Jump to content

Brudne auto - chlapacze?


Mateusz Piotrowski
 Share

Recommended Posts

Hej, dziś bardzo dokładnie umyłem auto na myjni, wróciłem do domu (3km) i auto do połowy wysokości drzwi całe upierdzielone... Pogoda jesienna, nie pada deszcz - lekko wilgotne powietrze, drogi suche.

 

Zastanawiam się czy zamontowanie chlapaczy coś faktycznie da czy to się robi tylko dla szpanu;)?

Link to comment
Share on other sites

Kto bogatemu zabroni założyć osiem :D

Nie no tak serio to pomagają ale nie do końca. Wszystko zależy od ET felg.

Jak masz tak jak "większość" w GC. 17x7,5 ET48 to zostaw z prostymi kołami i spójrz jak idzie opona. Odpowiedź poznasz sam ;)

Link to comment
Share on other sites

A jak ma tak jak byc powinno, czyli 16x7 przy et 53, to kola wtedy ladnie zgrywaja sie z plaszczyzna blotnikow. Co nie zmienia faktu, ze nie jezdzi sie tylko na wprost i podczas skrecania i tak chlapie, nawet chocby kola byly mocno schowane :P

Chlopak pyta o sens montazu chlapaczy, a Wy mu zmiane kol proponujecie?! ;)

Ja zalozylem w pierwszej kolejnosci dla podniesienia wspolczynnika lansu, a jako skutek uboczny okazalo sie, ze calkiem fajnie chronia. Takze, jak tylko Ci sie to podoba to zakladaj, na pewno nie zaszkodza.

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zakupiłem chlapacze długie i szerokie, problem, że nie wiem jak się do tego zabrać=] ile nad ziemią powinny się znajdować i ile mają wystawać? Blachowkrętem jak wkręcę to będzie dobrze?

Moja maszyna obliczeniowa zawiesiła się przy rachunkach:

opór powietrza*lans/zwiększona moc*(ochrona przed błotem+haratanie chlapaczem na każdym progu zwalniającym)

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie zakupiłem chlapacze długie i szerokie, problem, że nie wiem jak się do tego zabrać=] ile nad ziemią powinny się znajdować i ile mają wystawać? Blachowkrętem jak wkręcę to będzie dobrze?

Moja maszyna obliczeniowa zawiesiła się przy rachunkach:

opór powietrza*lans/zwiększona moc*(ochrona przed błotem+haratanie chlapaczem na każdym progu zwalniającym)

Jutro zrobię fotki to zobaczysz jak to wyglada w GD

Link to comment
Share on other sites

Ja również będe wdzięczny za info.

 

Felgi mi się podobają a opony mam w bdb stanie więc tą droższą opcję na razie sobie odpuszczę:P

 

 

Spróbje z chlapaczami bo nie chce mi się codzienie myć auta, a nie moge na niego patrzeć jak jest taki "obesrany" do połowy.

Link to comment
Share on other sites

Tu nie ma za bardzo co rozważać, są plusy i minusy. Poruszane opory powietrza są pomijalne, nie słuchać też szumu z tym związanym.

Zamontowanie ich dość szeroko skutecznie chroni karoserię przed odpryskami kamieni i generalnie syfieniem auto podczas jazdy po luźnych nawierzchniach w deszczu, ale też nie do końca. Tu bardziej chodzi o odpryski, bo po jeździe w deszczu samochod będzie tak samo ubrudzony jak inne bez chlapaczy...

 

Ja zamontowałem ok. 4-5cm nad ziemią przy nieobciążonym aucie. Wiele osób montuje niżej, ale przy dociążeniu trą o asfalt a przy cofaniu i najechaniu na krawęźnik czy coś podobnego można je po prostu urwać.

Najlepiej przymierzyć na stojącym aucie na kołach i zaznaczyć pozycję, później na podnośniku przy zdjętym kole można nie trafić w optymalne położenie ;). Dobre chlapacze mają w komplecie blachę montażową. Jamontowałem na spinki plastikowe (rozporowe) choć można na wkręty - cztery sztuki na chlapacz.

 

Kwestie wizualne pomijam. Mi się podobają, dodają w aucie rajdowego charakteru, choć inni mogą mieć inne zdanie :).

Edited by Matsil
Link to comment
Share on other sites

Ja mam zamontowane dość wysoko, bo o ile przy jeździe do przodu to mogą  one ocierać o glebę cały czas, o tyle przy cofaniu mam wymierzone lekko ponad krawężnik przy którym często staję, bo już zdarzyło mi się je wypruć :P

Przód najpierw miałem zamontowany za pomocą oryginalnych spinek od nadkola, ale ostatnio spinki te zastąpiłem nitonakrętkami i teraz mam to przykręcone normalnymi śrubkami M5 na imbusa. Do tylnych chlapaków trzeba wyrzeźbić blachę usztywniającą i tyle.

947925b2b54f89a1med.jpg

394d2fe5c4222518med.jpg

3849c3cf7103ec3amed.jpg

c210a30b0e7fe858med.jpg

8f1a8e4d82b41821med.jpg

Edited by pajac_am
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak wy montujecie te chlapacze?

 

dzis patrzyłem na swoje nadkola i nie wiem jak to zrobić.

 

Wkręcacie się bezpoiśrednio w blache? Przecież zaraz ruda to skonsumuje!

 

Wykorzystuje się do tego, fabryczne miejsca.

W których spinkami łączone jest, plastikowe nadkole do błotnika i progu.

 

Tu masz trochę fotek i informacji :

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/78011-chlapacze-fartuchy-itp-fii/page-3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...