Jump to content

wytłumienie akustyczne Forester 2.5XT 06


sebachon
 Share

Recommended Posts

Mój znajomy chciałby nieco zmniejszyć hałas we wnętrzu swojego Forysia i zwrócił się do mnie z prośbą, żeby popytać fachowców, czy jest na jakiś sprawdzony sposób na wytłumienie akustyczne wnętrza, może jakaś firma, która się tym zajmuje itp,  I czy w ogóle warto. Może ktoś z Was miał jakieś doświadczenie w tymże temacie?

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz PRO to szykuj się na 1500-3000 zł. Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za info. :bowdown: Myślicie, że taka operacja rzeczywiście znacząco zmniejsza hałas?... ;)

Zmniejsza. W koncu da sie normalnie rozmawiac przy predkosciach autostradowych.

Tak jak napisane wyzej: albo zaklad, albo troche checi i klejenia. Osobiscie polecam maty Dynamat Extreme, bo latwo sie je naklada, nie trzeba opalarki ani innych cudow wiankow. Drzwi i bagaznik to podstawa, jak ktos ma zaciecie moze wszystko wykleic.

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/dynamating-09-10-w-pics-66441/

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/stripped-interior-82139/

 

Na forum znajdziesz sporo na ten temat

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/38359-forester-iii-wyciszenie-auta/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2794-audio-w-subaru/

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Dzięki wielkie za info. :bowdown: Myślicie, że taka operacja rzeczywiście znacząco zmniejsza hałas?... ;)

Zmniejsza. W koncu da sie normalnie rozmawiac przy predkosciach autostradowych.

Tak jak napisane wyzej: albo zaklad, albo troche checi i klejenia. Osobiscie polecam maty Dynamat Extreme, bo latwo sie je naklada, nie trzeba opalarki ani innych cudow wiankow. Drzwi i bagaznik to podstawa, jak ktos ma zaciecie moze wszystko wykleic.

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f77/dynamating-09-10-w-pics-66441/

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f74/stripped-interior-82139/

 

Na forum znajdziesz sporo na ten temat

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/38359-forester-iii-wyciszenie-auta/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/2794-audio-w-subaru/

 

Super. Przekażę znajomemu. THX.

Link to comment
Share on other sites

czy ktoś wytłumiał klapę bagażnika? czy to wpływa na odgłosy wydechu dolatujące do kabiny? I jeszcze jedno:

piszczy szyba przy podnoszeniu, a dokładniej w ostatniej fazie podnoszenia (na 2 cm przed pełnym zasunięciem). Hałas dosyć irytujący (trochę jak kredą o tablicę..). Przeczyściłem już krawędzie uszczelek, wpuściłem do środka trochę WD40, ale pisk nadam głośny i denerwujący. 

Edited by dedecjusz
Link to comment
Share on other sites

 Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł. 

 

Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł.

Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.
No to przepłaciłeś ;) może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu.

 

Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ?

Edited by arnoldpe
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł.

Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.
No to przepłaciłeś ;) może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu.

 

Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ?

STP Silver, czy jakoś tak, dwa lata temu. Do tego budżetowa pianka. Ceny allegrowo-internetowe. Myślałem, że wyjdzie taniej, ale nie wyszło. Nie pamiętam, ile tego kupiłem, ale zabrakło mi z pół metra na wnękę koła zapasowego.

Poprawa akustyczną jest, ale nie jest to jakaś przepaść.

 

Czerwoniaka? Chyba mnie z kimś pomyliłeś :) Jeżeli chodzi o czerwonego forka, to nie był i w nie jest w planach do sprzedaży :) Nie widzę dobrego następcy w zasięgu finansowym.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jak masz trochę wolnego czasu i garaż to zrobisz to bardzo dobrze sam w kwocie rzędu 500-600 zł.

