Jump to content

Klocki hamulcowe


Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dziś zaliczyłem przegląd techniczny i dodatkowo wymieniłem klocki hamulcowe z tyłu (2 kpl od nowości ) ponieważ omyłkowo zamówiłem klocki na tył wymieniłem  je "profilaktycznie ", stare miały jeszcze

TRW GDB3519 za 160PLN brutto kpl przód z blaszkami tłumiącymi w komplecie. Założone na tarcze zjedzone po -0.8 na stronę, bez szlifowania rantu, po oczyszczeniu i nasmarowaniu prowadnic, jarzma, etc.

Przerabiałem już różne zamienniki klocków u siebie TRW, Hella, itp Wszystkie się grzały i nie chciały hamować. Aktualnie mam zestaw z przodu Tarcza  ZIMMERMANN 530.2458.52 i klocki FDS 1636 i jest to

Posted Images

Zawsze oryginalne, marki Subaru, ponieważ co do zasady producent optymalnie dobiera materiał ścierny do twardości (tak w uproszczeniu) tarczy.

Link to post
Share on other sites

ja zaryzykuje i sprawie sobie hawki hps :)

W hondzie po zmianie z oem nissinow hamowanie znaczaco sie poprawilo. Chociaz  XV na oemie hamuje naprawde dobrze

Link to post
Share on other sites

Ja po konsultacjach z Edwinem zamontowałem z tarczami ATE Standard klocki Hawk Performance Ceramic i muszę przyznać, że auto znacznie lepiej zaczęło hamować jak na oem.

 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

To teraz sprawdziłbym hamowanie ze np ze 150 czy tarcze te klocki wytrzymają. Fabryczne są w porządku - Jurid

Edited by sebek
Link to post
Share on other sites

W hondzie sprawdzalem hamowianie i z okolic  200km/h i hawki nie pogiely tarcz ( nie pamietam mialem jakies brembo albo zimmerman) wiec dlaczego tutaj ma sie cos stac???

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@@sebek, kilka ostrych hamowań przeżyły (i to z wyższych prędkości) - wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Auto ma już przejechane 11 kkm na tym zestawie.

 

 

Pozdrawiam

Edited by Andremil
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

Przy ostatnim przeglądzie, zalecili mi wymianę klocków hamulcowych z tyłu za 3-4 tys km . Właśnie zbliżam się do tej granicy . Czy wyświetlacz sygnalizuje minimalną grubość klocków i konieczność ich wymiany ? W instrukcji przeczytałem , że są zamocowane specjalne blaszki , piszczące przy minimalnej grubości klocków.  Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

Link to post
Share on other sites

 

 

Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

klocki w pudełeczku z logiem Subaru :) . W hondzie były to nissiny w Subaru nie mam pojecia, ale jak podjedziesz do ASO i powiesz ze chcesz oem klocki to dostaniesz własciwe. Tak z ciekawosci zapytam po ilu km skończyły Ci sie klocki?

Link to post
Share on other sites

 

Jakie klocki są montowane fabrycznie do XV?  

klocki w pudełeczku z logiem Subaru :) . W hondzie były to nissiny w Subaru nie mam pojecia, ale jak podjedziesz do ASO i powiesz ze chcesz oem klocki to dostaniesz własciwe. Tak z ciekawosci zapytam po ilu km skończyły Ci sie klocki?

 

 

na ori klockach (dokładnie na metalowej płytce) miałem wybity napis Jurto z jakimś kodem 

Link to post
Share on other sites

ketivv a ty jakie kloce założyłes oem czy jakis aftermarket? Jest sens inwestowac w oem'y czy aftermarket typu ferrodo, trw, ate może też daj rade bez piszczenia czy mega pylenia? Planowałem założyc hawki hps ale tak teraz rozmyslam nad tym XV i się zastawiam czy pakowanie w niego jakichkolwiek lepszych partsów ma sens

Link to post
Share on other sites

jakieś 50 k km temu na przód ori na szybko w serwisie, pewnie niedługo trzeba będzie wymienić

 

tył wymieniałem niedawno na jakieś Japanparts za "grosze"

 

 

 

Planowałem założyc hawki hps ale tak teraz rozmyslam nad tym XV i się zastawiam czy pakowanie w niego jakichkolwiek lepszych partsów ma sens

 

 

dokładnie mam ten sam dylemat  ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Przerabiałem już różne zamienniki klocków u siebie TRW, Hella, itp Wszystkie się grzały i nie chciały hamować. Aktualnie mam zestaw z przodu Tarcza 

ZIMMERMANN 530.2458.52 i klocki FDS 1636 i jest to zestaw który mogę polecić z czystym sumieniem. Dodatkowo wymieniłem płyn hamulcowy na Ferodo FSF050 (330*c). Zrobiłem na nich już prawie 40 tyś i hamują świetnie nawet po mocnym rozgrzaniu.

zestaw_hamulec.jpgzestaw_hamulec1.jpg

zestaw_hamulec2.jpgzestaw_hamulec3.jpg

Edited by Pumcia
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

przerobiłem ds performance w civicu- bardzo dobry klocek ale dopiero jak się rozgrzeje . Na zimno nie hamował i piszczał. Tarcze nawiercane też w civie przerobiłem i oprócz głośniejszego hamowania różnicy nie widziałem. Słyszałem info , że potrafią pękac przy nawietrach jak już się kończą albo jak upalasz - mnie to nie spotkało. Jezeli jeździsz agresywnie z wyższymi prędkościami i dużo hamujesz zestaw ok w innym wypadku IMO przerost formy nad trescia do ciężkiego auta wyposażonego w mały i słaby silnik ponieważ nigdy nie będziesz w stanie wykorzystać potencjału takiego zestawu - za to wygląda slicznie


P.s jak już chcesz się bawic w takie "tuningi" zmień przewody hamulcowe na takie w oplocie - ale to też przerost formy nad trescia w takim samochodzie...

