Jump to content

Subaru Forester MY14 2.0 XT czy silnik nadaje się do GAZU?


slim2102
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów, pytanko takie jak w temacie. Pacjent Subaru forester 2014 benzyna 240 km 2.0i XT w automacie.

Z góry zaznaczę że szukałem na forum i nie znalazłem.

Cześć

Mam instalecje Prins DLM 2.0 zamnotwaną u siebie, przejechane 10 tys km od września i super.

Od innych właścicieli XT z tą instalacją też słyszałem same pozytywne opinie. W innych markach aut ta instalacja także spisuje się też dobrze wystarczy poczytać ich opinie. Tak naprawdę wszyscy się znają i zazwyczaj krytykują, ale nikt jej nawet nie widział ;-) regulacja zaworow każdy lamentuje :-). Jak dobrze poszperasz kupisz nawet fabrycznie nowego XT z tą instalacją. To nie jest zwykła instalacja tam nie ma reduktora, parownika, dodatkowych wtrysków. Moc większa, spalanie niewiele wyższe a koszty 1/2.

W razie pytań pisz na prv.

Link to comment
Share on other sites

 

Witam forumowiczów, pytanko takie jak w temacie. Pacjent Subaru forester 2014 benzyna 240 km 2.0i XT w automacie.

Z góry zaznaczę że szukałem na forum i nie znalazłem.

Cześć

Mam instalecje Prins DLM 2.0 zamnotwaną u siebie, przejechane 10 tys km od września i super.

Od innych właścicieli XT z tą instalacją też słyszałem same pozytywne opinie. W innych markach aut ta instalacja także spisuje się też dobrze wystarczy poczytać ich opinie. Tak naprawdę wszyscy się znają i zazwyczaj krytykują, ale nikt jej nawet nie widział ;-) regulacja zaworow każdy lamentuje :-). Jak dobrze poszperasz kupisz nawet fabrycznie nowego XT z tą instalacją. To nie jest zwykła instalacja tam nie ma reduktora, parownika, dodatkowych wtrysków. Moc większa, spalanie niewiele wyższe a koszty 1/2.

W razie pytań pisz na prv.

 

Tak tylko z ciekawosci pytam , znasz już koszt regulacji zaworow ? oraz jaki przebieg ? 

Link to comment
Share on other sites

 

Moc większa

Rozwiniesz?

 

 

czasem nie chodzi o to, że gaz rozpręża się w samej komorze spalania- czyli jest chłodniej przed wybuchem i dochodzi do efektywniejszego spalania?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Witam forumowiczów, pytanko takie jak w temacie. Pacjent Subaru forester 2014 benzyna 240 km 2.0i XT w automacie.

Z góry zaznaczę że szukałem na forum i nie znalazłem.

Cześć

Mam instalecje Prins DLM 2.0 zamnotwaną u siebie, przejechane 10 tys km od września i super.

Od innych właścicieli XT z tą instalacją też słyszałem same pozytywne opinie. W innych markach aut ta instalacja także spisuje się też dobrze wystarczy poczytać ich opinie. Tak naprawdę wszyscy się znają i zazwyczaj krytykują, ale nikt jej nawet nie widział ;-) regulacja zaworow każdy lamentuje :-). Jak dobrze poszperasz kupisz nawet fabrycznie nowego XT z tą instalacją. To nie jest zwykła instalacja tam nie ma reduktora, parownika, dodatkowych wtrysków. Moc większa, spalanie niewiele wyższe a koszty 1/2.

W razie pytań pisz na prv.

 

Tak tylko z ciekawosci pytam , znasz już koszt regulacji zaworow ? oraz jaki przebieg ? 

 

Koszt regulacji zaworów zapewne jest taki sam jak w przypadku zasilania benzyną. Co do przebiegu rozmawiałem z człowiekiem, który jeździ xt z tą instalacją ale nie w Polsce i zapytałem go o przebieg i odczucia. Ma aktualnie przejechane 120 tys jeździ od nowości na LPG i nie wymagana była póki co regulacja. Jak będzie w moim przypadku sam się przekonam. 

Pozdrawiam

e tam do tak zacnego auta gazu się nie zakłada:) i ja osobiście nigdy bym tego nie zrobił

ile instalacja Prinsa kosztuje pytam z ciekawości

Nie do takich aut ludzie zakładają LPG :-). Zobacz sobie to STI http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207

 

Gdybym dał Ci usiąść za sterami i nie powiedział, że jedziesz na gazie nawet byś nie wiedział :-).

