Jump to content
eLJot

legacy IV na co zwracać uwagę przy kupnie, czyli co warto kupić a czego unikać

Recommended Posts

 

 

Oglądałeś go na żywo?
 

 

Właśnie? Znajoma jest nim poważnie zainteresowana też. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem zmuszony na automata takze taka wersja musi być.Czyli jak piszecie nie mo co sie przejmować na zapas z ta maglownica i pompa wspomagania.Wiem,ze po zakupie tzreba zrobić rozrząd.W ksiazce srwisowej jest adnotacja ze byl wymeiniany przy 130000km wraz z pompa wody.A wiec ile kosztuje zestaw rozrzadu wraz z pompa a ile max za wymiane?Jak powinny się zachowywać obroty na biegu jalowym w zdrowym silniku i osprzecie?W tym co ogladałem obroty nie falowały jedynie od czasu do czasu zmienialy sie obroty tak o okolo 100 ob/min.Czy to typowe dla silnika boxer?I jeszce jedna wazna sprawa:mam nadzieje,że legacy nie rdzewieja?zauwazylem na tylnych podluznicach delikatne naloty rdzy powierzchownej.

 

Dobre czesci do rozrzadu, org. japońskie ok 1300zł.

Robota róznie - zaleznie od regionu Polski, mechanika. Ja płaciłem 600zł.

 

Pompą i maglownicą sie nie przejmuj. To nie są typowe usterki.

Legacy nie rdzewieją ogólnie, nie widzialem mocno skorodowanej sztuki. Czasami powypadkowe gdzies tam mają wykwity. Ale do opla czy forda bardzo daleko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co jak co ale nawet na tym forum wyczytalem ze maglownica w tym modelu daje o sobie znac miedzy 150-170 tys przebiegu. Co do pompy wspomagania to kilka osob mialo problem z wyciem pompy. U mnie problem byl z jednym i drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

LGT - Maglownica rozciekła się przy 100 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten silnik dohc w kolejnej generacji był też taki problematyczny do gazu?

Jak tu przebiega regulacja luzów?


Chodzi mi o rocznik 2009 (my10)


Kiedy w ogóle powinienem się za taką regulacją obejrzeć? Ile ASO za to kasuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przygotowuje się do przesiadki z mojego Forda na Subaru w oko wpadło mi takie ogłoszenie. Z tego co ktoś zdawkowo pisał na forum to Pan tutaj zrobił z 2.0 H6 czy ktoś mógłby po tym co napisane w ogłoszeniu ocenić to auto? Oczywiście jadę z nim do mechanika itp ale na co powinienem zwrócić uwagę, co może się tu nie podobać? Subaru jest mi kompletnie obce dlatego proszę o pomoc. 

 

http://www.olx.pl/oferta/subaru-legacy-h6-spec-b-kupiony-w-polskim-salonie-faktura-vat-CID5-IDezQtB.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytał już ktoś o te auto. Poszukaj w dziale "zakup kontrolowany- Legacy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem jest 2 czy 3 zapytania i 2 czy 3 odpowiedzi identyczne jak Twoje.

"Było już na tym forum o tym aucie" ewentualnie to jest z 2.0 przerobione na H6 było już gdzieś.

Ale gdzie co, czy szrot czy OK auto nie ma info przekopałem wątek i nie ma info o tym samochodzie. Musiało być gdzieś indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałem jest 2 czy 3 zapytania i 2 czy 3 odpowiedzi identyczne jak Twoje.

"Było już na tym forum o tym aucie" ewentualnie to jest z 2.0 przerobione na H6 było już gdzieś.

Ale gdzie co, czy szrot czy OK auto nie ma info przekopałem wątek i nie ma info o tym samochodzie. Musiało być gdzieś indziej.

sprawdź dokładnie po Vin co było podstawą do przebudowy, liczniki ma hamerykańskie więc może tam sięga jego rodowód. Wówczas carfax powie Ci więcej

Edited by okeyten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem jeszcze raz wątek i rzeczywiście jedni mówią brać a inni mały hamulec, licznik od us przekładnia od 2.0 etc. Z drugiej strony masz nowy lakier, niezły zawias i 6mt. Pytanie o dawcę ( czy po przejściach ) Dziwię się natomiast, że ktoś kto wydał tyle kasy w ten projekt wstawił licznik od amerykańca. Tak jakby na koniec miał dość / nie był zadowolony z efektów i poszedł po najmniejszej linii oporu. To tylko moja opinia i takie dywagacje po procentach. Auto wygląda fajnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy może sobie zmodyfikować wóz jak chce.

Co do licznika - ostatnio sprawdzałem cenę nowego licznika do H6 w ASO - cena ok. 5000zł. Kupno używanego jak na razie niewykonalne - brak ofert w znanych mi portalach internetowych - są tylko angliki, a taki już mam.

Być może udało się kupić wersję us taniej, choć jak dla mnie, najbardziej prawdopodobne, że jednak jest to licznik z anglika.

Hebel jest mały to fakt. O krótszej przekładni z H6 nie ma ani słowa, ale to łatwo zweryfikować podczas oględzin.

Ewentualnie istotnym aspektem jest relacja ceny tego wozu, do fabrycznego speca B z tego rocznika. A tu wychodzi podobnie (oczywiście wyłączając oferty pewnego handlarza z południowego zachodu Polski). Więc opłacalność kupna takiego nieoryginalnego pojazdu jest jak dla mnie dyskusyjne.

