sebachon Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Mój znajomy chciałby nieco zmniejszyć hałas we wnętrzu swojego Forysia i zwrócił się do mnie z prośbą, żeby popytać fachowców, czy jest na jakiś sprawdzony sposób na wytłumienie akustyczne wnętrza, może jakaś firma, która się tym zajmuje itp, I czy w ogóle warto. Może ktoś z Was miał jakieś doświadczenie w tymże temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 http://ciche-auto.pl/7.html - tutaj rbił forumowicz. Znajdź temat, na pewno wyskakuje w szukajce http://www.sztukawyciszania.pl/kontakt/ - syszałem, że dobrze im to idzie. Generalnie na forum i powyżej masz wszelkie info. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Jak chcesz PRO to szykuj się na 1500-3000 zł. Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dzięki wielkie za info. Myślicie, że taka operacja rzeczywiście znacząco zmniejsza hałas?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77424-wyciszenie-baga%C5%BCnika-forester-my07-z-gazem/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77424-wyciszenie-baga%C5%BCnika-forester-my07-z-gazem/Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dzięki wielkie za info. Myślicie, że taka operacja rzeczywiście znacząco zmniejsza hałas?... Zmniejsza. W koncu da sie normalnie rozmawiac przy predkosciach autostradowych. Tak jak napisane wyzej: albo zaklad, albo troche checi i klejenia. Osobiscie polecam maty Dynamat Extreme, bo latwo sie je naklada, nie trzeba opalarki ani innych cudow wiankow. Drzwi i bagaznik to podstawa, jak ktos ma zaciecie moze wszystko wykleic. http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/dynamating-09-10-w-pics-66441/ http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/stripped-interior-82139/ Na forum znajdziesz sporo na ten temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/38359-forester-iii-wyciszenie-auta/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2794-audio-w-subaru/ 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Dzięki wielkie za info. Myślicie, że taka operacja rzeczywiście znacząco zmniejsza hałas?... Zmniejsza. W koncu da sie normalnie rozmawiac przy predkosciach autostradowych. Tak jak napisane wyzej: albo zaklad, albo troche checi i klejenia. Osobiscie polecam maty Dynamat Extreme, bo latwo sie je naklada, nie trzeba opalarki ani innych cudow wiankow. Drzwi i bagaznik to podstawa, jak ktos ma zaciecie moze wszystko wykleic. http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/dynamating-09-10-w-pics-66441/ http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/stripped-interior-82139/ Na forum znajdziesz sporo na ten temat http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/38359-forester-iii-wyciszenie-auta/ http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2794-audio-w-subaru/ Super. Przekażę znajomemu. THX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedecjusz Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) czy ktoś wytłumiał klapę bagażnika? czy to wpływa na odgłosy wydechu dolatujące do kabiny? I jeszcze jedno: piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..). Przeczyściłem już krawędzie uszczelek, wpuściłem do środka trochę WD40, ale pisk nadam głośny i denerwujący. Edytowane 5 Grudnia 2015 przez dedecjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł. Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł. Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.No to przepłaciłeś może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu. Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ? Edytowane 6 Grudnia 2015 przez arnoldpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł.Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.No to przepłaciłeś może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu. Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ? STP Silver, czy jakoś tak, dwa lata temu. Do tego budżetowa pianka. Ceny allegrowo-internetowe. Myślałem, że wyjdzie taniej, ale nie wyszło. Nie pamiętam, ile tego kupiłem, ale zabrakło mi z pół metra na wnękę koła zapasowego. Poprawa akustyczną jest, ale nie jest to jakaś przepaść. Czerwoniaka? Chyba mnie z kimś pomyliłeś Jeżeli chodzi o czerwonego forka, to nie był i w nie jest w planach do sprzedaży Nie widzę dobrego następcy w zasięgu finansowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł.Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.No to przepłaciłeś może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu. Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ? STP Silver, czy jakoś tak, dwa lata temu. Do tego budżetowa pianka. Ceny allegrowo-internetowe. Myślałem, że wyjdzie taniej, ale nie wyszło. Nie pamiętam, ile tego kupiłem, ale zabrakło mi z pół metra na wnękę koła zapasowego.Poprawa akustyczną jest, ale nie jest to jakaś przepaść. Czerwoniaka? Chyba mnie z kimś pomyliłeś Jeżeli chodzi o czerwonego forka, to nie był i w nie jest w planach do sprzedaży Nie widzę dobrego następcy w zasięgu finansowym. Rzeczywiście lekka pomyłka ja na bagażnik wydałem 147 zł i różnica jest spora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kks Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Moje doświadczenia w SG, a jestem jeszcze w trakcie projektu: - materiały: paczka 10szt STP Silver 50x75cm, pianka kauczukowa samoprzylepna 6mm ok.1,5m2 - zakres: blacha zewnetrzna i wewnętrzna pokrycie ok. 90%, pianka na wewnętrzne pokrycie plastików; drzwi i klapa bagażnika - koszt materiałów 400pln na f-rę - praca: 10+ godzin (rozpoznanie tematu, dokładne czyszczenie elementów itp) - pros: jest zauważalnie ciszej i jakby "przyjemniej" - cons: klapie bagażnika trzeba pomagać przy otwieraniu, ale sama nie opada; jest jeszcze kilka rzeczy do poprawki Przede mną: - podłoga bagażnika z wnęką na koło (mata + pianka) - nadkola tył i boczki bagażnika - nadkola przód od strony kabiny (piasek i kamienie spod kół nadal słychać) Ogólnie: jestem zadowolony, ale do klasy premium jeszcze daaaleko. Edytowane 9 Grudnia 2015 przez kks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampirek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Zrobię mały odkop.... Zajmuję się nagłośnieniami Car Audio i jak czytam o wytłumieniu całego samochodu za 800zł to aż mi się scyzoryk w kieszeni otwiera za tyle to czasem ciężko drzwi na tzw beton zrobić. Natomiast jeśli chce się coś zrobić dobrze to niestety ale to musi kosztować. Nawet jeśli chcemy to zrobić samemu i chcemy kupić dobry towar po cenach detalicznych to niestety musimy liczyć się z kosztem materiałów na poziomie ~2000-3000zł w zależności od użytych materiałów. Niejednokrotnie robiłem również samochody po "warsztatach car audio" gdzie drzwi były zrobione za 300zł...Kolega powyżej napisał że ma maty STP silver --- Moim zdaniem posiada raczej maty STP iSilver z Czarnymi napisami STP jest to jedna z dwóch najtańszych i najcieńszych propozycji producenta 1.5mm realnej grubości. Stosunek tłumienia no cóż pozostawia wiele do życzenia. Maty STP AntiRust S lub Antirust G są dużo lepsze ale co za tym idzie cena również idzie w górę. Następnie Dynamat Extreme, materiał bardzo dobry ale bulkpak to koszt ok 900zł I gwarantuje że nie starczy na cały samochód. Pianka Kauczukowa zamknieto-komórkowa to pianka głównie do zastosowań przemysłowych nie motoryzacyjnych, STP , Dynamat, GMS, posiadają w swojej ofercie pochłaniające które rzeczywiście spełniają swoje zadanie. Wygłuszałem klientowi Forestera z 2013r. poszło na auto 61mat czyli 6pełnych kartonów mat. nie licząc pianki.... której poszło prawie 14mb. Gdzie zakres wytłumienia obejmował:Ścianę grodziową, maskę przednią, klapę tylną, komplet drzwi, podłogę, słupki A,B,C , błotniki tylne, cały bagażnik, komplet nadkoli, i część dachu za szyberdachem. komplet uszczelek drzwi. Redukcja Hałasu w samochodzie na poziomie 4-10db. Co jest bardzo dobrym wynikiem. Gdyby komuś była potrzebna porada zapraszam. Chętnie służę pomocą ale prosiłbym nie wprowadzać ludzi w błąd, bo potem dzwonią do różnych firm i robią wielkie oczy gdy usłyszą cenę usługi Oczywiście jak ktoś robi to "dekarą" lub innym szmelcem z rolki bez jakichkolwiek papierów potwierdzających poziom tłumienia i produktów do wytworzenia danej maty, to oczywiście da się zrobić na "będzie pan zadowolony" w samochodzie będzie srebrno Efekt placebo oczywiście również zadziała.Pozdrawiam V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Redukcja Hałasu w samochodzie na poziomie 4-10db. Co jest bardzo dobrym wynikiem. 