Edited by Mikes91
Link to comment
Share on other sites

bo najwiekszymi przeciwnikami LPG są ci którzy nigdy instalacji w samochodzie nie posiadali i wypisuja głupoty typu ze do takiego auta lpg sie nie zakłada, stac cie na subaru  to stac cie na benzyne itp itd. A jeden z drugim wsiadłby do takiego xt, za przejechanie 100km zapłaciłby 20 pln to momentalnie zmienilby zdanie a za zaoszczedzone pln'y np kupil zonie kwiatek.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tylko taki masz argument Karas

Ja miałem samochody na gaz

Ale bym do takiego forka nie założył. A spalanie mnie nie interesuje w ogóle

Bo mnie stać na utrzymanie tego samochodu, zawsze biorę to pod uwagę przed kupnem auta :) pozdrowienia

 

 

iPhone

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak taki mam argument, spalanie mnie mocno interesuje bo nie lubie wyrzucac pieniedzy w błoto. Samochód jest dla mnie narzedziem który ma mnie bezpiecznie i bezawaryjnie przewieźć z punktu A do B ( dlatego m.in kupiłem Subaru w wolnossacej benzynie), a nie wyznacznikiem statusu społecznego itp.dlatego nie wypisuje takich rzeczy:

 

 

Bo mnie stać na utrzymanie tego samochodu, zawsze biorę to pod uwagę przed kupnem auta

pomimo ze kazdy samochod jaki posiadalem był nowy i pachnący. Miałem auto z LPG i bardzo dobrze wspominam. Oczywiscie przed założeniem LPG nasluchałem się opinii kolegów internetowych medrców którzy nigdy auta z LPG nie mieli. Auto nigdy sie nie zespulo a z instalacja nie miałem zadnych problemów i z tego co wiem obecny wlasciciel smiga nim bezawaryjnie i sobie chwali. Sam sie zastanawiałem nad założeniem LPG do swojego XV ale stwierdziłem ze to bez sensu bo rocznie robie max 20k km , XV pali zadziwiajaco mało, do jazdy po miescie mam w chwili obecnej Yarka no i nie moglbym garazować

Edited by Karas
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

uwielbiam argument "stać mnie" ;)

 

nie no "wolnoć Tomku w swoim domku", ale jeśli ktoś przychodzi na forum, zadaje sobie trud by zadać pytanie, to raczej nie po to by wyczytywać czyjejś prywatnej opinii o tym na co kogo stać, ale coś mi się wydaje że dla pewnej grupy ludzi nadal stawanie pod dystrybutorem z napisem "LPG" to siara i generalnie jest to miejsce zarezerwowane dla "ludzi żyjacych za poniżej średnią krajową", albo tego typu nonsens. Ostatnio musiałem zaczekać, na na Orlenie pod gazem stało Cayenne, a z drugiej strony kończyła pani tankować Audi TT ;)  dla nich widać głupie uprzedzenia nie stanowią większego problemu, no ale to tylko moje prywatne zdanie.

 

za to argument utracenia gwarancji już bardziej przemawia, ale na jak długo ona obowiązuje? Bo po gwarancji to już chyba i tak nie ma większego znaczenia? 2.0 DIT to nie SBD żeby trzeba było chuchać i dmuchać?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie no pewnie ja wychodzę z założenia ze jak mnie stać na cayenne to mnie stać na jego utrzymanie , no chyba ze ktoś na sile chce się wyróżnić i kupuje tego typu auta żeby coś pokazać i te Cayenne to strucle które nie żal zagazować

Spoko koniec OTa

 

 

 

iPhone

Edited by polak900
Link to comment
Share on other sites

Mi tam gaz nie śmierdzi, ale istotnym powodem kupienia nowego auta było ograniczenie ryzyka nagłego wydatku na dużą awarię (pajero, które miałem słynie z awarii pomp paliwa, ssangyong też potrafi szarpnąć). Wiemy też, że silniki subaru nie są pancerne (2,5, diesel). Do tego mam 5 lat gwarancji. I teraz - założę gaz, pęknie coś drogiego (nie od gazu, tak po prostu) i nigdy mi się ten gaz nie zwróci (na instalację będę oszczędzał 2 lata przy moich przebiegach). Gdybym kombinował inaczej, kupił bym Cayenne w gazie :) a nie nowego forka. Nikt nie wspomniał, że awaria motoru po zagazowaniu to już nie na gwarancji, a duża szansa, że Aso powie "nie" także przy skrzyni, która jest wielką niewiadomą.

