Skocz do zawartości

wytłumienie akustyczne Forester 2.5XT 06


sebachon

Rekomendowane odpowiedzi

Było to prawie 3 lata temu więc nie pamiętam dokładnie cen ale wydatek na całość to było ok 500-550 zł.

12 godzin pracy dla dwóch osób -najwięcej czasu zabrało jak i gdzie odczepić/odkręcić zapinkę by jej nie uszkodzić a zdjąć wykładzinę.

 

Materiał jak widać na zdjęciach to były maty StP (chyba 10 arkuszy) i gąbka 6mm (chyba ok 2m2). Kupowałem w sklepie z materiałami do wygłuszeń w Markach k/Warszawy. Całość starczyło na:

-wygłuszenie drzwi przednich 2x 1,5 arkusza maty

-podłogi pod nogami kierowcy i pasażera (wychodząc ok 30cm pod fotele w kierunku nóg pasażerów tylnej kanapy) 2x 2 arkusze maty

-wnęki na koło zapasowe (tu nie dało się zmieścić jeszcze gąbki bo później nie wchodziło pełnowymiarowe koło zapasowe) 1 arkusz maty

-nadkoli tylnych 2x 1 arkusz maty.

 

Efekt jak dla mnie genialny. Wreszcie można jadąc trasą ok 120km/h rozmawiać przez głośnomówiący (wcześniej był za duży szum by zrozumieć słowa z dokładanego głośniczka zestawu Nokii).

Wg pomiarów (fachowo sprawdzałem aplikacją na smartfona :P) to poprawiło się o ok 3-4dB mierząc przy ok 100km/h na tej samej drodze przed i po wygłuszaniu.

 

 

Jak wówczas szukałem w firmach specjalistycznych to rozmowy zaczynały się od 2-3 tysięcy za pakiet minimum. Ja przeznaczyłem sobie na ten zakres ok 500zł z założeniem na ile powierzchni wystarczy na tyle będzie ;).

 

Do tego trzeba pamiętać, że maty też ważą kilka kg. Wyszedłem z założenia, że nie po to inżynierowie z FUJI gubili kilogramy w Forku (m.in. wstawiając aluminiową maskę by była troszkę lżejsza) żeby teraz dociążać auto i pogarszać jego motorykę i psuć ich pracę ;). To co zamontowałem to było ok 10kg także wydaje mi się, że zrobienie profesjonalnego wygłuszenia całego auta to będzie z 30-50kg więc jakby wozić cały czas dodatkowego pasażera -co da się odczuć podczas dynamicznej jazdy.

Także trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcemy mieć cicho czy dynamicznie ;)

post-8505-0-16222700-1452520850_thumb.jpg

post-8505-0-04186900-1452520861_thumb.jpg

post-8505-0-55439800-1452520867_thumb.jpg

post-8505-0-90978700-1452520874_thumb.jpg

post-8505-0-52484800-1452520886_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-wygłuszenie drzwi przednich 2x 1,5 arkusza maty

 

Ja widzę na zdjęciu zamknięte otwory technologiczne matą :) a nie wygłuszone drzwi Na parę drzwi w takim Forku schodzi 5 mat :)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.507921589324665.1073741848.170103179773176&type=3

 

Tutaj są wygłuszone drzwi :)

 

Natomiast prawdą jest to do napisałeś wytłumienie to ok 50-60kg w zależności od użytych podstawowych materiałów. Jeśli natomiast pokusimy się o wykorzystanie materiałów premium z wiodących firm ta waga spada o ok 50-60% :)

 

Także wszystko jest uzależnione głownie od tego do czego ma nam służyć auto. :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres prac obejmuje.

 

Wytlumienie sciany grodziowej

Podlogi przestrzeni pasazerskiej

Podlogi bagaznika wraz z wneka kola zapasowego

Kompletu drzwi dwustronnie wraz z wytlumieniem boczkow.

Wytlumienie wnek blotnikow tylnych

Wytlumienie tapicerek wraz z spinami

Wytlumienie klapy przedniej

Wytlumienie klapy tylnej

Wytlumienie nadkoli

Wytlumienie uszczelek drzwi

Wytlumienie dachu.

 

Uzyte materialy z palety STP standard i STP premium.

 

Maty STP Gold Aero lub Antirust Gold

Pianki AK10 i BTP5/10 pianka BTP premium

 

Cena za tego rodzaju wyciszenie nie jest duza. Biorac pod uwage ze przy wyciszeniu sciany grodziowej Forestera z 2013r nalezy zdemontowac lub choc odchylic deskę rozdzielcza.

