Jump to content

Subaru Impreza Gt 1996 Zwiększenie mocy co gdzie i jak? świętokrzyskie


Guti
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem obecnie w posiadaniu imprezki GT 96r.

 

Jeżdżę nią już jakiś czas, więc nadchodzi czas na stopniowe zwiększanie mocy. Uwolnienie wydechu mam już za sobą, i mam teraz takie pytanie? co dalej?

Co polecacie zrobić z takich przeróbek na początek? czytałem że ten rocznik ciężko podpiąć do komputera, więc i chips odpada.

 

Może polecacie jakieś konkretne miejsca w świętokrzyskim?

Link to comment
Share on other sites

Zależy w jakie chcesz iść moce.

Najtańszą opcją jest zmiana kompa na taki z WRXa JDM'a np. Z4, który daje moc 250-260 KM.

Za kilkaset złotych masz gotowy komp do jazdy, z remapami i innymi ustrojstwami bez ok. 2 tyś nie podchodź:)

Link to comment
Share on other sites

Zależy w jakie chcesz iść moce.

Najtańszą opcją jest zmiana kompa na taki z WRXa JDM'a np. Z4, który daje moc 250-260 KM.

Za kilkaset złotych masz gotowy komp do jazdy, z remapami i innymi ustrojstwami bez ok. 2 tyś nie podchodź :)

jesteś pewny, że zamieniając samego kompa na takiego od wrx jdm wypluje tyle koni? Mam możliwość kupienia takiego, z początku pomyślałem, że tak to zadziała, ale później stwierdziłem, że to by było zbyt proste i odpuściłem, ale może jeszcze się nie sprzedał. Zdaję sobie sprawę, że to może skrócić życie silnika, o tym mi nikt mówić nie musi :)

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś skorzystałem z okazji i sprawdziłem na hamowni swojego GTeka z 96r. z seryjnym kompem 6D jak i z ecu z JDMa Z4.

Wynik dla standardowego kompa (auto ma pełny przelot+ pompę walbro):

post-13633-0-93036100-1449608095_thumb.jpg

Wynik dla ecu Z4:
post-13633-0-86259000-1449607985_thumb.jpg

Jak widać moment wcale nie jest dużo wyższy, wieksza moc pochodzi z jego lepszego rozłożenia w całym zakresie obrotów.

W praktyce wygląda to tak, że doładowanie na seryjnym kompie osiąga w peaku 0,9 a później szybko spada do 0,7.
Natomiast Z4 przytrzymuje doładowanie 0,9 przez dłuższy czas.

subaru.bmp

ecu.bmp

Edited by miksu
Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz to zrobić z głową to albo ESL albo standalone np. Apexi FC. EcuMastera nie polecam bo z nim ciągle są jakieś przygody, a soft to wieczna beta wersja.

Link to comment
Share on other sites

A filt K&n zapewni jakis wzrost mocy?

 

Przykro mi ale z takich "komputerowych :-)" rzeczy jestem dosyć zielony. Wiadomo gdzie mozna zrobic cos takiego, lub dostac komputer od WRX-a?

 

Jestem otwarty na wszelkie propozycje i dziekuje za pomoc :-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

A filt K&n zapewni jakis wzrost mocy?

Dorzuć jeszcze ze dwa magnetyzery,parę naklejek,ustrojstwo do gniazda zapalniczki i już masz prawie wurca. :P  :mrgreen:  ;) 

A zmienią się jakikolwiek parametry silnika przy zmianie wkładki czy filtra?Skąd ma szmoc przybyć?

Nic się nie zmieni,bo i z jakiego powodu.

 

 

Wiadomo gdzie mozna zrobic cos takiego, lub dostac komputer od WRX-a?

Trzeba szukać,pytać,czasem na forum się trafi,przeglądać allegro i inne portale. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...