Skocz do zawartości

przegrzewanie silnika w WRX 07 2,5


czarna perła

Rekomendowane odpowiedzi

kiepsko dla marki to mało powiedziane,odwalili konine,tłukli latami te 2.5l i mieli w d.....e swoich wiernych klientów takich jak wielu z nas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sprawdzony ponownie na CO2 i wynik negatywny, grzeje się nadal ponad miarę po ostrzejszym potraktowaniu i wrzuceniu na luz,  z tym że panowie z serwisu powiedzieli, że 3/4 na skali to kompem sczytane 97 st. a temp w normie oznacza ok 92 st. Jutro odbieram auto a ono nadal nie daje mi spokojnie spać. Chyba zmienię chłodnicę, może to pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to powiedzcie czy to, że ona się podnosi - choć wiem, że nie powinna, ale nie wkracza na czerwone pole, a nawet sporo do tego brakuje, może nieść jakieś negatywne dla silnika skutki, przecież teoretycznie dopiero "czerwone pole = masz problem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to powiedzcie czy to, że ona się podnosi - choć wiem, że nie powinna, ale nie wkracza na czerwone pole, a nawet sporo do tego brakuje, może nieść jakieś negatywne dla silnika skutki, przecież teoretycznie dopiero "czerwone pole = masz problem"?

W takim razie, trzeba zrobić dokładnie taki sam test na drodze, ale z kompem na kolanach. Może masz coś z czujnikami?

Mnie to jednak wskazuje na niedomagania chłodnicy. Są takie środki, do mycia. Zakłady zajmujące się chłodnicami powinny mieć taki płyn do płukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz się pod OBD i sprawdź jaką masz temperaturę roboczą. Min.to jakieś 88st. Wiatraki odpadalają się przy 101st. W tym zakresie wskaźnik w aucie będzie pokazywał środek skali.

Przy włączonej klimatyzacji wiatraki wkraczają przy 96st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem powodu, żeby nie wierzyć, toż to ASO, a jak już tu jesteś to może rozwiń się w wątku. Z góry dzieki

wskaźnik "na desce" żyje własnym życiem... Przy ostrym butowaniu przy temperaturze zewnętrznej przekraczającej 40 stopni, logowane wartości przekraczają u mnie często 110 stopni (logowany ecutekiem), a wskazówka "na desce" stoi w połowie skali jak wryta... (pisałem o tym w swoim wątku w czerwcu)

 

Moje auto ma sporo modyfikacji, żeby jeździć w warunkach bliskowschodnich i powiem, że się opłaciło - przegonione w trasie auto robi się niedogrzane, mimo że jeszcze nie wywaliłem termostatu (a takie opcje też były rozważane) :) (120km/h na tempomacie autobahnem przy 15 stopniach za oknem - dodatkowy czujnik wskazuje temp oleju mierzoną w miesce olejowej, co też jest ciekawostką)

 

tempa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co pisze @@aki001. Wskaźnik na desce rozdzielczej absolutnie nie pokazuje skoków temperatury podczas normalne jazdy a nawet upalania. Jak wskazówka idzie w górę, to jest już o wiele za dużo i za późno. Widziałem podczas remapów i jazdy na drodze logi z ecuteka - temperatura powyżej 110st C a wskaźnik jak zwykle trochę poniżej środka skali :).

U mnie podczas jazdy po torze temperatura oleju oscyluje pomiędzy 90-110stC. Temperatura wody i oleju zachowują się bardzo podobnie z tym, że woda szybciej się nagrzewa i peaki są większe. Jak rośnie woda to i olej, jak spadają to tak samo. Pomimo, że widzę duże skoki temp. oleju, to wskazówka wody zawsze w tej samej pozycji. Za to jak odczytasz rzeczywistą temperaturę wody, to okaże się, że jest grubo powyżej 110...

 



Mój sprawdzony ponownie na CO2 i wynik negatywny

To akurat nie jest wyznacznikiem. Test CO2 może wyjść negatywny a uszczelka może być walnięta. 

Jak robiłeś w ASO, to reklamuj, niech poprawiają. Mieli rozwiązać problem, wzięli pieniądze, powinni dokończyć...

