kubaRX Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Cześć, Mam pewien problem. Zauważyłem że moje hamulce działają lepiej przy drugim wciśnięciu. Przy pierwszym oczywiście też hamują ale po drugim jest dużo, dużo lepiej. Czym może być to spowodowane? Zapowietrzony układ? Pompa hamulcowa albo serwo? Płyn hamulcowy jest nowy. Nie mam zwyczaju pompowania hamulcem dlatego nie zauważyłem tego wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Serwo można sprawdzić. Pompuj na postoju aż pedał nie będzie dalej wpadał. Z wciśniętym odpal silnik. Jeśli się obniży - jest ok. Mi to na zapowietrzenie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) Kończące sie łożyska? Edytowane 25 Listopada 2015 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 @@mmarcinek, Przy drugim wciśnięciu jest już bardzo twardy i łapie wysoko ale po 5 sek jest już ponownie bardziej miękki. @@AMI, które łożyska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Zacznij od najprostszych czynności czyli odpowietrzenie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosworth1984 Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 najprostsze będzie poszukanie wycieków miałem tak kiedy przewód giętki się rozszczelnił, później kolejno odpowietrzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Łożyska piast do wymiany.Łapią na tyle luz że tarcze rozsuwają tłoczki na boki i pompka ma zamarłą pojemność żeby pchnąć tłoczki tak daleko , po ponownym wciśnięciu tłoczki są już blisko tarczy. Podnieś samochód i poruszaj za koło i sprawdź czy niema luzu lecz ten luz nie jest zawsze wyczuwalny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 sprawa wygląda tak samo na postoju jak w trakcie jazdy ale dzięki za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 no to odpowietrzanko i daj znać jak to chodzi po tym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany dam znać co pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Mam podobnie, jutro auto idzie do przeglądu, jeśli odpowietrzenie się nie powiedzie łożyska idą do wymiany Łożyska i ich luzy dają o sobie znać po kilku ciasnych zakrętach,gdzie te luzy mogą się uwydatnić,odepchną wtedy klocki od tarczy.Natomiast gdy musisz pompować hamulec przy jeździe na wprost,na postoju hamulec znacznie rośnie,to zapowietrzone albo jeszcze coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 W moim XT była taka sama historia i okazało się ,że jeden zewnętrzny klocek się blokował i objawy były identyczne jak wyżej. Tylko ,że u mnie jest dwu tłoczek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Typowe objawy zapowietrzenia - odpowietrz na początek . W moim XT była taka sama historia i okazało się ,że jeden zewnętrzny klocek się blokował i objawy były identyczne jak wyżej. Tylko ,że u mnie jest dwu tłoczek Jak to mogło mieć wpływ na te objawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Jak to mogło mieć wpływ na te objawy? A no miało. Kupiłem mojego Forka z takim właśnie objawem ,że drugie naciśnięcie hamulca powodowało dużo lepsze hamowanie i pedał był twardszy. Tak przejeździłem około 10kkm i zaczęła piszczeć blaszka zużycia klocka więc rozebrałem zacisk i okazało się ,że jeden klocek zużył się skośnie bo się blokował . Po wymianie hamulce działają od dotknięcia. Nic nie odpowietrzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 No może . Jakoś kleszczył się , a po odpuszczeniu łapał trochę luzu i potem dochodził dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Odpowietrze w najbliższym czasie i dam znać. Problem ten pojawił się po wymianie zacisków na w pełni zregenerowane dwutłoczki. Przepompowałem dwie bańki płynu hamulcowego przez cały układ ale może jeszcze za mało... Myślałem ze może wężyk biegnący do kolektora od serwa się przetarł ale jest ok... Dziękuję Panowie za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Odpowietrzleś w dobrej kolejności? Pp,lt,lp,pt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 słyszałem że odpowietrza się od zacisków najbardziej oddalonych od pompy hamulcowej czyli: pt, lt, pp, lp Ale może to zła kolejność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 słyszałem że odpowietrza się od zacisków najbardziej oddalonych od pompy hamulcowej czyli: pt, lt, pp, lp Ale może to zła kolejność... Jeżeli samochód jest bez ABSu - dodałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Słuszna uwaga... dam znać jak odpowietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawiec_91 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 A może to zacisk jest luźny na ślizgu. U mnie jest ten sam problem z hamulcami ale wiem ze zaciski u mnie są na ślizgach wyrobione i myślę że z tąd może brać się konieczność dopompowania klocka do tarczy. Co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 lozyska przednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się