Jump to content

Forek SF wentylatory chłodnicy nie chcą się wyłączać


andrzej23
 Share

Recommended Posts

Jak w tytule. Co jakiś czas po rozgrzaniu silnika wentylatory startują (obydwa naraz ?!) ale potem nie chcą się wyłaczyć.Czasem wystarczy zgasić motor ale bywa też że uruchamiają się ponownie.Co ciekawe objaw ten nie występuje jeśli rozgrzewam auto na postoju do włączenia wiatraków. Poza tym wszystko działa poprawnie .Wskazówka stoi  w miejscu odpowiednio pokazując temperaturę .Płynu nie ubywa, cały czas trzymając stan.Kilka dni temu przejechałem ok. 5 km.a wiatraki dalej naginały.

Jeśli ma ktoś z Was jakieś wskazówki odnośnie tej sprawy, będę wdzięczny

Link to comment
Share on other sites

U mnie termostat był winny... Działał ale nie w odpowiednim zakresie temperatury. Czyli zakładamy, że wiatraki włączają się przy 90 a wyłączają przy 80. Termostat który wyłącza duży obieg przy 83 bądzie powodował, że wiatraki chodzą non stop. Nowy termostat to groszowe sprawy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź. Wymienię termostat i sensor temperatury ten z dwoma pinami. Mam nadzieję że to nie ECU. Dziś tak naginały wiatraki, że aż termostat się zamknął.am znać po wymianie co z tego wyszło.

Link to comment
Share on other sites

Nie, jestem przed wymianą przy 200 Kkm. Do połowy tego roku było losowo on/off, tzn. jak dojechałem do nieASO usterka znikała, jak tylko odjechałem pojawiała się. Teraz wentylatory huczą non stop.

Link to comment
Share on other sites

Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku. Wentylatory startują przy 95 czy jak mim się chce? W dwóch  subarakach moich i u brata przy 95 starują.Czyli można uznać że tak ma być.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Może pompa to jakiś trop. Przy jakiej temp. startują teraz to jeszcze sprawdzę, wcześniej na diagnostyce ruszyły przy 95, ale potem temp. zeszła do 88 i wyłączyły się. Teraz termostat w ogóle się nie otwiera i temp. jest 94 - 100 stopni przy nonstop włączonych wiatrakach. Przewód od chłodnicy wychodzący od spodu jest cały czas zimny.

Niby można z tym jeździć, ale łożyska wentylatorów nie są pancerne i obawiam się, że padną w najgorszym momencie.

Link to comment
Share on other sites

No sam zes napisal co masz zepsute. Skoro nie otwiera sie termostat nada pomieniac :-)

Termostat mam wymieniony na nowy i nadal się nie otwiera. Czujnik temp. też był nowy, też bez efektu.

 

Prędkościomierz działa poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Po co kąpać we wrzątku nowy termostat?

Termostat masz nowy, czujniki wymieniłeś, to została chyba tylko jedna możliwość...

 

Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku.
Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...