Jump to content

Tarcze i klocki Wrx 2005


Shane11
 Share

Recommended Posts

Witam od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem wrxa blooba, potrzebuje rady odnosnie hamulcow poniewaz te ktore sa teraz zalozone powinny byc juz zmienione rok temu.

Auto nie bedzie używane w jakis nadmierny sposob (zadnego upalania, co za tym idzie mocniejszego hamowania)( auto weekendowe)

Prosze o rade jaki zestaw dobrac czym sie sugerowac ? Skad najlepiej zamówic, gdzie sa przyzwoite ceny? Chodzi mi o tarcze przód i tyl oraz klocki.

Pozdrawiam

Shane11

Link to comment
Share on other sites

U mnie niestety gładkie brembo i rc5+ nie zdały egzaminu. Przy agresywnym hamowaniu strasznie szumi jakby łożysko miało odlecieć. Myślę że tarcza za słaba do tych klocków ale hamuje zacnie

 

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Witam od tygodnia jestem szczesliwym posiadaczem wrxa blooba, potrzebuje rady odnosnie hamulcow poniewaz te ktore sa teraz zalozone powinny byc juz zmienione rok temu.

Auto nie bedzie używane w jakis nadmierny sposob (zadnego upalania, co za tym idzie mocniejszego hamowania)( auto weekendowe)

Prosze o rade jaki zestaw dobrac czym sie sugerowac ? Skad najlepiej zamówic, gdzie sa przyzwoite ceny? Chodzi mi o tarcze przód i tyl oraz klocki.

Pozdrawiam

Shane11

Moim zdaniem, rozsądnym wyborem będzie kupno tarcz Brembo i do tego klocki TRW. Są tańsze niż Ferodo DS2500 i spokojnie dają radę. Mówię to w oparciu o to, że kolega używał TRW w Lexusie is300 i spokojnie walił po 50 000km rocznie i nigdy go nie zawiodły.

 

Sam używam zestawu gładkie Brembo+DS2500, który bardzo dobrze się spisuje ale jest o wiele droższy od TRW. Co do CL5+ to jest to moim zdaniem nieco przerost formy nad treścią ponieważ nie wykorzystasz raczej potencjału tych klocków a tarcze hamulcowe zjesz momentalnie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli auto nie widzi toru i tarcze klocki mają lekkie życie to zwykły zestaw renomowanej firmy np. TRW wystarczy. Jak ma być to tor to na pewno sobie coś takiego nie poradzi.

Zwykła jazda kupił bym TRW

Sporadycznie tor DS2500

Link to comment
Share on other sites

Z seryjnymi klockami jest chyba głownie ten problem, że przy hamowaniu z dużych prędkości autostradowych trochę się "ślizgają"... Tak przynajmniej zdarzyło sie u mnie. Teraz zmieniam na HPS- y. Bo przy jeździe cywilnej seria nie hamuje aż tak źle, I think...;)

Link to comment
Share on other sites

Gładkie brembo i klocki DS2500 lub RC5+ jak ma dobrze hamować i nie kosztować przesadnie dużo. Tyle w temacie. Do ostrego upalania PF lub inne pływające, bo nie ma takiej tarczy która się nie pognie :).

Link to comment
Share on other sites

Gładkie brembo i klocki DS2500 lub RC5+ jak ma dobrze hamować i nie kosztować przesadnie dużo. Tyle w temacie. Do ostrego upalania PF lub inne pływające, bo nie ma takiej tarczy która się nie pognie :).

Raczej DS Performance, bo DS2500 nie mają homologacji drogowej. Niby drobny szczegół, ale w razie nieszczęścia od tego może zależeć, czy pójdziesz siedzieć czy nie.

I nie, nie słyszałem jeszcze o takim przypadku, aby ktoś poszedł siedzieć za niehomologowane klocki, ale... 

http://rajdy.autoklub.pl/news/wypadek-na-rajdzie-wisly-wyrok-w-zawieszeniu,4108 powinno dać do myślenia. 

