Jump to content

blow off


RafalWRX
 Share

Recommended Posts

Najlepiej podlacz brakujacy wezyk i tak zostaw. W takim ustawieniu auto bedzie pracowalo poprawnie. Jesli uprzesz sie na blowoff'a to wiedz, ze auto bedzie zachowywalo sie nieco "nerwowo" np. po odpuszczeniu gazu i ogolnie bedzie mialo slabsze osiagi. Warto to robic tylko dla dzwieku ?

Link to comment
Share on other sites

Nerwowo znaczy ? Ostatnio zmagam się z falujacymi obrotami i właśnie takim skakaniem obrotów przy dojrzewaniu do skrzyżowań . i zdjolem ten mały przewód z blow czy dv i zaslepiłem go śrubka i auto przestało szarpać falowac płynnie jeździ . Wiec myśle że dv jest uszkodzony a jak już wymienić to myślałem na bowa hks

Link to comment
Share on other sites

Temat był wałkowany 1000 razy. Jedni powiedzą zakładaj jest fajnie a inni że to psuje silnik i w ogóle zniszczysz wszystko a prawda jest taka że przy seryjnym silniku to zwykły bajer. Czy warto? Jak ktoś jeździ na felgach 15' i zapyta czy wsadzać 17 to niektórzy mogą powiedzieć że to zniszczy skrzynie bo ma większe obciążenie i samochód będzie wolniejszy( o 0,1s do 100km/h) ale czy to ważne? Jeżeli samochód robisz dla siebie to chcesz żeby ładnie wyglądał i fajnie syczał i dobrze "buczał". Tylu zwolenników tuningu co przeciwników. Jak z religią ;)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pożycz od kogoś albo jak nie żal zlotowek to kup i spróbuj, najwyżej sprzedasz. Prawda jest taka ze niektórym auta chodzą a innym wariują. Ja kupiilem najtańszy z allegro i narazie rok jest ok.

Link to comment
Share on other sites

BOV jest fajnie mieć przez jakiś czas później tylko te pssssssss tylko przeszkadza. Ogólnie zostaw oryginalny a nie będziesz miał problemów chyba, że kupiłeś auto do lansu to wtedy montuj.

Link to comment
Share on other sites

@@mly96, testowałeś, czy sugerujesz się opiniami z forum "nie bo nie". W wrxie miałem bova na seryjnym motorze, nic się nie działo, nie przeładowywał, nie wywalał checka jedynie palił trochę więcej. Teraz na grzebniętym mocno motorze mam forge i zabawa jest. Pali więcej? Tak, bo częściej odkręcam gaz. Kwestia dobrego zaworu i odpowiedniej sprężyny w nim. P.S. auto ładuje 1.3 bara i wszystko chodzi.

@@RafalWRX, załóż i przekonaj się sam ;) najwyżej sprzedasz. Montaż banalnie prosty. Aha- mówimy o sytuacji sprawnego bova, jak kupisz uszkodzony może być trochę trudniej.  

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzone, samochod inaczej reaguje na gaz, przestal strzelac i obroty nie faluja, co do przeladowan to nie wiem jak to wyglada.

Z tego co wiem Forge ma inna konstrukcje niz typowy BOV, ale to sam bys sie musial dowiedziec bo ja na tym niestety nie znam :)

Miales autko strojone z BOV-em?

Sprawdzone, samochod inaczej reaguje na gaz, przestal strzelac i obroty nie faluja, co do przeladowan to nie wiem jak to wyglada.

Z tego co wiem Forge ma inna konstrukcje niz typowy BOV, ale to sam bys sie musial dowiedziec bo ja na tym niestety nie znam :)

Miales autko strojone z BOV-em?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej!

 

jako świeży posiadacz STI 2002 powoli nosze się z zakupem BOV ... miałem przyjemność pojeździć kilka razy STI z takim zaworem i jak dla mnie fajny bajer na zasadzie "chcę to"  :)

 

jeżeli dodatkowo jest to jakieś choć minimalne zabezpieczenie / ochrona silnika lub turbiny to już będzie zupełnie rewelacja :)

 

rozważam zakup tylko czegoś pewnego, co poza przyjemnym dźwiękiem ... nie uszkodzi nic itp 

 

mam "na oku" kilka typów:

 

FORGE FMDVSUB01 - cena ogólnie nawet OK, marka dobra ...

 

HKS model SQV3 lub SQV4 - cena dość wysoka biorę pod uwagę tylko oryginał

 

TURBOSMART - od podstawowych modeli za jakieś 900zł do wersji SuperSonic za 1500zl

 

Miał ktoś "doczynienia" z tymi modelami ??

 

Chciałbym coś wybrać optymalnie, auto służy do niedzielnych przejażdżek bez upalanek itp wiec na tą chwile służy jako "lansowóz" + auto do nauki jazdy po śniegu (którego u nas prawie nie ma)

Edited by Milo WRX STI
Link to comment
Share on other sites

FORGE FMDVSUB01 - miałem i raczej nie polecam. Możliwe że mi się trafił wadliwy, ale zaczął się dosyć szybko przycinać. W ogóle auto gorzej reagowało na gaz, po wcześnieszym "syknięciu". Jak dla mnie dosyć cichy. Po montażu seryjnego DV auto zdecydowanie na plus.

Link to comment
Share on other sites

ja mogę polecić FORGE-a mam takiego zamontowanego w WRX Prodrive 265KM i śmiga idealnie żadnych problemów i nie ma engine check ani podobnych. A co fajnego w Forge-u jest że masz dożywotnią gwarancję jeśli coś ci się dzieje ze sprężyną to wysyłają ci nowa za free :)

Edited by Luki_wrx_prodrive
Link to comment
Share on other sites

a jeszcze temat zaworów Dual Port ... w których nie zaślepia się węża. Chyba taki zawór działa poprawniej względem odczytów ciśnieniomierza ?? czy przy spadkach ciśnienia już jest to żadna różnica ??

 

z tych co znalazłem:

 

- TURBOSMART Dual Port

http://www.turbosmartdirect.com/Product-Categories/Dual-Port-Type-5-BOV-BPVs/Dual-Port-Subaru-Black.html

 

- GFB

http://www.gfb.com.au/products/blow-off-and-diverter-valves/respons-tms/respons-tms-t9003-adjustable-bias-venting-diverter-valve-bov-by-gfb

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...