Drag0n Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 (edited) Witam Tak jak w temacie mam problem z kompresją w silniku z bloba wynik pomiaru na zimnym silniku: 10-10-9-7 9 - na 1 cylindrze od aku 7 - na 2 cylindrze od aku Czy można z taką kompresją jeździć ? Edited December 3, 2015 by Drag0n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzej007 Posted December 3, 2015 Share Posted December 3, 2015 Ale kompresje mierzy się na ciepłym silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Tylko że nie ma możliwości rozgrzania tego silnika ponieważ jest on kompletnie goły bez osprzętu Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Napisz coś więcej o silniku,na razie domyślam się,że chodzi o silnik 2.0T. Pytanie co jest powodem takich różnic w ciśnieniu sprężania czy pierścienie tłokowe i ich zużycie,rysy na tulejach cylindrowych czy ich owalizacja,czy może nieszczelności zaworów. Czy można z taką kompresją jeździć ? A jak długo? Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi bez poznania przyczyny takich różnic w ciśnieniu sprężania,bo równie dobrze można jeździć rok czy dłużej i równie dobrze można stanąć autem po kilku przejechanych kilometrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Napisz coś więcej o silniku,na razie domyślam się,że chodzi o silnik 2.0T. Pytanie co jest powodem takich różnic w ciśnieniu sprężania czy pierścienie tłokowe i ich zużycie,rysy na tulejach cylindrowych czy ich owalizacja,czy może nieszczelności zaworów. Czy można z taką kompresją jeździć ? A jak długo? Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi bez poznania przyczyny takich różnic w ciśnieniu sprężania,bo równie dobrze można jeździć rok czy dłużej i równie dobrze można stanąć autem po kilku przejechanych kilometrach. Jest to 2.0T Wciąga sporo oleju więc podejrzewam rysy na tulejach/zużyte pierścienie. Pytanie tylko czy montować ten silnik w samochodzie i śmigać czy odpuścić sobie i zregenerować stary który ma rysy na tulejach. Silnik ma być zamontowany u mnie w bugu ponieważ w moim starym silniku pękł blok. 2 blok już mam ale do szlifu,wał także do szlifu, nowe panewki, nowe pierścienie itp. Mam na stanie jeszcze 8 tłoków HB w dobrym stanie więc zastanawiam się także nad zrobieniem nowych tulei pod te nominalne tłoki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Wciąga sporo oleju Samo się to nie naprawi,będzie tylko gorzej z upływem czasu i kilometrów. Mam na stanie jeszcze 8 tłoków HB w dobrym stanie więc zastanawiam się także nad zrobieniem nowych tulei pod te nominalne tłoki. Te tłoki to komplety z różnych silników?Waga tych tłoków mieści się w dopuszczalnych tolerancjach doboru tłoków?Stan półek pierścieni itd. jest dopuszczający je do montażu?Koszt tulejowania bloku i obróbka pod nominał nie przekroczy kosztów szlifowania bloku pod tłoki nadwymiarowe i ich zakupu? Rozważ i policz wszystko,tulejowanie bloku może skończyć się krótkim żywotem silnika po remoncie,bloki silników Subaru są trudne do wykonania takich operacji i wymagają sporo zachodu bez gwarancji dłuższego użytkowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Wciąga sporo oleju Samo się to nie naprawi,będzie tylko gorzej z upływem czasu i kilometrów. Mam na stanie jeszcze 8 tłoków HB w dobrym stanie więc zastanawiam się także nad zrobieniem nowych tulei pod te nominalne tłoki. Te tłoki to komplety z różnych silników?Waga tych tłoków mieści się w dopuszczalnych tolerancjach doboru tłoków?Stan półek pierścieni itd. jest dopuszczający je do montażu?Koszt tulejowania bloku i obróbka pod nominał nie przekroczy kosztów szlifowania bloku pod tłoki nadwymiarowe i ich zakupu? Rozważ i policz wszystko,tulejowanie bloku może skończyć się krótkim żywotem silnika po remoncie,bloki silników Subaru są trudne do wykonania takich operacji i wymagają sporo zachodu bez gwarancji dłuższego użytkowania. 4 szt z tego samego bloku i 4 z innego. Koszt samego tulejowania to ok 800-1000 zł. Co do samych tłoków to już firma która będzie regenerować ten blok musi ocenić. Jaki jest mniej więcej koszt nowych tłoków HB nadwymiarowych + pierścienie + szlif ? Co do gwarancji to dają na to tulejowanie i szlify od 12 do 24 miesiecy w zależności od firmy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Tłoki HBR nadwymiar kosztują ~250zł za sztukę,dojdzie do tego jeszcze koszt pierścieni ~800zł. Blok Subaru nie jest łatwy do osadzenia tulei,przy pewnej plastyczności bloku w wyższych temperaturach tuleje mogą się przemieszczać,opadać itd.Trzeba też uważać na odpowiednie zachowanie odległości pomiędzy sąsiadującymi tulejami,wykluczyć ich wzajemne odkształcanie się po osadzeniu. Ponadto czasem po tulejowaniu bloku silnika trzeba uwzględnić luźniejsze niż seryjne pasowania tłoków ze względu na różną rozszerzalność cieplną materiału bloku i tulei. Nie wiem o jakim bloku silnika konkretnie rozmawiamy,ale przyjmując,że jest to blok otwarty EJ205,to osadzenie tulei łatwe nie będzie,zakładając że ma być stabilnie i na długo.Wystarczy popatrzeć na fotki bloków,grubość,rozmieszczenie tulei i ich stabilizację. http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/62957-blok-otwarty-polzamkniety-czy-zamkniety/ Gwarancja?Chciałbym zobaczyć jej realizację w przypadku kłopotów z tulejowanym blokiem z Subaraka. