to byłoby to dziwne  ;) ale zastanawiam się o jakie psiknięcie chodzi 

 

u mnie, co prawda przy niskim przebiegu EGR okazał się rozwiązaniem nie sprawiającym kłopotów a z racji problemów z pracą silnika i on był typowany 

ani nie był zabity sadzą ani zębatki nie były pokruszone pracował jak też wciąż pracuje jak należy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie: cena zaworu EGR do SBD (o ile sobie przypominam): 1100PLN

Cena zaworu EGR do suzuki swift 1.3i: 1600PLN

 

Dlatego właśnie kupiłem komplet uszczelek, będę wyciągał i czyścił w nadziei, że to pomoże :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko stwierdzic tak mi sie wydaje ze egr bo czytałęm własnie ze to w jakis sposób egr tak sie czysci ze gdzies sie tam sam musi sobie fuknąc .Na początku myślałęm ze to turbo opuszcza reszte ciśnienia. Gasze silnik i jak wysiadam z samochodu słysze jednorazowe sykniecie /fukniecie raczej to syk powietrza niz praca silniczka elektrycznego . Dziwi mnie to bo mowie wtyczka teoretycznie jest odpieta , choc moze to czesciowo jest przytepiony a egr w jakims stopniu jeszcze działa tylko jako lajkowi przekazali uproszczona wersje :) ale ze jako silnik chodzi normalnie i nic odbiegajacego od normy niedostrzegam wiec jakos sie nad tym niezastanawiam specjalnie  :D  ale popytam nastepnym razem swojego tunera o co to chodzi 


Na marginesie: cena zaworu EGR do SBD (o ile sobie przypominam): 1100PLN

Cena zaworu EGR do suzuki swift 1.3i: 1600PLN

 

Dlatego właśnie kupiłem komplet uszczelek, będę wyciągał i czyścił w nadziei, że to pomoże :mrgreen:

 

 

 

a za wykastrowanie egr 350 zł zapłaciłęm, wiec wybór był prosty , duzo taniej a i dla silnika lepiej 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego właśnie kupiłem komplet uszczelek, będę wyciągał i czyścił w nadziei, że to pomoże
 

 

pytanie podstawowe - skąd wiecie i typujecie że to własnie EGR jest problemem ?

 

w obecnym stanie nie mam żadnych, najmniejszych problemów z pracą silnika, co więcej jeżdżę gratem teraz mniej jak jeździłem wcześniej bo mam na to auto "lekkie uczulenie"

pierwszy rok tego auta (auto cały czas było "na gwarancji" pod opieką ASO) w moich rękach to był dramat jeśli chodzi o szeroko rozumianą pracę silnika i problemy z tym związane 


 

 

skrzypienie / ziuczenie - ruszenie zaworem EGR w celu (niby) oczyszczenia
 

 

a nie jego praca otwarcie/zamknięcie ?

 

po wyłączeniu "stacyjki" chyba winno być słychać zamykanie, wyraźnie słyszalna praca silniczka niczym nie przerywana 


 

 

a za wykastrowanie egr 350 zł zapłaciłęm, wiec wybór był prosty , duzo taniej a i dla silnika lepiej 
 

 

DPF masz cały czas w aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie był poprostu błąd recyrkulacji, kodu i dokładnej treści niemapiętam, kastracja i jak ręka oddał. Co ciekawe błąd egr w subaru wyglada tak ze swieci sie kontrolka diagostyczna wraz z system trakcji na cyferblacie (po lewej na dole), niewiem cczy kontrola trakcji działa wtedy czy nie ale subaru latało jak szmata po sliskiej drodze, teraz po roznych modach z egr itp itd a teraz kontrola trakcji miga po prawej górnej stronie ale działa to jak nalezy bo duzo gazu na lodzie w zasadzie i czuje jak system niepozwala na zbytnie uslizgi na drodze. Niepotrafie tego wszystkiego ze soba powiazac ale tak jest ! 

