arek_sz Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Jak w temacie - czy to kolejne z cyklu STM? Można sobie z tym jakoś poradzić? O ile przy tem. >15 stopni można jeździć na minimum bez problemu, tak przy 5 stopniach i mniej, ciężko jeździć na 17, chyba że bez ciuchów (taka darmowa sauna w aucie panuje) Ale tak na poważnie - straszna lipa z małym dzieckiem, bo na dwór trzeba ubrać ciepło, a w aucie musiałoby siedzieć w krótkim rękawku... Edit. dobra, widzę że STM i nic bez ingerencji w auto nie zrobię. Do zamknięcia/usunięcia... Edytowane 12 Grudnia 2015 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 raczej nie STM bo u mnie dziala prawidlowo. Pewnie zapsul sie termometr w kabinie. Zgaduje, ze jak ustawiasz nawiew na AUTO to dmuchawa daje na maxa i nie przestaje wiac mimo, ze sie cieplo robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Nie, uspokaja się. Ale znalazłem od groma potwierdzeń że STM: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/58204-problem-z-ogrzewaniem/ http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68083-ogrzewanie-zero-jedynkowe/ (a już szczególnie to - objaw identyczny, ten sam rok...) Edytowane 12 Grudnia 2015 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Ale tam tez pisza o uszkodzonym czujniku naslonecznienia. U mnie regulator dziala dobrze. Dmuchawa sie uspokaja i temperatura jest taka jak nastawiona. Musi byc jakis czujnik uszkodzony... moze wlasnie ten od naslonecznienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) STM ewidentnie. Ja sobie radzę tak, że włączam te 17 stopni i nawiew na szybę ale bez dmuchawy, gdyż i tak powietrze samo trochę wlatuje przez nawiewy od pędu jazdy. Nawet i tak robi się czasem za goroco, to wtedy wyłączam te 17 stopni na jakiś czas. Jak parują szyby to klima na jakiś czas. Jak jest mgła solna to nawiew nie na szybę bo wysusza i trzeba spryskiwać zbyt często. Ogólnie kłopotliwa sprawa. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez eex2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Znaczy mój egzemplarz jest dziwny bo działa? Może ustalmy w jakich modelach działa a w jakich nie działa? MY10 - działa poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Znaczy mój egzemplarz jest dziwny bo działa? Może ustalmy w jakich modelach działa a w jakich nie działa? MY10 - działa poprawnie. Odczucia temperatury to jednak mocno indywidualana sprawa - np. ja po domu mogę chodzić w samej koszulce i jest mi ok, a żona jest ubrana w ciepłe dresy i jej zimno (a termometr wskazuje 21 stopni). Stawiam na to, że jesteś po prostu zmarźluchem A co do problemu, to spróbuję zakombinować z tym wiatraczkiem 25x25x10 bo powinienem się z tym zmieścić w 100 zł, tylko trzeba znaleźć mechanika, który się podejmie takiej pierdoły... Edytowane 15 Grudnia 2015 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Też mam coś spitolone. Czekam kilka km, potem daje nawiew na maksa, temperaturę na maksa i się rozgrzewa długo jak w dieslu. A potem musze wszystko skręcać bo jest mega gorąco. Potem znowu odkręcać bo szybko znowu wieje chłodem. Potem już mi trudno ustawić odpowiednią temperaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Też mam coś spitolone. Czekam kilka km, potem daje nawiew na maksa, temperaturę na maksa i się rozgrzewa długo jak w dieslu. A potem musze wszystko skręcać bo jest mega gorąco. Potem znowu odkręcać bo szybko znowu wieje chłodem. Potem już mi trudno ustawić odpowiednią temperaturę. Dokładnie to samo mam w moim Forku SG 2.0 N/A z 2006. Albo jest za gorąco, albo za zimno - nie ma stadium pośredniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 MI się wydaje, że to algorytm działania automatycznej klimatyzacji jest spitolony. Bo np. dajesz na 17 st. gdy w aucie jest b. zimno to algorytm włącza grzanie na maksa, żeby uzyskać te zadane 17 st wewnątrz (jeszcze pytanie gdzie znajduje się termometr określający, że zadana temperatura została osiągnięta). Nie ma możliwości dmuchania średnio ciepłym powietrzem w oderwaniu od zadanej temperatury wnętrza. Dlatego ja tam lubiłem sterowanie dawnego typu przesuwakiem lub pokrętłem niepowiązanym z zadaną temperaturą wewnątrz auta. A ostatnio zostanawiałem się po co w moim forku na pokrętle klimy jest skala powyżej 20-25-30 st. Czy ktoś w ogóle nastawia klimę na temperaturę powyżej 25 stopni? Ja mam albo na zero (gdy za ciepło, ale wtedy wieje zimnym), albo na pierwszy możliwy poziom tj. 20 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Stawiam na to, że jesteś po prostu