Skocz do zawartości

legacy IV na co zwracać uwagę przy kupnie, czyli co warto kupić a czego unikać


eLJot

Rekomendowane odpowiedzi

 

mam Almerę 1,8 114 KM  i przeskok do 165 to już będzie coś

 

Nie będzie coś. 

Będzie/ nie będzie - chłopak się bryknie i zobaczy  ;)

@@house_1, Ty mój lepiej podpowiedz żeby się w kanał nie wpakował :P  

 a Legacy to takie marzenie :)

W sumie to brałem pod uwagę Legacy i Saaba 9-3 ale diesel, 

 

Wybrałeś właściwie, nie wiem czy ten konkretny egzemplarz, ale znam sporo osób posiadających legasiaki ( i obk-i ) i nie zdarzyło mi się usłyszeć negatywnych opinii. Jak na rodzinne kombi prowadzi się wyśmienicie :ok:  

No i to oczekiwanie na białe z nieba ...

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toretto na 100% będzie lepiej niż w Almerze, trzeba tylko Legasia trochę pokręcić :) Jednak konie końmi, ale prowadzenie tego auta jest rewelacyjne. Trzyma się jak przyklejone, w zakrętach naprawde potrafi zrobić wrażenie...

Co do tego konkretnego egzemplarza to osobiście podszedłbym z dystansem.

Edytowane przez krvrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almera 114 KM to silnik 1.8 i według autocentrum waży 1280 kg a Legacy wg tej samej strony 1390 kg więc różnica w wadze jest niewielka. Czy auto "jedzie" to bardzo subiektywne odczucie i zależy od tego czym jeździło się wcześniej, dla mnie Legacy 2.0 125 KM fajnie jechało po przesiadce z micry 1.0. Z czasem oczywiście wrażenie się zmieniło...

Co do Legacy z ogłoszenia to w porównaniu z innymi na Olx cena jest podejrzanie niska więc radziłbym porządnie je sprawdzić przed ewentualnym zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toretto na 100% będzie lepiej niż w Almerze, trzeba tylko Legasia trochę pokręcić :) Jednak konie końmi, ale prowadzenie tego auta jest rewelacyjne. Trzyma się jak przyklejone, w zakrętach naprawde potrafi zrobić wrażenie...

Co do tego konkretnego egzemplarza to osobiście podszedłbym z dystansem.

 

Do każdego ogłoszenia podchodzę z dystansem, Wcześniej uciekł mi podobne Legacy za  23 tyś też z Łodzi.

Cena według mnie odzwierciedlająca stan samochodu, błotnik i zderzak do naprawy, hamulce do roboty, no i większy przegląd przy tym przebiegu się szykuje, jutro jadę na warsztat przeczepać samochód i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. o ile jeszcze w H6 ścierpiał bym skrzynię w automacie (zwłaszcza z łopatkami) to w przypadku 2.0 nie wiem czy bym dał radę. Podobno lubi pomieszać biegami i generalnie jest trochę mułowata. Plusy to brak dwumasy. Sprawdź dokładnie jak wygląda sprawa z luzami zaworowymi bo to uderzy po kieszeni jak by były do roboty na dzień dobry - zależy kiedy były robione ostatnio i jak długo gaz siedzi. Plus jeszcze jakieś pierdółki typu tarcze klocki oleje i dokładasz z 5tyś na dzień dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. o ile jeszcze w H6 ścierpiał bym skrzynię w automacie (zwłaszcza z łopatkami) to w przypadku 2.0 nie wiem czy bym dał radę. Podobno lubi pomieszać biegami i generalnie jest trochę mułowata. Plusy to brak dwumasy. Sprawdź dokładnie jak wygląda sprawa z luzami zaworowymi bo to uderzy po kieszeni jak by były do roboty na dzień dobry - zależy kiedy były robione ostatnio i jak długo gaz siedzi. Plus jeszcze jakieś pierdółki typu tarcze klocki oleje i dokładasz z 5tyś na dzień dobry

Jak się naprawia w ASO to pewnie tyle wyjdzie. Liczę się z regulacją zaworów, oraz wymiana tarcz i oleju na dzień dobry, bo nie ma samochodu bez wkładu finansowego

Edytowane przez toretto21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak się naprawia w ASO to pewnie tyle wyjdzie
Nie w ASO może wyjść podobnie, pewnie mniej, ale nie aż tyle mniej ile może się wydawać.

