Jump to content

Pytanie o hamulce. Działają przy drugim wciśnięciu


kubaRX
 Share

Recommended Posts

Cześć, Mam pewien problem. Zauważyłem że moje hamulce działają lepiej przy drugim wciśnięciu. Przy pierwszym oczywiście też hamują ale po drugim jest dużo, dużo lepiej. Czym może być to spowodowane? Zapowietrzony układ? Pompa hamulcowa albo serwo? Płyn hamulcowy jest nowy. Nie mam zwyczaju pompowania hamulcem dlatego nie zauważyłem tego wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

Serwo można sprawdzić. 

Pompuj na postoju aż pedał nie będzie dalej wpadał. Z wciśniętym odpal silnik. Jeśli się obniży - jest ok.

Mi to na zapowietrzenie wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Łożyska piast do wymiany.Łapią na tyle luz że tarcze rozsuwają tłoczki na boki i pompka ma zamarłą pojemność żeby pchnąć tłoczki tak daleko , po ponownym wciśnięciu tłoczki są już blisko tarczy. Podnieś samochód i poruszaj za koło i sprawdź czy niema luzu lecz ten luz nie jest zawsze wyczuwalny.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany

Łożyska i ich luzy dają o sobie znać po kilku ciasnych zakrętach,gdzie te luzy mogą się uwydatnić,odepchną wtedy klocki od tarczy.Natomiast gdy musisz pompować hamulec przy jeździe na wprost,na postoju hamulec znacznie rośnie,to zapowietrzone albo jeszcze coś innego. 

Link to comment
Share on other sites

Typowe objawy zapowietrzenia - odpowietrz na początek

.

 

W moim XT była taka sama historia i okazało się ,że jeden zewnętrzny klocek się blokował i objawy były identyczne jak wyżej. Tylko ,że u mnie jest dwu tłoczek

Jak to mogło mieć wpływ na te objawy?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak to mogło mieć wpływ na te objawy?
A no miało. Kupiłem mojego Forka z takim właśnie objawem ,że drugie naciśnięcie hamulca powodowało dużo lepsze hamowanie i pedał był twardszy. Tak przejeździłem około 10kkm i zaczęła piszczeć blaszka zużycia klocka więc rozebrałem zacisk i okazało się ,że jeden klocek zużył się skośnie bo się blokował . Po wymianie hamulce działają od dotknięcia. Nic nie odpowietrzałem.
Link to comment
Share on other sites

Odpowietrze w najbliższym czasie i dam znać. Problem ten pojawił się po wymianie zacisków na w pełni zregenerowane dwutłoczki. Przepompowałem dwie bańki płynu hamulcowego przez cały układ ale może jeszcze za mało... Myślałem ze może wężyk biegnący do kolektora od serwa się przetarł ale jest ok...

 

Dziękuję Panowie za sugestie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A może to zacisk jest luźny na ślizgu. U mnie jest ten sam problem z hamulcami ale wiem ze zaciski u mnie są na ślizgach wyrobione i myślę że z tąd może brać się konieczność dopompowania klocka do tarczy. Co wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...