Skocz do zawartości

OBK MY13 2,0D CVT - check engine gdy temp.zewn.poniżej +5st.C


ajwar

Rekomendowane odpowiedzi

Auto kupione u dealera w Polsce wiosną 2014. Generalnie jestem bardzo zadowolony,

Ale do rzeczy:

Zima 2014: zauważyłem, ze od czasu do czasu włącza się kontrolka łądowania akumulatora, I potrafiła się tak świecić przez np.600-700km, potem gasła (sprawdziłem alternator i akumulator). Nie paliła się przez kilka dni by potem znów się zapalić. Skojarzyłem to z używaniem Webasto (wiadomo że żre sporo prądu), kupiłem ładowarkę do akumulatora i zacząłem aku doładowywać. Efekt żaden. W międzyczasie byłem na przeglądzie we Frankfurcie (najbliższy ode mnie serwis) i tam stwierdzili, że może dlatego że webasto podłączone "wg starego schematu". Poprosiłem o ich nowy schemat i zasady montażu.

Wiosna 2015:Byłem w ASO gdzie auto kupowałem na początku marca br i poprosiłem o sprawdzenie. Sprawdzili, nie było żadnych błędów po podłączeniu komputera, ale coś pogrzebali analizując niemieckie schematy i wyjechałem bez migających kontrolek. Aż do teraz. Jakiś mc temu jak temp zewn zaczęła spadać, znów zaczęły się problemy. Zacząłem baczniej się przyglądać a nawet robić notatki. Potem zrobiło się ciepło i problem zniknął. Pojawił się wczoraj przy ochłodzeniu.

Okazało się że:

Gdy temp.zewn. na termometrze w samochodzie pokazuje +4 i poniżej to zaraz po uruchomieniu silnika mruga "check engine". Najpierw powoli, potem złowrogo przyspiesza. Gdy temp.zewn wzrośnie do +5 i powyżej wszystko znika.Więc czasem to mruganie trwa 15min, czasem ponad godzinę i więcej.

Jakieś 2-3tyg bylem znów na przeglądzie we Frankfurcie bo akurat 45tys stuknęło - jak rano wyjeżdżałem termometr wskazywał +4,0 i oczywiście od razu włączył się "check engine". Nagrałem ten fakt telefonem, bo byłem pewien, że zaraz zgaśnie jak tylko temp wzrośnie powyżej +4,0. I tak było. Po podłaczeniu kompa w serwisie znów zero błędów. Auto perfekt, w 100% bez zarzutu. Jak pokazałem im filmik nakręcony 1,5godziny wcześniej to aż głowami kręcili..... Obiecali że napiszą do centrali, ale coś czuję że nie są chętni grzebać w temacie, bo w życiu czegoś takiego nie widzeli.

Dla mnie, laika, wygląda to tak jakby kontrolka "check engine" była z termometrem zewnętrznym sprzężona. Wszytko działa, tylko kontrolka się zepsuła? ;-) Proszę o jakieś wskazówki co robić, co zasugerować w ASO przy najbliższej wizycie (już w piątek).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto już z salonu wyjechało z webasto, wersja full, czyli można sterować z pilota na różne sposoby- uruchomienie ręczne, zaprogramowanie na konkretną godzinę i przez konkretny czas. Urządzenie pobiera paliwo z baku i dogrzewa silnik oraz wnętrze. Zwykle włączam pół godz przed spodziewanym wyjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie gdy temp na zewn jest +4,0 i poniżej. A webasto włączałem niejednokrotnie przy wyższych temp tej jesieni np +8 czy nawet 10st. I wtedy ani razu żadna kontrolka się nie włączyła. 

To miganie nawet nie zależy od tego czy silnik już osiągnie opt.temp czy nie. Wydaje się jakby tylko temp zewn miała na to wpływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w innym samochodzie miałem podobne zjawisko, że przy porannym rozruchu wyskakiwał błąd ABS po chwili gasł. Jak się okazało problemem był akumulator - niby przechodził testy i wszystko było z nim wg. nich dobrze. Po wymianie problem zanikł. Samochód jeździł codziennie 2x50km więc była szansa na jego doładowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...