czlowiek-pajak Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witajcie, od jakiegoś czasu użytkuję Outbacka '08 Diesel. Mam pewne niepokojące spostrzeżenia:1. silnik b.długo się nagrzewa - bywa, że jadąc w trasie z prędkością ok 90 km/h potrzebuje 20-30 km na ulokowanie wskazówki w środkowym położeniu (nie wiem czy to norma w tym modelu, czy to wina uszkodzonego termostatu?). wcześniej jeździłem volvo v40 1,9d, które łapało właściwą temp. po 2-3 km!!!2. podczas odpalania przy ujemnej temperaturze z rur wydechowych leci siwy dym, co prawda b. krótko, ale śmierdzi jakąś spalenizną, też tak macie? trwa to chwilę i przestaje3. nie odpalił przy -11. Aku wymienione w tym roku na dobry markowy produkt. Obstawiałem świece, a tu niespodzianka, bo w serwisie powiedziano mi, że świece ok, a paliwo zatankowałem złe trochę nie jestem przekonany, bo tankuję Statoil Arktyczny diesel i stare Volvo na tym chodzi Przebieg 170 tys km, ogólnie furka zadbana, serwisowana w ASO na bieżąco Mam zamiar w góry pojechać, ale jak mi nie odpali gamoń, to co ja zrobię ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 1. niestety tak ma ten silnik 2. też tak mam 3. spróbuj rozgrzać świece 2 razy (chyba, że nie masz wymienionego filtru paliwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 A może płynu do chłodnicy trzeba dolać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Diesel to nie benzyna z racji,że jest o wiele wydajniejszy od benzyny, przy ujemnych temperaturach zawsze sie długo nagrzewa, też tak mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czlowiek-pajak Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 ok, dzięki Panowie ! na wszelki wypadek następnym razem poproszę w ASO o wymianę filtra paliwa i gruntowne sprawdzenie świec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 z reguły w dieslach również jest większa ilość płynu chłodniczego w porównaniu do silników benzynowych, to też ma wpływ na "czas nagrzewania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Możesz pomagać sobie sterowaniem ogrzewania wnętrza. Np. zamykać obieg (aż szyby zaczną parować) i ogrzewać mało. Ja na większe mrozy (-5 i poniżej) mam kawałek plastiku, którym zakrywam intercooler. Trochę pomaga. z reguły w dieslach również jest większa ilość płynu chłodniczego w porównaniu do silników benzynowych, to też ma wpływ na "czas nagrzewania" ... i oleju też więcej (w SBD prawie 6l). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czlowiek-pajak Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 a to prawda, że termostat jest stale otwarty w tym modelu i stąd to wszystko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 (edytowane) odpalanie i dym - sugerować może zatrzaśnięciem się EGRu na otwartej pozycji. nie odpalanie przy -11 to nie grzejące świece żarowe (zakładam że kręciłeś do upadłego akumulatora) *zrobiłem założenie że wszystkie filtry wymieniasz tak jak oleje - co roku w obu przypadkach komputer nie zgłosi błędu na egr jest metoda - wykręcasz, czyścisz i zakładasz. Cały mechanizm jest rozbieralny - wystarczy poszukać na forum (nie jestem przekonany czy na tym czy na jakimś anglojęzycznym) na świece - wymiana świeczek w ASO lub profesjonalnym serwisie specjalizującym się w tej operacji.... Edytowane 23 Stycznia 2016 przez dubelt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Outbacka '08 Diesel. odpalanie i dym - sugerować może zatrzaśnięciem się EGRu na otwartej pozycji. W tym roczniku DPF jest otwarty,może zadymić lekko od czasu do czasu.Uszkodzony EGR wywala check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 zupełnie nie działający powinien wyrzucić check engine. nie domykający się powoduje dymienie przy odpalaniu i dłuższe kręcenie i nie musi być zgłoszony błędem (bazuje na wiedzy - fora zagraniczne)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Nie domykający się zawór EGR to szarpanie podczas przyśpieszania na zimnym silniku. Tak piszą fora i tak było u mnie Można zweryfikować podpinając tester na zimnym silniku i robiąc delikatną przegazówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się