Skocz do zawartości

Forester sf - sprężyny Ironman


Szizi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem, że w foresterach strasznie przysiada tył jeżeli nie mają już seryjnego zawieszenia i tak jest też w moim. Przód jest wysoki i nie ma potrzeby jego podnoszeni. Czy ktoś z forumowiczów montował Ironmany tylko na tył ? Czy różnica twardości sprężyn będzie przeszkadzać w normalnej jeździe ? Czy jednak jak wymieniać sprężyny to zarówno z tyłu jak i z przodu ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem w swoim Forku amory z tyłu z SLS na zwykłe nowe KYB i sprężynami, do tego stab na tył z STI i stał forek jak Batorego komin.


kupujesz nowe amory i podkładki 2cm i masz forka na szczudłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę wrzucał fotki ale wymieniałem na amory daichi i sprężyny KYB i mam 5 cm pomiędzy krawędzią opony i blachy nadkola. Mam hak i lpg. Gdybym miał 2 cm więcej byłbym mega zadowolony a tak jest bardzo zadowolony :-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelatalem juz ponad 10tysi na iron man z kyb standart. skrocil sie zwis amorow co jest odczuwalne tylko jak zjezdzam z wysokich kraweznikow lub glebokich dziur. w lutym robie przeglad takze bede badal zawieszenie jak po roku sytuacja z nimi. w moim temacie znajdziesz zdjecia przed zabiegiem i po zabiegu. wiem jedno ze jak skoncza sie amory to zaloze jakies dluzsze i wkladam podkladki 2cm.napewno na tyl(bo ciagam kemping i przyczepe z moto). pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile taka przyjemność kosztuje? Bo kupiłem Forestera z myślą, że w następnym roku będę się przeprowadzał w Beskidy (nie jakieś totalne zadupie na wertepach, ale jednak jakieś wzniesienia i polne drogi mnie czekają).

Zastanawiałem się nad liftem, ale trochę poczytałem i niby ludzie odradzali.

A teraz widzę, że może jednak d arade :) Takie 8cm między kołem a nadkolem byłoby super :)

Oczywiście sam tego nie zrobię, więc koszt trochę wzrośnie. Zależy od mechanika na jakiego trafię... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zmierzyłem, od krawędzi opony do krawędzie nadkola mam 8 cm. Ironmany to pewnie z 13 cm. Tam wejdzie cała dłoń z rozszerzonymi palcami.

 

Jak to 8 ?! ja mam z padniętym slsem z tyłu 7-9cm, a z przodu conajmniej 15. opona 215/60r16

Edytowane przez mskk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miąłem padnięty sls, to opona była na równi z nadkolem. 15 cm to wygląda jak poczawara.

 

no, przy 15cm wygląda jak seria :)

 

czyli w twoim przypadku masz obniżone zawieszenie?

 

ten zestaw kayaby da seryjną wysokość? będzie równo z przodem bez dłubania w przednich amorach?

http://motoroils.pl/zestaw-tylnego-zawieszenia-kayaba-do-subaru-forester-sg-2002-2008.html

 

http://motoroils.pl/images/Forester_SG_wysokosc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może się nie dogadaliśmy albo ja czegoś nie rozumiem, mój wygląda mniej więcej tak:

http://similarcar.com/img/thumbnail/20627/20645/20646/pp_600x340.jpg
 

i licząc bieżnik do nadkola to jest z przodu 15cm, powiedz mi że to nie jest seryjna wysokość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ok, przód jest zawsze 1-2 cm wyżej. Ja mam mniej więcej tak samo. Może rzeczywiście tył jest wyżej, nie sprawdzałem jak prosto stoją koła i robiłem to wsadzając dłoń bez centymetra... Jak ty masz tak samo to po co grzebiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebie bo u mnie tył jest ok, 3-4 cm niżej niż przód a slsy się porzygały i buja tyłem niemiłosiernie.

 

Więc SLS chce zamienić na zwykłe, pytanie co wstawić żeby była fabryczna wysokość i w miarę sztywna ale wygodna charakterystyka jezdna

 

czekam na fotki po założeniu ironmenów (będzie chyba delikatnie wyzej niż seria?),

 

Na tym zestawie będzie wysokość seryjna? :
http://www.subarak.pl/zawieszenie/350-zestaw-tylnego-zawieszenia-kayaba-do-subaru-forester-sg-2002-2008.html
 

czym się różni od tego zestawu (tańszy)

http://motoroils.pl/zestaw-tylnego-zawieszenia-kayaba-do-subaru-forester-sg-2002-2008.html

Edytowane przez mskk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

sztywny stabilizator nie podnosi tyłu, tylko trochę eliminuje wychylanie się nadwozia na zakrętach, no ale też skraca skok zawieszenia, co może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo. sam tak jeździłem, i było ok, ale teraz już nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...