Skocz do zawartości

test łosia


vonda

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś mi może przybliżyć na czym polega problem Subaru przy "testach łosia" ?

wg http://teknikensvarld.se/algtest/  2 litrowy Subaru Forester z 2008 roku

/niestety nie wiem który to model - czy np jeszcze SG z manualną skrzynią = bez ESP - co by go tłumaczyło poniekąd - czy już SH z seryjnym (?) ESP/

wypada tak słabo, zeby nie powiedzieć fatalnie ... 

Przecież jest tak chwalony za "dobre prowadzenie", przyczepność w zakrętach, niski środek ciężkości, stały napęd mający ponoć procentować właśnie w podobnych sytuacjach itp ... a tu maksymalna prędkość jaką udało się im osiągnąć to ledwie 62 km ... jeden z najgorszych wyników ...  cała konkrencja (nawet ponoć taki słaby w zakrętach Outlander bije go na głowę ...)

 

co ciekawe pozostałe Subaru tez nie najlepiej ... Impreza w dieslu 66km ... też daleko do uważanych za przyzwoity wynik 70km ... Kurcze, Citroen Xantia z 1999 roku przejechała z prędkością 85 km ! ta różnica to przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Citroen Xantia z 1999 roku przejechała z prędkością 85 km ! ta różnica to przepaść.

 

Teraz wszyscy rzucą się na fure leona     :D :D :D

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

 

niemniej jednak nie jest to firma "krzak", z ich opinią się liczą ... pamiętacie problemy z Mercedesem klasy A ? po tych testach wprowdzili do nich seryjne ESP ... a nie tak dawno problemy z Jeepem ? długo się to ciągnęło, Jeep bronił się intensywnie ... i bezkutecznie ... do czasu nowego / poprawionego modelu  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

...tak wogule to bardzo dziwny ten test skoro Nissan X-Trail dCi 130 4×4 uzyskał lepszy czas niż Audi R8 4,2 FSI, Lotus Elise S czy Nissan GTR... :facepalm:

 

niemniej jednak nie jest to firma "krzak", z ich opinią się liczą ... pamiętacie problemy z Mercedesem klasy A ? po tych testach wprowdzili do nich seryjne ESP ... a nie tak dawno problemy z Jeepem ? długo się to ciągnęło, Jeep bronił się intensywnie ... i bezkutecznie ... do czasu nowego / poprawionego modelu  ;-)

 

Tylko, że tutaj jest inna sytuacja. Zastanawiające jest to, że Nissan z cięzkim silnikiem diesla uzyskał większą prędkość od supersportowych aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmików prezentujących te testy wynika, że dla każdego samochodu była wprowadzona pewna sekwencja ruchów kierownicą, taka sama dla wszystkich aut. Ale każdy samochód będzie inaczej się zachowywał np. w drugiej sekundzie po skręceniu kierownicą o powiedzmy 1 i 0,5 i będzie wymagał innej reakcji na jego zachowanie w danym momencie. Podejrzewam, że ten sprzęt jedynie gwarantuje te same warunki i tę samą sekwencję oddziaływania na układ kierowniczy i napędowy ale nie potrafi właściwie zareagować w sposób właściwy... Inaczej - w jednym aucie już należałoby odkręcić kierownicę, w innym jeszcze trzymać w tym samym położeniu, a system tego, prawdopodobnie nie potrafi zrobić. Może stąd te rozbieżności i dziwne wyniki...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmików prezentujących te testy wynika, że dla każdego samochodu była wprowadzona pewna sekwencja ruchów kierownicą, taka sama dla wszystkich aut. Ale każdy samochód będzie inaczej się zachowywał np. w drugiej sekundzie po skręceniu kierownicą o powiedzmy 1 i 0,5 i będzie wymagał innej reakcji na jego zachowanie w danym momencie. Podejrzewam, że ten sprzęt jedynie gwarantuje te same warunki i tę samą sekwencję oddziaływania na układ kierowniczy i napędowy ale nie potrafi właściwie zareagować w sposób właściwy... Inaczej - w jednym aucie już należałoby odkręcić kierownicę, w innym jeszcze trzymać w tym samym położeniu, a system tego, prawdopodobnie nie potrafi zrobić. Może stąd te rozbieżności i dziwne wyniki...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach)

Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach) Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Tabelki wyglądają fajnie,brakuje w nich tylko opisu warunków,temperatur,w jakie opony wyposażone były auta i paru jeszcze rzeczy.Tabelka z linka prowadzona jest od ładnych paru lat,film z BMW to raczej z jakiegoś eventu jest niż z faktycznego testu.