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za sugestię. W środę po przejechaniu kilku kilometrów zwróciłem samochód do serwisu, w czwartek i piątek coś próbowali przy nim podłubać, wczoraj odebrałem z diagnozą, że winę za zamieszanie ponosi nieoryginalna pompa wody. Mam grafa - zmieniłem od razu po zakupie przy okazji rozrządu. Skłaniam się do tej teorii, szczególnie czytając ten wątek http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/66247-po-wymianie-pompy-wody-przegrzewa-sie-silnik/?hl=zapowietrzony#entry1905432

teraz zostaje mi tylko zebrać siły i środki - mam nadzieję. 

Narazie planuję zastosować takie druciarstwo - z uwagi na to, że mam dwa termostaty, bo widzę, że lepiej przez kilka tygodni pojeździć niedogrzanym silnikiem niż raz go przegrzać: http://zapodaj.net/eee86b4450710.jpg.html

Edytowane przez ajarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie planuję zastosować takie druciarstwo - z uwagi na to, że mam dwa termostaty, bo widzę, że lepiej przez kilka tygodni pojeździć niedogrzanym silnikiem niż raz go przegrzać: http://zapodaj.net/eee86b4450710.jpg.html

Otwory w termostacie, to nie jest druciarstwo tylko praktyka z rajdówek :).

Ja bym proponował raczej nie jeździć, tylko najpierw rozwiązać problem. Niedogrzany silnik to też nie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że aisin ale pod swoją nazwą to ta pompa nawet z wyglądu jest inna

przymierzam sie właśnie do pompy Aisina bo mam ją w dobrej kasie. Wizualnie porownywalem aisina , skf , gmb i nawet syfiatego termoteca i wszystkie wyglądają prawie identycznie ..wirniki maja o tej samej budowie wszystkie .

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem to . Pytanie co mam teraz założone?:) Zamienniki różnią sie wirnikiem od oema. Moim zdaniem zamiennik może być pod jednym warunkiem - musi być wydajny wiec poszukałbym pompy o większej wydajności. Btw Jaki kosz jest oem pompy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso, ze zniezka 10% powiedzieli mi 400 zl brutto, wiec jeszcze znosnie. Dsugie 400 wymiana tez w aso. Problem jest, ze oem moze a nie musi byc w Niemczech a jak'go nie ma'to z Japoni sciapaja.

 

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso, ze zniezka 10% powiedzieli mi 400 zl brutto, wiec jeszcze znosnie. Dsugie 400 wymiana tez w aso. Problem jest, ze oem moze a nie musi byc w Niemczech a jak'go nie ma'to z Japoni sciapaja.

 

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

 

Do wolnossaka pewnie tańsza jest. Mimo wszystko biore Aisina bo mam go za 110 zl od ręki :) po zniżce oczywiście . Cena bez zniżki 198 zl

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z dziurką w termostacie przynosi efekty, nawet za bardzo, bo zrobiłem dwie wiertłem 5mm. Jutro jedną zaślepiam i powinno być git. Może faktycznie pompa do duuupy i nie jest w stanie przetłoczyć tyle, żeby na wolnych gorąca woda doszła do termostatu i go otworzyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z dziurką w termostacie przynosi efekty, nawet za bardzo, bo zrobiłem dwie wiertłem 5mm. Jutro jedną zaślepiam i powinno być git. Może faktycznie pompa do duuupy i nie jest w stanie przetłoczyć tyle, żeby na wolnych gorąca woda doszła do termostatu i go otworzyła. 

Może nie potrzebnie robiłeś UPG?

Moim zdaniem chłopaki w Radomiu są bardzo solidni i wiedzą co robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z dziurką w termostacie przynosi efekty, nawet za bardzo, bo zrobiłem dwie wiertłem 5mm. Jutro jedną zaślepiam i powinno być git. Może faktycznie pompa do duuupy i nie jest w stanie przetłoczyć tyle, żeby na wolnych gorąca woda doszła do termostatu i go otworzyła. 

Czym masz zamiar zaślepić otwór? Patrzyłeś czy termostat się otwiera prawidłowo?

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...