Jump to content

Gaśnie na zakrętach :-(


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Pacjent Forester II, LPG. Na ostrych zakrętach, przy prędkości jakieś 20 km/h i w żadnej innej sytuacji, zdarza się, że zgaśnie mi samochód. Kilkanaście lat temu miałem podobną sytuację z Oplem Astrą, gasł przy dojazdach do świateł. Było to związane z zaciągnięciem zbyt dużej ilości powietrza na biegu jałowym i na LPG gasł. Wystarczyło odwrócić dolot powietrza i temat rozwiązany.

W Foresterze, niestety tego nie przetestuję tego za bardzo bo dolot jest na sztywno przykręcony. Można się pobawić w zakrycie pończochą dolotu ale będzie większe spalanie i nie o to chodzi, jednak na sam test byłoby ok.

 

Tylko pytanie, może ktoś z Was miał coś podobnego? Co może być przyczyną? Może nie wiązać tego z dolotem powietrza na LPG?

Bo kiedyś nie miałem takich sytuacji.

 

Może jakiś przewód nie styka?

No ale gaśnie tylko w sytuacji jak napisałem wyżej, zatem dziwna sytuacja, która mnie wkurza. Może być nieciekawie jak będzie bardzo ślisko na osiedlowej uliczce mi zgaśnie i w cos przypiepszę :-(

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Na PB nie testowałem, w takim sensie, że dzieje się to czasem raz na miesiąc, czasem dwa razy w tygodniu. Musiałbym miesiąc jeździć na PB i wtedy stwierdzić ale i tak nie miałbym pewności. Teraz jak jest zimno to tak częściej się dzieje a wcześniej to z pół roku nie było takiego przypadku. Zastanawiam się czy to np. nie może być reduktor i spinające się membrany od siły odśrodkowej... A jak by to też było na PB to może czujnik położenia wału?

Link to comment
Share on other sites

Regulacja LPG była jakieś 2 mies. temu, wymiana filtrów itp. wszystko w porządeczku. A co do przepustnicy? Dlaczego ona ma znaczenie na zakrętach? Nie wiem kiedy była czyszczona. Samochód super przyspiesza, nie falują obroty, nie gaśnie na jałowym, więc dlaczego przepustnica?

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Czyli co? Wymiana czy mocniejsze dopchnięcie wtyków? Mogę to jakoś łopatologicznie/naocznie zweryfikować? Gdzie szukać/grzebać?

 

No kostce , czyli łączenie instalacji silnika z instalacją która idzie do wnętrza pojazdu. Często sie przewody w środku przerywają , zaraz prze kostce .

Link to comment
Share on other sites

Niestety, łopatologicznie wszystko cacy jest podłączone. Tylko mocniej podociskałem. Tam dodatkowo w tej najgrubszej wiązce jest dodatkowy taki biały plastik, wzmacniający łączenie. Wszystko wygląda solidnie. Chyba nie szedłbym w tą stronę, bo jak mi gaśnie na zakręcie i błyskawicznie odpalam nie tracąc prędkości, zapala błyskawicznie i już nie gaśnie. Idąc tym tropem, nie powinien odpalić, albo odpalić i od razu gasnąć, skoro ciągle na ta wiązkę działa podobna siła odśrodkowa...

 

Na jakimś forum golfa przeczytałem w podobnym temacie, że mambrama w reduktorze się skleja na zakrętach i jest reduktor do wymiany. Szlag wie... Musiałbym teraz na benzynie jeździć i czekać czy to samo się wydarzy.

Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Wiatrak, miałem tak samo w jednym ze swoich poprzednich aut. Jak czasami potrafiłem na "luzie" wjechać w większy zakręt to gasł. Po regeneracji redukotra/parownika (wymiana m.in. membrany) problem ustał. Nie będę podawał marki pojazdu, bo połowa forum mnie wyśmieje, ale lpg wydaje mi się że działają na podobnych zasadach :)

 

Ps. na benzynie to mi się nie przytrafiało :)

Edited by slim2102
Link to comment
Share on other sites

Jak przeczytalem tytul tematu, to od razu mi sie moja astra przypomniala, ale widze, ze kolega zna sprawe ;)

Tak czy inaczej chcialem wtracic cos od siebie na przykladzie opla, a mianowicie Ty, tak w oplu jak i w subaru, problem gasniecia wiazesz z lpg. W moim oplu byly takie jajca pomimo braku gazowni, wiec nie wiem czy w tym bym szukal problemu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...