Jump to content

Adekwatność instrukcji XV do stanu rzeczywistego


Recommended Posts

Z uwagi na zamknięcie zainicjowanego przeze mnie tematu ("Faktyczny poziom oleju silnikowego") w mojej ocenie "niezbyt" słusznie, proszę Administratora lub Szanowne Koleżeństwo o informację, czy w Waszych instrukcjach obsługi na stronie (rozdziale) 11-16, rysunek uchwytu miarki wraz z ideogramem jest tożsamy z miarkami w Waszych autach. Bo w moim egzemplarzu NIE ! Miarka mojego XV jest w formie koła, beż żadnego ideogramu, co daje prawdopodobieństwo prawidłowości odczytu na poziomie 50% (czy też prawdopodobieństwo złego odczytu na tym samym poziomie). Wyrażam też nadzieję, że tym razem wątek nie zostanie zamknięty.

Link to post
Share on other sites

A ja mam Diesla, jak ma to sens, to wkleję zdjęcie miarki i instrukcji, bo właśnie idę do garażu sprawdzić stan oleju. Wczoraj po 8 tys. od wymiany musiałem zrobić dolewkę ok. 0.4-0,5l. Teraz jest na full

 

Edit:

ihost_1448702982__img_2497m.jpg

 

ihost_1448702921__img_2495m.jpg

 

ihost_1448703040__img_2498m.jpg

 

ihost_1448703066__img_2499m.jpg

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

FanSub masz rację, w moim XV też jest uchwyt okrągły, inny niż w książce. Tylko myślę, że pomiar będzie zawsze prawidłowy, zauważ że nie włożysz bagnetu jak nie będzie w odpowiedniej pozycji, chyba że z dużą siłą.

Link to post
Share on other sites

Andnai, są dwie możliwe pozycje co 180 stopni. Po dwóch stronach miarki stwierdza się 2 różne poziomy oleju. Zatem cały czas istnieje problem ze zidentyfikowaniem faktycznego, prawidłowego poziomu oleju silnikowego. Gdyby miarka zastosowana w samochodzie byłaby zgodna z tą, o której stanowi instrukcja, to problem nie istniałby, bowiem instrukcja wskazuje na prawidłowe umiejscowienie ideogramu.

Link to post
Share on other sites

 Po dwóch stronach miarki stwierdza się 2 różne poziomy oleju. Zatem cały czas istnieje problem ze zidentyfikowaniem faktycznego, prawidłowego poziomu oleju silnikowego.

Taki problem nie istnieje.

Instrukcja opisuje na wspomnianej stronie 11-16 w punkcie 5, ze nalezy sprawdzic poziom oleju po obydwu stronach bagnetu i faktyczny stan oleju ocenic na podstawie nizszego z obydwu wskazan. (trzecie zdjecie w poscie Kolegi Christoph)

Link to post
Share on other sites

Natomiast pkt 5 polskiej instrukcji brzmi następująco:

 

Ponownie wyciągnąć wskaźnik poziomu oleju i sprawdzić na nim poziom oleju. Jeżeli poziom oleju znajduje się poniżej znaku niskiego poziomu, konieczne jest uzupełnienie oleju do znaku pełnego poziomu.

Link to post
Share on other sites

@FanSub:

 

Taki tekst jaki zacytowales, jest w niemieckiej instrukcji na stronie 11-17, rowniez w punkcie 5, ale dotyczy silnika diesla.

Tam tez  zamieszczony jest rysunek bagnetu z innym uchwytem (z uznaczeniem kierunku).

 

To z kolei widac na czwartym zdjeciu w poscie Kolegi Christoph.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...