Jump to content

Wymiana rozrządu w EJ20 SOHC


nrb
 Share

Recommended Posts

Koledzy i koleżanki,

 

co ile należy wymieniać rozrząd w EJ20 SOHC 125 KM? Naklejka pod maską mówi, że ostatnio Continental był założony 55.000 temu.

 

Lubię sobie pogrzebać przy moim Subaru, prostsze rzeczy zawsze staram się wykonywać sam. Po zakupie wyregulowałem sam luzy zaworowe (na śrubki) - czynność ta okazała się banalna i kosztowała mnie 120 zł za uszczelki zamiast 500 komplet w serwisie. Podobnie wymiana oleju, wszelkich filtrów, serwis hamulców itp. W związku z tym powiedzcie, czy samodzielna wymiana rozrządu jest czynnością którą można zrobić samemu w garażowych warunkach? Dysponuję serwisówką i tam nie wygląda to na coś szczególnie trudnego. Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna?

Link to comment
Share on other sites

Klucz dynamometryczny miec musisz. A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, Fabryczną pompe wymieniłem po 250kkm,nie ciekla działała dobrze ale prewencyjnie wolałem wymienic.Rozrząd wymieniam co 100 kkm . Rozrząd na zamiennikach wymieniałbym co 50-60 kkm.Wyregulowałeś zawory to i z nierządem problemu miec nie bedziesz;-) n

Edited by andre82
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna?

Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno...

Link to comment
Share on other sites

 

A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, 

 

1300 zł  za sam pasek? czy z robocizną już mówisz?

 

 

Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna?

Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno...

 

 

czyli potrzeba dwóch narzędzi: jakiś patent na zablokowanie koła wału korbowego żeby się nie kręciło (ze sklepu albo samodzielnie zmontowany?) i dobrą nasadkę z długim ramieniem na śrubę główną koła pasowego?

 

Reszta wygląda już bardziej przystępnie na instrukcji... chyba spróbuję :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, 

 

1300 zł  za sam pasek? czy z robocizną już mówisz?

 

 

Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna?

Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno...

 

 

czyli potrzeba dwóch narzędzi: jakiś patent na zablokowanie koła wału korbowego żeby się nie kręciło (ze sklepu albo samodzielnie zmontowany?) i dobrą nasadkę z długim ramieniem na śrubę główną koła pasowego?

 

Reszta wygląda już bardziej przystępnie na instrukcji... chyba spróbuję :)

 

Ja zbudowałem sobie takie cuś:

 

Przyrzad.jpg

 

Śruby oczywiście wzmocnione.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wymieniając rozrząd na OEM interwal wymiany wg zalecen producenta auta a na zamiennikach nikt ci konkretnie nie powie ile ma wytrzymac jeden zrobi 80kkm bez problemu, drugiemu rozrząd posypie się w połowie tego dystansu.

Rozrząd to nie sam pasek. Jak rolka się zatrze to nie ma przebacz pasek wuj strzeli.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

fajne cudo:)

a na pasku contitecha ile można latać?

Dzięki ;)

Niestety nie miałem wtedy spawarki i musiałem to poskręcać ;)

 

W kwestii  pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż.

Link to comment
Share on other sites

Ale w ASO mozna kupic albo Mitsubohi albo z napisem subaru.I jesli dobrze pamiętam Mitsuboshi jest tanszy.

 

 

 

W kwestii  pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż.

 

też kiedyś tak myślałem , Mitsu, jest dostawcą pasków osprzętu , klima , alternator , rozrządu firma SUN . :)  

Link to comment
Share on other sites

 
W kwestii  pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż.

 

też kiedyś tak myślałem , Mitsu, jest dostawcą pasków osprzętu , klima , alternator , rozrządu firma SUN . :)

 

No widzisz kurna, człowiek to się całe życie uczy. Dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

Sam używam czegoś takiego do zablokowania wału, wkładam między zęby na kole zamachowym.

Rozrząd, przynajmniej w Antyku, to banał. Wystarczy trochę pomyśleć.

Kupowałem rolki ruvila, pasek conti, pompa nie pamiętam jaka, ale zmieściłem się w kwocie 550zł.

post-11601-0-41426200-1449217308_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu.

 

Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu.

 

Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta?