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 (edited) Mowa o bloku EJ205 Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nad wymiarowych tłoków i tylko szlif tulei zrobić, nowe pierścienie, panewki też nad wymiar ponieważ wał też nadaje się do szlifu. A korbowody też nowe czy czy stare mogą pozostać? Blok ma na 2 tulejach dość mocno wyczuwalne i widoczne rysy i mam nadzieję że szlif wystarczy. Gdzie/u kogo najlepiej zakupić wszystkie potrzebne rzeczy ? Poniżej zdjęcie tulei Edited December 4, 2015 by Drag0n Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Z 2.0 robić 2.0. Można iść dalej i wrzucić wal 79 mm od 2.5 , inne tłoki i zbudować strokera lub inny ciekawy projekt. Wcale dużo drożej nie wyjdzie bo juz jesteś w połowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nad wymiarowych tłoków i tylko szlif tulei zrobić, Takie rozwiązanie daje największe szanse na długą i bezproblemową pracę silnika. panewki też nad wymiar ponieważ wał też nadaje się do szlifu. To zależy od tego jak auto jest użytkowane,jeśli to normalna jazda codzienna,to można pokusić się o szlif wału i panewki nadwymiarowe,tylko trzeba się liczyć z możliwością wcześniejszej awarii i mniejszego przebiegu,niż przy nominalnym wale i panewkach. Do upalania takie rozwiązanie raczej na mniejsze przebiegi,chyba że upalanie tylko okazjonalne. Blok ma na 2 tulejach dość mocno wyczuwalne i widoczne rysy i mam nadzieję że szlif wystarczy. To mogą potwierdzić tylko pomiary bloku i tulei,radzę najpierw pomierzyć a później robić zakup tłoków. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 To mogą potwierdzić tylko pomiary bloku i tulei,radzę najpierw pomierzyć a później robić zakup tłoków. Tak też zrobię. Dzięki za radę. Później stworze nowy temat w którym będę opisywał wszystkie kroki remontu i koszta - może komuś się to później przyda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Może ponegocjować i kupić będzie taniej i lepiej? Nie znam osoby sprzedającej. Tylko tak pomyślałem i mi się przypomniało, ze jest takie ogłoszenie http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84144-s-short-block-20-na-otwartym-bloku-kucizna/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Może ponegocjować i kupić będzie taniej i lepiej? Nie znam osoby sprzedającej. Tylko tak pomyślałem i mi się przypomniało, ze jest takie ogłoszenie http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84144-s-short-block-20-na-otwartym-bloku-kucizna/ Kupiłem już 1 cały kompletny blok który po rozebraniu okazał się zatarty, następnie kupiłem 2 cały kompletny silnik który także okazał się zatarty, kupiłem 3 kompletny silnik a przysłali mi stary z imprezy 94r ( a upierali się że wyciągnięty z 2005), no i dużo nie brakowało a kupiłbym 4 silnik ale przed wysyłką sprawdzili mu ciśnienie i miał 10-10-9-7. Także ja już wyczerpałem limit kupowania całych silników i zaufania do sprzedających. Wolę już zrobić silnik od podstaw - mniej nerwów i kasy wyrzuconej w błoto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Nie nie ja sam jestem praktycznie zawsze za remontem, ale obstawiam jednak, że poprzednie rzeczy kupowałeś na allegro itd.. Tu możesz pogadać i się dokładnie dowiedzieć, a wątpie żeby kolega oszukiwał Jakby chciał oszukiwać to by napisał np. że nowy wał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 No 1 blok był właśnie z forum a ostatni silnik także z tego forum. Także 2 silniki z forum i 2 silniki z allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 (edited) d....bil jesteś jak z 4 silnikami nie ogarniesz tematu ...Trochę wiedzy i poczytania na i interneie.. I ogarniesz temat Edited December 5, 2015 by 4mamut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Ile dałeś za ten blok z forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drag0n Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 d....bil jesteś jak z 4 silnikami nie ogarniesz tematu ...Trochę wiedzy i poczytania na i interneie.. I ogarniesz temat Ale że co miałem z 4 złożyć 1 ? Blok leży i czeka na szlify także się przyda, 2 silniki zwrócone i kasa odzyskana a 1 silnik czeka na wysyłkę (postraszyłem sprzedającego trochę procesami sądowymi i się zgodził na zwrot) tylko muszę poczekać z miesiąc aż będzie miał kasę bo aktualnie nie ma. Ale i tak trochę kasy straciłem no i czasu.... a mogłem od razu robić remont. Jak to mówią mądry Polak po szkodzie Ile dałeś za ten blok z forum? 1700 zł przesyłką. Miał być sprawny a okazał się zatarty także po wymianie kilkunastu wiadomości i wysłaniu pisma doszliśmy do jakiegoś porozumienia i zwrócił mi część pieniędzy z blok pozostał u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now