Link to comment
Share on other sites

 

Gładkie brembo i klocki DS2500 lub RC5+ jak ma dobrze hamować i nie kosztować przesadnie dużo. Tyle w temacie. Do ostrego upalania PF lub inne pływające, bo nie ma takiej tarczy która się nie pognie :).

 

Raczej DS Performance, bo DS2500 nie mają homologacji drogowej.

Ooo, nie wiedziałem. To teraz rozumiem dlaczego tak niemiłosiernie piszczą :biglol:.

DS Performance nie hamują ;)

Link to comment
Share on other sites

ja mam tarcze zimmermany z przodu i właśnie przejechałem pierwsze 30km na rc5+. Na razie je sobie docieram. Pierwsze wrażenie "ee to hamuje jak Ferodo premier" aż tu nagle po kolejnym hamowaniu stanąłem prawie w miejscu bo klocki zaczęły żyć!!! kozak klocek!!!! Na razie nie piszczy, ale zobaczymy niebawem co to będzie !! Jak wyszedłem na parkingu to tak jak przy premierach mogłem dotknąć tarczy i była gorąca tak teraz ta tarcza pali

Link to comment
Share on other sites

Tylko się nie zdziw jak zimmermany się skończą szybciej od klocków :P za kilka kkm.

Fakt faktem RC5+ jest kozak. Czekaj na pisk, przy delikatnym hamowawaniu jest wręcz skandaliczny.. Piesi uciekają od przejścia zamiast pchać się pod koła :)

 

Do GTka włożyłem na miasto OMP R&S. Powiem szczerze, ze jest nie wiele gorzej, a cena do czterotloka jest bardzo przyjazna. Wiadomomo, ze przy mocnym upalaniu się zjaraja, ale do jeżdżenia po bułki fajne i tez ładnie piszczą :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko się nie zdziw jak zimmermany się skończą szybciej od klocków :P za kilka kkm.

Fakt faktem RC5+ jest kozak. Czekaj na pisk, przy delikatnym hamowawaniu jest wręcz skandaliczny.. Piesi uciekają od przejścia zamiast pchać się pod koła :)

 

Do GTka włożyłem na miasto OMP R&S. Powiem szczerze, ze jest nie wiele gorzej, a cena do czterotloka jest bardzo przyjazna. Wiadomomo, ze przy mocnym upalaniu się zjaraja, ale do jeżdżenia po bułki fajne i tez ładnie piszczą :)

Na Premierach przejechałem niecałe 20k km i zjechałęm je do połowy a tarcza ma ZERO rantu!!! Czuję, że przy tym zestawie będzie odwrotnie :P 

Teraz mnie tylko martwi czemu po regeneracji zacisków i zmontowaniu wszystkiego bije mi kierownica przy jeździe (nie hamowaniu) powyżej 140km/h :(

Link to comment
Share on other sites

Pozostając w temacie: co sądzicie o klockach ceramicznych? Przy ostatniej wymianie kół mr. Gumiarz stwierdził, że do białych felg jest to słuszna koncepcja. Ale jak to hamuje i czy w ogóle warto sobie tym głowę zawracać? Bo jeśli na tym, że nie pylą kończą się ich zalety, to raczej słaba jest to koncepcja :/

Link to comment
Share on other sites

 

 

co sądzicie o klockach ceramicznych?

Przy ich zastosowaniu zaleca się wymianę tarcz,tarcze gładkie zalecane.

Pylą znacznie mniej od tradycyjnych klocków.Skuteczność hamowania-raczej do spokojnej,codziennej jazdy,nie lubią kilku mocniejszych hamowań z rzędu,spada odczuwalnie wtedy ich skuteczność i wydajność hamowania. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie a jaki plyn hamulcowy ??

 

np. Eneos Racing , którego nie trzeba wymieniać co pół roku , jak inne . Ma lepsze własciwości  higroskopijne przy zachowaniu wysokiej temp. wrzenia . 312  st. na sucho. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam taki zestaw gładkie brembo i cl5+, ale brembo padły. Porobiły sie na nich ciemne plamy i oprócz miłego piszczenia, mam dodatkowo przy prędkościach 60 i wiecej heblowanie jakbym juz nie miał klocków. Nie wiem co było powodem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...