Producent zaleca stosować części oryginalne.Ostatni rozrząd wymieniałem po 120kkm, troszkę zagapiłem się z tym.Pasek po tym przebiegu nie miał żadnych pęknięć czy uszkodzeń, łożyska w rolkach też nie wykazywały nadmiernego zuzycia. Zamiennik rozrządu raz założyłem i nigdy więcej. 40kkm i pasek po całym obwodzie poprzeczne ,malutkie pęknięcia a łożyska w rolkach głośno pracowały, niby rolki były ntn a do OEM podejścia nie mają bo skoro po 40 kkm łożyska są już głośne to 120 kkm nie przetrwały by.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o odkręcanie śruby na kole pasowym to jest prostsza metoda. Zakłada się nasadkę z ramieniem (czyli typowa z zestawu kluczy nasadowych) na śrubę, na ramię rura która sięga aż do podłoża = ma się zaprzeć. Potem  zakręcenie rozrusznikiem na 1 sek. ....... i po sprawie.

Edited by SubBlackbird
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu.

 

Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta?

Zalecenia producenta są jednoznaczne , 105 tys. lub 7 lat w zależności co nastapi pierwsze. w US jest 100k mil , ale to ze względu na specyfikę rynku i większość skrzyń AT . Producent zamienników teoretycznie powinien wytrzymać tyle samo, gorzej jest wyegzekwować jak sie urwie….

 

 

niby rolki były ntn a do OEM podejścia nie mają bo skoro po 40 kkm łożyska są już głośne to 120 kkm nie przetrwały by.

bzdura , NTN , to dokładnie to samo co OEM w 100%. Rolka zębata , jak słusznie zauważył BartZ , czasem po nawet po 50 tys. nawet jak jest oryginalna i pierwszy rozrząd fabrycznie , rzeczywiście szumi , ale z drugiej strony wytrzymuje z tym szumem ponad 100k km.

Problem jest jak sie założy pasek Conti, szczególnie w silnikach DOHC , pasek jest mega sztywny , i wyrabia szybciej rolki , z oryginałem , Mitsub., czy SUN tego problemu nie ma.

Ale jeśli mam dać gwarancję , pasek tylko oem !

Choć i tak najważniejszy jest prawidłowy montaż , ileż to już rozrządów pękło poprzez nie prawidłowe ustalenie ogranicznika ….

Takie kwiatki sa na porządku dziennym

 

post-766-0-80361700-1449261363_thumb.jpeg

post-766-0-68108400-1449261478_thumb.jpegpost-766-0-68108400-1449261478_thumb.jpeg

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

Doświadczonego dobrze posłuchać. Piszę na podstawie swoich doświadczeń, pasek był popękany rolki głośno szumiały, więc wymieniłem na kompletny OEM, po 120kkm wymieniłem i rolki były w lepszym stanie  ale to może być tak jak piszesz wina paska.Wiem jedno, jak  rozrząd to tylko OEM.  :)

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pociągnę jeszcze temat rozrządu, bo to chyba może nie być u mnie takie proste. Dziś podczas wymiany oleju ściągnąłem osłonę silnika, i okazało się że osłona rozrządu jest od spodu uwalona olejem. Ślady wskazują na to, że olej wycieka właśnie ze środka osłony - zarówno z połączenia wewnętrznej i zewnętrznej osłony, jak i skądś od góry. Ubytek oleju nie jest wielki - około 1 litr na 10.000 km - no ale coś tam się jednak dzieje. Skąd może cieknąć? Wiem że to trochę wróżenie z fusów, ale chcę wiedzieć jakie są możliwości i z czym trzeba się liczyć. Jakieś uszczelniacze kół rozrządu czy koła wału?

Link to comment
Share on other sites

Przy wymianie rozrządu wymień uszczelniacze na wałkach rozrządu i wale korbowym najprawdopodobniej któryś puszcza oliwkę.Koszt w  ASO niewielki więc nawet nie zawracaj sobie głowy w dobieranie zamienników.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki koledzy, te uszczelniacze to jakaś straszna robota? Czy bardziej w stylu - wyjąć stary, włożyć nowy? Lepiej do mechanika już wtedy oddać, czy również do zrobienia w garażu?

Edited by nrb
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...