Skocz do zawartości

legacy IV na co zwracać uwagę przy kupnie, czyli co warto kupić a czego unikać


eLJot

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, pawson89 napisał:

Tym ewentualnie będę się martwił,jeśli będę już szczęśliwym (oby!;) posiadaczem Legacy. Póki co najbardziej obawiam się tym,żeby nie trafić na jakąś minę,która niewiadomo co przeszła. No i ten automat. Są jakieś przeciwwskazania do tej skrzyni? Poza oczywiście wątpliwa dynamika ale z tym się liczę ;) Na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy oględzinach/ jeździe próbnej?

Na to co mówi posiadacz/znajomy/kolega/forumowicz. :D

Jak coś wybierzesz, to pisz.

Czasem ludziom się chce podjechać i poświęcić odrobinę czasu na obejrzenie, byś nie musiał robić setek kilometrów na darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Ujezdzam 2.0 sohc w manualu, 05 z LPG czyli jedną z bardziej porzadanych kombinacji. Demonem nie jest ale zawalidroga, nawet na autostradzie bynajmniej też. Skrzynia jest pancerna chociaż trochę twarda i toporna. Wiadomo- bez oleju nie pojedzie. Audio fabryczne jest żenujące ale da się uzdrowić sprawę wymiana radia, głośników, subwooferem i wygłuszeniem drzwi i nadwozia- kawał przygody i stosunkowo dużo kosztuje ale gra naprawdę ladnie. Ogólnie model bardzo udany, w kombiku bardzo funkcjonalny. Aha w manualu masz reduktor- przydatny. Uwagę zwracaj mocniej na ruda, i poza tym to co w innych autach. Ja gratuluję wyboru, teraz szukaj dobrego egzemplarza bo z tym trudno (4 miesiące i 8 kkm jeżdżenia i oglądania perełek od niemca)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=23965]recki[/mention] determinacja godna podziwu

Nie paliło mi się - miałem czym jeździć a szukałem żeby zostać z nim na dłużej. Po półtora roku wiem że się oplacilo

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 18.01.2016 o 18:05, kilerzpruszkowa napisał:

A poliftowe nie były wszystkie EJ20F ?

http://forum.subaru.pl/index.php?/forum/40-zakup-kontrolowany/

 

Może macie rację z tymi utwardzonymi zaworami. Znalazłem w necie wpis JAKO  :)

 

Na bazie doświadczenia mogę powiedzieć, że można określić dwie wersje silników wolnossących 2,0 dohc z roczników 05-10.

Tzw engine code lub engine type;

EJ204....., nie przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych co 30-50 tys km.

EJ20F....., przystosowany do lpg- regulacja luzów zaworowych z częstotliwością pow. 100 tyś km.

Muszę dodać, że kilka aut z EJ20F..... przejechało 200tys km na LPG bez regulacji luzów zaworowych i praca ich silników jest lepsza niż EJ204 po 40tys. km na LPG

 

Witam. 

Odświeżam starego kotleta, byłem dzisiaj oglądać Legacy z 2005r. i na tabliczce znamionowej przy engine było napisane EJ202... z tego co piszecie to powinien być albo EJ204, albo EJ20F, zaś na kolektorze był znaczek EJ20 i brak dalszych oznaczeń. Bardzo proszę o pomoc. Poza tym samochód był spawany, szpachlowany, malowany... eee szkoda gadać 

 

Bardzo proszę o odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale czy EJ202 ma utwardzane gniazda zaworów czyli regulacja co 100 tyś km.?

Czy 136 KM to tylko EJ202 czy są jeszcze jakieś 136 KM z innym oznaczeniem?

Coś mi się kojarzy, że ktoś pisał o 136 KM i utwardzanych gniazdach zaworów... hmm..

Edytowane przez wiktoriano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Slawskip napisał:

EJ202 to SOHC (136 KM), EJ20F i E204 to SOHC (w zależności od roku produkcji 150-165 KM).

EJ204 ro raczej DOHC i tam regulacja zaworów jest na płytkach. Z dwulitrowych jednostek tylko EJ202 to SOHC z regulacją na śrubkach i dlatego najtańsza w utrzymaniu z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krzyniek napisał:

EJ204 ro raczej DOHC i tam regulacja zaworów jest na płytkach. Z dwulitrowych jednostek tylko EJ202 to SOHC z regulacją na śrubkach i dlatego najtańsza w utrzymaniu z gazem.

Tak DOHC, pisałem z telefonu i autokorekta zmieniła mi na SOHC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

Podsumowując 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wiktoriano napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

Podsumowując 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

Dobrze, że mój o tym nie wie, że powinien już dwie regulacje mieć, bo by mnie pewnie przestał wozić... :D

Skąd Ci się 40kkm wzięło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wiktoriano napisał:

Ktoś wcześniej napisał 30-50 kkm, niech se jest nawet 60kkm

To niech se będzie nawet 105kkm, bo po takim czasie wymienia się rozrząd, a wraz z nim nie poświęcenie godziny czasu na kontrolę i regulację zaworów, byłoby niewybaczalnym błędem.

Częstsze regulacje mają za zadanie zaspokoić roszczenia finansowe mechaników i Twoje dobre samopoczucie.

Ale kto bogatemu zabroni - rób regulacje zaworów co 40kkm. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, koszt SPRAWDZENIA luzów zaworowych nie jest tak ogromny by nie wykonywać go profilaktycznie co te około 50 kkm a w razie nieprawidłowości można też tanio je skorygować. Jak zawsze panuje zasada: jak kto woli, ale ja też  jestem zwolennikiem zapobiegania niż leczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Krzyniek napisał:

Nie przesadzajmy, koszt SPRAWDZENIA luzów zaworowych nie jest tak ogromny by nie wykonywać go profilaktycznie co te około 50 kkm a w razie nieprawidłowości można też tanio je skorygować. Jak zawsze panuje zasada: jak kto woli, ale ja też  jestem zwolennikiem zapobiegania niż leczenia.

Zapytam przekornie. Jaka jest różnica między sprawdzeniem, a regulacją w silniku SOHC? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wiktoriano napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

Podsumowując 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworów nieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

EJ204 i EJ20F wychodziły w obu wariantach mocy (150 i 165 KM), także po mocy nie da się rozróżnić który silnik siedzi w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe temat niczym nil szeroki, jak amazonka długi i zawiły niczym expose rządu. Jest a jakoby jej nie było, choć ponoć niektórzy widzieli.

A powaznie- ramka do nawigacji i po lekkiej rzeźbie włożysz tam płytkie radio albo dedykowana ramka zamiast właściwego radia, z panelem klimy ale to 400? 450 USD? Nie pamiętam dokładnie. Albo trzecia opcja - na technicznym, w dziale legacy znajdź mój wątek o panelu klimy z V w IV i będziesz wiedzial (pisze z tel i nie mam jak podlinkowac watku).

 

A punkty jak przyznajesz i po ilu się kasują bo przez tematykę forum- za punkty dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...