sebachon Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Tak sobie ostatnio pomyślałem, czy przypadkiem nie sprawdzić stanu turbiny w moim WRX-ie. Auto ma już 160 tys, km, bierze około 200-300ml oleju na 1000 km i odnoszę wrażenie, że jakoś nigdy nie udało mi się zobaczyć na wskaźniku boost tych maksymalnych 0,9. Najwyższy wynik jaki widziałem to 0,7. W sumie jakoś nie zauważyłem sladku mocy, ale może warto to sprawdzić. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Red.Baron Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Co prawda nie w Subaru, a w familienwozie wymieniałem 2 miesiące temu turbinę - rachunek na ponad 2 tys euro... więc lepiej zobacz co się tam dzieje. Nie mam tylko pojęcia czy przed czymś cię to ustrzeże - jeśli turbina ma się ku końcowi, a każda się ma prędzej czy później to oglądanie jej nic tu nie da. Dbając na etapie eksploatacji można wydłużyć jej żywot - ot tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Piotrowski Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 sporo tego oleju chyba nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 @@sebachon co rozumiesz pod pojęciem rewizji turbiny? odnoszę wrażenie, że jakoś nigdy nie udało mi się zobaczyć na wskaźniku boost tych maksymalnych 0,9. Najwyższy wynik jaki widziałem to 0,7. Sprawdzić wartość doładowania rzeczywistego.Może zegar trochę oszukuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 sporo tego oleju chyba nie?No wlasnie nie aż tak bardzo. @@sebachon co rozumiesz pod pojęciem rewizji turbiny? odnoszę wrażenie, że jakoś nigdy nie udało mi się zobaczyć na wskaźniku boost tych maksymalnych 0,9. Najwyższy wynik jaki widziałem to 0,7.Sprawdzić wartość doładowania rzeczywistego.Może zegar trochę oszukuje. Może warto odkręcić i zajrzeć? Ale się nie znam, więc dlatego pytam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Anie dużo, ani mało. Jeśli podczas normalnej jazdy to raczej więcej niż norma. Moje przy normalnej jeździe palą z 6/7 razy mniej. Robić rewizji turbiny nie ma sensu. Można ją wyjąć i zregenerować ale też bez sensu jeśli jest cicha, nie dymi po zatrzymaniu itd. Tak jak Cybel pisze sprawdź faktyczne doładowanie. Nawet jeśli wyjdzie, że ładuje tylko 0,7 to i tak turbo samo w sobie było by na końcu mojej listy podejrzeń. One jak biorą olej, gwiżdżą itd. najczęściej dalej ładują serie, a nawet więcej jeśli tak jest wystrojone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Może warto odkręcić i zajrzeć? A to zawsze można,chociaż nie trzeba jej nawet wyjmować żeby jej stan ocenić,jeśli jest sucha,nie wydaje żadnych odgłosów to sprawdzić logi silnika i budowanie doładowania,wtedy wszystko wyjdzie i okaże się czy przejmować się stanem turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Może warto odkręcić i zajrzeć? A to zawsze można,chociaż nie trzeba jej nawet wyjmować żeby jej stan ocenić,jeśli jest sucha,nie wydaje żadnych odgłosów to sprawdzić logi silnika i budowanie doładowania,wtedy wszystko wyjdzie i okaże się czy przejmować się stanem turbiny. Żadnych takich objawów nie ma. Turbina jest cicha, żadnego dymienia. Sprawdzę przy okazji wymiany oleju ciśnienie doładowania. A co to są te logi? I jak je sprawdzić? Jeśli podczas normalnej jazdy to raczej więcej niż norma. Moja norma to pół na pół trasa, a wtedy nieraz spora dawka obrotów... W sumie to od przebiegu 67 tys. pobór oleju zwiększył się o 100ml/1000 km, więc chyba nie jest źle. ładuje tylko 0,7 to i tak turbo samo w sobie było by na końcu mojej listy podejrzeń. Trudno ocenić czy tylko 0,7, bo może zakłamywać wskaźnik, a poza tym przecież ów peak 0,9 pojawia się tylko przy max obciążeniu, a nie na każdym biegu. Tak przynajmniej kiedyć mi tłumaczono w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 dziwne, bo ja w logach widywałem 0,9b regularnie na 4-5 biegu, na 3 zależało od obciążenia. i nie peak, tylko normalnie ciśnienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się