 

 

 

DPF masz cały czas w aucie ?

 

jeszcze mam ;)  dlatego remap niewyszedł az taki jaki chciałem , ale podobno mam jeszcze DPF otwarty który  nieprzysparza az tyle problemów co ten na norme EURO 5

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to nie wina zabrudzonego EGR tylko uszkodzonych zębatek w mechanizmie

podobno mam jeszcze DPF otwarty który nieprzysparza az tyle problemów co ten na norme EURO 5



masz rurki przy DPF-ie od pomiaru różnicy ciśnienia ?
 

 

H58700640a%20Forester%20Turbocharger%20&

Subaru-Closed-DPF-System-displayx1280x80

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś bym sie nad tym zastanwiał, dłubał, dociekał , rozkrecał, testował, smarował , czyscił itp itd ale dzisiaj mam to w nosie, Zaoszczedziłem sporo czasu , ZDROWIA i troche gotówki za wykastrowanie egr i ciesze sie brakiem błędu, niskim spalaniem i dobrymi osiagami po remapie. Te silniki sa takie ze jak ma sie cos sypnac to i tak sie sypnie niezalzenie od wielu aspektów wiec sie nad tym niezastanawiam tylko ciesze sie z jazdy :)

 

Ketivv wiem ze po pewnych przejsciach z samochodem ciezko cieszyc sie z jazdy, miałęm kiedys takiego cukiereczka audi ale doprowadzał mnie do szału cały czas cos , strach było gdzies dalej jechac tylko cały czas z dusza na ramieniu i mimo ogromej sympati do marki narazie niechce patrzec na audi ! 

 

 

jeszcze az tak sie nieprzyglądałęm ale na 90 % mam takie rurki przy DPF. I tuner mi własnie mowił o tych czujnikach ze tu musi wszystko grac zeby turbawka dobze pompowałą. A co to oznacza ? ze to euro 5 ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to robiłem profilaktycznie :P . Okazało się, że EGR był dosyć czysty, co mnie zdziwiło, ale może to jest efekt tego, że mało jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

strach było gdzies dalej jechac tylko cały czas z dusza na ramieniu
 

 

od strony czysto technicznej mogę jechać niemalże wszędzie, silnik działa wyśmienicie, EGR nie sprawia żadnych kłopotów a samach oleju silnikowego jest zniewalający  ;)

 

natomiast czy pęknie wał to nie wiem, może się tak trafić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra to ja juz nic z tego nierozumiem, poprawiony SBD który spełniał juz norme euro 5 wychodził od wrzesnia 2010r tak słyszałem , wiec moj forek sie niełapie bo jest z 2010 ale z kwietnia wiec jeszcze przed wprowadzeniem poprawek, ale zeby niebyło DPF mam juz zamkniety  :mellow:  ze ja zawsze trafie na jakas przejsciówke ! :angry: no ale narazie 103 tys przelotu i nawet kontrolka nigdy od dpf niemrygneła ze cos jest nie tak, a jak bedzie to sie to wywali i tez bedzie spokój  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Okazało się, że EGR był dosyć czysty, co mnie zdziwiło
 

 

dlatego tak dopytywałem o te oznaki, bo 2 razy miałem EGR "w ręku" i w każdym wypadku nie był niczemu winny 

 

bez względu gdzie bym nie używał auta EGR zawsze pracował - jak mniemam cały czas pracuje - bez zastrzeżeń

 

po wizycie u doktora @@carfit, wszystko związane z praca silnika jest bardzo cacy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale podobno mam jeszcze DPF otwarty który  nieprzysparza az tyle problemów co ten na norme EURO 5

Złudzenia lub wprowadzenie w błąd.Forester SBD od początku produkcji miał DPF zamknięty,począwszy od pierwszych egzemplarzy z 2008 roku z euro4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a za wykastrowanie egr

 

to nie jest wykastrowanie , tylko wyłączenie programowe samej kontrolki check, i odpięcie wtyczki od egr, bo jak sie prawidłowo "kastruje" to nie trzeba wtyczki odpinać,  z tym że wiąże sie to jeszcze z wieloma rzeczami które trzeba w sterowniku poprawić. 

