Skocz do zawartości

[diesel'08] strasznie wolno się nagrzewa


czlowiek-pajak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od jakiegoś czasu użytkuję Outbacka '08 Diesel. Mam pewne niepokojące spostrzeżenia:
1. silnik b.długo się nagrzewa - bywa, że jadąc w trasie z prędkością ok 90 km/h potrzebuje 20-30 km na ulokowanie wskazówki w środkowym położeniu (nie wiem czy to norma w tym modelu, czy to wina uszkodzonego termostatu?). wcześniej jeździłem volvo v40 1,9d, które łapało właściwą temp. po 2-3 km!!!
2. podczas odpalania przy ujemnej temperaturze z rur wydechowych leci siwy dym, co prawda b. krótko, ale śmierdzi jakąś spalenizną, też tak macie? trwa to chwilę i przestaje
3. nie odpalił przy -11. Aku wymienione w tym roku na dobry markowy produkt. Obstawiałem świece, a tu niespodzianka, bo w serwisie powiedziano mi, że świece ok, a paliwo zatankowałem złe :) trochę nie jestem przekonany, bo tankuję Statoil Arktyczny diesel i stare Volvo na tym chodzi :)
Przebieg 170 tys km, ogólnie furka zadbana, serwisowana w ASO na bieżąco :) Mam zamiar w góry pojechać, ale jak mi nie odpali gamoń, to co ja zrobię ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pomagać sobie sterowaniem ogrzewania wnętrza. Np. zamykać obieg (aż szyby zaczną parować) i ogrzewać mało.

Ja na większe mrozy (-5 i poniżej) mam kawałek plastiku, którym zakrywam intercooler. Trochę pomaga.


z reguły w dieslach również jest większa ilość płynu chłodniczego w porównaniu do silników benzynowych, to też ma wpływ na "czas nagrzewania" :)

... i oleju też więcej (w SBD prawie 6l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalanie i dym - sugerować może zatrzaśnięciem się EGRu na otwartej pozycji.

 

nie odpalanie przy -11 to nie grzejące świece żarowe (zakładam że kręciłeś do upadłego akumulatora)

*zrobiłem założenie że wszystkie filtry wymieniasz tak jak oleje - co roku

 

w obu przypadkach komputer nie zgłosi błędu

 

 

na egr jest metoda - wykręcasz, czyścisz i zakładasz. Cały mechanizm jest rozbieralny - wystarczy poszukać na forum (nie jestem przekonany czy na tym czy na jakimś anglojęzycznym)

 

na świece - wymiana świeczek w ASO lub profesjonalnym serwisie specjalizującym się w tej operacji....

Edytowane przez dubelt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie domykający się zawór EGR to szarpanie podczas przyśpieszania na zimnym silniku. Tak piszą fora i tak było u mnie ;)

Można zweryfikować podpinając tester na zimnym silniku i robiąc delikatną przegazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...