Skocz do zawartości

WRX 01 wymiana piasty tylnego koła


blasterpl

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręć 5 śrub 2 od amorka, wahacze poprzecze i wzdłużny - zdejmij zwrotnicę,  wyprasuj łożysko, zmień piastę jak trzeba i złóż do kupy.

Prościej się nie da. Carfit już wcześniej to opisał. Wcale się nie dziwię że już ręcę opadają. Albo nie umiecie czytać albo nie czytacie ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W moim mniemaniu zwrotnica to to koło które skręca a tylne nie skręcają ale ty pewnie z Aso to wiesz jak robić ludzi w butelkę w końcu musicie z czegoś żyć. I biednym ludziom wciskać kit. Dziś obejdzie sie bez pawianów wesołych świat. Więcej luzu mniej neta.

to jak się nazywa zwrotnice z tylu heh

Zapewne piasto-polosio-wachaczo trzymacz:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest w tym forum najgorsze ….. podajesz gotowe na tacy  proste rozwiązania , a zawsze znajdzie sie jakiś "idiota" z potrzebą mącenia i wygłaszania swoich mądrości nikomu niepotrzebnych , bezcelowych , i bezsensownych . 

Mnie często naprawdę siły opadają jak to czytam , a chcę pomóc , ale sie nie da …… a ktoś mądrzejszy mi wspominał , nie bierz udziału w technicznym i naprawdę miał rację , szkoda mi tylko tych nieświadomych a im doradzą totalne lamy , ale cóż życie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest w tym forum najgorsze ….. podajesz gotowe na tacy proste rozwiązania , a zawsze znajdzie sie jakiś "idiota" z potrzebą mącenia i wygłaszania swoich mądrości nikomu niepotrzebnych , bezcelowych , i bezsensownych .

Mnie często naprawdę siły opadają jak to czytam , a chcę pomóc , ale sie nie da …… a ktoś mądrzejszy mi wspominał , nie bierz udziału w technicznym i naprawdę miał rację , szkoda mi tylko tych nieświadomych a im doradzą totalne lamy , ale cóż życie :)

Dlatego sa tacy co wolą sie pytać mailowo Twoich pracowników ;) tak szybkich odpowiedzi na emaile nie ma żaden serwis który znam . Chwała Ci za to :D zawsze konkret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz z 5 lat czekam na info z Aso na temat tylnich wałków skrzyni biegów i ciagle czekam może kiedyś odpiszą.

 

Urzekła mnie Twoja historia  …. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ehh czyli jak zwykle trzeba rozebrać i samemu wszystko obadać.

 

po tym

 

Oceń sam

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/suspension_and_axle/rear_axle/illustration_1/

Co do części z linka na allegro,to byłbym sceptyczny w ocenie ich jakości,sama piasta tylna w oryginale kosztuje powyżej 500zł,dolicz do tego jeszcze koszt łożysk.

 

to nawet ja wiem co tam jest w środku. co chcesz jeszcze "badać " ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Leon to ze ty wiesz to nie znaczy ze już wszyscy muszą wiedzieć , ja tam jeszcze nigdy nie zaglądałem wiec dlatego zapytałem , dostałem odpowiedzi które tylko wniosły więcej pytań niż odpowiedzi ( co samo w sobie jest tez ok) bo wiem ze muszę najpierw sprawdzic jaka mam zwrotnice z odkrecalna piastą łożyska czy nie. Na tym dziękuje bo jak czytam ta wojenkę polsko polską to mi się żygać chce. Panowie wstyd mi jak to czytam , wstyd za was dorosłych chyba ludzi.

Edytowane przez blasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo wiem ze muszę najpierw sprawdzic jaka mam zwrotnice z odkrecalna piastą łożyska czy nie

 

:facepalm: :facepalm: :facepalm: A mi jest wstyd , że ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

:facepalm: :facepalm: :facepalm: A mi jest wstyd , że ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem.....

 

Poziom forum technicznego już dawno zszedł poniżej zera. Nie ma o co pytać bo starej gwardii która zjebkę umiała posłać już nie ma..

W erze smartfonów nikt nie czyta ani manuala, nie sprawdza co ma na aucie a przede wszystkim nie myśli.....Oczekuje wróżenia na odległość....

O skrzyniach mało kto tu ma wiedzę, o silnikach również  jak dobrać uszczelki aby CR było ok 8.5, jak zmierzyć pojemność głowicy, co to jest deck clearance. piston dish itd...

O szperach to już nie wspomnę....od dwóch tyg szukają dyfrów 4.44......Na all...drogo są aż 3. Tylko trzeba je umieć rozpoznać........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co..... trzymacie poziom dyskusji..... BRAWO ! 

Dlaczego zawsze trzeba szukać drugiego dna w każdej konwersacji ???? Wszędzie wietrzycie jakieś podstępy ?

 

Ja rozumiem, że chcesz mieć pewność, że dobierzesz odpowiednią część i ją prawidłowo wymienisz.... ale na miłość boską czytajcie ze zrozumieniem (!).....

Napisał Carfit wszystko co trzeba, zamiast podziękować, że się jeszcze chce chłopu doradzać to się czepiacie......

Jak ktoś chociaż w najmniejszym stopniu orientuje się kto, co i jak na forum to nie powinien mieć wątpliwości co do intencji i fachowość Carfita....

 

 

Pozdrawiam i nie róbcie tu już fikolandu  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerażająca dyskusja w tak prostym temacie.

 

571494928101.png

 

@blasterpl,

Pozycja z rysunku nr 9 dla 4WD to jest łożysko, które trzeba wprasować na prasie A NIE ODKRĘCAĆ jak z linka z allegro (być może zła fotka piasty ale jest błąd).