Mogłeś sobie to samemu zrobić , odpiać wtyczkę i zakleić czarną taśmą na liczniku kontrolkę check  ;)  :mrgreen: . masz dokładnie to samo ( w sensie istoty działania ) , tylko zapłaciłeś 350 zł  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem dłuższą przejażdżkę i chociaż wydawało mi się, że EGR nie był bardzo zabrudzony, to po jeździe muszę przyznać, że auto jeździ jakby płynniej. Natomiast w trakcie roboty wyszły dodatkowe drobne usterki. Muszę wymienić rolkę paska, napinacz oraz pasek. Teraz pytanie: są jakieś dobre zamienniki czy trzeba kupić oryginały. Może ktoś poleci jakiś dobry i niedrogi sklep z ww. częściami (może być na PW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak przypuszczałem ze została mi przedstawiona krótsza wersja historia mojego egr. Czyli rozumiem ze egr dalej pracuje sobie tyle ze niewywala błedu bo kod jest jakby wykasowany ? Pracuje egr bez wtyczki ? czy poprostu egr jest ale zamkniety i niedziała ? wychodzi na to że dałem sie troche wkręcic. Co grozi silnikowi podczas jazdy z niesprawym egr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

remap niewyszedł az taki jaki chciałem
 

 

EGR "delete" i remap robiłeś na raz w tym samym miejscu ?

 

 

 

 

to nie jest wykastrowanie , tylko wyłączenie programowe samej kontrolki check, i odpięcie wtyczki od egr
 

 

jeśli tak jest to aż się ciśnie pytanie co na to ECU ?

 

 

 

 

jak sie prawidłowo "kastruje" to nie trzeba wtyczki odpinać,  z tym że wiąże sie to jeszcze z wieloma rzeczami które trzeba w sterowniku poprawić. 
 

 

rozumiem, że za sterowanie EGR-em odpowiada jakaś mapa i w niej można przypisać w każdym polu wartość zamknięcia 

tyle, że ilość spalin w mieszance ma chyba wpływ na temperaturę wewnątrz cylindra wiec tak jakby jedno pociąga za sobą drugie a pewnie potem pewnie trzecie i czwarte ...

zresztą zależności jest pewnie więcej 

 

 

SBD to nie TDI mało ludzi ma doświadczenie z tym silnikiem, to że z powodzeniem dłubią TDI, TDCI, HDI i chołeła wie co jeszcze nie oznacza, ze zrobią (poprawnie) SBD

 

no ale jakby coś droga do Nowego Sączą to miła przejażdżka  ;)


 

 

Czyli rozumiem ze egr dalej pracuje sobie tyle ze niewywala błedu bo kod jest jakby wykasowany ? Pracuje egr bez wtyczki ?
 

 

nie, silniczek elektryczny i sprężyna odpowiadają za jego pracę, jest w pozycji zamkniętej 

 

chyba, że się np. mechanicznie z jakiegoś powodu nie mógł zamknąć to w takiej pozycji został

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NewSuberator powiedział remap niewyszedł az taki jaki chciałem     EGR "delete" i remap robiłeś na raz w tym samym miejscu ?

 

tak w tym samym miejscu. Chłopaki siedza w subaru dość mocno wiec wydaje mi sie ze widza o co chodzi. Niechce negować bo sie nieznam na tym z efektu końcowego jestem zadowolony. Wykres ładny a chłopaki sami mowili ze ten silnik taki a nie inny wiec niebyło krecenie mocy na siłe. Jest 171 KM i 375 NM z wmiare płaskim przebiegiem. Wiec remap ładny tyle ze miałęm apetyt na więcej :D i tyle złęgo na ten temat.

Co na to silnik jesli bede smigał ze zepsutym egr ? 

Podobno ustawiony w pozycji zamknietej. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...