andrzej23 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jak w tytule. Co jakiś czas po rozgrzaniu silnika wentylatory startują (obydwa naraz ?!) ale potem nie chcą się wyłaczyć.Czasem wystarczy zgasić motor ale bywa też że uruchamiają się ponownie.Co ciekawe objaw ten nie występuje jeśli rozgrzewam auto na postoju do włączenia wiatraków. Poza tym wszystko działa poprawnie .Wskazówka stoi w miejscu odpowiednio pokazując temperaturę .Płynu nie ubywa, cały czas trzymając stan.Kilka dni temu przejechałem ok. 5 km.a wiatraki dalej naginały. Jeśli ma ktoś z Was jakieś wskazówki odnośnie tej sprawy, będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 czujnik/włącznik wentylatorów najprawdopodobniej szwankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 U mnie termostat był winny... Działał ale nie w odpowiednim zakresie temperatury. Czyli zakładamy, że wiatraki włączają się przy 90 a wyłączają przy 80. Termostat który wyłącza duży obieg przy 83 bądzie powodował, że wiatraki chodzą non stop. Nowy termostat to groszowe sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Wiatraki powinny wystartować przy 95 i do 89 hasają. W żabie mam OEM termostat 78 C początek otwarcia termostatu czyli włączenia dużego obiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej23 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Dzięki za podpowiedź. Wymienię termostat i sensor temperatury ten z dwoma pinami. Mam nadzieję że to nie ECU. Dziś tak naginały wiatraki, że aż termostat się zamknął.am znać po wymianie co z tego wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Daj znać koniecznie, mam identyczny problem, wymiana termostatu ani sensora nie pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Podpinales kompa w czasie jazdy? Mialbys podglad na zywo w jakiej temperaturze zalaczaja sie wentylatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Tak, jak temp. wejdzie w zakres pracy wiatraków już nie wyłączają się. Dzisiaj po mieście doszło do 100 stopni max, 94 min. Płyn jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 A nie robiłeś niedawno rozrządu z pompą wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Nie, jestem przed wymianą przy 200 Kkm. Do połowy tego roku było losowo on/off, tzn. jak dojechałem do nieASO usterka znikała, jak tylko odjechałem pojawiała się. Teraz wentylatory huczą non stop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku. Wentylatory startują przy 95 czy jak mim się chce? W dwóch subarakach moich i u brata przy 95 starują.Czyli można uznać że tak ma być. Edytowane 15 Grudnia 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Może pompa to jakiś trop. Przy jakiej temp. startują teraz to jeszcze sprawdzę, wcześniej na diagnostyce ruszyły przy 95, ale potem temp. zeszła do 88 i wyłączyły się. Teraz termostat w ogóle się nie otwiera i temp. jest 94 - 100 stopni przy nonstop włączonych wiatrakach. Przewód od chłodnicy wychodzący od spodu jest cały czas zimny. Niby można z tym jeździć, ale łożyska wentylatorów nie są pancerne i obawiam się, że padną w najgorszym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 No sam zes napisal co masz zepsute. Skoro nie otwiera sie termostat nada pomieniac :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 A prędkościomierz ci działa? Może to i śmieszne, ale jak padnie sensor prędkościomierza, to wentylatory chodzą cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 No sam zes napisal co masz zepsute. Skoro nie otwiera sie termostat nada pomieniac :-) Termostat mam wymieniony na nowy i nadal się nie otwiera. Czujnik temp. też był nowy, też bez efektu. Prędkościomierz działa poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Termostat musi sie otworzyc. Jesli sie nie otworzy to duzy obieg jest zamkniety i silnik sie przegrzewa.termostat masz OEM czy zamiennik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) OEM wymieniony na nowy OEM. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez gourmet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej23 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Mój sprzęt czeka na swoją kolej u mechanika, czas pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 OEM wymieniony na nowy OEM. wrzuc go do wrzacej wody powinien sie otworzyc. Ostatnio jak zmienialem termostat to tez nie chcial sie otworzyc, po kapieli we wrzatku nawrocil sie i dziala jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Hmm, sprawdziłem na aucie 2 termostaty, myślisz, że chrzest wrzątkiem skłoni je do działania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Powiniem. Moj termostat OEM tez nie chcial dzialac, silnik pracuje temp 95 i rosnie wentylatory zasuwaja a ten ani mysli sie otworzyc. Po kapieli we wrzatku nabral ochoty do dzialania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Po co kąpać we wrzątku nowy termostat? Termostat masz nowy, czujniki wymieniłeś, to została chyba tylko jedna możliwość... Pompę wody już kiedyś wymieniałeś? Może pompa nie wyrabia i dlatego na silniku masz cały czas gorąco a że włącznik masz na silniku. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 A ja bym wykapal termostat u mnie pomoglo bo nowy nie chcial sie otwierac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Czyli plan na najbliższe dni wykąpać termostat potem zająć się pompą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Sprawdź,czy nie masz uszkodzonej wiązki/okablowania.U mnie przetarcie jakiegoś kabelka powodowało problemy z wiatrakami-nie uruchamiały się automatycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się