Chyba trochę nie doszacowałeś. 500 dałem za same maty + pianki, które wystarczyły na wygłuszenie bagażnika i podłogi pod tylną kanapą. Na resztę kabiny jednak potrzeba sporo więcej.
No to przepłaciłeś ;) może lekko zaniżyłem ale za max 800 zl robisz wszystko bez sufitu.

 

Z drugiej strony wszystko rozbija się o wybór mat. Swoją drogą udało Ci się w końcu sprzedać Czerwoniaka ?

STP Silver, czy jakoś tak, dwa lata temu. Do tego budżetowa pianka. Ceny allegrowo-internetowe. Myślałem, że wyjdzie taniej, ale nie wyszło. Nie pamiętam, ile tego kupiłem, ale zabrakło mi z pół metra na wnękę koła zapasowego.

Poprawa akustyczną jest, ale nie jest to jakaś przepaść.

 

Czerwoniaka? Chyba mnie z kimś pomyliłeś :) Jeżeli chodzi o czerwonego forka, to nie był i w nie jest w planach do sprzedaży :) Nie widzę dobrego następcy w zasięgu finansowym.

Rzeczywiście lekka pomyłka ;) ja na bagażnik wydałem 147 zł i różnica jest spora.

Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenia w SG, a jestem jeszcze w trakcie projektu:

- materiały: paczka 10szt STP Silver 50x75cm, pianka kauczukowa samoprzylepna 6mm ok.1,5m2

- zakres: blacha zewnetrzna i wewnętrzna pokrycie ok. 90%, pianka na wewnętrzne pokrycie plastików; drzwi i klapa bagażnika

- koszt materiałów 400pln na f-rę

- praca: 10+ godzin (rozpoznanie tematu, dokładne czyszczenie elementów itp)

- pros: jest zauważalnie ciszej i jakby "przyjemniej"

- cons: klapie bagażnika trzeba pomagać przy otwieraniu, ale sama nie opada; jest jeszcze kilka rzeczy do poprawki

Przede mną:

- podłoga bagażnika z wnęką na koło (mata + pianka)

- nadkola tył i boczki bagażnika

- nadkola przód od strony kabiny (piasek i kamienie spod kół nadal słychać)

 

Ogólnie: jestem zadowolony, ale do klasy premium jeszcze daaaleko.

Edited by kks
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zrobię mały odkop.... Zajmuję się nagłośnieniami Car Audio i jak czytam o wytłumieniu całego samochodu za 800zł to aż mi się scyzoryk w kieszeni otwiera za tyle to czasem ciężko drzwi na tzw beton zrobić. Natomiast jeśli chce się coś zrobić dobrze to niestety ale to musi kosztować. Nawet jeśli chcemy to zrobić samemu i chcemy kupić dobry towar po cenach detalicznych to niestety musimy liczyć się z kosztem materiałów na poziomie ~2000-3000zł w zależności od użytych materiałów. Niejednokrotnie robiłem również samochody po "warsztatach car audio" gdzie drzwi były zrobione za 300zł...

Kolega powyżej napisał że ma maty STP silver --- Moim zdaniem posiada raczej maty STP iSilver z Czarnymi napisami STP jest to jedna z dwóch najtańszych i najcieńszych propozycji producenta 1.5mm realnej grubości. Stosunek tłumienia no cóż pozostawia wiele do życzenia. Maty STP AntiRust S lub Antirust G są dużo lepsze ale co za tym idzie cena również idzie w górę. Następnie Dynamat Extreme, materiał bardzo dobry ale bulkpak to koszt ok 900zł I gwarantuje że nie starczy na cały samochód.

 

Pianka Kauczukowa zamknieto-komórkowa to pianka głównie do zastosowań przemysłowych nie motoryzacyjnych, STP , Dynamat, GMS, posiadają w swojej ofercie pochłaniające które rzeczywiście spełniają swoje zadanie.

