kubaRX Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Cześć, Mam pewien problem. Zauważyłem że moje hamulce działają lepiej przy drugim wciśnięciu. Przy pierwszym oczywiście też hamują ale po drugim jest dużo, dużo lepiej. Czym może być to spowodowane? Zapowietrzony układ? Pompa hamulcowa albo serwo? Płyn hamulcowy jest nowy. Nie mam zwyczaju pompowania hamulcem dlatego nie zauważyłem tego wcześniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmarcinek Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Serwo można sprawdzić. Pompuj na postoju aż pedał nie będzie dalej wpadał. Z wciśniętym odpal silnik. Jeśli się obniży - jest ok. Mi to na zapowietrzenie wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 (edited) Kończące sie łożyska? Edited November 25, 2015 by AMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted November 25, 2015 Author Share Posted November 25, 2015 @@mmarcinek, Przy drugim wciśnięciu jest już bardzo twardy i łapie wysoko ale po 5 sek jest już ponownie bardziej miękki. @@AMI, które łożyska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł.C Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Zacznij od najprostszych czynności czyli odpowietrzenie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth1984 Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 najprostsze będzie poszukanie wycieków miałem tak kiedy przewód giętki się rozszczelnił, później kolejno odpowietrzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ursusraketa Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Łożyska piast do wymiany.Łapią na tyle luz że tarcze rozsuwają tłoczki na boki i pompka ma zamarłą pojemność żeby pchnąć tłoczki tak daleko , po ponownym wciśnięciu tłoczki są już blisko tarczy. Podnieś samochód i poruszaj za koło i sprawdź czy niema luzu lecz ten luz nie jest zawsze wyczuwalny. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted November 25, 2015 Author Share Posted November 25, 2015 sprawa wygląda tak samo na postoju jak w trakcie jazdy ale dzięki za podpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmarcinek Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 no to odpowietrzanko i daj znać jak to chodzi po tym. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
woyt Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany dam znać co pomogło Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany Łożyska i ich luzy dają o sobie znać po kilku ciasnych zakrętach,gdzie te luzy mogą się uwydatnić,odepchną wtedy klocki od tarczy.Natomiast gdy musisz pompować hamulec przy jeździe na wprost,na postoju hamulec znacznie rośnie,to zapowietrzone albo jeszcze coś innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 W moim XT była taka sama historia i okazało się ,że jeden zewnętrzny klocek się blokował i objawy były identyczne jak wyżej. Tylko ,że u mnie jest dwu tłoczek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Typowe objawy zapowietrzenia - odpowietrz na początek . W moim XT była taka sama historia i okazało się ,że jeden zewnętrzny klocek się blokował i objawy były identyczne jak wyżej. Tylko ,że u mnie jest dwu tłoczek Jak to mogło mieć wpływ na te objawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Jak to mogło mieć wpływ na te objawy? A no miało. Kupiłem mojego Forka z takim właśnie objawem ,że drugie naciśnięcie hamulca powodowało dużo lepsze hamowanie i pedał był twardszy. Tak przejeździłem około 10kkm i zaczęła piszczeć blaszka zużycia klocka więc rozebrałem zacisk i okazało się ,że jeden klocek zużył się skośnie bo się blokował . Po wymianie hamulce działają od dotknięcia. Nic nie odpowietrzałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 No może . Jakoś kleszczył się , a po odpuszczeniu łapał trochę luzu i potem dochodził dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Odpowietrze w najbliższym czasie i dam znać. Problem ten pojawił się po wymianie zacisków na w pełni zregenerowane dwutłoczki. Przepompowałem dwie bańki płynu hamulcowego przez cały układ ale może jeszcze za mało... Myślałem ze może wężyk biegnący do kolektora od serwa się przetarł ale jest ok... Dziękuję Panowie za sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Odpowietrzleś w dobrej kolejności? Pp,lt,lp,pt 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 słyszałem że odpowietrza się od zacisków najbardziej oddalonych od pompy hamulcowej czyli: pt, lt, pp, lp Ale może to zła kolejność... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 słyszałem że odpowietrza się od zacisków najbardziej oddalonych od pompy hamulcowej czyli: pt, lt, pp, lp Ale może to zła kolejność... Jeżeli samochód jest bez ABSu - dodałbym Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 Słuszna uwaga... dam znać jak odpowietrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krawiec_91 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 A może to zacisk jest luźny na ślizgu. U mnie jest ten sam problem z hamulcami ale wiem ze zaciski u mnie są na ślizgach wyrobione i myślę że z tąd może brać się konieczność dopompowania klocka do tarczy. Co wy na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 lozyska przednie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now