andrzej23 Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Jak w tytule. Co jakiś czas po rozgrzaniu silnika wentylatory startują (obydwa naraz ?!) ale potem nie chcą się wyłaczyć.Czasem wystarczy zgasić motor ale bywa też że uruchamiają się ponownie.Co ciekawe objaw ten nie występuje jeśli rozgrzewam auto na postoju do włączenia wiatraków. Poza tym wszystko działa poprawnie .Wskazówka stoi w miejscu odpowiednio pokazując temperaturę .Płynu nie ubywa, cały czas trzymając stan.Kilka dni temu przejechałem ok. 5 km.a wiatraki dalej naginały. Jeśli ma ktoś z Was jakieś wskazówki odnośnie tej sprawy, będę wdzięczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 czujnik/włącznik wentylatorów najprawdopodobniej szwankuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 U mnie termostat był winny... Działał ale nie w odpowiednim zakresie temperatury. Czyli zakładamy, że wiatraki włączają się przy 90 a wyłączają przy 80. Termostat który wyłącza duży obieg przy 83 bądzie powodował, że wiatraki chodzą non stop. Nowy termostat to groszowe sprawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Wiatraki powinny wystartować przy 95 i do 89 hasają. W żabie mam OEM termostat 78 C początek otwarcia termostatu czyli włączenia dużego obiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej23 Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Dzięki za podpowiedź. Wymienię termostat i sensor temperatury ten z dwoma pinami. Mam nadzieję że to nie ECU. Dziś tak naginały wiatraki, że aż termostat się zamknął.am znać po wymianie co z tego wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Daj znać koniecznie, mam identyczny problem, wymiana termostatu ani sensora nie pomogła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Podpinales kompa w czasie jazdy? Mialbys podglad na zywo w jakiej temperaturze zalaczaja sie wentylatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Tak, jak temp. wejdzie w zakres pracy wiatraków już nie wyłączają się. Dzisiaj po mieście doszło do 100 stopni max, 94 min. Płyn jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 A nie robiłeś niedawno rozrządu z pompą wody? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Nie, jestem przed wymianą przy 200 Kkm. Do połowy tego roku było losowo on/off, tzn. jak dojechałem do nieASO usterka znikała, jak tylko odjechałem pojawiała się. Teraz wentylatory huczą non stop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 (edited) Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku. Wentylatory startują przy 95 czy jak mim się chce? W dwóch subarakach moich i u brata przy 95 starują.Czyli można uznać że tak ma być. Edited December 15, 2015 by andre82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Może pompa to jakiś trop. Przy jakiej temp. startują teraz to jeszcze sprawdzę, wcześniej na diagnostyce ruszyły przy 95, ale potem temp. zeszła do 88 i wyłączyły się. Teraz termostat w ogóle się nie otwiera i temp. jest 94 - 100 stopni przy nonstop włączonych wiatrakach. Przewód od chłodnicy wychodzący od spodu jest cały czas zimny. Niby można z tym jeździć, ale łożyska wentylatorów nie są pancerne i obawiam się, że padną w najgorszym momencie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 No sam zes napisal co masz zepsute. Skoro nie otwiera sie termostat nada pomieniac :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
suberet Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 A prędkościomierz ci działa? Może to i śmieszne, ale jak padnie sensor prędkościomierza, to wentylatory chodzą cały czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 No sam zes napisal co masz zepsute. Skoro nie otwiera sie termostat nada pomieniac :-) Termostat mam wymieniony na nowy i nadal się nie otwiera. Czujnik temp. też był nowy, też bez efektu. Prędkościomierz działa poprawnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Termostat musi sie otworzyc. Jesli sie nie otworzy to duzy obieg jest zamkniety i silnik sie przegrzewa.termostat masz OEM czy zamiennik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 (edited) OEM wymieniony na nowy OEM. Edited December 16, 2015 by gourmet Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej23 Posted December 16, 2015 Author Share Posted December 16, 2015 Mój sprzęt czeka na swoją kolej u mechanika, czas pokaże Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 OEM wymieniony na nowy OEM. wrzuc go do wrzacej wody powinien sie otworzyc. Ostatnio jak zmienialem termostat to tez nie chcial sie otworzyc, po kapieli we wrzatku nawrocil sie i dziala jak trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Hmm, sprawdziłem na aucie 2 termostaty, myślisz, że chrzest wrzątkiem skłoni je do działania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Powiniem. Moj termostat OEM tez nie chcial dzialac, silnik pracuje temp 95 i rosnie wentylatory zasuwaja a ten ani mysli sie otworzyc. Po kapieli we wrzatku nabral ochoty do dzialania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 (edited) Po co kąpać we wrzątku nowy termostat? Termostat masz nowy, czujniki wymieniłeś, to została chyba tylko jedna możliwość... Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku. Edited December 16, 2015 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 A ja bym wykapal termostat u mnie pomoglo bo nowy nie chcial sie otwierac Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 16, 2015 Share Posted December 16, 2015 Czyli plan na najbliższe dni wykąpać termostat potem zająć się pompą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Sprawdź,czy nie masz uszkodzonej wiązki/okablowania.U mnie przetarcie jakiegoś kabelka powodowało problemy z wiatrakami-nie uruchamiały się automatycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now