Jump to content

luz osiowy walu korbowego i korbowodu


andre82
 Share

Recommended Posts

Dzieki.

A jaki jest koszt remontu wolnego ssaka? W sumie sam short block mnie interesuje bo resztę sam moge poskładac.

Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany. Wiec ktos tu wode leje.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki.

A jaki jest koszt remontu wolnego ssaka? W sumie sam short block mnie interesuje bo resztę sam moge poskładac.

Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany. Wiec ktos tu wode leje.

Słuchaj Carfita, poważnie.

 

Ja remontowałem NA (w sumie turbo też, ale nie o tym) i IMHO nie warto. Lepiej poszukać drugiego motoru.

Link to comment
Share on other sites

Robiłes n/a po panewce? Jaki orientacyjnie jest koszt remontu samego short blocku,nowy wal panewki i zlozenie tego?

 

Poszukałem w literaturze, podzwoniłem w parę miejsc i okazuje sie że w silnikach spalinowych wystepuje luz osiowy wału,luz korbowodu tez a w subaru nie jest dopuszczalny. Panie Carift mogłby Pan to wyjaśnić.Myślę że nie tylko ja skorzystam na tej wiedzy.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

 

 

okazuje sie że w silnikach spalinowych wystepuje luz osiowy wału,luz korbowodu tez a w subaru nie jest dopuszczalny.

 

No dobrze , wyraże sie inaczej :) , zawsze jest jakiś luz , jeśli wogole jest wyczuwalny ręcznie , to jest źle , luzy fabryczne np. wału to 0,03mm do 0,115 jak pamietam , a limit to 0,25mm . ten luz biorac pod uwagę że jest miedzy tym olej , jest zupełnie nie wyczuwalny i można stwierdzić ze tego luzu brak. :)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany.
 

Connecting rod side clearance: Standard 0.070 - 0.330 mm (0.0028 - 0.0130 in)  Limit 0.4 mm (0.016 in)

A tu co do luzu wału korbowego

Crankshaft thrust clearance: Standard 0.030 - 0.115 mm (0.0012 - 0.0045 in) Limit 0.25 mm (0.0098 in)

To dane z manual service,Carfit dobrze pamięta. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pytałem o luzy bo miałem mozliwość kupienia silnika w dobrej cenie ale po zdjęciu misy i oględzinach zastanawiający był  luz na wale i korbowodach bo  wał przy użyciu próbówki dało się przesunąć w tę i z powrotem tak że słychach było puknięcie, a na korbowodach jeszcze większy był. 

 Wczoraj zdjąłem misę z silnika w blobiku , stukał coraz mocniej, brokatu w oleju jeszcze więcej niż było  :angry:. Ale luzy osiowe na korbowodach zdecydowanie mniejsze niż w silniku który chciałem kupić.  

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Robiłes n/a po panewce? Jaki orientacyjnie jest koszt remontu samego short blocku,nowy wal panewki i zlozenie tego?

 

Nie, akurat przyczyna remontu była inna.

Gdyby to było turbo, to poważnie rozważyłbym remont, ale dla NA IMHO nie warto.

Ja robiłem "tylko" pełny remont góry, z nowym rozrządem oczywiście etc. Koszt robocizny jaki poniosłem sprowadził się tylko do wyciągnięcia i wsadzenia motoru,

a i tak wszystko wyszło mniej więcej cena za używany motor x2.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...