andre82 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Czy jest dopuszczalny luz osiowy walu i korbowodu na wale? Jeśli tak to jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Nie jest dopuszczalny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Dzieki. A jaki jest koszt remontu wolnego ssaka? W sumie sam short block mnie interesuje bo resztę sam moge poskładac. Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany. Wiec ktos tu wode leje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Dzieki. A jaki jest koszt remontu wolnego ssaka? W sumie sam short block mnie interesuje bo resztę sam moge poskładac. Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany. Wiec ktos tu wode leje. Słuchaj Carfita, poważnie. Ja remontowałem NA (w sumie turbo też, ale nie o tym) i IMHO nie warto. Lepiej poszukać drugiego motoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Robiłes n/a po panewce? Jaki orientacyjnie jest koszt remontu samego short blocku,nowy wal panewki i zlozenie tego? Poszukałem w literaturze, podzwoniłem w parę miejsc i okazuje sie że w silnikach spalinowych wystepuje luz osiowy wału,luz korbowodu tez a w subaru nie jest dopuszczalny. Panie Carift mogłby Pan to wyjaśnić.Myślę że nie tylko ja skorzystam na tej wiedzy. Edytowane 10 Grudnia 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 okazuje sie że w silnikach spalinowych wystepuje luz osiowy wału,luz korbowodu tez a w subaru nie jest dopuszczalny. No dobrze , wyraże sie inaczej , zawsze jest jakiś luz , jeśli wogole jest wyczuwalny ręcznie , to jest źle , luzy fabryczne np. wału to 0,03mm do 0,115 jak pamietam , a limit to 0,25mm . ten luz biorac pod uwagę że jest miedzy tym olej , jest zupełnie nie wyczuwalny i można stwierdzić ze tego luzu brak. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jeszcze raz dzieki.O taka odpowiedz mi chodzilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Podzwonilem po warsztatach i tam twierdza ze luz osiowy na kobowodzie jest dopuszczalny a nawet wskazany. Connecting rod side clearance: Standard 0.070 - 0.330 mm (0.0028 - 0.0130 in) Limit 0.4 mm (0.016 in) A tu co do luzu wału korbowego Crankshaft thrust clearance: Standard 0.030 - 0.115 mm (0.0012 - 0.0045 in) Limit 0.25 mm (0.0098 in) To dane z manual service,Carfit dobrze pamięta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Pytałem o luzy bo miałem mozliwość kupienia silnika w dobrej cenie ale po zdjęciu misy i oględzinach zastanawiający był luz na wale i korbowodach bo wał przy użyciu próbówki dało się przesunąć w tę i z powrotem tak że słychach było puknięcie, a na korbowodach jeszcze większy był. Wczoraj zdjąłem misę z silnika w blobiku , stukał coraz mocniej, brokatu w oleju jeszcze więcej niż było . Ale luzy osiowe na korbowodach zdecydowanie mniejsze niż w silniku który chciałem kupić. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Robiłes n/a po panewce? Jaki orientacyjnie jest koszt remontu samego short blocku,nowy wal panewki i zlozenie tego? Nie, akurat przyczyna remontu była inna. Gdyby to było turbo, to poważnie rozważyłbym remont, ale dla NA IMHO nie warto. Ja robiłem "tylko" pełny remont góry, z nowym rozrządem oczywiście etc. Koszt robocizny jaki poniosłem sprowadził się tylko do wyciągnięcia i wsadzenia motoru, a i tak wszystko wyszło mniej więcej cena za używany motor x2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Tak jest zazwyczaj, ale przynajmniej zaoszczędziłeś na kupowaniu używanego silnika, a to taki kot w worku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się