zmarźluchem Właśnie nie jestem.... nie lubię jak jest za ciepło. W domu mam 20 stopni ustawione i jest mi OK. Ja nie narzekam na temperaturę i wg mnie regulator w moim aucie działa OK. Choć faktycznie prawdą jest co pisze RadziejS, że jak jest zimno to auto grzeje na maksa do momentu osiągnięcia zadanej temperatury. Dlatego ja zawsze zaczynam od ustawienia 17 stopni. Dopiero jak dmuchawa się uspokaja (na położeniu AUTO) to ustawiam więcej (jeśli akurat odczuwam potrzebę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ForekXT Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Jak w temacie - czy to kolejne z cyklu STM? Można sobie z tym jakoś poradzić? O ile przy tem. >15 stopni można jeździć na minimum bez problemu, tak przy 5 stopniach i mniej, ciężko jeździć na 17, chyba że bez ciuchów (taka darmowa sauna w aucie panuje) Ale tak na poważnie - straszna lipa z małym dzieckiem, bo na dwór trzeba ubrać ciepło, a w aucie musiałoby siedzieć w krótkim rękawku... U mnie w Forku MY07 jak ustawię sobie np. 21st. to póki silnik się nie rozgrzeje jest zimno, później z kratek wali gorącem (a jak się przygazuje to jak z pieca hutniczego ;-) ) a dopiero jak termometr załapie, że osiągnięto w kabinie zadaną temperaturę to ogrzewanie się uspokaja. Plus takiego rozwiązania jest taki, że się wnętrze szybko nagrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 STM, ale nawiew szyba+nogi, najmniejsze obroty dmuchawy, powoduje najlagodniejsze rozproszenie i u mnie to rozwiazalo problem przy temperaturach 0-5 stopni, ponizej zera moze sie okazac ze trzeba dac >17st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Lepiej działa regulacja, gdy się przejdzie w tryb automatyczny (jednoczesne dłuższe przytrzymanie dwóch pierwszych przycisków - od klimy i obiegu zamkniętego) obie diody migną 2 razy jednocześnie. Spróbujcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 STM, ale nawiew szyba+nogi, najmniejsze obroty dmuchawy, powoduje najlagodniejsze rozproszenie i u mnie to rozwiazalo problem przy temperaturach 0-5 stopni, ponizej zera moze sie okazac ze trzeba dac >17st Potwierdzam, że daje to niezłe rezultaty. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 o masz, raz na ruski rok się do czegoś przydaję na forum nie ma sprawy. choć intryguje mnie wciśnięcie dwóch przycisków (mała nieścisłość, bo pierwsze od lewej jest obieg i szyba, klima jest na trzecim, może inny model?), a konkretnie czym to się różni od trybu "auto" na pokrętle nawiewu/trybu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 o masz, raz na ruski rok się do czegoś przydaję na forum nie ma sprawy. choć intryguje mnie wciśnięcie dwóch przycisków (mała nieścisłość, bo pierwsze od lewej jest obieg i szyba, klima jest na trzecim, może inny model?), a konkretnie czym to się różni od trybu "auto" na pokrętle nawiewu/trybu. Tak, mój jest z 2007 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Też mnie to cholernie irytuje bo wychodzę z samochodu upocony jak jadę w Kurtce... Myślę, że pomogło by dołożenie wiatraczka, każdy samochód z jakim miałem Do czynienia wiatraczek miał, od francuskiego po niemiecki a subaru niema... Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 nawet dzapanskie sprzety maja wiatrak przy czujniku klimy - sprawdzone w hondach Na wiosne skusze sie chyba na moda i zrobie z tym porzadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) nie wiem jak u was ale przy okazji rozbierania XV zwróciłem na to uwagę przepływ powietrza przez czujnik temperatury jest wymuszony w inny sposób jak wentylatorkiem, końcówka rurki prowadząca od czujnika do mieszalnika powietrza jest wpięta w taki sposób, że tworzy się w niej niewielkie podciśnienie, w związku z tym system zassysania powietrza dla czujnika temperatury napędzany jest powietrzem tłoczonym przez główny wentylator systemu wentylacji auta Edytowane 19 Stycznia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 29 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2016 Może zapowietrzony układ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batik Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Ja zainstalowałem wentylator zaraz za kratką przy kolanie kierowcy - 25x25x10, tak jak zrobił to ktoś w innym temacie. Jest teraz nieporównywalnie lepiej. Mam ustawione na AUTO cały czas, 17 st temperatury. Przy zimnym samochodzie nagrzewa się po jakiś 3-4 min i nie trzeba ruszać regulacji. No może czasem siłę nadmuchu dla zmniejszenia hałasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się