4 a 10dB to spora rozbieżność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampirek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgadza się. Pomiary były robione w różnych okolicznościach tj. na Biegu jałowym przy prędkości 50-60km i prędkości autostradowej 120-140km/h Najwieksza różnica była w cyklu miejskim natomiast najmniejsza zmiana była odczuwalna przy biegu jałowym. Niemniej i tak samochód stał się przyjemniejszy dla ludzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Że na jałowym najmniejsza to w sumie oczywiste A ile spadło w autostradowym? Bo to w forku priorytet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampirek Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Przy ok ~130km/h spadło o 4,5-5db wg pomiaru o ile miarodajny jest pomiar z dwiema osobami na pokładzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) To zdecydowana poprawa komfortu. A jaki orientacyjny koszt wytłumienia takiego Forestera? Edytowane 6 Stycznia 2016 przez monsieurboxeur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampirek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Przykladowo wytlumienie kompleksowe od dachu po podloge forestera z 13 roku to koszt okolo 7000zl netto. Uzyte materialy to STP z linii Classic i linii Premium. Natomiast wszystko mozna robic etapowo w pewnych konfiguracjach co daje już znaczace efekty. Mialem na warsztacie w sumie juz 3 forki rozne z roznych rocznikow. I ich wlasciciele byli bardzo zadowoleni z moich uslug ale nie chce tu robic reklamy. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 7000? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) 7000? :o Netto :o :O Edytowane 8 Stycznia 2016 przez monsieurboxeur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 7000? :o Netto :o :o łącznie z robocizną przy profesjonalnym podejściu może tyle wyjść (raczej maksymalna cena). Gdzieś widziałem ceny 3500-6500PLN zależy jakie materiały i jaki zakres. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampirek Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Zakres prac obejmuje. Wytlumienie sciany grodziowej Podlogi przestrzeni pasazerskiej Podlogi bagaznika wraz z wneka kola zapasowego Kompletu drzwi dwustronnie wraz z wytlumieniem boczkow. Wytlumienie wnek blotnikow tylnych Wytlumienie tapicerek wraz z spinami Wytlumienie klapy przedniej Wytlumienie klapy tylnej Wytlumienie nadkoli Wytlumienie uszczelek drzwi Wytlumienie dachu. Uzyte materialy z palety STP standard i STP premium. Maty STP Gold Aero lub Antirust Gold Pianki AK10 i BTP5/10 pianka BTP premium Cena za tego rodzaju wyciszenie nie jest duza. Biorac pod uwage ze przy wyciszeniu sciany grodziowej Forestera z 2013r nalezy zdemontowac lub choc odchylic deskę rozdzielcza. Cena 3500 w wielu warsztatach obejmuje jedynie jednostronne wytlumienie drzwi, jednostopniowe wytlumienie elementow tzn tylko mata bez uzycia pianek. Brak jakiegokolwiek wyciszenia sciany grodziowej czy nadkoli, nie wspominajac juz o uszczelkach. Wielu ta cena odstrasza jak widac. Na załączonym obrazku niemniej jak mowilem wszystko mozna podzielic na etapy zeby nie bolalo po kieszeni az tak bardzo. Zajmuje sie car audio i tlumieniem od 2006r. Wiele widzialem wiele poprawiłem. Nie twierdze ze to co robie zawsze jest idealne. Ale staram sie aby kazdy kto ode mnie wyjeżdża byl zadowolony z uslug Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się