 

Dodam, że sam jeżdżę aktualnie Legacy SBD z przeszczepionym ze Spec B silnikiem 3.0, zawieszeniem i układem kierowniczym (!). Hebel i skrzynię zostawiłem od diesla. Ale jakby co 6MT leży i czeka. Wyszedł bardzo fajny wóz, ale nie wpadłbym na pomysł, aby pisać że to spec B. To tylko diesel H6 z gratami od spec B.

Edited by house_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

House_1, ciekaw jestem, jak posprzątać taki bałagan formalnie. Jak masz zarejestrowany swój samochód? Nadal jako SBD, czy zmiana silnika została usankcjonowana w papierach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sobie wyobrażasz? Przecież w przypadku kolizji/wypadku jak jest bałagan w papierach to właściciel ma przerąbane.Poza tym jak z przeglądem?

Mam wszystko zrobione jak trzeba. Najpierw przegląd "zmiany konstrukcyjne" w SKP, potem wydział komunikacji i zmiana pojemności silnika, mocy, paliwa.

Na koniec montaż instalacji lpg i wpis do dowodu i karty pojazdu. I mam wszystko jak trzeba.

 

Bardzo miła pani w wydziale komunikacji postawiła sprawę jasno - silnik z jej punktu widzenia jest rzeczą wymienną w samochodzie. Natomiast nadwozie już nie.

Nadwozie właśnie to samochód. Więc wymieniłem silnik w dieslu a nie nadwozie w H6  ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Przymierzam się do kupna Legacy,  jest ktoś może z Łodzi lub z okolicy i miałby czas obejrzeć ten samochód ?? albo zna dobry warsztat w Łodzi żeby sprawdzić samochód ?

Szkoda ze Automat, ale może dzięki niemu będę jeździł wolniej :)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6yAxIT.html#91cd61d5c9

 

po wstępnej rozmowie samochód jest po małym gradobiciu dla tego szyba wymieniona i maska z Diesla, był też dach malowany bo dużo było wgniotek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z przodu z prawej strony (od pasażera), jakiś taki niespasowany jest... maska odstaje, zderzak, coś tam było kombinowane na pewno...

 

"Legacy posiada najlepszy z możliwych silnik 2.0 o mocy 165 KM", sam mam taki silnik i uważam, że jest b dobry, ale czy najlepszy? --->3.0 H6 :) Poza tym ten silnik w gazie to troche problemów będzie (może być). Np sprawdzanie luzów zaworowych + ewentualna regulacja...trzeba wyciągać silnik...mechanicy tego nie lubią :) Czasami dochodzi do wypalania gniazd zaworowych przy zle zestrojonej instalacji. Może lepiej bez LPG? Skrzynia  dość archaiczna, ale trwała, no i można też poszaleć, bez stresu :)

Co do szyby podgrzewanej to z opisu wynika że jest cała podgrzewana... , u mnie podgrzewane jest tylko miejsce na wycieraczki.

Ciekawe czy przebieg realny, mały dosyć, no i dośc tanio stoi.

 

Tyle z mojej obserwacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ta maska z wlotem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno nie jest najlepszy silnik bo auto z nim ledwo sie toczy. I swoje bolączki ma. Nie mówie ze zły, bo zły nie jest. Ale sa w Legacy lepsze. Chociażby H6 czy 2.5GT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy ma oczekiwania co do toczenia się na poziomie >200kM...

Czytam setną opinię w podobnym stylu (czyli tylko H6 lub 2.5T, reszta szrot co nie jedzie). Nie wiem skąd się to bierze... Ja na codzień jeżdzę różnymi autami, dodatkowo motocyklem, ktorym do setki rozpedzam sie w 4sek i uważam że 165kM w aucie wystarcza na sprawne poruszanie się po drodze... Dlatego kolego Toretto nie sugeruj się tego typu komentami, przejedź się i oceń. Kupisz H6 to przyjdzie ktoś ze zgrzebanym 3.6 i powie Ci, że ledwo się toczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy ma oczekiwania co do toczenia się na poziomie >200kM...

Czytam setną opinię w podobnym stylu (czyli tylko H6 lub 2.5T, reszta szrot co nie jedzie). Nie wiem skąd się to bierze... Ja na codzień jeżdzę różnymi autami, dodatkowo motocyklem, ktorym do setki rozpedzam sie w 4sek i uważam że 165kM w aucie wystarcza na sprawne poruszanie się po drodze... Dlatego kolego Toretto nie sugeruj się tego typu komentami, przejedź się i oceń. Kupisz H6 to przyjdzie ktoś ze zgrzebanym 3.6 i powie Ci, że ledwo się toczysz...

 

Obecnie mam Almerę 1,8 114 KM  i przeskok do 165 to już będzie coś :)  Apetyt rośnie gdy czuć te konie, wiadomo ale ja wolę na gokartach poszaleć nisz na drodze :) a Legacy to takie marzenie :)

W sumie to brałem pod uwagę Legacy i Saaba 9-3 ale diesel, ale nie robię aż tyle kilometrów żeby mi się opłacał no i koszty napraw większe niż w Legacy

 

Wiem że ma to i owo te Legacy, ale naprawi się, włoży trochę kasy i będzie super :)

Samochód mam zarezerwowany, i w czwartek jadę na warsztat.

Na co zwrócić uwagę ? chodzi mi o mechanikę

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

mam Almerę 1,8 114 KM  i przeskok do 165 to już będzie coś

 

Nie będzie coś. Almera jak mniemam waży coś 1000+kg. A Legacy ok 1500. Do tego pożerający konie mechaniczne napęd 4WD. Nie wiem czy wiesz, że przy circa 140-150km/h Subaru traci ok. 60-70KM w napędach? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...