Bez opisu szczegółów testu,warunkach w jakich się odbywały testy poszczególnych aut itd,trudno jednoznacznie orzec o jego wartości.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm... na stronie d której link podałem jest filmik z BMW ... ja tam widzę kierowcę, nie "sprzęt" . (podobie na przedstawionych 3 zdjęciach) Są tam filmy testów innych samochodów prowadzonych przez tą redakcję / organizację ?

Tabelki wyglądają fajnie,brakuje w nich tylko opisu warunków,temperatur,w jakie opony wyposażone były auta i paru jeszcze rzeczy.Tabelka z linka prowadzona jest od ładnych paru lat,film z BMW to raczej z jakiegoś eventu jest niż z faktycznego testu.

Bez opisu szczegółów testu,warunkach w jakich się odbywały testy poszczególnych aut itd,trudno jednoznacznie orzec o jego wartości.  

 

wszystko prawda ... ale gdyby łatwo dało się podważyć ich wiarygodność to ani Mercedes ani Jeep nie przejmowali by się tym na tyle żeby wprowadzać zmiany w samochodach. To, że my nie znamy dokładnych procedur nie znaczy, że producent auta nie miał do nich dostępu ... w przypadku Jeepa są w sieci fimiki w kótrych próbowali udowodnić, że teknikensvarld.se nie mają racji... i zdaje się niezbyt skutecznie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zwróć uwagę,że część z tych testów przebiegała w warunkach określonych jako wilgotne,pytanie czy to było po deszczu,w czasie deszczu czy w bardzo mglisty i chłodny dzień.

Ten fakt pokazuje,że owszem ustawienie pachołków do testu podlega określonym wymogom i jest stałe,ale już nawierzchnia czy pogoda takimi stałymi nie jest.

Trochę te czynniki na wyniki testu wpływu mają. ;)

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

 

Byłoby dla mnie wystarczającym wytłumaczeniem, jeśli np. Forester był testowany na fabrycznych Geolandarach  ;)

 

Ale przyznam, że też się zdziwiłem (a jest tabelka i tekst w ostatnim lub przedostatnim Motorze), że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ...  :huh:

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ... 

Z zaawansowanym aktywnym hydropneumatycznym zawieszeniem ze stabilizowaniem poprzecznym za pomocą siłowników,sterowanym mikroprocesorem z kilkunastoma czujnikami,zapewniało prawie w każdych warunkach jak najlepszy kontakt opon z nawierzchnią eliminując nurkowanie przy hamowaniu i przechyły nadwozia w zakrętach. ;)


 

 

Byłoby dla mnie wystarczającym wytłumaczeniem, jeśli np. Forester był testowany na fabrycznych Geolandarach  ;) 
 

Testowane są auta nowe z wyposażeniem fabrycznym czyli opony również z fabryki.

 

 

zwróciłem uwagę ... niestety ani Forester ani Impreza w warunkach wilgotnych nie była testowana ... więc nie jest to wytłumaczenie.

Zwróć również uwagę na opony,stan nawierzchni i jej temperatura mimo suchych warunków,to nie są stałe i jednakowe warunki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

że na 1. miejscu, z dużą przewagą przed kilkoma Porsche, jest Citroen Xantia ... 

Z zaawansowanym aktywnym hydropneumatycznym zawieszeniem ze stabilizowaniem poprzecznym za pomocą siłowników,sterowanym mikroprocesorem z kilkunastoma czujnikami,zapewniało prawie w każdych warunkach jak najlepszy kontakt opon z nawierzchnią eliminując nurkowanie przy hamowaniu i przechyły nadwozia w zakrętach. ;)

