Skocz do zawartości

Zwiększenie przyspieszenia Forestera XT IV bez utraty gwarancji.


Warthog

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie do forumowiczów. Jestem posiadaczem Forestera XT 2015. Zakup WRX STI leży poza moimi możliwościami budżetowymi, cenię sobie także i realnie korzystam z prześwitu Forestera. Ideałem byłby zapewne XV z silnikiem 2.0 DIT, ale wobec jego braku, chciałbym zwiększyć przyspieszenie obecnego samochodu. Eksperymenty z Cobb i tuningiem elektronicznym zostawiam sobie na okres pogwarancyjny. Czy jakakolwiek ASO przerabia obecnie cokolwiek (np. wydech) aby poprawić parametry FXT jeśli chodzi o przyspieszenie?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Pytanie w ogóle rzuciłem stąd, że widziałem gdzieś na forum i teraz nie potrafię odnaleźć, post, w którym użytkownik zmienił wydech a był to FXT 2014, czyli w teorii na gwarancji. Podobno osiąga 6,4 sekundy do setki, choć mierzył to aplikacją na iPhone.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy taki tuning (tzn bez chipu, tylko mechanika) zrobiony u tunera, ma wpływ na utratę gwarancji, gdy wymiana np. wydechu zostanie stwierdzona przy przeglądzie w ASO?

Końcowy tłumik/tłumiki możesz zmieniać jak rękawiczki,wymiana pozostałych części układu wydechowego na inne niż fabryczne,pociągnie za sobą konsekwencję utraty gwarancji,a mocy i tak nie przysporzy,może minimalnie,tylko kłopoty mogą być kosztowniejsze niż zysk mocowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Podsumowując, bez utraty gwarancji, legalnie nie można nic zrobić, oficjalnie, odpłatnie i transparentnie:-) Pozostaje wyczuwać nadal silnik manetkami. Szczerze mówiąc, jeżdżąc kilka lat Peugeotem 508 160 KM, manualem w dieslu, nie odczuwam w ogóle "kopa" tych 80 KM więcej w dolnych zakresach, w ruchu miejskim. Druga setka na autostradzie to różnica potężna, ale dynamiki niżej brakuje w stosunku do oczekiwań.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Szczerze mówiąc, jeżdżąc kilka lat Peugeotem 508 160 KM, manualem w dieslu, nie odczuwam w ogóle "kopa" tych 80 KM więcej w dolnych zakresach, w ruchu miejskim. Druga setka na autostradzie to różnica potężna, ale dynamiki niżej brakuje w stosunku do oczekiwań.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Z ciekawości to ile miał na papierze Peugot 508? Diesle mają ogromny moment obrotowy dostępny bardzo nisko, co może dawać złudne poczucie, że "coś" się dzieje, ale nie odzwierciedla to rzeczywistości. W XT'ku ze skrzynią CVT raczej nie ma takich typowych wrażeń towarzyszących przyśpieszaniu, ale i tak robi robotę. Tylko w mniej spektakularny sposób :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 litry, 163 konie przy obrotach 3750, 340 Nm przy 2-3 tys obrotów. Absolutnie możliwe, że to subiektywne wrażenia i CVT łagodzi odczucia w kabinie. No ale odczucia też ważne.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

I 8,9 sekundy do setki

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester XT na rynek japoński i USA ma 270 KM ?

To chyba było dyskutowane już gdzieś. W USA 250 koni ale podobno inaczej mierzą a w Japonii chyba 280, podrasowany. Sam bym podkręcił legalnie i z oficjalnymi częściami, ale wygląda na to, że się nie da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke szkoda ze producent nieprzewiduje jakiś "pakietów mocy" bo wielu ludzi tak jak np. ja nieszukam stada koni pod masaka za wszelka cena. Spokojnie wystrczył by mi pakieciek 20 KM i 50 NM ale zrobiony przez producenta nietracac przy tym gwarancji.  Zwłaszcza jak widać ze jeden silnik moze byc dostępny w różnych mocach w zależności od kraju przeznaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke szkoda ze producent nieprzewiduje jakiś "pakietów mocy" bo wielu ludzi tak jak np. ja nieszukam stada koni pod masaka za wszelka cena. Spokojnie wystrczył by mi pakieciek 20 KM i 50 NM ale zrobiony przez producenta nietracac przy tym gwarancji.  Zwłaszcza jak widać ze jeden silnik moze byc dostępny w różnych mocach w zależności od kraju przeznaczenia. 

