Skocz do zawartości

Ubezpieczenie - dealerski pakiet ochrona zniżek (szyba) a realne koszty wymiany


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Dyrektorze,

 

mam pytanie dotyczące opcji ochrony zniżek - szyby w Pakiecie Dealer Samochodowy zawarty za pośrednictwem Salonu Subaru z Towarzystwem Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A.

 

Niestety dziś rano szyba czołowa w moim OBK MY15 uległa uszkodzeniu w wyniku kontaktu z niezidentyfikowanym obiektem latającym. Pech - na szczęście przypomniałem sobie, że wykupując ubezpieczenie w Warcie w Pakiecie Dealerskim mam też opcję ochrony zniżek przy wymianie szyby.

 

Świetnie, pomyślałem - będzie szybko i bezboleśnie - tak jak w moim poprzednim OBK który miałem ubezpieczony w konkurencyjnej firmie ubezpieczeniowej. Mój entuzjazm zmalał, kiedy doczytałem w polisie, że wartość naprawy nie może przekroczyć 3 000 zł. Skontaktowałem się z ASO i dowiedziałem się, że koszt szyby z wymianą to 4 720 zł brutto.

 

Wychodzi na to, że muszę dopłacić 1 720 zł albo naprawić szybę z AC tracąc zniżki.

 

W związku z tym mam pytanie - jak jest idea proponowania produktu, który niby jest i działa, ale nie spełnia swojego podstawowego zadania - czyli nie pokrywa dużej części kosztów naprawy?

 

Ja rozumiem, że takie pułapki czyhają w przypadku zakupu produktów ubezpieczeniowych u brokerów. Nie spodziewałem się jednak, tego w produkcie który został mi sprzedany w Salonie Subaru przy zakupie nowego samochodu, jako najlepszy na rynku produkt, uszyty specjalnie dla nowych nabywców Subaru.

 

A może moja interpretacja jest błędna i można wymienić szybę w ASO na produkt oryginalny i nie dopłacać przy tym z własnej kieszeni w ramach tego ubezpieczenia?

 

Będę zobowiązany za ustosunkowanie się do powyższego.

 

I tak zupełnie na marginesie - od rana CENTRUM ALARMOWE WARTY nie potrafi ustalić kto jest kompetentny do przyjęcia zgłoszenia szkody.  Na 801 811 811 (numer z polisy) po dłuższej weryfikacji stwierdzili, że to nie ich kompetencje i przełączyli mnie do jakiegoś innego podmiotu - tam przeszedłem przez wstępną procedurę zgłoszenia, po czym usłyszałem, że to jednak nie oni. Dostałem informację, że mam ponownie dzwonić na 801 811 811. Tam ponownie mieli wątpliwość, czy aby na pewno oni są kompetentni w tej sprawie. Dostałem informację, że zadzwoni do mnie konsultant i przyjmie zgłoszenie. Faktycznie tak się stało. Podałem Pani wszystkie szczegóły aż doszliśmy do tego, że zgłaszam szkodę w opcji ochrony zniżek. Pani stwierdziła, że to nie jej kompetencje i że postara się wyjaśnić dalszą procedurę i ktoś do mnie oddzwoni. No i sobie czekam od 10:00.

 

Może to i dobrze - bo w tej sytuacji nie wiem co zrobić i z której opcji zgłosić szkodę.

 

To moja pierwsza polisa wykupiona w WARCIE i pierwsza wykupiona za pośrednictwem Salonu Subaru, jakiś wewnętrzny głos mi jednak mówi, że ostatnia...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Świetnie, pomyślałem - będzie szybko i bezboleśnie - tak jak w moim poprzednim OBK który miałem ubezpieczony w konkurencyjnej firmie ubezpieczeniowej. Mój entuzjazm zmalał, kiedy doczytałem w polisie, że wartość naprawy nie może przekroczyć 3 000 zł. Skontaktowałem się z ASO i dowiedziałem się, że koszt szyby z wymianą to 4 720 zł brutto.
 

