Skocz do zawartości

Legacy MY 13 2,5 na Cvt


drZ

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki olej do takiego bolidu? Instrukcja USA mówi ze 0w20, na razie zalalem 5w30.

 

Przebieg 19 k mil

 

Ktoś coś powie na ten temat? USA dziwny kraj, ciekawe co mówią kwity, zalecenia europejskie?

 

W wątku olejowych FAQ nie widzę info w tym temacie :)

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, u mnie jest napisane ze 5w30 może być zalany w razie konieczności, ale powinien być jak najszybciej wymieniony na 0w20... Ale tak jak pisałem USA to dziwny kraj :)

 

A jak myślisz czy ta większa lepkości rzeczywiście może mieć wpływ na większe zużycie paliwa?

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-4936-1451860432,4347_thumb.jpg

W manualu z USA jest z kolei tak :) I bądź to Panie mądry ;)

 

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Forestera z USA, ale właśnie z Twoim silnikiem 2,5. Od nowości jeżdżę na oleju 0W/20 Amsoil. Polski serwis zalecał 5W/30. Amerykański serwis jednoznacznie tylko 0W/20. Auto kupione w Stanach, Filadelfia, a więc klimat podobny jak u nas. Nie bardzo wiem, skąd w Polsce 5W/30. Instrukcja mówi, że tylko awaryjnie i nie ma tutaj znaczenia klimat i warunki zewnętrzne.

Decyzja należy do Ciebie, aczkolwiek czy na pewno jest nad czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu z USA jest z kolei tak I bądź to Panie mądry

Zalecenie wynika główne z rodzaju eksploatacji auta. Jeżeli przemieszczasz się spokojnie bez pałowania (bo tak w USA się zazwyczaj jeździ) to biorąc pod uwagę aspekty ekologii (mniejsze opory) obstają stanowczo przy oleju 0W20, jednak specyfika ruchu w Europie, nie wspominając o Polsce może czasem być nieco bardziej wymagająca dla silnika co przekłada się na dopuszczenie olejów nieco wytrzymalszych 5W30 gdzie nieco trudniej zerwać film olejowy przy wyższych temperaturach pracy i już nie ma takiego parcia na „proekologiczny” 0W20 (o nikt nie będzie się po sądach gonił o odstępstwa w spalaniu czy emisji). Sam mam w swoim 0W50 albo 5W50 (inna sprawa, że to turbo i znacznie starszy silnik).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej fota z polskiej instrukcji do MY15. Generalnie większość ASO poleca 5W-30.

attachicon.gifDSC_4351.JPG

 

attachicon.gifuploadfromtaptalk1451860432587.jpg

W manualu z USA jest z kolei tak :) I bądź to Panie mądry ;)

 

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka

 

Obydwie instrukcje zalecają 0W20, natomiast 5W30 jest olejem dopuszczalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zalałbym 0W20 i obserwował zużycie oleju

 

Tia , szczególnie na lato i silnik 2.5   :facepalm: , a potem pozwy zbiorowe jak w USA że silniki zużywają ogromne ilości oleju. Rozbierasz taki silnik po 50 tys. a on ma zapieczone pierscienie olejowe i rysy na tulei , na wlepce olejowej oczywiscie 0W20, regularnie wymieniany . Przypadek ? Nie sądze … :mrgreen:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenia tulei nie 'wyjdą' w analizie oleju?

 

nie wiem czy wyjdą czy nie B) , ważniejsze jest chyba niedopuszczenie do tego , bo są to procesy nieodwracalne ( poza remontem ) , a nie na zasadzie wlej i zobacz jak będzie , często jest za późno ….. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I proszę niby taki blachy temat a tu nawet pozwy zbiorowe przytaczacie :)

Nie wiem za bardzo co to UOA, ale 0w20 rzadki jest raczej. Zastanawiałem się czy nie jest to podyktowane jakimiś

"Ciasnymi" elementami/kanalikami przez które olej ma gdzieś docierac... jeśli to znowu kwestia ekologii i zwizana z tym potencjalna naprawa silnika to chyba mam gdzie tą ekologię :)

 

dziwi mnie też kwestia różnic w instrukcjach eu/usa- ten sam silnik, a warunki eksploatacji to raczej od kierowcy zależą niż od kontynentu... wobec powyższych zostaje przy oleju 5w30 wymianianym co 10k km lub żeby było adekwatnie do pochodzenia auta 6,5 k mił ;)

 

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uszkodzenia tulei nie 'wyjdą' w analizie oleju?

 

nie wiem czy wyjdą czy nie B) , ważniejsze jest chyba niedopuszczenie do tego , bo są to procesy nieodwracalne ( poza remontem ) , a nie na zasadzie wlej i zobacz jak będzie , często jest za późno ….. 

 

 

Zgoda ale chodzi właśnie o to, żeby wychwycić (np. po 10kkm) że dzieje się coś złego ;) Zakładam, że po takim przebiegu do ruiny jeszcze się nie dopuści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet tam bywam :)

 

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie też kwestia różnic w instrukcjach eu/usa- ten sam silnik, a warunki eksploatacji to raczej od kierowcy zależą niż od kontynentu... ;)

Ale czasami można przyjąć, że warunki eksploatacji są jednak zależne od położenia geograficznego - np. w Niemczech ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nawet tam bywam

 

no to chyba trudno nie zauważyć różnic w poruszaniu sie/eksploatacji tam i w EU/Polsce.  Nawet w tym samym silniku w US rozrząd wymieniasz co 100k mil , a w EU co 105 tys. km 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zalałbym 0W20 i obserwował zużycie oleju

 

Tia , szczególnie na lato i silnik 2.5   :facepalm: , a potem pozwy zbiorowe jak w USA że silniki zużywają ogromne ilości oleju. Rozbierasz taki silnik po 50 tys. a on ma zapieczone pierscienie olejowe i rysy na tulei , na wlepce olejowej oczywiscie 0W20, regularnie wymieniany . Przypadek ? Nie sądze … :mrgreen:  

 

 

To jeżeli 0w20 jest taki beeee.., to dlaczego producent go zaleca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zalałbym 0W20 i obserwował zużycie oleju

 

Tia , szczególnie na lato i silnik 2.5   :facepalm: , a potem pozwy zbiorowe jak w USA że silniki zużywają ogromne ilości oleju. Rozbierasz taki silnik po 50 tys. a on ma zapieczone pierscienie olejowe i rysy na tulei , na wlepce olejowej oczywiscie 0W20, regularnie wymieniany . Przypadek ? Nie sądze … :mrgreen:  

 

 

To jeżeli 0w20 jest taki beeee.., to dlaczego producent go zaleca?

 

bo musi spełnic np. normy , spalania , co2 itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale to chore trochę jest!

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...