 

Cena 3500 w wielu warsztatach obejmuje jedynie jednostronne wytlumienie drzwi, jednostopniowe wytlumienie elementow tzn tylko mata bez uzycia pianek. Brak jakiegokolwiek wyciszenia sciany grodziowej czy nadkoli, nie wspominajac juz o uszczelkach.

 

Wielu ta cena odstrasza jak widac. Na załączonym obrazku niemniej jak mowilem wszystko mozna podzielic na etapy zeby nie bolalo po kieszeni az tak bardzo. Zajmuje sie car audio i tlumieniem od 2006r. Wiele widzialem wiele poprawiłem. Nie twierdze ze to co robie zawsze jest idealne. Ale staram sie aby kazdy kto ode mnie wyjeżdża byl zadowolony z uslug :)

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Mam pytanie.

Na czym polega :

 

Wytłumienie uszczelek drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja widzę na zdjęciu zamknięte otwory technologiczne matą a nie wygłuszone drzwi
 

 

nie wiemy co jest wewnątrz, zdjęcie przedstawia tylko to co widać na zewnątrz 

 

o ile dobrze widzę na Twoich zdjęciach otwory technologiczne też są zamknięte matą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytlumienie uszczelek polega na zwiekszeniu ich docisku do ramy drzwi lub szyby w celu uspokojenia szumow dochodzacych z tamtych okolic.

 

Ketivv

Zgadza sie tylko ze wewnatrz drzwi rowniez sa wyklejone a to jest ze tak powiem bardziej importent niz zamknięcie otworow technologicznych. De facto ich zamkniecie powoduje tylko stworzenie odpowiednich warunkow do grania glosnika. Na drzwi z forka idzie 5mat stp 75x50. Na zamkniecie tylko otworow technologicznych wystarcza jak kolega napisal 1.5 maty. Stad tylko moje spostrzeżenie.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zgadza sie tylko ze wewnatrz drzwi rowniez sa wyklejone a to jest ze tak powiem bardziej importent niz zamknięcie otworow technologicznych. De facto ich zamkniecie powoduje tylko stworzenie odpowiednich warunkow do grania glosnika.
 

 

dla mnie zamknięcie otworów technologicznych jest, ze tak powiem niezbędne głównie z racji na wspomniane warunki dla prawidłowej pracy głośnika

sama mata przy dużych dziurach to za mało

 

DSC01756.jpg

DSC01761.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadza sie tylko ze wewnatrz drzwi rowniez sa wyklejone a to jest ze tak powiem bardziej importent niz zamknięcie otworow technologicznych. De facto ich zamkniecie powoduje tylko stworzenie odpowiednich warunkow do grania glosnika.
 

 

dla mnie zamknięcie otworów technologicznych jest, ze tak powiem niezbędne głównie z racji na wspomniane warunki dla prawidłowej pracy głośnika

sama mata przy dużych dziurach to za mało

 

DSC01756.jpg

DSC01761.jpg

 

 

Sam rzeźbiłeś? Metoda "kartonowa" ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w 100% niemniej pokazales przyklad gdzie blacha jak widac jest przykrecana lub nitowana. Nie kazdy ma chec aby jego auto bylo dziurawione. Poza tym Akurat u Pawla tego rodzaju wytlumienie drzwi to koszt powyzej 1000zl za pare.

 

Ja osobiscie uzywam przy wygluszaniu pod audio lub wytlumieniu premium produktow STP Alum jesli klient chce miec bardzo dobrze blache aluminiowa 1.5mm klejona na klej do szyb. :)

 

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

produktow STP Alum
 

 

mówisz i masz  ;)

 

ale to tylko tam gdzie nie ma głośników

DSC01694.jpg

 

 

 

 

Sam rzeźbiłeś? Metoda "kartonowa" ?
 

 

logo w lewym dolnym rogu zdjęcia http://www.facebook.com/CAS.Mielec/

 

 

 

 

 

blache aluminiowa 1.5mm klejona na klej do szyb
 

 

już się prawie złamałem, żeby kleić - jak widać wygrały śrubki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-wygłuszenie drzwi przednich 2x 1,5 arkusza maty

 

Ja widzę na zdjęciu zamknięte otwory technologiczne matą :) a nie wygłuszone drzwi Na parę drzwi w takim Forku schodzi 5 mat :)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.507921589324665.1073741848.170103179773176&type=3

 

Tutaj są wygłuszone drzwi :)

 

Natomiast prawdą jest to do napisałeś wytłumienie to ok 50-60kg w zależności od użytych podstawowych materiałów. Jeśli natomiast pokusimy się o wykorzystanie materiałów premium z wiodących firm ta waga spada o ok 50-60% :)

 

Także wszystko jest uzależnione głownie od tego do czego ma nam służyć auto. :)

 

 