Co do skrzyni: mi nie miesza biegami, dobrze reaguje na kick down, jest tryb sport gdzie sam wybierasz przełozenia, jest to stary typ skrzyni, ale jak nie jest zajechany to tragedii nie ma. Wszystko ma plusy i  minusy, pytanie czego oczekujesz od auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zakup nie udany. 500kilometrów zrobione, ale przynajmniej na minę się nie wpakowałem

Ostrzegam przed tym samochodem

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6yAxIT.html#9a44c76b87

Nr Rejestracyjny  EL 754RK

 

Samochód w 90 % lakierowany, tylko tylny błotnik od strony pasażera nie był malowany. Właściciel mówił tylko o malowaniu dachu i wymianie maski.

Miał dzwona w tylny błotnik od stron kierowcy, i prawdopodobnie przód też bo coś tam było przestawione na mocowaniach skrzyni/dyfra.

Tylne zawieszenie do wymiany, opony tylne sznurki i ścięte od środka.

Płyn od chłodnicy o dziwnym kolorze i osad albo uszczelniacz wsypany.

A co najlepsze to kierowca nawet nie poczuł że coś silnik przerywa, i mechanik który go sprawdzał powiedział ze na 90% uszczelka głowicy a 10 % że np świeca, kolektor ssący.

Silnik co jakiś czas dławił się, tak samo na PB jak i na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich!:) Jestem tu nowy,Legacy jeszcze nie mam ale przymierzam się do jego zakupu. W związku z tym mam kilka pytań. Na część znalazłem już odpowiedzi własnie na tym forum, jednak pozostaje jeszcze kilka niewiadomych. Chodzi m głownie o skrzynię biegów. Do tej pory myślałem tylko o manualu ale z tego co czytałem, automat moze wcale nie być złym wyborem.

1. Czy rzeczywiście napęd 4x4 w MT jest "lepszy" bo jest stały?

2. Ktoś na forum wspomniał,że automat jest praktycznie pancerny (wiadomo,trzeba dbać), a MT ma jakieś stałe przypadłości. Czy można skrzynię manualną nazwać awaryjną? Dla przykładu, teraz mam Toledo II 1.6,gdzie w zeszłym tygodniu drugi raz w przeciągu pół roku wymieniłem skrzynie:) Jak się okazało uchodzą one za awaryjne o czym przed zakupem nie wiedziałem.

3. Czy automat przy LPG i 137KM "da radę"? Nie zależy mi oczywiście na super osiągach,jeżdżę raczej spokojnie. Głownie chodzi mi np. o pewność przy wyprzedzaniu. Teraz w Toledo przy 102KM nie jest najgorzej,choć czasem nerwowo zerkam w lusterko,bo juz mi ktos siedzi na tyłku.

4. I jeszcze tak z ciekawości..czy rzeczywiście zestaw audio jest tak słaby? ;) 

 Z góry dziękuje za odpowiedzi i poświęcony czas :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jest dużo informacji na ten temat na forum, ogólnie to ciężko będziesz miał wyczuć różnice w normalnej jeździe.

2. Manual nie jest awaryjny, awaryjna jest dwumasa, w sensie że często coś swiergoli/stuka po jakimś tam przebiegu. dwumasa tania nie jest.

3. Szału nie będzie, będzie podobnie jak w Toledo 

4. W audio najsłabszym punktem jest radio, i rzeczywiście słabo to wszystko gra, a wymiana radia to też nie takie proste, ewentualnie można zamontować wzmacniacz, zmienić głośniki ale tanio nie będzie :)

To tak w skrócie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.W przypadku polifta wystarczyło wymienić głośniki w przednich drzwiach,  dodać  wygłuszenie i gra dużo lepiej. To chyba najprostszy i najtańszy sposób na poprawę dźwięku. Ewentualnie gdyby to nie przyniosło zadowalających efektów to wtedy można się zająć wymianą radia czy podłączeniem wzmacniacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym ewentualnie będę się martwił,jeśli będę już szczęśliwym (oby!;) posiadaczem Legacy. Póki co najbardziej obawiam się tym,żeby nie trafić na jakąś minę,która niewiadomo co przeszła. No i ten automat. Są jakieś przeciwwskazania do tej skrzyni? Poza oczywiście wątpliwa dynamika ale z tym się liczę ;) Na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy oględzinach/ jeździe próbnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...