Ciekawe, czy da się zrobić swap tego zawiasu do gietka...  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szkoleniu techniki jazdy przejeżdżałem test łosia (ustawiony jak w Szwecji) kilka razy moim foresterem (a także mini). Jak pojechałem szybciej - skosiłem słupki, ale czułem się bezpiecznie - samochód nie wyleciał z drogi, dałem radę ominąć "łosia", nie czułem, że się przewrócę - po prostu nie wróciłem na swój pas dostatecznie szybko - oczywiście można sobie wyobrazić sytuację, w której był by to koniec mojego życia, ale różnica to pojedyncze kilometry na godzinę. W płaskim mini też się wylatuje i na szybkościomierzu nie widać różnicy. Jednego jestem pewien - lepszy kierowca uzyskał by lepszy wynik i większą różnicę niż ja różnymi samochodami (czego dowodem jest, że w jeździe na czas kierowców Carrery S, BMW M4 i kilku innych szybkich wozów objechał pan w Oplu Zafirze dieslu : )) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik wprowadził mnie w zdumienie, natomiast posiadam Forestera MY 06 z wolnymssakiem 158 kM oraz służbowego nowego Hyunadia i 40 nisko zawieszonego i na kapciach 17''x 215. Często przemieszczając się po tej samej  trasie, wszelkiego rodzaje zakręty, łuki etc.etc, zdecydowanie lepiej i stabilniej pokonuje je Leśnikiem aniżeli i40. Subaru pewniej i stabilnie zachowuje się w przeciwieństwie do i 40 który jest nadsterowny przy mniejszych prędkościach o ok 20-25 km . Nie wiem, może to subiektywne odczucie, ale licznik nie kłamie a na tym jestem wyczulony... Zwał jak zwał, Forester jest zacny i jestem ciekaw jak te auta z filmików będą sobie radziły  gdy spadnie śnieg... W zeszłym tygodniu, podczas wyjazdu do  Szczyrku  i warunków zimowych widziałem ja świetnie radziły sobie BMW, Saaby, Reanulty etc..

 

Amen    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyżej.

 

porównywałem Forka SH do swojego poprzednika- vectra C, gabaryty zbliżone tylko Forek trochę cięższy i wyżej środek ciężkości, jednak wszelkie zakręty (osiedlowe rondka) dużo lepiej pokonywał Forek, w oplu podsterowność i "płużenie" pojawiało się znacznie szybciej i to mimo letnich opon (porównywałem w marcu jak już było >16 stopni), a Forek na starych zimówkach.
Jedyny dyskomfort odczuwają... pasażerowie, którzy nie zawsze są przygotowani na taką siłę odśrodkową :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To siła 4x4 , właśnie piojechalem do Tesco po mleko dla małej i dałem ognia na ile da się go dac w automacie. Te prowadzenie ta przyczepność, nie mam tego w fabi , nie mialem w żadnej fwd. Wystarczy że depne gaz a 4 koła ciągną jak po szynach. :) tylko subaru tyle w temacie. A dziś jeszcze przy okazji jazdy próbnej z ogladajacym forka zaoralem placyk na zaciszu :) i chętnie bym to robił całymi dniami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam doświadczenie z wieloma autami i myślę, że mogę stąd wyciąnąć pewne wnioski. W rodzinie oprócz Forestera MY05 był jeszcze Passat B5, Mazda 3, a obecnie Mazda 6 GJ. Każda z osobówek prowadziła się zdecydowanie precyzyjniej od Forka i była stabilniejsza od niego na zakrętach pokonywanych z jednostajną prędkością. Wczoraj ujeżdżałem fabrycznie nową Mazdę 3. Po kilku godzinach spędzonych w tym aucie i przesiadce do Forestera wydawało mi się, że  układ kierowniczy Forka jest połączony z kołami jakimś systemem gumek.

Forester SG ma dość proste i mało zaawansowane zawieszenie. Brak tam wyszukanych, wielowachaczowych rozwiązań.  Do tego jest dośc wysoko zawieszony i postawiony na oponach o wysokim profilu. Dlatego w teście łosia nie ma szans z nowocześniejszymi konstrukcjami. Jego przewaga polega na czym innym. Stały napęd na cztery koła zapewnia świetną trakcję w warunkach zmniejszonej przyczepności. Pozwala też na szybsze pokonywanie zakrętów ludziom, którzy wiedzą jak wykorzystać zalety napędu - może i Xantia szybciej przejedzie test łosia, ale w moim przekonaniu Forek w sprawnych rękach nie dałby jej szans na krętym torze - mógłby szybciej wychodzić z zakrętów, przy ostrej, sportowej, świadomej i przemyślanej jeździe byłby bardziej stabilny niż walczący z nadsterownoscią czy płużący przodem citroen.  

Edytowane przez subcharles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie moze koledzy linka z jakims filmem Forkiem (najchetniej SG) z testu losia? Bycmoze to przez lekko klapniety SLS ale mam wrazenie, ze auto jest strasznie wywrotne i balbym sie przejechac szybciej przez taka szykane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie moze koledzy linka z jakims filmem Forkiem (najchetniej SG) z testu losia? Bycmoze to przez lekko klapniety SLS ale mam wrazenie, ze auto jest strasznie wywrotne i balbym sie przejechac szybciej przez taka szykane...

nie znalazłem ale mam coś ala BRZ :

http://www.autoblog.com/2012/10/25/toyota-gt86-fails-moose-test-in-spectacular-fashion/

;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...