Skocz do zawartości

Kiepskie hamulce WRX Blob '05


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponoiwnie

mam problem z hamulcami w moim WRXie, a mianowicie są poprostu kiepskie... sam zmieniałem jakieś 3 miesiące temu tarcze przód + klocki Mintex, szału nie ma , szczególnie na zimnych, jakieś 2 tyg temu wstawiłem na przód seryjne oem subaru, i jest jeszcze gorzej. Obecnie jeżdżę zastępczym fordem focusem '14 w najbiedniejszej wersji i hamulce są przynajmniej o 100% lepsze, ostrzejsze , zajebiste, jestem mega rozczarowany hamulcami w WRXie, nie wiem czy to wina płynu, przewodów, zacisków... jakie są wasze doświadczenia z hamulcami w tym aucie, mowa o stockowych , nie Brembo z STi czy KSporty itp...

 

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wiele osób narzeka na hamulce w wrxie.

Sam mam bloba wrx eu '05 i po zakupie również byłem rozczarowany. 

Jeśli zweryfikujesz czy nie jest to usterka mechaniczna, a dalej będziesz uważał, że są słabe, to nic tylko wkładać brembo z STI.

Wiele osób tak robi, bo wrxowe hamulce nawet w pełni sprawne to porażka. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam model co Ty, jak go kupilem to tarcz i klockow praktycznie nie bylo... po zmianie nie bylo wiekszej roznicy, i w moim przypadku problem rozwiazala piasta i lozysko lewego kola po zmianie na nowe hamuje jak trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no to lekka lipa skoro w takim aucie hamulce oryginalne są lekko do bani... może wstawię te od Forda haha (są jak żyleta) ale jeśli będą jakieś problemy może faktycznie upgrade do Brembo bo chyba nie ma sensu regeneracja, lepiej dołożyć i kupić Brembo. No cóż na wolnym rozbiorę i zobaczę co i jak może coś z mechaniką. A Brembo faktycznie robią dużą różnicę ? bo w sumie tam też 4 tłoczki. Trzeba zmieniać serwo i coś jeszcze ? czy tylko same zaciski ?

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nieprawda, 4tlok jeśli jest w pełni sprawny, z dobrą tarcza i klockiem hamuje bardzo sprawnie. Śmiem twierdzić, że odstaje od złotych brembo dopiero po kilku hamowaniach z bardzo dużych prędkości... Wiem co mówię, bo przerobiłem już sporo różnych zestawów hamulcowych, 4tloka, brembo, Taroxy milion tłoczkow itd. Do jazdy po bułki i okazjonalnego ścigania wokół trze

trzepaka 4tloczek jest super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nieprawda, 4tlok jeśli jest w pełni sprawny, z dobrą tarcza i klockiem hamuje bardzo sprawnie. Śmiem twierdzić, że odstaje od złotych brembo dopiero po kilku hamowaniach z bardzo dużych prędkości... Wiem co mówię, bo przerobiłem już sporo różnych zestawów hamulcowych, 4tloka, brembo, Taroxy milion tłoczkow itd. Do jazdy po bułki i okazjonalnego ścigania wokół trze

trzepaka 4tloczek jest super...

 

potwierdzam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie kwestia lipnego hamulca w Subaru tylko diametralnie innej reakcji na nacisk pedału? Większość współczesnych aut ma masakrycznie silne wspomaganie i lekkie muśnięcie pedału hamulca powoduje stawanie dęba. W Subaru trzeba depnąć dosyć mocno i głęboko ale dzięki temu mamy większy zakres pracy pedału i lepsze wyczucie tego jak auto hamuje.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale to nieprawda, 4tlok jeśli jest w pełni sprawny, z dobrą tarcza i klockiem hamuje bardzo sprawnie.

 

Moim zdaniem  (przerabiałem to na dwóch WRX i GT) 4 tłok na standardowych tarczach i klockach to rozwiązanie wystarczające dla GTka i słabe dla WRX ponieważ to chyba ze 200 kg różnicy w masie pojazdu. Zakup "lepsiejszych" tarcz i klocków to już chyba  poziom finansowy używanych złotych Brembo które jednak robią lepszą robotę. A jak napisał Aflinta subiektywne odczucie jest takie że pedał jest "tępy" mimo że autko się ładnie dohamowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4tłoczki na prawdę nie są takie słabe, o ile są sprawne ... zarówno przednie i tylne (o tylnych wszyscy jak zwykle zapominają).

Do jazdy po mieście nie trzeba nawet kupować drogich sportowych klocków :-)

A fordy i skody mają lepsze hamulce (jak nam się wydaje) bo są nowsze i mają mocniejsze serowo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam sprawny 4 tłok jest wystarczający do sprawnego zatrzymania.  Na początku myślałem, że z przodu mam zamontowane jakieś spowalniacze a z tyłu mam zamontowane urządzenia do czyszczenia tarcz ,ale po pełnym przeglądzie robią robotę . 

Owszem, dodatkowo  dzięki regulacji przy pedałach da się to zrobić bardziej agresywnie niż w serii zmieniając skok  trzpienia.

Coś więcej o tej regulacji.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 3.01.2016 o 21:21, Dottoree napisał:

Ale to nieprawda, 4tlok jeśli jest w pełni sprawny, z dobrą tarcza i klockiem hamuje bardzo sprawnie. Śmiem twierdzić, że odstaje od złotych brembo dopiero po kilku hamowaniach z bardzo dużych prędkości... Wiem co mówię, bo przerobiłem już sporo różnych zestawów hamulcowych, 4tloka, brembo, Taroxy milion tłoczkow itd. Do jazdy po bułki i okazjonalnego ścigania wokół trze

trzepaka 4tloczek jest super...

@Dottoree, co bys polecil na przod do wrxa troche mocniejszego niz seria, ale jezdzonego tylko "po bulki i wokol trzepaka"? Najlepiej zeby hamowalo lepiej niz seria (mocniejszy bite, wieksza odpornosc na przegrzanie), ale nie zabijalo cena i nie bylo zbyt glosne i nie wymagalo dogrzewania (obawiam sie, ze klocki typu CL5+, DS2500 czy HP+ moga nie spelniac tych kryteriow).

Tylne zaciski wlasnie przechodza regeneracje, i sa w nich swieze klocki Galfer FDT1055. Przod sie powoli konczy i zastanawiam sie, co tam zalozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dottoree napisał:

HP+ hamują b. dobrze, nie piszcza i nie wymagają dogrzewania, w odróżnieniu od CLow wydających dźwięk jak tramwaj oraz DSow, które żeby było optymalne hamowanie trzeba dogrzac. 

Potwierdzam, Hawk HP+ są bardzo dobre. Na próbie sportowej na odcinku 2 km, 4 hamowania z prędkości 150 km/h i dawały radę. Generalnie na odcinku 5 km próby nie udało mi się odczuć spadku siły hamowania. W mieście też świetnie dają radę. Trzeba tylko mieć wszystkie "blaszki" bo inaczej wpadają w drgania i strasznie piszczą. 

Mam na myśli blaszki oznaczone numerami 10 i 11

 

image.thumb.png.cc48f162cd5e7d59b060dfe9120eeff4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...