Jump to content

ACC +12 w podsufitce (Forester sh)


zorba128
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Chciałbym zamontować rejestrator trasy - i szukam miejsca, skąd najprościej doprowadzić do kamerki zasilanie. Podpowie ktoś czy znajdę ACC +12 w podsufitce (oświetlenie kabiny/sterowanie oknem dachowym?). A jak nie - to może jakieś podowiedzi skąd i którędy tam doprowadzić zasilanie?

 

pozdrawiam,

Marcin

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Chciałbym zamontować rejestrator trasy - i szukam miejsca, skąd najprościej doprowadzić do kamerki zasilanie. Podpowie ktoś czy znajdę ACC +12 w podsufitce (oświetlenie kabiny/sterowanie oknem dachowym?). A jak nie - to może jakieś podowiedzi skąd i którędy tam doprowadzić zasilanie?

 

pozdrawiam,

Marcin

 

Najpierw zobacz jakim napieciem zasilany jest rejestrator ( bedziesz miał napisane na wtyczce do zapalniczki ) . Jesli 12v ok , jeśli np. 5 V to szybko ją spalisz , często we wtyczce do zapalniczki jest przetwornik 12V na 5V . 

Link to comment
Share on other sites

Większość rejestratorów ma zasilanie 5V (micro/mini usb) - taki też jest mój - czyli wymaga podpięcia przez przetwornicę. W podsufitce forka jest dostępne stałe 12V z oświetlenia, ale bardziej

przydałoby mi się ACC +12 (czyli pojawiające się dopiero po przekręceniu kluczyka). Dzięki temu można zamontować rejestrator "na stałę" - i jest on bezobsługowy (sam się włącza, sam wyłącza).

 

Na pierwszy rzut oka takiego punktu nie znalazłem - przydała by mi się rozpiska złącz okna dachowego (skąd wszyscy biorą takie ładne schematy elektryki subaru? google nie pomaga za bardzo...).

Choć akurat u mnie może być to trochę inaczej niż wyszło z fabryki, bo mam dołożone automatyczne domykanie szyberdachu.

 

Na razie mam pomysł podpięcia się pod tego małego niebieskiego leda (ambient light) - co prawda włącza się razem ze światłami - ale jako że światła mam ciągle włączone - właściwie mogło by być.

Ciekaw jestem tylko wydajności prądowej tego obwodu.

 

pozdrawiam,

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie podłączyłem pod zapalniczkę w skrzynce bezpieczników - tam masz 12 V po przekręceniu kluczyka. Jedyna wada musisz ciągnąc kable przez słupek i dach. Z reguły kable są długie i nie ma tego problemu.

 

Pod dachem masz sterowanie szyberdachem (zasilanie). Mógłbym Ci to sprawdzić, ale po 20 grudnia. bo jestem poza autem obecnie :)

Link to comment
Share on other sites

Zrobione - udało się bez ciągnięcia przewodów do skrzynki bezpieczników.

Podpiąłem się pod zasilanie okna dachowego (jakby ktoś potrzebował - schemat w załączniku, +12V ze złączki R55/2).

 

U mnie wymagało to troszkę więcej pracy, bo po drodze był jeszcze system domykania (który musi podać zasilanie już po wyjęciu kluczyka) i trzeba było napierw rozszyfrować jak on jest wpięty.

 

pozdrawiam,

Marcin

 

 

wi-20074e.pdf

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...