 

Genialne posunięcie osoby negocjującej pakiet dilerski ubezpieczeń w sieci SIP :(

Pamiętam miałem kiedyś to samo w Outback-u i szyba też była w okolicy 5 tys zł, ale na szczęście NIE MIAŁEM pakietu ubezpieczeń negocjowanego przez SIP! i odbyło się bez problemów bez utraty zniżek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena szyby w ASO powala na kolana... :o

Bo to zapewne nie tylko cena szyby i jej wymiany, ale też kalibracji EyeSight-a.

 

Ostatnio było parę artykułów o tych systemach hamująco, ostrzegająo, utrzymujących pasy ruchu, itp. Po wymianie szyby trzeba kalibrować,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo to zapewne nie tylko cena szyby i jej wymiany, ale też kalibracji EyeSight-a.

 

Być może - ale to chyba przedstawiciel Subaru negocjując warunki ubezpieczenia na nowy model powinien uwzględnić koszty wymiany tego czegoś, na co dodatkowo sprzedaje się ubezpieczenie.

 

Dopłaciłem do pakietu ubezpieczeniowego 120 zł żeby znieść ryzyko wymiany szyby i utraty zniżek z tym związanych.

 

Teraz okazuje się, że albo dopłacę  do wymiany 1 700 zł do albo rozliczę się bez dopłaty z klasycznego AC ale stracę zniżki na przyszły rok na jeszcze większą kwotę.

 

Deal roku!!! Najzwyczajniej w świecie czuję się oszukany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed podpisaniem umowmy mogłeś sprawdzić na jaką kwotę ubezpieczona jest szyba (patrz: OWU).  Podejrzewam też, że mogłeś również dowiedzieć sie jaki jest realny koszt wymiany szyby. Formalnie nie ma sie do czego przyczepić. Ale, żeby dodatkowe ubezpieczenie (które notabene jest podobno nielegalne) nie zapewniało usunięcia szkody, to niezła porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podejrzewam też, że mogłeś również dowiedzieć się jaki jest realny koszt wymiany szyby.

 

Przerabiałem wymianę szyby w poprzednim OBK więc poziom kosztów znałem - do głowy mi nie przyszło, że w nowym będzie drożej o 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt: " Ja rozumiem, że takie pułapki czyhają w przypadku zakupu produktów ubezpieczeniowych u brokerów."

 

 

Dobry broker wskaże i porówna wszystkie kluczowe elementy z punktu widzenia klienta.

Oczywiście zdarzają się wyższe limity na szyby w ramach umów generalnych (np. floty autobusów, ciężarówek) ale jest to stosunkowo drogie ryzyko, z uwagi na prawdopodobieństwo wystąpienia szkody. Wspominany limit (3000 PLN) wystarczy w większości popularnych marek w Polsce. Jeśli koszt montażu wraz z szybą w ASO Subaru jest wyższy, to broker o ile SIP z niego korzysta, powinien był zawnioskować do TU o podwyższenie tego limitu na etapie zawierania umowy, chociażby jako opcja "dobrowolna" za dodatkową opłatą.

 

Myślę, że przy pakietach dealerskich kluczowe są negocjacje - jeśli ktoś działa na zasadzie standardowych zapisów, to niestety rodzi to takie sytuacje jak powyższa.

 

Dodam, iż ubezpieczenie zadziałało prawidłowo - w ramach limitu na dany typ mienia. Kwestią podlegającą dyskusji jest jedynie ustalenie czy limit ten jest adekwatny do dealera Subaru - to jest kwestia ustaleń na linii SIP-broker-TU. Pana przykład jednoznacznie wskazuje iż nie mogą być to standardowe zapisy OWU i wynikające z nich sumy ubezpieczenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cyt: " Ja rozumiem, że takie pułapki czyhają w przypadku zakupu produktów ubezpieczeniowych u brokerów." Dobry broker wskaże i porówna wszystkie kluczowe elementy z punktu widzenia klienta.