Zwrotnice tylną musisz wykręcić i nie ma że stękanie bo tulejki mogą być zapieczone, trzeba było wcześniej wymieniać łożysko a nie 5 min przed wyjazdem, kąt pochylenia możesz zaznaczyć ostrym śrubokrętem na śrubie mimośrodowej i amorze. I albo nas posłuchasz  albo na sylwka pojedziesz PKSem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy napisze jeszcze raz , nie neguje wiedzy carfita ale chyba mogę mieć wątpliwości czy raczej słowo carfita jest jedyne i ostateczne . Lepiej 5 razy zapytać niż potem wymieniać zamówioną cześć bo jednak nie taka. A tak w temacie to rozebrałem i zwrotnica jest jednoczęściowa (tak jak pisał Carfit) , wszystko poszło generalnie bez bólu jedynie był problem z wyciągnięciem czujnika ABS i zluzowaniem śruby wahacza wzdłużnego . Ale jest ciekawostka z łożyskiem , uszczelniacze cale , smar w łożyskach jest , żadnych wżerów na bieżniach , walki (stożki ) fioletowe czyli przegrzane . Jak dla mnie to objaw za słabo dokręconej półosi , co koledzy na to ?

 

 

post-8393-0-29413300-1451132749_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie neguje wiedzy carfita ale chyba mogę mieć wątpliwości czy raczej słowo carfita jest jedyne i ostateczne . Lepiej 5 razy zapytać

 

No tak.... na tym forum raczej będzie Ci ciężko o bardziej fachową poradę.... ale sugeruję jak nie jesteś pewien  to powinieneś wysłać maila do FHI, myślę że to powinno Cię uspokoić....  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co na tym forum mamy z jednej strony Carfita a reszta to lamy nic nie wiedzące o mechanice ? nie wierzę. W wielu tematach aż milo poczytać merytoryczna dyskusje i co ważne na temat i bez niepotrzebnych wycieczek osobistych .

Mój poziom umiejętności mechanicznych jest na tyle duży ze nie mam problemu z wymiana łożyska kola , moje pytanie pojawiło się tylko dlatego ze mam bardzo mało czasu na wymianę i nie mam marginesu błędu na zakup a potem odsyłanie niewłaściwej części a nie dlatego ze nie wiem jak to łożysko wymienić . Po rozebraniu sprawa się wyjaśniła , Carfit ma racje , link z allegro jest błędny .

Edytowane przez blasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jest ciekawostka z łożyskiem , uszczelniacze cale , smar w łożyskach jest , żadnych wżerów na bieżniach , walki (stożki ) fioletowe czyli przegrzane . Jak dla mnie to objaw za słabo dokręconej półosi , co koledzy na to ?

A może dokręcone zbyt mocno i stąd przegrzewanie łożyska? 

Dlaczego zakwalifikowałeś łożyska do wymiany?Nic nie napisałeś o objawach czy luzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co na tym forum mamy z jednej strony Carfita a reszta to lamy nic nie wiedzące o mechanice ? nie wierzę. W wielu tematach aż milo poczytać merytoryczna dyskusje i co ważne na temat i bez niepotrzebnych wycieczek osobistych .

 

Dlaczego Ty nie chcesz spokojnie zrozumieć co się do Ciebie pisze..... chodzi o to że forumowy autorytet, osoba która się zna się jak mało kto na mechanice, napisała Ci co i jak ..... jeszcze schemat dostałeś..... a Ty chcesz kopać dalej i potwierdzać u kolejnych osób czy jest tak a może nie tak....  nie chodzi przecież o to że inne osoby się nie znają - jak najbardziej mogą się znać.... tylko chodzi o brak sensu drążenia dalej tematu w tej kwestii......

 

Przecież nie budujesz całego silnika w jakiejś extremalnej specyfikacji za grubą kasę tylko  piastę i łożysko... więc dajmy już spokój 

 

Proponuję, nie robić już więcej zamieszania tylko merytorycznie pisać jeśli oczywiście masz jakieś zapytania....... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O objawach napisałem w pierwszym poście , przypomnę ze podczas skręcania w lewo pojawił się dźwięk takie Łut , łut , łut . Jak zacząłem się szarpać z kołem to wyczuwalny był duży luz . Po rozebraniu okazało się ze dźwięk był z obcierania tarczy o ta blachę na której mocowane są wszystkie bebechy od ręcznego , samo łożysko raczej nie powodowało zadniego dźwięku. Moze i było zbyt mocno dokręcone ale wtedy nie było by luzu na nim  :huh:  . Moja teoria jest taka ze ktoś pewnie wymieniał łożyska i za słabo dokręcił nakrętki na półosiach , z czasem luz się zrobił na tyle duży ze zaczęło obcierać a ze łożyska zaczęły pracować "udarowo" z racji luzu , to przegrzało rolki. Ale jedno mi nie pasuje skoro się zrobił luz i to duży to coś powinno być wytarte (w łożyskach) a tam po za kolorem rolek wszystko jak nowe :( Na fotce widać ślad po obcieraniu.

Aaaa chyba mam , na zewnętrznych płaszczyznach bieżni wyraźnie widać wytarcia ok. 0.04mm na stronę czyli razem ok. 0.08mm (mierzone suwmiarka) , wiec chyba raczej łożyska były za słabo dokręcone z czasem wytarły się te płaszczyzny luz się powiększył i zaczęło obcierać.
 

post-8393-0-85094400-1451153564_thumb.jpg

post-8393-0-19644400-1451155124_thumb.jpg

Edytowane przez blasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...