Tichy Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Grzebałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na Forum pod tym kątem, więc zapytam. Jakie są objawy wskazujące na zbliżającą się konieczność regulacji luzów zaworowych, które można odczytać z ECU, np. poprzez ROMRaider? Chodzi mi o to, czy można na podstawie regularnych (powiedzmy co 4 miesiące) sprawdzeń (wykresów) z pracy silnika (np. z programu ROMRaider) dowiedzieć się, czy zaczynają się problemy z luzami zaworowymi? Jakie są wg Was 100% odczyty, które na to by wskazywały? Silnik to 2.0 NA, 158KM, żadnych przeróbek - prócz LPG ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Korekty krótko i długo terminowe dążące do ujemnych wartości tak jakby auto było przelane. U mnie jeszcze tego nie było, a już wydechowe zawory wymagały delikatnej regulacji, także jak nie rozkręcisz to się nie dowiesz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Tylko pomiar luzów zaworowych daje obraz, no może jak już nierówno chodzi ,ale nadal bez pomairu ich nie ma 100% i trzeba sprawdzać inne elementy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Tylko pomiar luzów zaworowych daje obraz, no może jak już nierówno chodzi ,ale nadal bez pomairu ich nie ma 100% i trzeba sprawdzać inne elementy Zaskakujecie mnie, to dość dziwne. Wyobrażałem to sobie tak: ECU steruje teraz w autach wszystkim, włącznie z gazem (gdzie te czasy zwykłych linek od gazu). Mnóstwo czujników, detektorów, analizatorów, wywalanie errorów i check enginów przy byle drobiazgu. Problemy z zaworami, jak by na to nie patrzeć, wydają mi się dość dużym problemem w pracy silnika jako urządzenia, więc sądziłem, że da się zaobserwować jakieś zmiany w parametrach lub wykresach, zanim problem stanie się bardziej oczywisty i niebezpieczny (np. gaśnięcie po zapaleniu, nierówna praca silnika, brak mocy). W końcu coś się zmienia i to na niekorzyść procesów spalania, więc uznałem, że jakaś reakcja ze strony elektroniki będzie zauważalna, tylko nie miałem pojęcia, jakie parametry obserwować. Nie wierzę, że silnik się telepie i gaśnie (jak to niektórzy opisywali), a ECU twierdzi, że jest super! Ktoś kiedyś pisał, że pojawia się wypadanie zapłonów, ale nie napisał, czy wypadanie zapłonów to TYLKO objaw zaworów oraz czy przy zaworach ZAWSZE pojawi się wypadanie zapłonów. U mnie jest coś takiego, że po przełączeniu na LPG silnik się wyczuwalnie telepie: może nie tak jak przy pracy na 3 cylindrach (a wiem, jak to wygląda, bo się kiedyś uszkodzona nowa świeca trafiła), ale po przełączeniu na benzynę chodzi idealnie równo. Tak jest tylko na początku pracy na LPG (mam podniesione przełączanie do 45 st.), potem zanika. Wtryski gazu nowe, instalacja sprawdzona, tu wszystko OK. Podobno LPG jest bardziej wrażliwe na zawory i sugerowano mi, że to są takie wstępne symptomy zbliżającej się regulacji. Dlatego pomyślałem, że tezę tę da się potwierdzić (lub wykluczyć) przez obserwację ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Sprawdź podciśnienie ssania. Parametr znajdziesz wartościach aktywnych OBD. podciśnienie powinno być max w granicach 35 kPa. Jeżeli jest powyżej (np 37 - 40 kPa) trzeba regulować zawory. wystarczy telefon z bluetooth, adapter ELM327 oraz program Torque. Tyczy się to na pewno EJ205. Edytowane 17 Stycznia 2016 przez Szymon Sajmon 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Fakt, wyższe podciśnienie może świadczyć o problemie z zaworami, ale też nie zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Fakt, wyższe podciśnienie może świadczyć o problemie z zaworami, ale też nie zawsze Spoko, spoko, mnie chodzi tylko o wskazówki, nie 100% diagnozę, zresztą na razie (odpukać) auto dobrze jeździ ;-) Bardzo dziękuję Wam za podpowiedzi! Jeżeli jeszcze ktoś wie, jaki parametr obserwować, to oczywiście proszę pisać :-) Rzuciłem temat, bo pomyślałem sobie, że może istnieć jakiś parametr, po którym od razu widać, że zawory są do regulacji (np. tak jak piszecie tu o podciśnieniu). Generalnie jednak wiem, że najlepsza diagnoza to sprawdzenie i regulacja. Ale do tego trzeba jechać do mechanika (lub umieć samemu), ze mnie mechanik żaden, ale znam się na komputerach, ROMRaiderze i Excelu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się