 

Wygłuszałem klientowi Forestera z 2013r. poszło na auto 61mat czyli 6pełnych kartonów mat. nie licząc pianki.... której poszło prawie 14mb. Gdzie zakres wytłumienia obejmował:
Ścianę grodziową, maskę przednią, klapę tylną, komplet drzwi, podłogę, słupki A,B,C , błotniki tylne, cały bagażnik, komplet nadkoli, i część dachu za szyberdachem. komplet uszczelek drzwi.

Redukcja Hałasu w samochodzie na poziomie 4-10db. Co jest bardzo dobrym wynikiem.

 

Gdyby komuś była potrzebna porada zapraszam. Chętnie służę pomocą ale prosiłbym nie wprowadzać ludzi w błąd, bo potem dzwonią do różnych firm i robią wielkie oczy gdy usłyszą cenę usługi :) Oczywiście jak ktoś robi to "dekarą" lub innym szmelcem z rolki bez jakichkolwiek papierów potwierdzających poziom tłumienia i produktów do wytworzenia danej maty, to oczywiście da się zrobić na "będzie pan zadowolony" w samochodzie będzie srebrno Efekt placebo oczywiście również zadziała.

Pozdrawiam

V.

 


 

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się. Pomiary były robione w różnych okolicznościach tj. na Biegu jałowym przy prędkości 50-60km i prędkości autostradowej 120-140km/h Najwieksza różnica była w cyklu miejskim natomiast najmniejsza zmiana była odczuwalna przy biegu jałowym. Niemniej i tak samochód stał się przyjemniejszy dla ludzi :)

Link to comment
Share on other sites

Przykladowo wytlumienie kompleksowe od dachu po podloge forestera z 13 roku to koszt okolo 7000zl netto. Uzyte materialy to STP z linii Classic i linii Premium.

 

Natomiast wszystko mozna robic etapowo w pewnych konfiguracjach co daje już znaczace efekty. Mialem na warsztacie w sumie juz 3 forki rozne z roznych rocznikow. I ich wlasciciele byli bardzo zadowoleni z moich uslug :) ale nie chce tu robic reklamy.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

7000? :o :o

 

Netto :o :o :o :o

 

 

łącznie z robocizną przy profesjonalnym podejściu  może tyle wyjść (raczej maksymalna cena). Gdzieś widziałem ceny 3500-6500PLN zależy jakie materiały i jaki zakres. 

Link to comment
Share on other sites

Zakres prac obejmuje.

 

Wytlumienie sciany grodziowej

Podlogi przestrzeni pasazerskiej

Podlogi bagaznika wraz z wneka kola zapasowego

Kompletu drzwi dwustronnie wraz z wytlumieniem boczkow.

Wytlumienie wnek blotnikow tylnych

Wytlumienie tapicerek wraz z spinami

Wytlumienie klapy przedniej

Wytlumienie klapy tylnej

Wytlumienie nadkoli

Wytlumienie uszczelek drzwi

Wytlumienie dachu.

 

Uzyte materialy z palety STP standard i STP premium.

 

Maty STP Gold Aero lub Antirust Gold

Pianki AK10 i BTP5/10 pianka BTP premium

 

Cena za tego rodzaju wyciszenie nie jest duza. Biorac pod uwage ze przy wyciszeniu sciany grodziowej Forestera z 2013r nalezy zdemontowac lub choc odchylic deskę rozdzielcza.

 

Cena 3500 w wielu warsztatach obejmuje jedynie jednostronne wytlumienie drzwi, jednostopniowe wytlumienie elementow tzn tylko mata bez uzycia pianek. Brak jakiegokolwiek wyciszenia sciany grodziowej czy nadkoli, nie wspominajac juz o uszczelkach.

 

Wielu ta cena odstrasza jak widac. Na załączonym obrazku niemniej jak mowilem wszystko mozna podzielic na etapy zeby nie bolalo po kieszeni az tak bardzo. Zajmuje sie car audio i tlumieniem od 2006r. Wiele widzialem wiele poprawiłem. Nie twierdze ze to co robie zawsze jest idealne. Ale staram sie aby kazdy kto ode mnie wyjeżdża byl zadowolony z uslug :)

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...