Jump to content

Czyszczenie/demontaż wtryskiwaczy SF


vielebny
 Share

Recommended Posts

Hej, mam szybkie pytanie - czy demontaż wtryskiwaczy to kosztowna operacja i czy można to zrobić samemu w jeden dzień czy raczej więcej z tym problemów niż pożytku i dac to komuś zrobić.

 

Druga opcja to czyszczenie za pomocą maszyny LiquiMoly Jet Clean - 250zł za 2h operację płukania.

 

Problem wynika z pracy na LPG i prawdopodobnie przybrudzeniu wtrysków benzynowych - na wolnych obrotach na beznyznie zdażają się misfire i czasem lekko zatrzęsie. Nic strasznego ale ma być w 100% sprawny na każdym paliwie ;)

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

 

 

na wolnych obrotach zdażają się misfire i czasem lekko zatrzęsie.

A luzy zaworowe sprawdzone/regulowane?

 

 

Druga opcja to czyszczenie za pomocą maszyny LiquiMoly Jet Clean - 250zł za 2h operację płukania.
 

To opcja do czyszczenia wtrysków LPG?

Link to comment
Share on other sites

Regulacja była. to są na pewno przybrudzone wtryski. Wtryski lpg są nowe i działają doskonale więc nie ma potrzeby ich czyścić. Jet Clean to czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych i diesla.

 

Sent from my D6633 using Forum Fiend v1.3.3.

Link to comment
Share on other sites

Spróbowałbym najpierw czyszczenia wtrysków chemią dodawaną do paliwa,jeśli to coś poprawi w pracy silnika,to potwierdzi Twoje podejrzenia,jeśli nie,to należy szukać innych przyczyn.

Link to comment
Share on other sites

Chemia do czyszczenia wtryskow działa podobnie jak paliwo Ultimate na stacjach BP... czyli niczego nie wyczysci jak już jest nagar z LPG. Najpewniej byłoby wyciągnąć wtryski i to wyczyścić mechanicznie stąd moje pytanie...

 

Sent from my D6633 using Forum Fiend v1.3.3.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Chemia do czyszczenia wtryskow działa podobnie jak paliwo Ultimate na stacjach BP... czyli niczego nie wyczysci jak już jest nagar z LPG.

Nie tak do końca to prawda z tą chemią i paliwem. ;) 

A wyjaśnisz mi skąd ten nagar się wziął na wtryskach?

Postarałbym się przed demontażem wtrysków i ich czyszczeniem o dokładną diagnostykę,bardzo możliwe,że problem leży w innym miejscu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja już diagnostyki i diagnostow mam dosyć ;) Auto chodzi jak mała pszczółka na lpg więc nic więcej szukać nie chce. problem leży w zasilaniu paliwem benzynowym. logika jak do tej pory jest moim najpewniejszym sprzymierzeńcem.

 

Brudy na wtryskach biora się z braku oczyszczania ich przez benzynę no i z niecalkowitego spalania mieszanki ew w takim starym aucie że spalania oleju silnikowego który w niewielkich ilościach pojawia się w komorze spalania. Kilka tych elementów razem i przybrudzenie gotowe.

 

Wracając do tematu: ile kosztuje w naszych autach taka operacja wyciągnięcia wtryskow, czyszczenie poza autem i założenie spowrotem? Samemu ciężko to zrobić?

 

Sent from my D6633 using Forum Fiend v1.3.3.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Brudy na wtryskach biora się z braku oczyszczania ich przez benzynę no i z niecalkowitego spalania mieszanki ew w takim starym aucie że spalania oleju silnikowego który w niewielkich ilościach pojawia się w komorze spalania. Kilka tych elementów razem i przybrudzenie gotowe.

Tylko gdzie w tym opisie są wtryski Pb?Czy znajdują się one w komorze spalania? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Brudy na wtryskach biora się z braku oczyszczania ich przez benzynę

 

Miałem s-turbo i też sądzę, że coś tym może być. Nomen omen, mój też równiej pracował na LPG. Na benzynie lekko mniej kulturalnie, ale nie tak, żeby się tym interesować. Poza tym miałem wrażenie, że po dłuższej jeździe na noPB, forek się jakby "odmulał" - to by potwierdzało tezę zabrudzenia wtrysków benzynowych przez nieużywanie. Tak na logikę i wnioski objawowo-przyczynowe.

 

Natomiast, rzeczywiście jak punktuje cybel, nie widzę związku tu:

 

 

no i z niecalkowitego spalania mieszanki ew w takim starym aucie że spalania oleju silnikowego który w niewielkich ilościach pojawia się w komorze spalania.
Link to comment
Share on other sites

Spojrzcie na to w ten sposób: dlaczego brudzi się kolektor dolotowy i czasem trzeba go czyścić? Albo przepustnica w N/A? To nie jest tak jak w teorii że zawory się zamykają, następuje zapłon, wydechowe zawory wypuszczają wszystko i nagle w komorze mamy czysciutkie powietrze tudzież proznie. Zawsze trochę syfu jest i czasem wraca do kolektora dolotowego. I się osadza przez dziesiątki tysięcy kilometrów... na wtryskach też - logiczne?