 

Racja - bardziej chodziło mi o wszelkie kruczki i zapisy przez które trudno jest przebrnąć indywidualnemu klientowi w czasie zakupów ubezpieczenia np przez internet czy telefon - zwracam honor wszystkim dobrym brokerom :)

 

 

 

Jeśli koszt montażu wraz z szybą w ASO Subaru jest wyższy, to broker o ile SIP z niego korzysta, powinien był zawnioskować do TU o podwyższenie tego limitu na etapie zawierania umowy, chociażby jako opcja "dobrowolna" za dodatkową opłatą.
 

 

Ano właśnie - myślę, że dodatkowe kilkadziesiąt złotych dopłaty na etapie zawierania ubezpieczenia rozwiązało by problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co takiego nadzwyczajnego widzicie w pakiecie dealerskim warty? Mi agent PZU u którego ubezpieczone mam pare rzeczy w tym mieszaknie  na wejsciu zaproponował lepsza cene za ubezpieczenie auta w wariancie super + zagranica+ochrona znizek niz proponowano w salonie (cena nie negocjowalna) , która jeszcze z negocjowałem m.in isr'em traktownym jako system specjalny. Także naprawdę warto przed ubezpieczeniem auta zrobic dokładny wywiad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co takiego nadzwyczajnego widzicie w pakiecie dealerskim warty? Mi agent PZU u którego ubezpieczone mam pare rzeczy w tym mieszaknie  na wejsciu zaproponował lepsza cene za ubezpieczenie auta w wariancie super + zagranica+ochrona znizek niz proponowano w salonie (cena nie negocjowalna) , która jeszcze z negocjowałem m.in isr'em traktownym jako system specjalny. Także naprawdę warto przed ubezpieczeniem auta zrobic dokładny wywiad

 

Mogę tylko dodać, że auto szyba w PZU SA bez żadnej specjalnej zgody (np. umowy dilerskiej dotyczącej programu ubezpieczeniowego) może być ubezpieczona do sumy 10.000 zł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładne kwiatki.

U mnie w Fotesterze wymiana przedniej szyby w zeszłym roku kosztowała 3827 PLN (wersja z czujnikiem deszczu i czujnikiem zmierzchu).

Ograniczenie kosztu wymiany szyby do 3k PLN w nowym współczesnym samochodzie to śmiech na sali.

Dobrze że wyczułem pismo nosem i nie zapłaciłem za ten pakiet, a tak przekonująco pani namawiała :-S

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano był Pan rzeczoznawca z WARTY na oględzinach - właśnie przysłał mi kosztorys naprawy Auto Casco Dealer.

 

Kwota naprawy według Warty to... 1274.30zł brutto.

 

Może to jest na używanych częściach u Heńka za stodołą? Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać.

 

Dyrekcjo - w dalszym ciągu jestem ciekaw Pańskiego komentarza do opisanej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli twoje AC jest w wariancie seriwsowym tzn tylko na oem czesciach to zapewne jest to blad ubezpieczyciela. Jezeli twoje AC nie ma wariantu serwisowego to ciezko bedzie...-wiem bo identyczna sytuacje mialem 2 krotnie w swojej Hondzie. 1 raz kamyczek uszkodzil mi szybe, PZU rowniez jakos nisko to wycenilo oddalem na bezgotowkowa do ASO zostalo wymienione na oem szybke i PZU musialo zaplacic za oem pomimo poczatkowej wyceny na zamienniku. Pare lat pozniej kiedy auto bylo starsze a ja postanowilem zaoszczedzic na wariancie serwisowym porzytrafilo mi sie to samo i niestety aso musialo wstawic zamiennik... Sprawdz swoja polise

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Będę zobowiązany za ustosunkowanie się do powyższego

 

Przyznam, że w moim przekonaniu takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. Wystosowałem zapytanie do Warty w tej sprawie. Proszę o trochę cierpliwości - jak tylko otrzymam odpowiedź dam znać.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Jestem po rozmowie z osobą reprezentującą Wartę.

