Skocz do zawartości

Pytanie o hamulce. Działają przy drugim wciśnięciu


kubaRX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Mam pewien problem. Zauważyłem że moje hamulce działają lepiej przy drugim wciśnięciu. Przy pierwszym oczywiście też hamują ale po drugim jest dużo, dużo lepiej. Czym może być to spowodowane? Zapowietrzony układ? Pompa hamulcowa albo serwo? Płyn hamulcowy jest nowy. Nie mam zwyczaju pompowania hamulcem dlatego nie zauważyłem tego wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo można sprawdzić. 

Pompuj na postoju aż pedał nie będzie dalej wpadał. Z wciśniętym odpal silnik. Jeśli się obniży - jest ok.

Mi to na zapowietrzenie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska piast do wymiany.Łapią na tyle luz że tarcze rozsuwają tłoczki na boki i pompka ma zamarłą pojemność żeby pchnąć tłoczki tak daleko , po ponownym wciśnięciu tłoczki są już blisko tarczy. Podnieś samochód i poruszaj za koło i sprawdź czy niema luzu lecz ten luz nie jest zawsze wyczuwalny.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany

Łożyska i ich luzy dają o sobie znać po kilku ciasnych zakrętach,gdzie te luzy mogą się uwydatnić,odepchną wtedy klocki od tarczy.Natomiast gdy musisz pompować hamulec przy jeździe na wprost,na postoju hamulec znacznie rośnie,to zapowietrzone albo jeszcze coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak to mogło mieć wpływ na te objawy?
A no miało. Kupiłem mojego Forka z takim właśnie objawem ,że drugie naciśnięcie hamulca powodowało dużo lepsze hamowanie i pedał był twardszy. Tak przejeździłem około 10kkm i zaczęła piszczeć blaszka zużycia klocka więc rozebrałem zacisk i okazało się ,że jeden klocek zużył się skośnie bo się blokował . Po wymianie hamulce działają od dotknięcia. Nic nie odpowietrzałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrze w najbliższym czasie i dam znać. Problem ten pojawił się po wymianie zacisków na w pełni zregenerowane dwutłoczki. Przepompowałem dwie bańki płynu hamulcowego przez cały układ ale może jeszcze za mało... Myślałem ze może wężyk biegnący do kolektora od serwa się przetarł ale jest ok...

 

Dziękuję Panowie za sugestie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...