Jump to content
czarna perła

przegrzewanie silnika w WRX 07 2,5

Recommended Posts

Witajcie

nie znalazłem wątku więc daje nowy jak już jest to przekierujcie.

SUBARU IMPREZA WRX 07 2,5

Od dłuższego czasu zauważam przegrzewanie się silnika - uwaga na wolnych obrotach !

tzn np podczas parkowania 1, wsteczny 1, wsteczny poprawka :)

wskaźnik temperatury wtedy przekracza mocno "połówke" ale nie wchodzi na czerwone,

wiatraki się włączają

po zatrzymaniu wlaczylem dmuchawe na maxa i temperature tez i dmuchnelo tylko letnie powietrze

a nie gorące a silnik był rozgrany wtedy wskaźnik opadł (takie objawy - nie wiem na ile ważne)

przy większych prędkościach nie ma problemu z temperaturą - jest ok

jak żyć

 

pomóżcie plissss

pzdr Pablo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie UPG  :( Sprawdź jeszcze, czy pomiędzy chłodnicą wody, a chłodnicą klimy nie masz jakiego syfu w postaci reklamówki itp.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie UPG  :( Sprawdź jeszcze, czy pomiędzy chłodnicą wody, a chłodnicą klimy nie masz jakiego syfu w postaci reklamówki itp.

dzięki za wskazówke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zmieniałeś ostatnio płynu w chłodnicy? Bo mi to bardziej na zapowietrzenie wygląda, niż UPG.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze przy przegazowaniu. Ale też wygląda mi to na niewłaściwe odpowietrzenie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa dni temu miałem bardzo podobne objawy- w trakcie jazdy ok, a na postoju, mimo, że wiatraki dmuchały to potrafił wejść na czerwone pole temp. Obstawiałem odpowietrzenie, sprawdziłem drożność wszystkich wężyków, a rozwiązaniem okazało się dolanie płynu do chłodnicy i do zbiorniczka ciśnieniowego :) Problem znikł :yahoo:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zmieniałeś ostatnio płynu w chłodnicy? Bo mi to bardziej na zapowietrzenie wygląda, niż UPG.

ok jade wymienić płyn :) bo UPG to już poważny wyrok :)

Warto sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze przy przegazowaniu. Ale też wygląda mi to na niewłaściwe odpowietrzenie.

dolałem płynu przegazowalem go ostro :) i zobaczymy :)

Dwa dni temu miałem bardzo podobne objawy- w trakcie jazdy ok, a na postoju, mimo, że wiatraki dmuchały to potrafił wejść na czerwone pole temp. Obstawiałem odpowietrzenie, sprawdziłem drożność wszystkich wężyków, a rozwiązaniem okazało się dolanie płynu do chłodnicy i do zbiorniczka ciśnieniowego :) Problem znikł :yahoo:

 

Nie zmieniałeś ostatnio płynu w chłodnicy? Bo mi to bardziej na zapowietrzenie wygląda, niż UPG.

ok jade wymienić płyn :) bo UPG to już poważny wyrok :)

Warto sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze przy przegazowaniu. Ale też wygląda mi to na niewłaściwe odpowietrzenie.

dolałem płynu przegazowalem go ostro :) i zobaczymy :)

Dwa dni temu miałem bardzo podobne objawy- w trakcie jazdy ok, a na postoju, mimo, że wiatraki dmuchały to potrafił wejść na czerwone pole temp. Obstawiałem odpowietrzenie, sprawdziłem drożność wszystkich wężyków, a rozwiązaniem okazało się dolanie płynu do chłodnicy i do zbiorniczka ciśnieniowego :) Problem znikł :yahoo:

 

takosz czynę :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

monsieurboxeur, o 25 Nov 2015 - 13:09, powiedział: Nie zmieniałeś ostatnio płynu w chłodnicy? Bo mi to bardziej na zapowietrzenie wygląda, niż UPG. ok jade wymienić płyn :) bo UPG to już poważny wyrok :)

 

Nie zrozumieliśmy się, pytałem czy nie wymieniałeś go ostatnio bo objawy o których piszesz wyglądają na zapowietrzenie. Także nic nie wymieniaj póki co :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

monsieurboxeur, o 25 Nov 2015 - 13:09, powiedział: Nie zmieniałeś ostatnio płynu w chłodnicy? Bo mi to bardziej na zapowietrzenie wygląda, niż UPG. ok jade wymienić płyn :) bo UPG to już poważny wyrok :)

 

Nie zrozumieliśmy się, pytałem czy nie wymieniałeś go ostatnio bo objawy o których piszesz wyglądają na zapowietrzenie. Także nic nie wymieniaj póki co :)

 

byl na przegladzie we wrzesniu i nie wymieniali tylko mieli sprawdzic miedzy innymi czy esjo okej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz podejrzenia o upg to zrób test na co2 w płynie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz podejrzenia o upg to zrób test na co2 w płynie

no super :) ale daj dla slabszych - troche slaby w temacie jestem :(

sorry z szczerość - jak to zbadac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste - podzwoń po okolicznych warsztatach z pytaniem, czy mają sprzęt do badania.