 

Najpierw temat ... łatwiejszy:

 

 

I tak zupełnie na marginesie - od rana CENTRUM ALARMOWE WARTY nie potrafi ustalić kto jest kompetentny do przyjęcia zgłoszenia szkody

Dziękuję za zasygnalizowanie tematu.

Otóż "normalny" pakiet jest obsługiwany zgodnie  z danymi podanymi na potwierdzeniu ubezpieczenia.

Natomiast samo ubezpieczenie szyb ( poza AC ) jest obsługiwane przez inne centrum. Przyczyną jest to, że cytowane ubezpieczenie jest ubezpieczeniem ogólnym. Innymi słowy jest wprawdzie "dodawane" na życzenie klienta do pakietu, lecz nie stanowi jego integralnej części.

Samej struktury organizacyjnej Warty naturalnie nie będziemy w stanie zmienić. Natomiast informacja na potwierdzeniu ubezpieczenia zostanie odpowiednio skorygowana ( uzupełniona ).

 

 

Wychodzi na to, że muszę dopłacić 1 720 zł albo naprawić szybę z AC tracąc zniżki

Temat będzie załatwiony. Nie wiem jeszcze jak , ale będzie załatwiony.

 

Pozdrowienia

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Temat będzie załatwiony. Nie wiem jeszcze jak , ale będzie załatwiony.   Pozdrowienia

 

Proszę o wyjaśnienie czy "systemowo" dla wszystkich posiadaczy tego pakietu Warta - Subaru, czy tylko w tym konkretnym przypadku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeszcze to jest do wyjaśnienia :

 

 

z ASO i dowiedziałem się, że koszt szyby z wymianą to 4 720 zł brutto.

 

 

Kwota naprawy według Warty to... 1274.30zł brutto.

To jest czterokrotna różnica !!!

Czy w ogóle jest do przyjęcia zawieranie jakiś umów partnerskich z takim ubezpieczycielem.

Bo rozumiem, że ASO dobrze wyliczyło koszt naprawy.

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jest czterokrotna różnica !!! Czy w ogóle jest do przyjęcia zawieranie jakiś umów partnerskich z takim ubezpieczycielem.

 

 

 

Nie ma co bić piany, przecież każdy ubezpieczyciel przy likwidacji szkody proponuje na początek 20-30% ceny z ASO...

 

Fakt - to jest patologia, która urosła w naszym kraju do rangi normalności.

Zadałem pytanie Warcie, dlaczego tak nisko wyliczyli i dowiedziałem się, że zgodnie z OWU skalkulowali naprawę w oparciu o dane z Audatex / Eurotax przy użyciu zamienników. Jak naprawię w ASO mam przedstawić FV i jak Warta dojdzie do wniosku że dokument z ASO mówi prawdę, to wypłaci odszkodowanie do wysokości FV (co do zasady - abstrahując  w tym przypadku od całej sytuacji w związku z którą powstał ten wątek). Nie wyżej jednak niż do poziomu cen określonych przez Audatex / Eurotax.

Jednym słowem to taka zabawa w kotka i myszkę - masz nowy samochód i składkę płacisz od ceny nowego - ale jak na drugi dzień po wyjeździe z salonu masz szkodę, to przy jej wycenie zaproponujemy ci wypłatę gotówki za naprawę na zamiennikach. A nóż się nie zorientujesz i poprosisz o wypłatę gotówki zgodnie z naszą propozycją - będziemy do przodu. Pewnie będziesz czujny, rozliczysz się bezgotówkowo i wszystko pójdzie niestety po twojej myśli, ale na wszelki wypadek potraktujemy cię na dzień dobry jak debila.

 

Dodatkowo moja wycena jest zaniżona w związku z tym, że podobno ceny w Audatex / Eurotax nie uwzględniają jeszcze nowego OBK - opierają się na kosztach dla poprzedniego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...