nrb Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Koledzy i koleżanki, co ile należy wymieniać rozrząd w EJ20 SOHC 125 KM? Naklejka pod maską mówi, że ostatnio Continental był założony 55.000 temu. Lubię sobie pogrzebać przy moim Subaru, prostsze rzeczy zawsze staram się wykonywać sam. Po zakupie wyregulowałem sam luzy zaworowe (na śrubki) - czynność ta okazała się banalna i kosztowała mnie 120 zł za uszczelki zamiast 500 komplet w serwisie. Podobnie wymiana oleju, wszelkich filtrów, serwis hamulców itp. W związku z tym powiedzcie, czy samodzielna wymiana rozrządu jest czynnością którą można zrobić samemu w garażowych warunkach? Dysponuję serwisówką i tam nie wygląda to na coś szczególnie trudnego. Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Klucz dynamometryczny miec musisz. A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, Fabryczną pompe wymieniłem po 250kkm,nie ciekla działała dobrze ale prewencyjnie wolałem wymienic.Rozrząd wymieniam co 100 kkm . Rozrząd na zamiennikach wymieniałbym co 50-60 kkm.Wyregulowałeś zawory to i z nierządem problemu miec nie bedziesz;-) n Edytowane 1 Grudnia 2015 przez andre82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna? Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, 1300 zł za sam pasek? czy z robocizną już mówisz? Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna? Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno... czyli potrzeba dwóch narzędzi: jakiś patent na zablokowanie koła wału korbowego żeby się nie kręciło (ze sklepu albo samodzielnie zmontowany?) i dobrą nasadkę z długim ramieniem na śrubę główną koła pasowego? Reszta wygląda już bardziej przystępnie na instrukcji... chyba spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 1300 zł za sam pasek? czy z robocizną już mówisz? Za kompletny rozrząd. Rozrząd to nie sam pasek.. Bez robocizny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 A rozrzad najlepiej OEM.koszt w ok 1300 bez pompy wody, 1300 zł za sam pasek? czy z robocizną już mówisz? Trzeba tylko dysponować narzędziem co to się nazywa "CRANKSHAFT PULLEY WRENCH". Ale papier jedno, a praktyka może nie jest tak banalna? Musisz mieć coś, dzięki czemu odkręcisz koło pasowe na wale korbowym. Śruba siedzi potwornie mocno... czyli potrzeba dwóch narzędzi: jakiś patent na zablokowanie koła wału korbowego żeby się nie kręciło (ze sklepu albo samodzielnie zmontowany?) i dobrą nasadkę z długim ramieniem na śrubę główną koła pasowego? Reszta wygląda już bardziej przystępnie na instrukcji... chyba spróbuję Ja zbudowałem sobie takie cuś: Śruby oczywiście wzmocnione. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 fajne cudo:) a na pasku contitecha ile można latać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Wymieniając rozrząd na OEM interwal wymiany wg zalecen producenta auta a na zamiennikach nikt ci konkretnie nie powie ile ma wytrzymac jeden zrobi 80kkm bez problemu, drugiemu rozrząd posypie się w połowie tego dystansu. Rozrząd to nie sam pasek. Jak rolka się zatrze to nie ma przebacz pasek wuj strzeli. Edytowane 1 Grudnia 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 fajne cudo:) a na pasku contitecha ile można latać? Dzięki Niestety nie miałem wtedy spawarki i musiałem to poskręcać W kwestii pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Ale w ASO mozna kupic albo Mitsubohi albo z napisem subaru.I jesli dobrze pamiętam Mitsuboshi jest tanszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Moze ten zestaw filmikow pomoze : https://www.youtube.com/playlist?list=PL_jEaS-po9vCcXJ5U1M33MzRkRGsqYtkF zwłaszcza ten --> : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Ale w ASO mozna kupic albo Mitsubohi albo z napisem subaru.I jesli dobrze pamiętam Mitsuboshi jest tanszy. W kwestii pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż. też kiedyś tak myślałem , Mitsu, jest dostawcą pasków osprzętu , klima , alternator , rozrządu firma SUN . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 W kwestii pasków to Mitsuboshi idzie na pierwszy montaż. też kiedyś tak myślałem , Mitsu, jest dostawcą pasków osprzętu , klima , alternator , rozrządu firma SUN . No widzisz kurna, człowiek to się całe życie uczy. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Sam używam czegoś takiego do zablokowania wału, wkładam między zęby na kole zamachowym. Rozrząd, przynajmniej w Antyku, to banał. Wystarczy trochę pomyśleć. Kupowałem rolki ruvila, pasek conti, pompa nie pamiętam jaka, ale zmieściłem się w kwocie 550zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu. Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Rozrząd zmieniam co 60kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Z tego, co się orientowałem w temacie, największy problem stanowi rolka zębata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu. Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta? Producent zaleca stosować części oryginalne.Ostatni rozrząd wymieniałem po 120kkm, troszkę zagapiłem się z tym.Pasek po tym przebiegu nie miał żadnych pęknięć czy uszkodzeń, łożyska w rolkach też nie wykazywały nadmiernego zuzycia. Zamiennik rozrządu raz założyłem i nigdy więcej. 40kkm i pasek po całym obwodzie poprzeczne ,malutkie pęknięcia a łożyska w rolkach głośno pracowały, niby rolki były ntn a do OEM podejścia nie mają bo skoro po 40 kkm łożyska są już głośne to 120 kkm nie przetrwały by. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Jeżeli chodzi o odkręcanie śruby na kole pasowym to jest prostsza metoda. Zakłada się nasadkę z ramieniem (czyli typowa z zestawu kluczy nasadowych) na śrubę, na ramię rura która sięga aż do podłoża = ma się zaprzeć. Potem zakręcenie rozrusznikiem na 1 sek. ....... i po sprawie. Edytowane 4 Grudnia 2015 przez SubBlackbird Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wygląda na to że z użyciem odpowiedniego narzędzia spokojnie można to zrobić samemu. Czy oprócz andre82 ktoś jeszcze wypowie się na temat częstotliwości wymiany? Mam założony Contitech, oni na swojej stronie piszą, że jeśli chodzi o przebieg - to należy po prostu przestrzegać zaleceń producenta. Tak jakby zakładali, że ich pasek wytrzymuje tyle co OEM. Ale jakie są zalecenia producenta? Zalecenia producenta są jednoznaczne , 105 tys. lub 7 lat w zależności co nastapi pierwsze. w US jest 100k mil , ale to ze względu na specyfikę rynku i większość skrzyń AT . Producent zamienników teoretycznie powinien wytrzymać tyle samo, gorzej jest wyegzekwować jak sie urwie…. niby rolki były ntn a do OEM podejścia nie mają bo skoro po 40 kkm łożyska są już głośne to 120 kkm nie przetrwały by.bzdura , NTN , to dokładnie to samo co OEM w 100%. Rolka zębata , jak słusznie zauważył BartZ , czasem po nawet po 50 tys. nawet jak jest oryginalna i pierwszy rozrząd fabrycznie , rzeczywiście szumi , ale z drugiej strony wytrzymuje z tym szumem ponad 100k km. Problem jest jak sie założy pasek Conti, szczególnie w silnikach DOHC , pasek jest mega sztywny , i wyrabia szybciej rolki , z oryginałem , Mitsub., czy SUN tego problemu nie ma. Ale jeśli mam dać gwarancję , pasek tylko oem ! Choć i tak najważniejszy jest prawidłowy montaż , ileż to już rozrządów pękło poprzez nie prawidłowe ustalenie ogranicznika …. Takie kwiatki sa na porządku dziennym Edytowane 4 Grudnia 2015 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Doświadczonego dobrze posłuchać. Piszę na podstawie swoich doświadczeń, pasek był popękany rolki głośno szumiały, więc wymieniłem na kompletny OEM, po 120kkm wymieniłem i rolki były w lepszym stanie ale to może być tak jak piszesz wina paska.Wiem jedno, jak rozrząd to tylko OEM. Edytowane 4 Grudnia 2015 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Pociągnę jeszcze temat rozrządu, bo to chyba może nie być u mnie takie proste. Dziś podczas wymiany oleju ściągnąłem osłonę silnika, i okazało się że osłona rozrządu jest od spodu uwalona olejem. Ślady wskazują na to, że olej wycieka właśnie ze środka osłony - zarówno z połączenia wewnętrznej i zewnętrznej osłony, jak i skądś od góry. Ubytek oleju nie jest wielki - około 1 litr na 10.000 km - no ale coś tam się jednak dzieje. Skąd może cieknąć? Wiem że to trochę wróżenie z fusów, ale chcę wiedzieć jakie są możliwości i z czym trzeba się liczyć. Jakieś uszczelniacze kół rozrządu czy koła wału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 U mnie tak dawaly iszczelniacze walkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Przy wymianie rozrządu wymień uszczelniacze na wałkach rozrządu i wale korbowym najprawdopodobniej któryś puszcza oliwkę.Koszt w ASO niewielki więc nawet nie zawracaj sobie głowy w dobieranie zamienników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki koledzy, te uszczelniacze to jakaś straszna robota? Czy bardziej w stylu - wyjąć stary, włożyć nowy? Lepiej do mechanika już wtedy oddać, czy również do zrobienia w garażu? Edytowane 22 Grudnia 2015 przez nrb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się