Skocz do zawartości

zamek centralny - czasem nie działa


kana23

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam taki sporadyczny problem ale wkurzający. Czasem centralny zamek z pilota nie chce zamknąć auta. To samo z obu pilotów, w obu nowe baterie. Nie pomaga zamknięcie auta przyciskiem LOCK na drzwiach. Po jakimś czasie zamek działa normalnie. Co może być przyczyną i jak się do tego zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam taki sporadyczny problem ale wkurzający. Czasem centralny zamek z pilota nie chce zamknąć auta. To samo z obu pilotów, w obu nowe baterie. Nie pomaga zamknięcie auta przyciskiem LOCK na drzwiach. Po jakimś czasie zamek działa normalnie. Co może być przyczyną i jak się do tego zabrać?

Sprawdź, czy nie zamyka wszystkich drzwi, czy tylko niektórych. Jeżeli tylko niektórych, to w tych do wymiany masz silniczki siłowników zamków. Do kupienia po ~6$/szt. na alliexpress. Częsta przypadłość w naszych Legacy. Ja się dowiedziałem o tej przypadłości, jak któregoś dnia przez przypadek otworzyłem drzwi kierowcy "zamkniętego samochodu". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki sterujące centralnym w Legacy są od spodu mechanizmu. Spływa tam cała wilgoć. Mnie to też dopadło. Pierwszy raz pomogło wysuszenie, przesmarowanie plastikowych trybów i podczyszczenie komutatora silnika. Drugim razem silniczki trzeba było wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Mam podobny problem. Po przekładce legacy IV  do polifta centralny zamyka po czym sam od razu otwiera (trzy razy tak zrobi po czym już wcale nie działa, trzeba zdjąć klemę i znów tak samo)we wszystkich drzwiach poza  bagażnikiem. Tam zamknie i już nie otworzy trzeba manualnie od środka sobie pomóc. Przycisk LOCK też nie reaguje. czy może to powodować zacinający się silniczek od centralki w którychś drzwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile wpisuje się to w twój scenariusz "po przekładce do polifta" i co dokładnie gdzie przekładeś, ale ja w przedliftowej budzie miałem zamontowany jeden siłownik w jednych drzwiach z polifta. Ma on inną budowę i 3 kabelki zamiast dwóch, jak to ma miejsce w przedlifcie.

 

Efekt był taki, że te drzwi można było zamknąć z pilota, ale nie dało się już ich otworzyć.

 

Zepsuty silniczek (przedliftowego siłownika w przedliftowej budzie i odpowiednio po lifice) w którychś drzwiach spowoduje przycinanie a finalnie brak możliwości otwarcia / zamknięcia tych konkretnych drzwi, u ciebie problem dotyczy wszystkich drzwi więc jest raczej bardziej "globalny" i chyba sugeruje jakieś problemy z wiązką podczas przekładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, HoQ napisał:

Nie wiem na ile wpisuje się to w twój scenariusz "po przekładce do polifta" i co dokładnie gdzie przekładeś, ale ja w przedliftowej budzie miałem zamontowany jeden siłownik w jednych drzwiach z polifta. Ma on inną budowę i 3 kabelki zamiast dwóch, jak to ma miejsce w przedlifcie.

 

Efekt był taki, że te drzwi można było zamknąć z pilota, ale nie dało się już ich otworzyć.

 

Zepsuty silniczek (przedliftowego siłownika w przedliftowej budzie i odpowiednio po lifice) w którychś drzwiach spowoduje przycinanie a finalnie brak możliwości otwarcia / zamknięcia tych konkretnych drzwi, u ciebie problem dotyczy wszystkich drzwi więc jest raczej bardziej "globalny" i chyba sugeruje jakieś problemy z wiązką podczas przekładki.