Te amerykańskie i japońskie nie mają więcej momentu ale trzyma się on do wyższych obrotów (stąd moc). Stawiam na to, że 350Nm to max dla CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszke szkoda ze producent nieprzewiduje jakiś "pakietów mocy" bo wielu ludzi tak jak np. ja nieszukam stada koni pod masaka za wszelka cena. Spokojnie wystrczył by mi pakieciek 20 KM i 50 NM ale zrobiony przez producenta nietracac przy tym gwarancji. Zwłaszcza jak widać ze jeden silnik moze byc dostępny w różnych mocach w zależności od kraju przeznaczenia.

Coś jak Polestar dla Vovo, to byłoby marzenie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Subaru nie pozwala na nic, odebrałem 2 tygodnie temu forestera xt sport (241KM). Pytałem się, bo słyszałem, że jeden z ASO podkręca go do 295 KM. Odpowiedź była, że nie ma takiej zgody:( Oczywiście mogę sobie to zrobić, ale przy najmniejszej usterce (nie ważne jakiej) podepną auto pod kompa, jak zobaczą modyfikację, nici z gwarancji.

Nawet radia nie pozwalają zmienić (ten starlink jest do du....). Autko fajne ale tymi tematami jestem rozczarowany.. Volvo ma coś w rodzaju polestar czy coś takiego.. Dlaczego subaru nie ma nic takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Michal44 napisał:

Subaru nie pozwala na nic, odebrałem 2 tygodnie temu forestera xt sport (241KM). Pytałem się, bo słyszałem, że jeden z ASO podkręca go do 295 KM. Odpowiedź była, że nie ma takiej zgody:( Oczywiście mogę sobie to zrobić, ale przy najmniejszej usterce (nie ważne jakiej) podepną auto pod kompa, jak zobaczą modyfikację, nici z gwarancji.

Nawet radia nie pozwalają zmienić (ten starlink jest do du....). Autko fajne ale tymi tematami jestem rozczarowany.. Volvo ma coś w rodzaju polestar czy coś takiego.. Dlaczego subaru nie ma nic takiego?

1) jesteś pewien ze to ASO podkręca? Bo mi wiadomo, ze NIE ASO. Czyzby ktoś był kamikaze?

2) nie do konca jest tak ze jak zchipujesz auto to gwarancja na wszystko siada. Na silnik, skrzynie itp pewnie tak, ale zawieszenie itp jest na pewno do wygrania w sądzie.

3) przed zakupem trzeba było się dowiadywać czy Subaru ma swojego „polsatara” ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

1) jesteś pewien ze to ASO podkręca? Bo mi wiadomo, ze NIE ASO. Czyzby ktoś był kamikaze?

2) nie do konca jest tak ze jak zchipujesz auto to gwarancja na wszystko siada. Na silnik, skrzynie itp pewnie tak, ale zawieszenie itp jest na pewno do wygrania w sądzie.

3) przed zakupem trzeba było się dowiadywać czy Subaru ma swojego „polsatara” ;)

1) Tak jestem pewien że robi to ASO - nie do końca wiem czy szefowie tego ASO o tym wiedzą ale zrobione to było w ASO 

2) Komu chce się bawić z sądami?

3) Nie sprawdzałem, bo kupiłem ten samochód żonie, po prostu jej się spodobał, wystarczy jej 241, tak myślę, dla mnie przydałoby się więcej..

Ktoś rozpoczął ten temat na forum, a że przypadkiem tematem się zainteresowałem, więc się wypowiedziałem;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Michal44 napisał:

1) Tak jestem pewien że robi to ASO - nie do końca wiem czy szefowie tego ASO o tym wiedzą ale zrobione to było w ASO 

2) Komu chce się bawić z sądami?

3) Nie sprawdzałem, bo kupiłem ten samochód żonie, po prostu jej się spodobał, wystarczy jej 241, tak myślę, dla mnie przydałoby się więcej..

Ktoś rozpoczął ten temat na forum, a że przypadkiem tematem się zainteresowałem, więc się wypowiedziałem;)

Sam stoję przed takim dylematem, ale chyba robie za dużo kilometrów, żeby ryzykować ;) tzn obawiam się, ze podkręcenie silnika o tyle km będzie skutkowało obniżeniem żywotności. Zwłaszcza, ze Dyrekcja zwracała uwagę na moment obrotowy, którego CVT może nie wytrzymac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...