tyca Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Witajcie, Chciałem zapytać jakie są siły hamowania w GC8?Ja konkretnie mam STI RA 98 bez abs rzecz jasna i będąc na okręgowej sprawdzając siły hamowania zauważyłem że tylne nie hamują zbyt mocno. nie blokują(nawet przy bardzo mocnym wciśnięciu pedału. Przód hamuje ładnie, a tył na poziomie 3,1 - 2,98 KN Ręczny już lepiej wypadł bo na poziomie 3,48Czy to standard że tak jest czy coś jest nie tak? Hamulce seryjne- przód czterotłoczekm, tył dwutłoczek + szczęki na ręcznym Na KJSach własnie odczuwałem jak by tylko przód blokował a tył nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Wg. mnie tył nigdy nie może się zblokować co wynika z fizyki pojazdu samochodowego. Sił hamowania nie pamiętam z przeglądu diagnostycznego ale coś mi świta, że te wartości co podałeś są prawidłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 a czy fizyka nie mowi tez, ze jak kolo bedzie odciazone, automatycznie ma mniejsza przyczepnosc a zatem latwiej je zblokowac? na pewno nie jest tak, ze to niemozliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Ja byłem w sobotę na przeglądzie i tył mi zblokował. Ale diagnosta powiedział że najpierw zbada amotyzatory przez co maszyna skalibruje siły hamowania do wagi pojazdu i amortyzacji (czy coś takiego). Jak miałeś badanie samego hamulca to dlatego mogły wyjść słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Grygo jeżeli chodzi o fizykę pojazdu mam na myśli, że przy ostrym hamowaniu na asfalcie jak już koła się zblokują to powinny tylko przednie. ps. tyca, jak byłeś na stacji to oczywiście przód był stawiany na rolkach? czy normalnie czyli była męczona wiskoza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 ps. tyca, jak byłeś na stacji to oczywiście przód był stawiany na rolkach? czy normalnie czyli była męczona wiskoza? Jak stacja ma tryb 4x4 to nie trzeba męczyć wiskozy i nie trzeba mieć wszystkich kół na rolkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Odbiegnę od tematu i z ciekawości zapytam jak ten tryb 4x4 na stacji diagnostycznej wygląda i działa? Edytowane 22 Grudnia 2015 przez SubBlackbird Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Jedna rolka kręci się do przodu a druga do tyłu. Jest ok jeśli nie ma mocnej szpery płytkowej w dyfrze osi badanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 no niestety u mnie była męczona wiskoza... Sprawdzali mi i amorki i hamulce może poprostu tak ma być...? chciałem zapytać porostu jak jest u was. Wiem że tył zawsze hamuje słabiej aby np w zakręcie przy mocniejszym hamowaniu nie zarzuciło tyłem ale myślełem ze mimo to powienien przy max wciśnieciu hamulca zblokować tylne koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 w "mojej" stacji diagnostycznej pomiar odbywa się na płytach, na które się najeżdża i gwałtownie hamuje, nie na rolkach. nie wiem, w jakich jednostkach są wyniki, ale o ile np przód pokazuje 650 jednostek, to tył około 150, więc siła hamowania z definicji jest niższa. czy podczas tego testu blokują się tylne koła? tak, raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się