Skocz do zawartości

ile wam pali ?


madmax3

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, mz56 napisał:

W każdym razie, liczyli sobie jak za zboże. 1,62 EUR za litr. To chyba więcej niż z Twoich danych.

Ja podalem wczorajsza cene. A ceny zmieniaja sie w ciagu tygodnia o kilkadziesiat centow. Gdy jeszcze mialem forestera xt testowalem rozne paliwa. Bez roznicy w spalaniu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja to chyba jakiś niedorozwój jestem. Czytać nie potrafię !  :th_dash:

W drodze powrotnej u Niemca na Shella nie trafiłem.

Ale Francja i Belgia ???!!! Zdjęcia z 11 i 12 września:

20190911_144133a.jpg.23dd91db1e78f9f0110c1f976e85db29.jpg

 

 

20190912_135514a.jpg.afeae61678d730f91028aa93604e6099.jpg

 

Czyli w Niemczech jest, we Francji jest, w Belgii jest... Chyba tylko w Polsce nie ma. Po co sprzedawać 98, kiedy można praktycznie prawie taką samą 100 sprzedawać dużo drożej.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mz56 napisał:

Ja to chyba jakiś niedorozwój jestem. Czytać nie potrafię !  :th_dash:

W drodze powrotnej u Niemca na Shella nie trafiłem.

Ale Francja i Belgia ???!!! Zdjęcia z 11 i 12 września:

 

 

 

 

 

Czyli w Niemczech jest, we Francji jest, w Belgii jest... Chyba tylko w Polsce nie ma. Po co sprzedawać 98, kiedy można praktycznie prawie taką samą 100 sprzedawać dużo drożej.

 

Pozdrawiam.

 

Ano tak to sobie wymyślili, że w Polsce nie ma. A ten V-Power to zwykła bena 95 z nieco większą zawartością dodatku uszlechetniającego niż w zwykłej Shell Fuelsave 95, który to dodatek i tak nic nie daje, co udowadniały niezależne testy. A już na pewno nie podnosi wydajności, czyli mocy i zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 24.09.2019 o 12:59, mz56 napisał:

Ja to chyba jakiś niedorozwój jestem. Czytać nie potrafię !  :th_dash:

W drodze powrotnej u Niemca na Shella nie trafiłem.

Ale Francja i Belgia ???!!! Zdjęcia z 11 i 12 września:

20190911_144133a.jpg.23dd91db1e78f9f0110c1f976e85db29.jpg

 

 

20190912_135514a.jpg.afeae61678d730f91028aa93604e6099.jpg

 

Czyli w Niemczech jest, we Francji jest, w Belgii jest... Chyba tylko w Polsce nie ma. Po co sprzedawać 98, kiedy można praktycznie prawie taką samą 100 sprzedawać dużo drożej.

 

Pozdrawiam.

 

Tak jak pisalem niedawno, w Niemczech Super 98 na Shell nie ma od lat i nadal nie ma...

Shell-Zapf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie miejsce na to a może tak. W każdym razie ktoś słyszał z Was o tym?
http://www.dave-cushman.net/misc/mannject.html

Założyłem to jakiś czas już temu. Jestem mile zaskoczony, spalanie ok 2 litrów mniejsze i jakby chętniej wyjeżdżał pod wzniesienia na ekspresówce (S52). Wody leci ok 1L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie miejsce na to a może tak. W każdym razie ktoś słyszał z Was o tym?
http://www.dave-cushman.net/misc/mannject.html

Założyłem to jakiś czas już temu. Jestem mile zaskoczony, spalanie ok 2 litrów mniejsze i jakby chętniej wyjeżdżał pod wzniesienia na ekspresówce (S52). Wody leci ok 1L/100km.

Poka zdjęcia! Bardzo ciekawa sprawa.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rydzada napisał:

Ano tak to sobie wymyślili, że w Polsce nie ma. A ten V-Power to zwykła bena 95 z nieco większą zawartością dodatku uszlechetniającego niż w zwykłej Shell Fuelsave 95, który to dodatek i tak nic nie daje, co udowadniały niezależne testy. A już na pewno nie podnosi wydajności, czyli mocy i zużycia paliwa.