Tak z ciekawości ;) - te pozostałe 2 maty (mi wyszło 3 a nie 5) trzeba wciskać tymi małymi otworami technologicznymi? Czy cała zabawa polega na odkręceniu/oderwaniu wewnętrznych połaci blachy a później ich przykręceniu/przyspawaniu/nitowaniu itp itd? Bo jakoś ciężko mi sobie wyobrazić jak wcisnąć tak małym otworem arkusz 50x70 (gdy są tam wzmocnienia drzwi-rurki oraz mechanizm podnoszenia szyby)

 

Co do jakości wygłuszenia moich drzwi. Efekt rzeczywiście jest w graniu głośników (fabrycznych a mimo to wydaje mi się że słychać czystsze i bardziej basowe dźwięki) oraz w dźwięku jaki jest przy zamykaniu drzwi (bardziej basowy, jak w autach wyższej klasy). Cały efekt wytłumienia - czyli większej ciszy podczas jazdy składa się z kilku punktów, także ciężko mi jednoznacznie stwierdzić czy akurat najwięcej z całej zabawy wygłuszenia dały drzwi, podłoga czy nadkola, gdyż nie robiłem pomiarów po wygłuszeniu każdego elementu pojedynczo. 

post-8505-0-08178900-1452680903_thumb.jpg

post-8505-0-68393100-1452680910_thumb.jpg

post-8505-0-35499800-1452680916_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel rowniez stosuje wykonanie zaslepek z zywicy. Sam rowniez takie robie.

Ale tak jak doszlismy do pewnego porozummienia. Wszystko jest kwestia tego czego kto oczekuje od wytlumienia.

Bo przy tlumieniu auta bez robienia audio osobiscie nie widze potrzeby wstawiania dodatkowych blach w drzwi. Wystarczy zastosować odpowiednia mate. Np STP bomb w miejscach otworow technologicznych. Tlumienie i przygotowanie samochodu pod instalacje car audio rzadzi sie swoimi prawami i rozne rozwiazania nalezy zastosowac aby osiagnac efekt. Np przy boczkach z tektury prasowanej niejedokrotnie stosowalismy zywice w celu ich usztywnienia potem szla mata lub pasta nastepnie dopiero pianka. Poza tym sam pewnie wiesz najlepiej ile kosztuje dobre wytlumienie drzwi lub całego samochodu :)

 

I serio nie da sie tego zrobic za 500-800zl... Takie jest moje podsumowanie ogólne dla tego watku :)

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I serio nie da sie tego zrobic za 500-800zl... Takie jest moje podsumowanie ogólne dla tego watku
 

 

amen ;-)


 

 

tymi małymi otworami technologicznymi?
 

 

nie ma innej opcji 


 

 

Ale tak jak doszlismy do pewnego porozummienia. Wszystko jest kwestia tego czego kto oczekuje od wytlumienia.
 

 

dokładnie, lekka poprawa komfortu to zdecydowanie inna zabawa jak przygotowanie pod "car audio" 

cała reszta zawiera się pomiędzy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sender3 cala zabawa polega na tym aby zdjac boczek. I przez otwory technologiczne upchac i wykleic jak najwiecej zewnetrznego plata drzwi nastepnie na zamknięciu otworow technologicznych w sposob np pokazan powyzej. I wyklejeniu wew plata drzwi.

 

W roznych samochodach jest mozliwosc odkrecenia dodatkowej blachy np golf 4 np fiat stilo np smart np audi mazda mx5 nc, tam mozna dostac sie poprzez odkrecenie calej blachy wraz z,mechanizmami szyb i wiazka. Wykleic i zakrecic spowrotem :)

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sender3 cala zabawa polega na tym aby zdjac boczek. I przez otwory technologiczne upchac i wykleic jak najwiecej zewnetrznego plata drzwi nastepnie na zamknięciu otworow technologicznych w sposob np pokazan powyzej. I wyklejeniu wew plata drzwi.

Tak też zrobiłem u siebie - podrapałem ręce o krawędzie blach, ale przez te upierdliwe otwory wykleiłem całe drzwi, potem zakleiłem otwory a wreszcie pokryłem boczek gąbka. Przy takim wygłuszeniu wychodzi zdecydowanie więcej niż 1.5 arkusza stp na każde drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli wyciszanie samochodu to tylko kompleksowo, od podłogi, aż po drzwi. Nie tylko pozwala się pozbyć uciążliwych dźwięków pracy pojazdu, ale też słuchanie muzyki w aucie staje się o wiele przyjemniejsze :D W zależności od potrzeb możesz albo iść bardziej w redukcję hałasów poprzez wygłuszanie komory silnika, albo bardziej iść w wyciszenie bagażnika i drzwi właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...