Jump to content
matid

Klocki hamulcowe

Recommended Posts

Witam!

Tak jak w temacie:
Jakie klocki hamulcowe polecacie do Subaru XV? Czy są to takie same klocki jak w Foresterze bądź innym modelu SUBARU?
Dziękuję za poradę i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze oryginalne, marki Subaru, ponieważ co do zasady producent optymalnie dobiera materiał ścierny do twardości (tak w uproszczeniu) tarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zaryzykuje i sprawie sobie hawki hps :)

W hondzie po zmianie z oem nissinow hamowanie znaczaco sie poprawilo. Chociaz  XV na oemie hamuje naprawde dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po konsultacjach z Edwinem zamontowałem z tarczami ATE Standard klocki Hawk Performance Ceramic i muszę przyznać, że auto znacznie lepiej zaczęło hamować jak na oem.

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz sprawdziłbym hamowanie ze np ze 150 czy tarcze te klocki wytrzymają. Fabryczne są w porządku - Jurid

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W hondzie sprawdzalem hamowianie i z okolic  200km/h i hawki nie pogiely tarcz ( nie pamietam mialem jakies brembo albo zimmerman) wiec dlaczego tutaj ma sie cos stac???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@sebek, kilka ostrych hamowań przeżyły (i to z wyższych prędkości) - wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Auto ma już przejechane 11 kkm na tym zestawie.

 

 

Pozdrawiam

Edited by Andremil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Ja mam Power Stopy ceramiczne. Zrobiłem z nimi na razie jakieś 9.5k km i jest ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy ostatnim przeglądzie, zalecili mi wymianę klocków hamulcowych z tyłu za 3-4 tys km . Właśnie zbliżam się do tej granicy . Czy wyświetlacz sygnalizuje minimalną grubość klocków i konieczność ich wymiany ? W instrukcji przeczytałem , że są zamocowane specjalne blaszki , piszczące przy minimalnej grubości klocków.  Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki zawsze tego samego producenta co tarcza .  Inaczej może dojść do sytuacji kiedy klocek jest zbyt twardy co zmniejszy siłę hamowania . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

klocki w pudełeczku z logiem Subaru :) . W hondzie były to nissiny w Subaru nie mam pojecia, ale jak podjedziesz do ASO i powiesz ze chcesz oem klocki to dostaniesz własciwe. Tak z ciekawosci zapytam po ilu km skończyły Ci sie klocki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

klocki w pudełeczku z logiem Subaru :) . W hondzie były to nissiny w Subaru nie mam pojecia, ale jak podjedziesz do ASO i powiesz ze chcesz oem klocki to dostaniesz własciwe. Tak z ciekawosci zapytam po ilu km skończyły Ci sie klocki?

 

 

na ori klockach (dokładnie na metalowej płytce) miałem wybity napis Jurto z jakimś kodem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ketivv a ty jakie kloce założyłes oem czy jakis aftermarket? Jest sens inwestowac w oem'y czy aftermarket typu ferrodo, trw, ate może też daj rade bez piszczenia czy mega pylenia? Planowałem założyc hawki hps ale tak teraz rozmyslam nad tym XV i się zastawiam czy pakowanie w niego jakichkolwiek lepszych partsów ma sens

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakieś 50 k km temu na przód ori na szybko w serwisie, pewnie niedługo trzeba będzie wymienić

 

tył wymieniałem niedawno na jakieś Japanparts za "grosze"

 

 

 

Planowałem założyc hawki hps ale tak teraz rozmyslam nad tym XV i się zastawiam czy pakowanie w niego jakichkolwiek lepszych partsów ma sens

 

 

dokładnie mam ten sam dylemat  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ak z ciekawosci zapytam po ilu km skończyły Ci sie klocki?
 

Po 62.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem już różne zamienniki klocków u siebie TRW, Hella, itp Wszystkie się grzały i nie chciały hamować. Aktualnie mam zestaw z przodu Tarcza 

ZIMMERMANN 530.2458.52 i klocki FDS 1636 i jest to zestaw który mogę polecić z czystym sumieniem. Dodatkowo wymieniłem płyn hamulcowy na Ferodo FSF050 (330*c). Zrobiłem na nich już prawie 40 tyś i hamują świetnie nawet po mocnym rozgrzaniu.

zestaw_hamulec.jpgzestaw_hamulec1.jpg

zestaw_hamulec2.jpgzestaw_hamulec3.jpg

Edited by Pumcia
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerobiłem ds performance w civicu- bardzo dobry klocek ale dopiero jak się rozgrzeje . Na zimno nie hamował i piszczał. Tarcze nawiercane też w civie przerobiłem i oprócz głośniejszego hamowania różnicy nie widziałem. Słyszałem info , że potrafią pękac przy nawietrach jak już się kończą albo jak upalasz - mnie to nie spotkało. Jezeli jeździsz agresywnie z wyższymi prędkościami i dużo hamujesz zestaw ok w innym wypadku IMO przerost formy nad trescia do ciężkiego auta wyposażonego w mały i słaby silnik ponieważ nigdy nie będziesz w stanie wykorzystać potencjału takiego zestawu - za to wygląda slicznie


P.s jak już chcesz się bawic w takie "tuningi" zmień przewody hamulcowe na takie w oplocie - ale to też przerost formy nad trescia w takim samochodzie...

