Jump to content

Kiepskie hamulce WRX Blob '05


Recommended Posts

Czyli HP+ wydaja sie byc klockiem idealnym ;) Tylko powiedzie mi, czy mozna je gdzies kupic taniej niz za 600PLN? Moze byc na priv.

A macie jakies doswiadczenia w WRX z klockami lepszymi niz seryjne, ale z nizszej polki cenowej tj. OMP R&T, Ferrodo DS, Galfer FDT1055, ew. Hawk Ceramic?

Natknalem sie tez na klocki Stoptech w mieszankach 308 i 309, czy ktos sie z nimi zetknal?

Edited by uxon
Link to post
Share on other sites
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Może to nie kwestia lipnego hamulca w Subaru tylko diametralnie innej reakcji na nacisk pedału? Większość współczesnych aut ma masakrycznie silne wspomaganie i lekkie muśnięcie pedału hamulca powoduje

Potwierdzam sprawny 4 tłok jest wystarczający do sprawnego zatrzymania.  Na początku myślałem, że z przodu mam zamontowane jakieś spowalniacze a z tyłu mam zamontowane urządzenia do czyszczenia tarcz

O kurczaczek nie zauważyłem ! Ale siara. A tak poważnie to te blaszki są montowane między klockiem a zaciskiem. Wsuwa się je "pod klocek" aby ograniczyć ich ruch w górę i dół.  

Posted Images

13 godzin temu, Polak821 napisał:

Potwierdzam, Hawk HP+ są bardzo dobre. Na próbie sportowej na odcinku 2 km, 4 hamowania z prędkości 150 km/h i dawały radę. Generalnie na odcinku 5 km próby nie udało mi się odczuć spadku siły hamowania. W mieście też świetnie dają radę. Trzeba tylko mieć wszystkie "blaszki" bo inaczej wpadają w drgania i strasznie piszczą. 

Mam na myśli blaszki oznaczone numerami 10 i 11

 

image.thumb.png.cc48f162cd5e7d59b060dfe9120eeff4.png

W którym miejscu są one montowane ?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, llkuba napisał:

Obok sukienki mini ... ah reklamy google zawsze nas zdradzą ... .

O kurczaczek nie zauważyłem ! Ale siara.

A tak poważnie to te blaszki są montowane między klockiem a zaciskiem. Wsuwa się je "pod klocek" aby ograniczyć ich ruch w górę i dół.

2 godziny temu, ursusraketa napisał:

W którym miejscu są one montowane ?

 

Edited by Polak821
[moderator czuwa]
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Polak821 napisał:
3 godziny temu, llkuba napisał:

Obok sukienki mini ... ah reklamy google zawsze nas zdradzą ... .

O kurczaczek nie zauważyłem ! Ale siara.

Hahahahaha umarłem:d

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, uxon napisał:

A macie jakies doswiadczenia w WRX z klockami lepszymi niz seryjne, ale z nizszej polki cenowej tj. OMP R&T, Ferrodo DS, Galfer FDT1055, ew. Hawk Ceramic?

Natknalem sie tez na klocki Stoptech w mieszankach 308 i 309, czy ktos sie z nimi zetknal?

 

Miałem niedawno podobny dylemat, siedziałem, czytałem, już prawie te 600zł wydałem na przód na Hawki czy inne takie - ale powiedziałem sobie w ostatnim momencie basta, na co to komu do daily...?

 

Założyłem ostatecznie OMP R&S na przód i tył (plus zaciski po pełnej renowacji - przód 4tłok 294mm, tył 2 tłok 290mm) - i hamuje to bardzo przyzwoicie, sporo lepiej niż się spodziewałem. Nie zauważyłem odczuwalnej różnicy między praktycznie takim samym rozmiarowo zestawem jaki miałem w STI typeR lżejszym o 200kg (tam miałem OEM tarcze i DS Performance).

Ogółem - złego słowa nie mogę powiedzieć, wyczucie pedału bdb, da się ładnie auto do zakrętu ustawiać (dopiero po wymianie zacisków, wcześniej "nie ufałem" autu bo było totalnie nieprzewidywalne przy hamowaniu), na co dzień super (ale tu tylko najgorszy chłam nie ogarnia), w sytuacjach awaryjnych oraz w trasie przy wyższych prędkościach też bez zająknięcia.

 

Za klocki zapłaciłem odpowiednio 220zł za przód i 180 za tył.

PS. Tak jak ktoś już wspomniał - bardzo ważne są sprawne hamulce z tyłu (!).