Wiązki drzwi jak i siłowniki były nie ruszane i zostały z polifta. Robił to mechanik nie ja osobiście ale z tego co piszesz jak moduł sterujący jest z polifta to mozew tym problem ze z tymi trzy pinowymi siłownikami zle współgra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Przepraszam za odświeżanie starego kotleta ale w obliczu tego samego problemu bez sensu mi zakładać nowy wątek.
Problem ze sporadycznie niedziałającym centralnym dopadł i mnie. Dzis rano (po nocy na -8 stopniowym mrozie) auto otworzyłem z pilota bez problemu. Podjechalem 5 km na cmentarz i zamknięcie z pilota nagle przestało działać. Dodam, że przekręcanie kluczyka w drzwiach kierowcy też nie zadziałało na zamki w innych drzwiach niż kierowcy.
Zamknąłem auto, poszedłem na groby a pol godziny później magiczni centralny reaguje na pilota bez problemu. Sytuacja powtórzyła się jeszcze dwa razy dziś jak żona pojechała (tu uwaga bo znowu...) na cmentarze :) tam też przy wizycie na dwóch cmentarzach auto nie zareagowało na pilota natomiast po powrocie do domu wszystko znów działa bez zarzutów...
Czy od ostatniego wpisu na ten temat udało się komuś ten problem rozwiązać? Wolałbym nie zostawiać auta w miejscach publicznych z otwartym bagażnikiem (bo wszystkie inne drzwi moge zamknąć ręcznie od środka przełącznikiem nad klamką kazdych drzwi a kierowcy kluczykiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak że jeśli jest problem z krańcówką to centalny zamek nie zamyka drzwi? przyczyną problemów nie musi być problem z świrującą elektroniką centalnym zamkiem a krańcówkami. miałem problemy z działaniem centalnego zamka w Skodzie Audi z racji nie działających krańcówek.

To nie taki zły trop w sumie, tylko czy niedzialajacy czujnik którychś z drzwi nie spowoduje że na konsoli świecić się będzie dioda sygnalizująca otwarte drzwi? Legaś w dodatku wyświetla jeszcze które drzwi są otwarte czego w żadnym z opisanych wyżej przypadków nie było.

Tym niemniej przy następnej takiej akcji sprawdze te krańcówki, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio mam problemy z zamkiem. Tylko że u mnie tylko z pilota szwankuje. Z kluczyka się zamyka bez problemów. Raz się zamknie a raz muszę klikać po parę razy na pilocie. Bateria nową, wymieniłem na inną nowa profilaktycznie. Przyciski sprawne.
A to że raz Ci zamknie z kluczyka a raz nie to może być wina przetartej wiązki w drzwiach kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak ci działa zamek przy większej ilości samochodów w okolicy ? bo w szczerym polu powinien śmigać bez problemu z tego co piszesz. Najprawdopodobniej centrala odbierała zbyt wiele sygnałów i zaczęła głupieć więc nie podjęła żadnej reakcji na twój właściwy sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owy problem i mnie dotyczy. Ale mam swoją teorię.

Mam stałe miejsce parkingowe pod blokiem i tylko w tym miejscu mam problem z otworzeniem/zamknięciem samochodu. U córki pod szkolą na innym parkingu działa z dobrych 50m (gdzie są różne przeszkody - drzewa/metalowe płoty/inne samochody). Gdziekolwiek indziej pojadę ten problem nie występuje. Wniosek może byłby taki , iż są jakieś zakłócenia w okolicy, gdyby nie to , że w lato wszystko jest ok... nawet przez okno z 4 piętra.

Patent na zamykanie/otwieranie w tym miejscu mam taki, że przykładam grot kluczyka do przedniej szyby i klikam kilka razy w przycisk na pilocie. Działa.

I dalej już nie chce tym zawracać sobie głowy, bo choć denerwujące, to przyzwyczaiłem się do tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie, centralka zamka, jeżeli nie dostanie sygnału o poprawnym zaryglowaniu zamka choćby w jednych drzwiach to ma otworzyć wszystkie - taka jest zasada, a po kilku próbach "zawiesza się" na chwilę, żeby nie przegrzać/uszkodzić silniczka-serwa. Powody są różne, a najczęściej to coraz ciężej przesuwający się "rygiel blokady" lub którejś z dźwigni i centralka nie może" doczekać się na informację" o zaryglowaniu zamka lub wcale jej nie dostaje - więc otwiera. Czasem to "zagęszczony brudem smar", czasem nie działająca czy zalana krańcówka/stycznik.

Ewemarkam - taki przypadek jest najprawdopodobniej u Ciebie - mechanizm zamka ciężko się przesuwa więc przechodzi w otwarcie, a z kluczyka (zamek kluczyka jest tylko jeden) to sam go ciągniesz więc inne same idą (zakładam że na każde naciśnięcie pilota jest reakcja centralnego zamka). Spróbuj jakoś nasmarować mechanizm ryglowania zamka, linki czy dźwigni. W zimie czy w niskich temperaturach  "zagęszczony brudem smar" lub przyrdzewiałe linki/cięgna dają o sobie znać, w lecie tego problemu raczej nie ma, również przyczyną może być woda zalewająca mechanizm serwa.

Sprawdź - blokując zamki od środka przełącznikiem w drzwiach, jeżeli z pilota i przełącznika tak samo reaguje - to pilot jest OK więc go nie molestuj :) tylko dobierz się do zamków - zacznij od strony kierowcy (jedynego zamka-on ma najciężej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...