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Karas W dużej mierze masz rację. Jednak, aby klocki rozgrzać nie trzeba mieć ponad 200KM (XV i 200KM mogło by być miło). Wszystko zależy od tras jakie robisz i w jakim stylu. Oryginalny zestaw jest jak najbardziej skonfigurowany do tego samochodu i wystarcza w 99%. Zamienniki jakie przerobiłem po rozgrzaniu nie hamowały. Robię dość dużo kilometrów i w większości nie po autostradach a drogach krajowych i niestety dużo wyprzedzania + częste hamowania i kręte odcinki potrafią dać w kość klockom i tarczy i kilka razy bym się już przejechał więc wolałem trochę zaszaleć i się opłaciło. Pisków raczej nie słychać. Dodatkowo nie ma znaczenia moc jeżeli masz kilka razy wytracić prędkość nazwijmy to autostradową(+) do maruderów przy trzecim takim hamowaniu robi się ciepło nie tylko przy kołach ;)  Z tyłu mam założone mniej odporne klocki FDB (nie było DS) i przy prędkościach kołowych (po bułeczki) to faktycznie one naprawdę dobrze hamują. Więc dla mniej wymagających może i na przedzie by wystarczyła seria FDB (za to różnica w cenie znaczna ;) ). 


 

 

P.s jak już chcesz się bawic w takie "tuningi" zmień przewody hamulcowe na takie w oplocie - ale to też przerost formy nad trescia w takim samochodzie...

Przy seryjnej pompie i jarzmie, wielkości klocków to raczej faktycznie zbędny tuning... ;) Ale jak ktoś lubi pakować kasę to kto biednemu zabroni.. 


 

 

za to wygląda slicznie
   Dzięki :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś kupiłem klocki hamulcowe na tył TRW (komplet 130 zł ), symbol GDB 3373 -w przyszłym tyg. montaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następnym razem załóż ponacinane tarcze . Nawiercane są dobre na autostrady/na miasto bo w złych warunkach otwory zalepiają się brudem . Ponacinanie za to bardzo ładnie odprowadzają syf z tarczy ale za to głośniej hamują , brzmi to jak by się klocki kończyły  .  

OD kiedy mam ponacinane skończył się problem z nierówno ścieranym klockiem a w zimę tarcza zawsze jest gotowa . 

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następnym razem załóż ponacinane tarcze . Nawiercane są dobre na autostrady/na miasto bo w złych warunkach otwory zalepiają się brudem . Ponacinanie za to bardzo ładnie odprowadzają syf z tarczy ale za to głośniej hamują , brzmi to jak by się klocki kończyły  .  

OD kiedy mam ponacinane skończył się problem z nierówno ścieranym klockiem a w zimę tarcza zawsze jest gotowa . 

Do XV nie znalazłem nacinanych były jedynie ryflowane lub pełne wentylowane. Podczas doboru tarcz musiałem podjąć ciężką decyzję, że rezygnuję przy nich z jazdy po piaszczystych terenach. Ale i tak takie wypady były sporadyczne w porównaniu do częstotliwości przegrzewania poprzednich zestawów 

 

Jeżeli masz namiary na nacinane tarcze to podaj symbol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do oryginalnych części - podam przykład usługi serwisowej. W "szanowanym" serwisie SUBARU przy okazji kolejnego przeglądu gwarancyjnego za wymianę przednich tarcz hamulcowych ( przebieg 75 kkm) padła cena 1600 PLN. Śmiać się czy płakać? Żona zapłaciła za przegląd, a za wymianę na razie podziękowała... Przednie klocki TRW (wymieniane wspólnie z jednym z forumowiczów przy przebiegu 46 kkm) są zużyte w 50%. Klocki pracowały na oryginalnych tarczach i dobrze się to sprawdzało ale teraz czas na zmianę i to chyba nie tylko części ale i warsztatu...Trudno w takiej sytuacji zgodzić się z opiniami: zawsze oryginalne, tylko SUBARU itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli na oryginalnych czesciach tarcze + klocki Subaru ( tarcze około 1k pln klocki około 400pln) + robocizna to wcale nie tak zle. Natomiast jeżeli cena jest na zamiennikach to faktycznie dużo za dużo.  W poprzednim moim aucie oryginalne tarcze wytrzymały prawie 2 razy dłużej niz zamienniki ( ATE + HAWK) więc jeżeli tak samo jest w Subaru to na jedno wyjdzie czy teraz wymienisz na komplet oem czy pozniej 2 razy na zamiennik :) No chyba ze auta niedługo chcesz  się pozbyć 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie auto jeszcze pojeździ w rodzinie - CVT nie takie złe :). Tarcze ATE już wypatrzyłem za przyzwoite pieniądze... zastanawiam się nad klockami. Hawk performance są chyba za ambitne do takiego auta, i chyba zedrą tarcze szybciej niż się same zużyją...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam mam bardzo pozytywne doswiadczenia z hawkami hps ( podobnie jak z tarczami hamulcowymi ATE oraz Blueprint). W poprzednim aucie hawki hamowały lepiej niż oem'y ale tarcze trzeba było wymieniać wcześniej

Hawków jest pare modeli ceramic, hps, hp+ więc możesz "dobrac" klocek do swojego stylu jazdy. Już nawet rozgladałem się za takim zestawem na stronie carsport'u czy subarak - cenowo wychodzi pare stówek taniej niż 1600pln

Seryjny hamulec w XV też jest IMO mocno dającym rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...