 

Ale najpierw spróbuj odpowietrzyć układ, bo temperatura nawiewu ustawiona na max skutkująca chłodnym powietrzem to raczej zapowietrzenie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste - podzwoń po okolicznych warsztatach z pytaniem, czy mają sprzęt do badania.

 

Ale najpierw spróbuj odpowietrzyć układ, bo temperatura nawiewu ustawiona na max skutkująca chłodnym powietrzem to raczej zapowietrzenie.

cenna rada dzieki :)

 

Proste - podzwoń po okolicznych warsztatach z pytaniem, czy mają sprzęt do badania.

 

Ale najpierw spróbuj odpowietrzyć układ, bo temperatura nawiewu ustawiona na max skutkująca chłodnym powietrzem to raczej zapowietrzenie.

cenna rada dzieki :)

 

a to w tych nowszych wozach nie robi sie samo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

a to w tych nowszych wozach nie robi sie samo ?

 

Niestety, ale w żadnych wozach nie robi się to samo :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

a to w tych nowszych wozach nie robi sie samo ?

 

Niestety, ale w żadnych wozach nie robi się to samo :)

 

wot technika :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wymieniaj płynu, -na to jest czas przy ewentualnej robocie. Dolej , przy otwartym metalowym korku nagrzej silnik , trzymaj go  ok. 2000 rpm  i wtedy dolewaj , by utrzymać poziom max - tu pomoc potrzebna , albo coś podłożyć pod dźwignię przepustnicy. Zakręcasz korek.Po ostygnieciu dolewasz  gdy potrzeba i tyle.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wymieniaj płynu, -na to jest czas przy ewentualnej robocie. Dolej , przy otwartym metalowym korku nagrzej silnik , trzymaj go  ok. 2000 rpm  i wtedy dolewaj , by utrzymać poziom max - tu pomoc potrzebna , albo coś podłożyć pod dźwignię przepustnicy. Zakręcasz korek.Po ostygnieciu dolewasz  gdy potrzeba i tyle.

dokladnie tak zrobilem :) a po dluzszym postoju pod samochodem na wysokosci chłodnicy mniej wiecej pośrodku pojawilysie drobne plamy wiec chyba mamy jakiś wyciek :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem identyczne objawy w 2.0 n/a i teraz czekam na zmianę UPG w ASO Radom. Nawet ktoś mądry mi wytłumaczył dlaczego silnik grzeje się właśnie na wolnych, albo podczas jazdy na tzw. luzie. Jeśli nie wiesz jak zrobić test na upg to jedź do warsztatu, mi sprzedawca uszczelek wytłumaczył jak to wykonać, bo jak robiłem na zbiorniku wyrównawczym to też się cieszyłem, że mam tylko zapowietrzony układ, prawda niestety jest bolesna. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem identyczne objawy w 2.0 n/a i teraz czekam na zmianę UPG w ASO Radom. Nawet ktoś mądry mi wytłumaczył dlaczego silnik grzeje się właśnie na wolnych, albo podczas jazdy na tzw. luzie. Jeśli nie wiesz jak zrobić test na upg to jedź do warsztatu, mi sprzedawca uszczelek wytłumaczył jak to wykonać, bo jak robiłem na zbiorniku wyrównawczym to też się cieszyłem, że mam tylko zapowietrzony układ, prawda niestety jest bolesna. 

ups :( to pare zloty bedzie Cie kosztowac :( ja dolalem płynu tak jak radzl RESPECT i narazie jest ok ale test chyba trzeba zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gratuluję. Ja niestety pewnie będę lżejszy w sumie o jakieś 3 tysiące, teraz mam nadzieję, że blok cały i głowice nie popękały. W n/a UPG to niezwykle rzadka sprawa, więc ch...ra wie na czym stanie cały zabieg. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gratuluję. Ja niestety pewnie będę lżejszy w sumie o jakieś 3 tysiące, teraz mam nadzieję, że blok cały i głowice nie popękały. W n/a UPG to niezwykle rzadka sprawa, więc ch...ra wie na czym stanie cały zabieg. 

przedwczesna radość u mnie wczoraj znow sie lekko zagrzal :( a na rozgranym silniku dmucha tylko lcieple powietrze a nie gorące  mada faka :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może masz wyciek płynu i brakuje dla nagrzewnicy ? nie śmierdzi Ci nigdzie płynem ? (u mnie kapało w WRX'ie na kolektor to szybko się szło zorientować xD ) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jest możliwość rozszczelnionej chłodnicy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób CO2, chwila strachu ale wszystko jasne. Ja zwlekałem u siebie, odpędzałem złe myśli, jeździłem a teraz mam nadzieję, że to tylko uszczelka się okaże. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...