Mateusz Piotrowski Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Hej, dziś bardzo dokładnie umyłem auto na myjni, wróciłem do domu (3km) i auto do połowy wysokości drzwi całe upierdzielone... Pogoda jesienna, nie pada deszcz - lekko wilgotne powietrze, drogi suche. Zastanawiam się czy zamontowanie chlapaczy coś faktycznie da czy to się robi tylko dla szpanu;)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 oczywiście dają dużo. Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinez3433 Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 W imprezie jeszcze dają plus 10 koni i respekt na dzielni 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 w Imprezie chlapaki chronia nie tyle drzwi, co progi... w GT mialem duze chlapaki (szerokie i dlugie), ale drzwi i tak byly zazwyczaj brudne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinK Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 lans na dzielni i zwiększone opory powietrza z czy bez równo się brudzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Wiadomo, ze na mega bagno nie ma mocnych, ale u mnie pomagaja. Z myjni wracam 10 km i jezeli nie jest mokro to nie pamietam zebym pobrudzil auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Kup felgi ma dużym ET, to nie będzie na drzwi chlapać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Chlapacze dają dużo, niestety nie działają na wstecznym biegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Kto bogatemu zabroni założyć osiem Nie no tak serio to pomagają ale nie do końca. Wszystko zależy od ET felg. Jak masz tak jak "większość" w GC. 17x7,5 ET48 to zostaw z prostymi kołami i spójrz jak idzie opona. Odpowiedź poznasz sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 A jak ma tak jak byc powinno, czyli 16x7 przy et 53, to kola wtedy ladnie zgrywaja sie z plaszczyzna blotnikow. Co nie zmienia faktu, ze nie jezdzi sie tylko na wprost i podczas skrecania i tak chlapie, nawet chocby kola byly mocno schowane Chlopak pyta o sens montazu chlapaczy, a Wy mu zmiane kol proponujecie?! Ja zalozylem w pierwszej kolejnosci dla podniesienia wspolczynnika lansu, a jako skutek uboczny okazalo sie, ze calkiem fajnie chronia. Takze, jak tylko Ci sie to podoba to zakladaj, na pewno nie zaszkodza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Sowa Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Ja właśnie zakupiłem chlapacze długie i szerokie, problem, że nie wiem jak się do tego zabrać=] ile nad ziemią powinny się znajdować i ile mają wystawać? Blachowkrętem jak wkręcę to będzie dobrze? Moja maszyna obliczeniowa zawiesiła się przy rachunkach: opór powietrza*lans/zwiększona moc*(ochrona przed błotem+haratanie chlapaczem na każdym progu zwalniającym) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablosik Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Ja właśnie zakupiłem chlapacze długie i szerokie, problem, że nie wiem jak się do tego zabrać=] ile nad ziemią powinny się znajdować i ile mają wystawać? Blachowkrętem jak wkręcę to będzie dobrze? Moja maszyna obliczeniowa zawiesiła się przy rachunkach: opór powietrza*lans/zwiększona moc*(ochrona przed błotem+haratanie chlapaczem na każdym progu zwalniającym) Jutro zrobię fotki to zobaczysz jak to wyglada w GD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Ja również będe wdzięczny za info. Felgi mi się podobają a opony mam w bdb stanie więc tą droższą opcję na razie sobie odpuszczę Spróbje z chlapaczami bo nie chce mi się codzienie myć auta, a nie moge na niego patrzeć jak jest taki "obesrany" do połowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 (edited) Tu nie ma za bardzo co rozważać, są plusy i minusy. Poruszane opory powietrza są pomijalne, nie słuchać też szumu z tym związanym. Zamontowanie ich dość szeroko skutecznie chroni karoserię przed odpryskami kamieni i generalnie syfieniem auto podczas jazdy po luźnych nawierzchniach w deszczu, ale też nie do końca. Tu bardziej chodzi o odpryski, bo po jeździe w deszczu samochod będzie tak samo ubrudzony jak inne bez chlapaczy... Ja zamontowałem ok. 4-5cm nad ziemią przy nieobciążonym aucie. Wiele osób montuje niżej, ale przy dociążeniu trą o asfalt a przy cofaniu i najechaniu na krawęźnik czy coś podobnego można je po prostu urwać. Najlepiej przymierzyć na stojącym aucie na kołach i zaznaczyć pozycję, później na podnośniku przy zdjętym kole można nie trafić w optymalne położenie . Dobre chlapacze mają w komplecie blachę montażową. Jamontowałem na spinki plastikowe (rozporowe) choć można na wkręty - cztery sztuki na chlapacz. Kwestie wizualne pomijam. Mi się podobają, dodają w aucie rajdowego charakteru, choć inni mogą mieć inne zdanie . Edited December 5, 2015 by Matsil Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 (edited) Ja mam zamontowane dość wysoko, bo o ile przy jeździe do przodu to mogą one ocierać o glebę cały czas, o tyle przy cofaniu mam wymierzone lekko ponad krawężnik przy którym często staję, bo już zdarzyło mi się je wypruć Przód najpierw miałem zamontowany za pomocą oryginalnych spinek od nadkola, ale ostatnio spinki te zastąpiłem nitonakrętkami i teraz mam to przykręcone normalnymi śrubkami M5 na imbusa. Do tylnych chlapaków trzeba wyrzeźbić blachę usztywniającą i tyle. Edited December 5, 2015 by pajac_am 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Do niebieskiego chyba czarne, nie:D? Link to comment Share on other sites More sharing options...
agrupa Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Złote! :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 A do czerwonego ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiszpanu Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Ja w czerwonym mam czarne tak to wygląda jak dlamnie jest ok https://www.bikepics.com/pics/2015/10/05/bikepics-2760057-full.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
svavo Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Dalibyście namiar na DIT (czyt. Dobre I Tanie) chlapaki do WRX'a? Najlepiej zestaw gotowy do montażu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Jak wy montujecie te chlapacze? dzis patrzyłem na swoje nadkola i nie wiem jak to zrobić. Wkręcacie się bezpoiśrednio w blache? Przecież zaraz ruda to skonsumuje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Jak wy montujecie te chlapacze? dzis patrzyłem na swoje nadkola i nie wiem jak to zrobić. Wkręcacie się bezpoiśrednio w blache? Przecież zaraz ruda to skonsumuje! Wykorzystuje się do tego, fabryczne miejsca. W których spinkami łączone jest, plastikowe nadkole do błotnika i progu. Tu masz trochę fotek i informacji : http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/78011-chlapacze-fartuchy-itp-fii/page-3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Piotrowski Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 moze komus sie przyda: http://www.rallyarmor.com/gc8_instructions/rally_armor_GC8_ur_mud_flap_mounting_instructions.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Sowa Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 moze komus sie przyda: http://www.rallyarmor.com/gc8_instructions/rally_armor_GC8_ur_mud_flap_mounting_instructions.pdf Dziękuję, zamontuje swoje tak z 5cm nad ziemią i tak żeby z 2/3cm wystawały. Ale to dopiero jak auto z kanału zjedzie bo teraz robię kolektory bulgbulg=] pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Sowa Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Ostatnio zamontowałem swoje chlapacze 5cm nad ziemią i 2 cm odstają, pozdrawiam i dziękuję za porady. http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/82908-impreza-gc4-z-sułkowic/?p=2368494 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now