Jump to content

Gdzie jest filtr oleju w automacie?


motorajdy
 Share

Recommended Posts

Witajcie, mam outbacka 2007   2,5 wolnnossak

skrzynia automatyczna

czy wie ktoś gdzie znajduje się filtr oleju do skrzyni?

Z lewej strony tam gdzie powinien być przykręconyjest zaślepione orginalnie korkiem, na przewodach do lewego nadkola też nie jest nic doprowadzone

Według rysunków jest w w misce olejowej odstojnik ale nie maja go nastanie w Polsce w SIP  wiec penie to tylko odstojnik a nie filtr bo był na miejscu w centrali.


a może jest opcja wykręcić zaślepke i założyć filtr zewnętrzny tak jak jest  w wielu skrzyniach?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Pytam bo na forach usa nałogowo to robią wraz z wymianą płynu ATF i wymianą filtra zewnętrznego 

oni zdejmują misę olejową i pod płytą sterującą wymieniają właśnie ten słynny filtr wewnętrzny który u nas kosztuje raptem ok 60-80 pln brutto.

Tyle, że u nasz straszą "zapowietrzeniem" płyty sterującej i unieruchomieniem skrzyni !?!?

 

Podobnie z DYNAMICZNĄ wymianą oleju ATF.

ponieważ nie ma zaworów do podłączenia zewnętrznej pompy olejowej można to zrealizować rozpinając przewody idące do chłodnicy z przodu i tam zlewać i zalewać olej ATF, ale po raz kolejny w warunkach warsztatowych patrzą jak na UFOLUDKA = moim zdaniem nie ma u nas tradycji ze skrzyniami AT.

 

Wyobraźcie sobie że w moim WW AUTORYZOWANY SERWIS ASO najpierw odmówił okresowej wymiany płynu ATF w skrzyni a po 20 min. prawie skończyło się awanturą na piśmie żeby mieć podkładkę !!! Po czym po kilku telefonach gdzieś... z niechęcią wyceniono tę usługę z częściową wymianą oleju na UWAGA 2500 netto plus ewentualne inne koszta !!! `~~3000pln.

Skończyło się, że sam to zrealizowałem w wersji pełnej wymiany za UWAGA 480 pln brutto !

 

Więc dbajmy o swoje przekładnie AT bo u nas one padają po ok. 200`000 max 240`000 km a w usa ganiają po 500-600 tys. ale mil !!!

Edited by 4444
Link to comment
Share on other sites

Pytanie jak robili dynamiczną wymianę ???

Nie ma króćców do takiego zabiegu więc jedynie od strony chłodnicy można to zrealizować ale nie pompą zewnętrzną tylko pompą w skrzyni AT, tym samym nie wiem co to za przypadki.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie sam wymieniałem atf, lecz tylko statycznie, za jakiś czas znów zrobię wymianę statyczną i wiekszość atf-u będzie nowa, choć już teraz płyn ma ładny kolor.

6 godzin temu, 4444 napisał:

Skończyło się, że sam to zrealizowałem w wersji pełnej wymiany za UWAGA 480 pln brutto !

Robiłeś samodzielnie wymianę dynamiczną ? jak?

Link to comment
Share on other sites

poszperaj na subarowym forum usa znajdziesz szybko metodę z rozpięciem przewodów od strony chłodnicy, jak ci się nie uda to daj znać gdzieś to opiszę lub sam znajdę.

Zaczynasz metodą statyczną z wyminą filtra zewnętrznego a potem rozpięcie przewodów od strony chłodnicy i jednoczesne zlewanie i dolewanie ATF`u.

 

Kolor kolorem ale cały układ AT to ok 11,0-11,5 litra a metoda statyczna nawet z przechylaniem auta na podnośniku to max 4,5-5,0 litra, więc mieszając olej nawet x3 nie ma opcji na czysty ATF. Proponuję żebyś zaproponował na forum wymianę oleju w silniku na poziomie 35% objętości...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam. 

Kolego 4444, jakbyś mógł zapodać ten sposób którym wymieniłeś cały olej ATF w skrzyni, byłbym bardzo wdzięczny a na pewno przyda się to dla potomnych i skorzystało by z tego sporo osób. Z angielskim u mnie słabo, więc z forum USA mało co zrozumiem. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...