Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe


matid

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Giresse napisał:

Jak nie do dostania, zamówiłem w hurtowni (Motogama), i za tydzień  miałem tarcze przód, klocki przód i tył).

Tarcze masz pewnie 561667JC.

A kiedy zamawiałeś? Obecnie czas oczekiwania 3 tyg (motogama), u innych dostawców to samo. Pisząc "aktualnie nie do dostania" myślałem o dostępie "od ręki" ale nie ma i już :(. A u mnie tarcze praktycznie w zaniku i wymienić powinienem na dniach, nie będę ryzykował... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiałem jakoś w lutym, nie wiem ile jeździsz, ale ja bym zamówił te tarcze i poczekał. Jak już masz klocki Jurida, to aż się prosi spasować je z ich tarczami, i cieszyć się jazdą przez kolejne minimum 50 tysięcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby sie nie okazało ze kupicie klocki Jurid z oznaczeniem "D" , jurid na aftermarket produkuje 3 rodzaje klocka , J, D, i white , oznaczenie FF jest produkowane tylko dla producentów auta , nie do dostania moim zdaniem, więc klocki Jurid nie będą takie same jak OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, carfit napisał:

oznaczenie FF jest produkowane tylko dla producentów auta , nie do dostania moim zdaniem

 

to akurat zdjęcie klocków kupionych w ASO Subaru, tylko nie dedykowanych do XV a do Forestera III  (potrzebowałem na szybko biorąc to co było na półce a pasowało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

Oby sie nie okazało ze kupicie klocki Jurid z oznaczeniem "D" , jurid na aftermarket produkuje 3 rodzaje klocka , J, D, i white , oznaczenie FF jest produkowane tylko dla producentów auta , nie do dostania moim zdaniem, więc klocki Jurid nie będą takie same jak OEM

Szczerze mówiąc nigdy się nie spotkałem z oznaczeniem "D", ja kupuje "J", natomiast white nie są dostępne / produkowane do mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Przeczytalem caly watek.

Jestem na etapie wymiany i przodu i tylu 1.6 2012/2013r a nastukane 66.000km

Ktos cos konkretnie poleci z linkami?

U mnie w kraju jakies same wynalazki https://www.reservedeler-online.co.no/parts-search?keyword=bremseskiver&maker_id=107&model_id=10158&car_id=28121&kbaStr[0]=px57232
a za miesiac bede w Polsce to bym zakupil, tarcze i klocki na obie osie

Edytowane przez Paweł Paco Kalicinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzenich autach uzywałem tarcz ATE i  Blueprint i byłem z nich zadowolony - nie pogieły sie nie biły nie pordzewiały. Ludzie polecaja też TRW, Jurid. Klocki ferrodo, ate, trw, hawk ,ebc. Trop podałem:

17 godzin temu, Karas napisał:

Czego nie kupisz do normalej jazdy bedzie ok

Możesz się też "skusic" na OEM Subaru przednie klocki okolo 400 pln tarcze okolo 1k pln cen tylnego zestawu nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Obiecałem więc podaję relację jak spisuje się zestaw: klocki JURID (J) + tarcze Zimmermann (dziurkowane) po przejechaniu 10 kkm (wymiana przy przebiegu 75kkm). Hamują bardzo przyzwoicie zarówno zimne jak i co ciekawe rozgrzane. Niestety  bywają głośne, zwłaszcza po rozgrzaniu (dźwięk pisku jak przy zużytych klockach) ale nie ma żadnej reguły kiedy się to zjawisko akustyczne objawi ( mokro/ sucho, częstsze hamowanie - rzadsze hamowanie), po prostu raz jest bardziej słyszalne a kiedy indziej cisza.W każdym razie zestaw bardzo skuteczny:), choć nie mogę go polecać osobom o wrażliwym słuchu :unsure:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy przebiegu 49k km przednie klocki maja jeszcze pare mm mięsa chociaż  blaszki  sygnalizujące koniec klocka jeszcze  nie piszczą. Koszt klocków oem Subaru  360pln brutto dlatego  nie widzę sensu pchania się w tańsze zamienniki w szczególności , że pierwszy komplet  klocków wytrzymał u mnie 3 lata,  nie piszczał i hamował naprawdę nieźle. Tarcze spokojnie wytrzymają jeszcze kolejny komplet klocków. Tylne tarcze jak i klocki w  bdb stanie i spokojnie pociągną do 100k km + -sprawdzano na stacji diagnostycznej podczas przeglądu -hamują.

Jeżeli ten samochód okaże się tak trwały jak  jego układ hamulcowy to uważam, że można mu co  nieco  wybaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się zarówno co do wybaczenia autu drobnych mankamentów jak i co do trwałości tylnego układu hamulcowego - u mnie 86 kkm i chyba do 100 kkm do wymiany wytrzyma a może i dłużej ... W każdym razie przy wymianie klocków/ tarcz przy takiej trwałości tylko oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pierwsza wymiana klocków z przodu przebieg 84 tkm . Nowe TRW koszt 202 zł/kpl  + 50 zł wymiana . Omyłkowo zamówiłem też klocki na tył też TRW za 130 zł/ kpl. (poczekają na następną wymianę ) . Tylne klocki wymieniałem przy 64 tkm . Tarcze w bdb stanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...