Skocz do zawartości

Tarcze i klocki Wrx 2005


Shane11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem wrxa blooba, potrzebuje rady odnosnie hamulcow poniewaz te ktore sa teraz zalozone powinny byc juz zmienione rok temu.

Auto nie bedzie używane w jakis nadmierny sposob (zadnego upalania, co za tym idzie mocniejszego hamowania)( auto weekendowe)

Prosze o rade jaki zestaw dobrac czym sie sugerowac ? Skad najlepiej zamówic, gdzie sa przyzwoite ceny? Chodzi mi o tarcze przód i tyl oraz klocki.

Pozdrawiam

Shane11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety gładkie brembo i rc5+ nie zdały egzaminu. Przy agresywnym hamowaniu strasznie szumi jakby łożysko miało odlecieć. Myślę że tarcza za słaba do tych klocków ale hamuje zacnie

 

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem wrxa blooba, potrzebuje rady odnosnie hamulcow poniewaz te ktore sa teraz zalozone powinny byc juz zmienione rok temu.

Auto nie bedzie używane w jakis nadmierny sposob (zadnego upalania, co za tym idzie mocniejszego hamowania)( auto weekendowe)

Prosze o rade jaki zestaw dobrac czym sie sugerowac ? Skad najlepiej zamówic, gdzie sa przyzwoite ceny? Chodzi mi o tarcze przód i tyl oraz klocki.

Pozdrawiam

Shane11

Moim zdaniem, rozsądnym wyborem będzie kupno tarcz Brembo i do tego klocki TRW. Są tańsze niż Ferodo DS2500 i spokojnie dają radę. Mówię to w oparciu o to, że kolega używał TRW w Lexusie is300 i spokojnie walił po 50 000km rocznie i nigdy go nie zawiodły.

 

Sam używam zestawu gładkie Brembo+DS2500, który bardzo dobrze się spisuje ale jest o wiele droższy od TRW. Co do CL5+ to jest to moim zdaniem nieco przerost formy nad treścią ponieważ nie wykorzystasz raczej potencjału tych klocków a tarcze hamulcowe zjesz momentalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie widzi toru i tarcze klocki mają lekkie życie to zwykły zestaw renomowanej firmy np. TRW wystarczy. Jak ma być to tor to na pewno sobie coś takiego nie poradzi.

Zwykła jazda kupił bym TRW

Sporadycznie tor DS2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z seryjnymi klockami jest chyba głownie ten problem, że przy hamowaniu z dużych prędkości autostradowych trochę się "ślizgają"... Tak przynajmniej zdarzyło sie u mnie. Teraz zmieniam na HPS- y. Bo przy jeździe cywilnej seria nie hamuje aż tak źle, I think...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gładkie brembo i klocki DS2500 lub RC5+ jak ma dobrze hamować i nie kosztować przesadnie dużo. Tyle w temacie. Do ostrego upalania PF lub inne pływające, bo nie ma takiej tarczy która się nie pognie :).

Raczej DS Performance, bo DS2500 nie mają homologacji drogowej. Niby drobny szczegół, ale w razie nieszczęścia od tego może zależeć, czy pójdziesz siedzieć czy nie.

I nie, nie słyszałem jeszcze o takim przypadku, aby ktoś poszedł siedzieć za niehomologowane klocki, ale... 

http://rajdy.autoklub.pl/news/wypadek-na-rajdzie-wisly-wyrok-w-zawieszeniu,4108 powinno dać do myślenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gładkie brembo i klocki DS2500 lub RC5+ jak ma dobrze hamować i nie kosztować przesadnie dużo. Tyle w temacie. Do ostrego upalania PF lub inne pływające, bo nie ma takiej tarczy która się nie pognie :).

 

Raczej DS Performance, bo DS2500 nie mają homologacji drogowej.

Ooo, nie wiedziałem. To teraz rozumiem dlaczego tak niemiłosiernie piszczą :biglol:.

DS Performance nie hamują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tarcze zimmermany z przodu i właśnie przejechałem pierwsze 30km na rc5+. Na razie je sobie docieram. Pierwsze wrażenie "ee to hamuje jak Ferodo premier" aż tu nagle po kolejnym hamowaniu stanąłem prawie w miejscu bo klocki zaczęły żyć!!! kozak klocek!!!! Na razie nie piszczy, ale zobaczymy niebawem co to będzie !! Jak wyszedłem na parkingu to tak jak przy premierach mogłem dotknąć tarczy i była gorąca tak teraz ta tarcza pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie zdziw jak zimmermany się skończą szybciej od klocków :P za kilka kkm.

Fakt faktem RC5+ jest kozak. Czekaj na pisk, przy delikatnym hamowawaniu jest wręcz skandaliczny.. Piesi uciekają od przejścia zamiast pchać się pod koła :)

 

Do GTka włożyłem na miasto OMP R&S. Powiem szczerze, ze jest nie wiele gorzej, a cena do czterotloka jest bardzo przyjazna. Wiadomomo, ze przy mocnym upalaniu się zjaraja, ale do jeżdżenia po bułki fajne i tez ładnie piszczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie zdziw jak zimmermany się skończą szybciej od klocków :P za kilka kkm.

Fakt faktem RC5+ jest kozak. Czekaj na pisk, przy delikatnym hamowawaniu jest wręcz skandaliczny.. Piesi uciekają od przejścia zamiast pchać się pod koła :)

 

Do GTka włożyłem na miasto OMP R&S. Powiem szczerze, ze jest nie wiele gorzej, a cena do czterotloka jest bardzo przyjazna. Wiadomomo, ze przy mocnym upalaniu się zjaraja, ale do jeżdżenia po bułki fajne i tez ładnie piszczą :)

Na Premierach przejechałem niecałe 20k km i zjechałęm je do połowy a tarcza ma ZERO rantu!!! Czuję, że przy tym zestawie będzie odwrotnie :P 

Teraz mnie tylko martwi czemu po regeneracji zacisków i zmontowaniu wszystkiego bije mi kierownica przy jeździe (nie hamowaniu) powyżej 140km/h :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostając w temacie: co sądzicie o klockach ceramicznych? Przy ostatniej wymianie kół mr. Gumiarz stwierdził, że do białych felg jest to słuszna koncepcja. Ale jak to hamuje i czy w ogóle warto sobie tym głowę zawracać? Bo jeśli na tym, że nie pylą kończą się ich zalety, to raczej słaba jest to koncepcja :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co sądzicie o klockach ceramicznych?

Przy ich zastosowaniu zaleca się wymianę tarcz,tarcze gładkie zalecane.

Pylą znacznie mniej od tradycyjnych klocków.Skuteczność hamowania-raczej do spokojnej,codziennej jazdy,nie lubią kilku mocniejszych hamowań z rzędu,spada odczuwalnie wtedy ich skuteczność i wydajność hamowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jaki plyn hamulcowy ??

 

np. Eneos Racing , którego nie trzeba wymieniać co pół roku , jak inne . Ma lepsze własciwości  higroskopijne przy zachowaniu wysokiej temp. wrzenia . 312  st. na sucho. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...