 

Wnioski wyciągnij sam.

Link to post
Share on other sites

@nyndz

Ja ostatecznie tez zamowilem dzis te OMP R&T. O ktorych drozszych kockach nie czytalem, to kazdy ma swoje minusy do codziennej jazdy.

Tyly wlasnie zregenerowalem, pol roku temu wymienialem tarcze i klocki (Galfer Sport). 

Teraz wymienie przody na te OMP, przy okazji nowe gladkie tarcze, sprawdze stan przednich zaciskow i zaleje swiezy plyn ATE 200. Sam za jakis czas opisze jak mi sie to w daily spisuje.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

A czy jeśli założę  4tloczek do wersji tam gdzie był duży 2 tłok na tarcze 277 to potrzebuje jakis adapter czy 4tlok jest tak zbudowany że przykrecam bezpośrednio?

Edited by chudy__
Link to post
Share on other sites

 Przód zawsze pasuje p&p.

A czy duży dwutłokowy hamulec nie jest na tarczy 294 ?

 

Edited by ursusraketa
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, ursusraketa napisał:

 Przód zawsze pasuje p&p.

A czy duży dwutłokowy hamulec nie jest na tarczy 294 ?

 

No właśnie występowało chyba 277 i 294 z forka

No chyba że źle wyczytałem i się mylę.

A przewody od zwykłych pasują czy trzeba kupić Nowe?

Edited by chudy__
Link to post
Share on other sites

Jednak okazało się że ja mam właśnie mały dwutlok i teraz proszę i poradę co robić bo już jestem zielony...

Przekładać na duży 2tlok i tarcza 294 czy od razu 4tlok?

Do jednego i drugiego zestawu i tak bym dal nowe klocki i tarcze.

 

 

Te na 277 co mam teraz to jak dla mnie lipa.

Trochę ostrej jazdy kilka mocniejszych dohamowań i czuć jak słabnie momentalnie.

Edited by chudy__
Link to post
Share on other sites

Dla mnie nie czuć różnicy między czterotłokiem a dużym dwutlokiem , tarcza ta sama .

A przy dwutłoku więcej felg się mieści .

Link to post
Share on other sites

Felga dla mnie nie jest aż tak ważna.

Zależy mi na poprawie hamowania.

Czyli taki zregenerowany 4tlok będzie chodził jak 2tlok też po regeneracji?

Hmm w sumie takie trochę dziwne jak dla mnie no ale nie znam tematu dlatego wypytuje:)

Link to post
Share on other sites

4tłok jest na pewno lepszy, szczególnie w GTku. U mnie po takiej zmianie auto zaczęło zauważalnie lepiej hamować...

Link to post
Share on other sites

a moge na tyle zostawic zwykly zacisk? ewentualnie w pozniejszym czasie dolozyc 2tlok?

szkoda mi tyl rozkladac bo poprzedni wlasciciel dal nowe tarcze nowe klocki zregenerowal zaciski a przodu nie zrobil dlatego pomyslalem o 4t 

Link to post
Share on other sites

Większa siła pochodzi z przodu , jak wymienisz tył ,nawet tego nie odczujesz,

Co do przodu ,jeśli klocki  i tarcze bd takie same , to daje gwarancję ,że nie odczujesz różnicy .

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, ursusraketa napisał:

Co do przodu ,jeśli klocki  i tarcze bd takie same , to daje gwarancję ,że nie odczujesz różnicy .

nie porównywałem, ale róznica może wynikać z tego ,że sumaryczna średnica tłoczków w 2 i 4 tłoku może być inna oraz inna średnica robocza(odległość środka tłoczków od osi koła). Ale faktycznie wiekszośc ludzi przechodząc z zapieczonych 2-tłoków na nowe/regenerowane 4-tłoki czuje oczywiście róznice. Trzeba przejść z "nowych na nowe" i wtedy sprawdzić.

pozdr.

Link to post
Share on other sites

Ja już przerabiałem różne hamulce i 2 takie same auta na 2 tłoku i 4 tłoku , żadnej różnicy nie czułem , i nie tylko ja .

Link to post
Share on other sites

Na dużym dwutłoku zmieniłem klocek DS2000 na DS2500 i odczułem różnicę.

Z kilku źródeł wyczytałem i usłyszałem, że czterotłok dałby mi lepszą dozowalność hamulca ale siła pozostanie na tym samym poziomie dlatego też zostałem przy seryjnym dwutłoku i jak na razie po ok. 2kkm nie żałuję decyzji.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...