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem pewnego popularnego bólu pewnej części ciała. Po to zostały stworzone instalacje LPG żeby oszczędnie jeździć. Jedni dla oszczędności kupują diesla i płacą za niego też nie małe pieniądze, inni kupują hybrydy a jeszcze inni benzynę i zasilają ją LPG. Dla mnie najważniejszym elementem przy wyborze auta jest bezpieczeństwo (forester jest chyba z tego co czytałem najbezpieczniejszym autem na świecie w swojej klasie) oraz ekonomia. Po za tym to nie Ameryka, tu płacisz tyle samo za litr benzyny co w Stanach za galon. Jak mi ubędzie mocy przez instalację gazową to biedy tez nie będzie, jakbym chciał się pościgać to kupiłbym samochód sportowy.

No ale... o sbd krzyczą najwięcej Ci co go nie mieli, podobnie jest z LPG... Mojego kolegi kolega, kótry ma siostrę co ma kumpla co miał sbd...

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Edited by slim2102
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem pewnego popularnego bólu pewnej części ciała. Po to zostały stworzone instalacje LPG żeby oszczędnie jeździć. Jedni dla oszczędności kupują diesla i płacą za niego też nie małe pieniądze, inni kupują hybrydy a jeszcze inni benzynę i zasilają ją LPG. Dla mnie najważniejszym elementem przy wyborze auta jest bezpieczeństwo (forester jest chyba z tego co czytałem najbezpieczniejszym autem na świecie w swojej klasie) oraz ekonomia. Po za tym to nie Ameryka, tu płacisz tyle samo za litr benzyny co w Stanach za galon. Jak mi ubędzie mocy przez instalację gazową to biedy tez nie będzie, jakbym chciał się pościgać to kupiłbym samochód sportowy.

No ale... o sbd krzyczą najwięcej Ci co go nie mieli, podobnie jest z LPG... Mojego kolegi kolega, kótry ma siostrę co ma kumpla co miał sbd...

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

...a ja sobie chwalę LPG. Zadzwoń do użytkownika Jako, nr w jego profilu i będziesz wiedział ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej, dzień dobry... :)

 

Potrzebuje potwierdzić zasłyszana wiedzę. Podobno silniki 2.0 158KM wolnossące mają wszystkie lub niektóre wersje wzmacniane zawory co sprawia że mają większe predyspozycje do LPG niż te bez wzmacnianych zaworów. Tak wyglądała sytuacja w forkach II po lifcie (w tych gdzie regulacja zaworów wymagała wyjęcia silnika). 

 

Jak wygląda sytuacja z forkiem z silnikiem 2.0 wolnossącym MY13? Czy też są serie które miały cech które predysponują silnik do LPG? Wiem że rozrząd jest już na łańcuchu, ale czy zawory można regulować bez wyjmowania silnika, a może zawory również były wzmacniane? Czy może w silnikach 2,5 litra sytuacja lepiej się ma i szukać sprowadzanego z USA? Czy są jakies oznaczenia w VIN które świadczą o tym gdzie są zawory wzmacniane itp?

Link to comment
Share on other sites

Chcesz lać PB, Twój wybór. Ja wybrałem LPG bo jest taniej, a po co przepłacać za PB? Kompleksy na stacji z Subaru w gazie - BRAK:) Jak ktoś ma z tym problem, i ocenia ludzi na podstawie tankowania paliwa to już jego niefajny problem ( Lexusa też miałem w gazie) Mam wyje...co kto o mnie myśli, kiedy tankuję LPG, za to cieszę się, że mam więcej kasy w portfelu, czysta matematyka...

 

Pozdrawiam zdrowo myślących.

Link to comment
Share on other sites

Chcesz lać PB, Twój wybór. Ja wybrałem LPG bo jest taniej....

Markuss.. czy zwracasz się do mnie? Ja mam plan kupić nowszego forka i dać mu powąchać LPG. Ale chce wybrać optymalną wersie silnikową do gazu. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale chce wybrać optymalną wersie silnikową do gazu

w watku LPG ludzie zakladaja LPG do 2.0i ( silnik fb20 wolnossacy) i nie ma z nim  problemu(koszt instalacji okolo 4k pln) . Na forum jest jeden albo nawet 2 uzytkownikow ktorzy zalozyli lpg do xt i tez nie narzekaja z tym ze zalozyli instalacje najnowszej generacji a koszt takiego cuda to okolo 9k pln.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...