Jump to content
Krawiec_91

Blokujący się pedał sprzęgła

Recommended Posts

Pacjent: Impreza GT '98, sprzęgło hydrauliczne. Podczas jazdy w korku kiedy co chwila się wciska sprzęgło po jakimś czasie pedał przestaje odbijać a z czasem sprzęgło zaczyna łapać przy samej podłodze i biegi wchodzą coraz ciężej, aż w końcu calkiem przestają wchodzic. Myślałem że to wina płynu ale wymieniłem nawet na dot 5.1 i nadal jest to samo. Może ktoś miał podobną przygodę i wie co to może być bo ja nie mam pojęcia a nie chce wymieniać wszystkiego pokolei. Dodam jeszcze że jak samochód postoi i ostygnie to wszystko wraca do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puchnie przewód elastyczny , też tak miałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłeś ten przewód na nowy czy robiłeś w oplocie jak hamulcowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mogę wiedzieć to ile zapłaciłeś za ten przewód? A wysprzęglik to raczej by się wylał i po zawodniku a u mnie jak postoi to się naprawia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne wysprzęglik. A jak dłuższy czas sprzęgło ciężko się wciskało - mogła pójść łapa sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łapa sprzęgła? Ale rozciąga się pod wpływem temperatury czy co? Bo na zimnym jest ok a jak jadę w korku to jest źle. Natomiast jak jade w trase nawet bardzo długą nic z tym się nie dzieje. Wysprzęglik raczej też sam się nie naprawia. Odpowietrzane było po wymianie płynu i sprawdzane kiedy znowu pojawiło się to zło :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez obstawiam przewod to samo mialem w legacym wymienilem przewod i teraz jest wszystko ok :) a jak wyciaglem stary to jest on poprostu spuchniety w jednym miejscu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest całkiem prawdopodobne bo objawy podobne jak przy puchnięciu przewodów hamulcowych. W którym miejscu jest ten przewód?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam ile kosztował

Przewód jest pod IC z prawej strony

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie identyczne objawy pojawily sie po wymianie sprzegla. Pomoglo odpowietrzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też na początku myślałem ze się zapowietrzył ale niestety układ był odpowietrzany i nadal jest to samo :( sprawdze ten przewód ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompka wysprzęglika miałem to 2x objawy identyczne a po wystudzeniu wszystko wracało do normy. upalając zimą to samo 2-3 minuty i pedał sprzęgła w podłodze, chłodzenie i działał. Jak kojarzę zestaw naprawczy z Daewoo chyba jakieś śmieszne pieniądze kosztuje i pedał jak nowy bezproblemowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam wysprzęglik. Przerabiałem w forku. Objaw pojawiał się latem w korku, trzeba było nogą podciągać. "Na zimno" wszystko było ok. Zmieniłem na używany i przejeździłem ponad 3 lata aż do sprzedaży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :) a czy w naszych bolidach wysprzęglik jest w skrzyni czy na zewnątrz? Trzeba zwalać skrzynie do wymiany?

@kowal Ty wymieniałeś ten przewód co idzie do wysprzęglika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem u siebie ostatnio z czymś podobnym do czynienia ale przyczyną okazało się jeszcze coś innego ;) Chociaż obstawiałem wysprzęglik, to jednak nie on winny był. Z tym że u mnie było obojętne czy auto ciepłe czy zimne, a pedał lubiał zostać tylko przy ostrym przyspieszaniu - minimum takim żeby głowę wyginało :)

 

Przyczyna okazała się wyjątkowo prozaiczna :biglol: - brak sprężynki na wysprzęgliku. Prawdopodobnie przeciążenie przy przyspieszaniu powodowało lekkie jego cofnięcie ku grodzi co skutkowało zostaniem pedału w podłodze przy zmianie na wyższy bieg... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę na razie odwołać to, co napisałem powyżej. U mnie nadal pedał sprzęgła wpada, choć mam wrażenie, że teraz (po wymianie skrzyni) zaczyna się trochę później. Czy ktoś mógłby wyjaśnić, dlaczego pedał wpada dopiero po pewnym czasie (czy zależy to od temperatury czy od liczby wciśnięć pedału) i czy może to być sprawa niewłaściwego odpowietrzenia układu po wymianie sprzęgła? Przed tą operacją nie miałem takich problemów, więc nie bardzo wiem, w jaki sposób wysprzęglik mógłby się "uszkodzić".

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pompka sprzęgła przy pedale była sprawdzona? 

Może ona nie daje rady lub jest źle wyregulowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zauważyłem że zależy to w dużym stopniu od temperatury. Zimą praktycznie problem nie występuje, natomiast w największym upale już po kilku minutach jazdy zaczyna się blokować. Odkładam to ciągle ale chyba już przed następnym sezonem czas na wymianę tego przewodu. Najpewniej trzeba go będzie dorobić więc pewnie zrobię już w oplocie żeby był dożywotni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Odkładam to ciągle ale chyba już przed następnym sezonem czas na wymianę tego przewodu. Najpewniej trzeba go będzie dorobić więc pewnie zrobię już w oplocie żeby był dożywotni

Ja ostatnio dokonałem takiego zabiegu, pożyczyłem od użytkownika Kiedro przewód i dałem do zakucia- tyle że mój jest w podwójnym oplocie i martwię sie tylko że jest zbyt sztywny. Zdam relacje po wymianie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. To daj znać i wtedy podejmę decyzję. A ile Cię kosztował taki zabieg? Bo dorabiałeś ten przewód tak? Zastanawiam się jaki to jest rząd wielkości

Share this post


Link to post
Share on other sites

41 zeta od sztuki, dorobilem tez dla znajomego. Jedyna niedogodnosc jest taka ze nie wszędzie dopasuja Ci koncowki.. ale to nieproblem bo mogą zdjąć seryje i zakuc na nowym przewodzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pompka sprzęgła przy pedale była sprawdzona?

Może ona nie daje rady lub jest źle wyregulowana.

Nie była, ale dzięki za wskazówki

 

Jak powinna wygladac procedura odpowietrzania? Przetoczylem juz duzo plynu, ale pedal sprzegla nie chce sam odbijac i trzeba go pompowac kilka razy. Ja robiłem to tak: wcisniecie i przytrzymanie pedalu, odkrecenie i zakrecenie odpowietrznika, odpuszcznie pedalu itd. Widzialem jeszcze patent z blokowaniem cylinderka, ale tez nie pomoglo.

Edited by jawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...