 

Sent from my D6633 using Forum Fiend v1.3.3.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie coś w tym jest... Tzn. wtryski benzyny mogą brudzić się samoistnie, podobnie jak brudzi się wspomniana przepustnica, czy kolektor wewnątrz. Ich rzadkie używanie z pewnością im nie służy.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Chemia do czyszczenia wtryskow działa podobnie jak paliwo Ultimate na stacjach BP... czyli niczego nie wyczysci jak już jest nagar z LPG.

 

no nie do końca, dodatków w paliwach ultimate nie ma wcale tak dużo jakby się wydawało.

Zerknij na specyfiki Archoil 6400 i 6200, ponoć jedne z niewielu opartych na PEA z jego max dopuszczalnym stężeniem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tzn. wtryski benzyny mogą brudzić się samoistnie, podobnie jak brudzi się wspomniana przepustnica, czy kolektor wewnątrz. Ich rzadkie używanie z pewnością im nie służy.

Ale nie ma na to wpływu to co dzieje się w komorze spalania,istnieją jeszcze odmy silnika. ;) 

Gdyby wtryski Pb były lekko przybrudzone to wystarczyłoby przejechać kilkanaście czy kilkadziesiąt km na Pb i pewnie same by się oczyściły.Moim zdaniem powód i przyczyna leżą w innym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ale nie ma na to wpływu to co dzieje się w komorze spalania
oczywiście ;)

 

 

 

Gdyby wtryski Pb były lekko przybrudzone to wystarczyłoby przejechać kilkanaście czy kilkadziesiąt km na Pb i pewnie same by się oczyściły.Moim zdaniem powód i przyczyna leżą w innym miejscu.
- też mi logika nakazuje ten tok myślenia 

 

 

 

U mnie to trzęsienie skończyło się wymianą wariatora
- czym jest wariator? 
Link to comment
Share on other sites

 

Tzn. wtryski benzyny mogą brudzić się samoistnie, podobnie jak brudzi się wspomniana przepustnica, czy kolektor wewnątrz. Ich rzadkie używanie z pewnością im nie służy.

Ale nie ma na to wpływu to co dzieje się w komorze spalania,istnieją jeszcze odmy silnika. ;)

Gdyby wtryski Pb były lekko przybrudzone to wystarczyłoby przejechać kilkanaście czy kilkadziesiąt km na Pb i pewnie same by się oczyściły.Moim zdaniem powód i przyczyna leżą w innym miejscu.

 

 

Ja tak nie uważam. Wtryski to nie tylko kwestia czy tryska czy nie, ale przede wszystkim jak tryska. Prawidłowe rozpylenie paliwa to podstawa. Przybrudzenie któregoś z otworów nie zostanie przeczyszczone środkiem dodawanym do beznyny bo wydostanie sie innym. Oczywiście może się tak zdażyć przy małym stopniu zabrudzenia, że się odetka ale jakoś w to nie wierzę. Będe się upierał, że przyczyna leży właśnie tu :)

 

Odmy spełniają inne zadanie i nie zapobiegają cofaniu się gazów do dolotu np. przy przyspieszonym kącie zapłonu...

Vielebny. U mnie to trzęsienie skończyło się wymianą wariatora i wałka rozrządu.. Został mi jeszcze Knock Sensor do garnięcia.

Nie sądzę aby to był mój problem bo auto jeździ bardzo dobrze na LPG.

 

Chemia do czyszczenia wtryskow działa podobnie jak paliwo Ultimate na stacjach BP... czyli niczego nie wyczysci jak już jest nagar z LPG.

 

no nie do końca, dodatków w paliwach ultimate nie ma wcale tak dużo jakby się wydawało.

Zerknij na specyfiki Archoil 6400 i 6200, ponoć jedne z niewielu opartych na PEA z jego max dopuszczalnym stężeniem.

 

Źle mnie zrozumiałeś ;) Uważam, że lanie BP Ultimate to jak wlewanie wody święconej do każdego baku ;) Są tam środki czyszczące ale w stężeniach "homeopatycznych" ;)

 

JESZCZE RAZ WRACAJĄC DO TEMATU: Czy ktokolwiek wyciągał wtryski w SF albo wie jaki to koszt?

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

 

 

Źle mnie zrozumiałeś ;) Uważam, że lanie BP Ultimate to jak wlewanie wody święconej do każdego baku ;) Są tam środki czyszczące ale w stężeniach "homeopatycznych" ;)

 

zrozumiałem Cię bardzo dobrze, ale się z tym nie zgadzam. Teraz piszesz coś innego. Porównałeś stosowanie chemi czyszczącej do paliw 'premium'. O ile w przypadku stosowania dodatków z półki marketowej, typu STP/Xeramic/i co tam jeszcze jest, daje to samo co wspomniane paliwa premium. O tyle w przypadku chemi dedykowanej z odpowiednimi stężeniami mocnych środków czyszczących (wspomniane PEA) w cenie kilkuktornie wyższej od półki STP może zdecydowanie pomóc.

Żeby było jasne nie twierdzę, że cena jest wyznacznikiem skuteczności.

 

 

 

JESZCZE RAZ WRACAJĄC DO TEMATU: Czy ktokolwiek wyciągał wtryski w SF albo wie jaki to koszt?

 

za wymianę wtryskiwacza na sprawną używke zapłaciłem ca 150,-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...