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

@Karas W dużej mierze masz rację. Jednak, aby klocki rozgrzać nie trzeba mieć ponad 200KM (XV i 200KM mogło by być miło). Wszystko zależy od tras jakie robisz i w jakim stylu. Oryginalny zestaw jest jak najbardziej skonfigurowany do tego samochodu i wystarcza w 99%. Zamienniki jakie przerobiłem po rozgrzaniu nie hamowały. Robię dość dużo kilometrów i w większości nie po autostradach a drogach krajowych i niestety dużo wyprzedzania + częste hamowania i kręte odcinki potrafią dać w kość klockom i tarczy i kilka razy bym się już przejechał więc wolałem trochę zaszaleć i się opłaciło. Pisków raczej nie słychać. Dodatkowo nie ma znaczenia moc jeżeli masz kilka razy wytracić prędkość nazwijmy to autostradową(+) do maruderów przy trzecim takim hamowaniu robi się ciepło nie tylko przy kołach ;)  Z tyłu mam założone mniej odporne klocki FDB (nie było DS) i przy prędkościach kołowych (po bułeczki) to faktycznie one naprawdę dobrze hamują. Więc dla mniej wymagających może i na przedzie by wystarczyła seria FDB (za to różnica w cenie znaczna ;) ). 


 

 

P.s jak już chcesz się bawic w takie "tuningi" zmień przewody hamulcowe na takie w oplocie - ale to też przerost formy nad trescia w takim samochodzie...

Przy seryjnej pompie i jarzmie, wielkości klocków to raczej faktycznie zbędny tuning... ;) Ale jak ktoś lubi pakować kasę to kto biednemu zabroni.. 


 

 

za to wygląda slicznie
   Dzięki :)  
Link to post
Share on other sites

Następnym razem załóż ponacinane tarcze . Nawiercane są dobre na autostrady/na miasto bo w złych warunkach otwory zalepiają się brudem . Ponacinanie za to bardzo ładnie odprowadzają syf z tarczy ale za to głośniej hamują , brzmi to jak by się klocki kończyły  .  

OD kiedy mam ponacinane skończył się problem z nierówno ścieranym klockiem a w zimę tarcza zawsze jest gotowa . 

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites

Następnym razem załóż ponacinane tarcze . Nawiercane są dobre na autostrady/na miasto bo w złych warunkach otwory zalepiają się brudem . Ponacinanie za to bardzo ładnie odprowadzają syf z tarczy ale za to głośniej hamują , brzmi to jak by się klocki kończyły  .  

OD kiedy mam ponacinane skończył się problem z nierówno ścieranym klockiem a w zimę tarcza zawsze jest gotowa . 

Do XV nie znalazłem nacinanych były jedynie ryflowane lub pełne wentylowane. Podczas doboru tarcz musiałem podjąć ciężką decyzję, że rezygnuję przy nich z jazdy po piaszczystych terenach. Ale i tak takie wypady były sporadyczne w porównaniu do częstotliwości przegrzewania poprzednich zestawów 

 

Jeżeli masz namiary na nacinane tarcze to podaj symbol

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Co do oryginalnych części - podam przykład usługi serwisowej. W "szanowanym" serwisie SUBARU przy okazji kolejnego przeglądu gwarancyjnego za wymianę przednich tarcz hamulcowych ( przebieg 75 kkm) padła cena 1600 PLN. Śmiać się czy płakać? Żona zapłaciła za przegląd, a za wymianę na razie podziękowała... Przednie klocki TRW (wymieniane wspólnie z jednym z forumowiczów przy przebiegu 46 kkm) są zużyte w 50%. Klocki pracowały na oryginalnych tarczach i dobrze się to sprawdzało ale teraz czas na zmianę i to chyba nie tylko części ale i warsztatu...Trudno w takiej sytuacji zgodzić się z opiniami: zawsze oryginalne, tylko SUBARU itd.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli na oryginalnych czesciach tarcze + klocki Subaru ( tarcze około 1k pln klocki około 400pln) + robocizna to wcale nie tak zle. Natomiast jeżeli cena jest na zamiennikach to faktycznie dużo za dużo.  W poprzednim moim aucie oryginalne tarcze wytrzymały prawie 2 razy dłużej niz zamienniki ( ATE + HAWK) więc jeżeli tak samo jest w Subaru to na jedno wyjdzie czy teraz wymienisz na komplet oem czy pozniej 2 razy na zamiennik :) No chyba ze auta niedługo chcesz  się pozbyć 

Link to post
Share on other sites

Spokojnie auto jeszcze pojeździ w rodzinie - CVT nie takie złe :). Tarcze ATE już wypatrzyłem za przyzwoite pieniądze... zastanawiam się nad klockami. Hawk performance są chyba za ambitne do takiego auta, i chyba zedrą tarcze szybciej niż się same zużyją...

Link to post
Share on other sites

Ja tam mam bardzo pozytywne doswiadczenia z hawkami hps ( podobnie jak z tarczami hamulcowymi ATE oraz Blueprint). W poprzednim aucie hawki hamowały lepiej niż oem'y ale tarcze trzeba było wymieniać wcześniej

Hawków jest pare modeli ceramic, hps, hp+ więc możesz "dobrac" klocek do swojego stylu jazdy. Już nawet rozgladałem się za takim zestawem na stronie carsport'u czy subarak - cenowo wychodzi pare stówek taniej niż 1600pln

Seryjny hamulec w XV też jest IMO mocno dającym rade

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...