Sam tankuje na Shellu, jeśli tylko mam okazję. To jest dla mnie przerażające, że dalej wmawia się ludziom, że te super v power turbo extra plus paliwa są lepsze... Jak gościu zobaczył, że mam też gaz to od razu zaczął gadke, że nie powinienem lac fuelsave, tylko te droższe, bo to to jest lepsze, Panie przy gazie to tylko to... Tyle lat robienia ludzi w bambuko, masakea

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według znajomych pracujących w Płocku, na Shell jadą cysterny z naszych rafinerii, może w innej specyfikacji ale z Polskim wkładem :-)

a tak mimochodem, na mojej lokalnej stacji zatankowałem 98, i spalanie spadło o 1-1,2 litra/100km , nie mówiąc o kulturze pracy silnika... cena to 20gr więcej ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy96, może tylko w Twoich okolicach. Ja w Niemczech widziałem i 100 i 98. Podobnie chyba było i we Francji. O ile dobrze pamiętam. Nie było to najważniejsze w mojej podróży. Raz 100, raz 98. I tak jak pisałem, tankowałem w Niemczech Shell 98 jadąc w stronę Francji. Gdzieś w okolicach Chemnitz. Nie widzę powodu, dla którego miałbym ściemniać. W Hiszpanii i Portugalii nie kojarzę. Tam głównie Repsol, BP, Esso i Agip.

Tak przy okazji trasa tegorocznego urlopu:

Urlop_2019.thumb.jpg.1f5beeac6ec56aa30bcf2a0cec5fb081.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Herbert napisał:

Według znajomych pracujących w Płocku, na Shell jadą cysterny z naszych rafinerii, może w innej specyfikacji ale z Polskim wkładem :-)

Zgadza się w 100%, ale  z jednym wyjątkiem.., V-Power Racing 100 - to paliwo przyjeżdża tylko z rafinerii zachodnich (Niemieckich i Belgijskich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dzik44 napisał:

Zgadza się w 100%, ale  z jednym wyjątkiem.., V-Power Racing 100 - to paliwo przyjeżdża tylko z rafinerii zachodnich (Niemieckich i Belgijskich)

Ale czy jest sens tankowac 100 do silnika, który zalecane ma np 95 oktanow? Z tego, co się orientuję, to nie pomaga, a i może odwrotnie, chyba że się mylę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens i to spory jeśli zależy Ci naprawdę na silniku Twojego auta.. Bo że jest najdroższe to fakt ale najlepsze też - coś za coś..

A zalecane jest dokładnie to: paliwo o liczbie oktanowej nie mniejszej niż 95 oktanów (ja tak mam w instrukcji do FXT) .., czyli że 95 jest to dolna wartość graniczna jaką dopuszcza producent.. Resztę każdy tłumaczy sobie jak chce lub rozumie.

Najlepiej rzuć okiem na wątek o Spalaniu stukowym - w Pytaniach do Dyrekcji..

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dzik44 napisał:

Jest sens i to spory jeśli zależy Ci naprawdę na silniku Twojego auta.. Bo że jest najdroższe to fakt ale najlepsze też - coś za coś..

A zalecane jest dokładnie to: paliwo o liczbie oktanowej nie mniejszej niż 95 oktanów (ja tak mam w instrukcji do FXT) .., czyli że 95 jest to dolna wartość graniczna jaką dopuszcza producent.. Resztę każdy tłumaczy sobie jak chce lub rozumie.

Najlepiej rzuć okiem na wątek o Spalaniu stukowym - w Pytaniach do Dyrekcji..

Ciekawe, obczaje. Ja gdzieś kiedyś usłyszałem (i tym się kierowalem), że jak producent zaleca 95,to lac 95 bo do takiej benzyny jest silnik dostosowany, a więcej nie znaczy wtedy lepiej, widocznie żyłem w błędzie :o

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale musi być to jednoznacznie określone. 

W przypadku zwrotów "nie mniej niż;  przynajmniej" itp. to już oznacza tylko dolną, dopuszczalną granicę oktanową paliwa.

A i jego faktyczna jakość sama w sobie to też już inna "bajka"..;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dzik44 napisał:

Masz rację, ale musi być to jednoznacznie określone. 

W przypadku zwrotów "nie mniej niż;  przynajmniej" itp. to już oznacza tylko dolną, dopuszczalną granicę oktanową paliwa.

A i jego faktyczna jakość sama w sobie to też już inna "bajka"..;)

 

 

O jakości nawet nie mówię, szkoda nerwów.. :censored: dla prostego przykładu. Poprzednim autem, Opelkiem robiłem 380-400km na butli LPG. Raz w trasie w Niemczech zalalem cała butlę, nagle było dobre 80km więcej. Może to przypadek, ale chyba niestety nie.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mz56 napisał:

Legacy96, może tylko w Twoich okolicach. Ja w Niemczech widziałem i 100 i 98. Podobnie chyba było i we Francji. O ile dobrze pamiętam. Nie było to najważniejsze w mojej podróży. Raz 100, raz 98. I tak jak pisałem, tankowałem w Niemczech Shell 98 jadąc w stronę Francji. Gdzieś w okolicach Chemnitz. Nie widzę powodu, dla którego miałbym ściemniać. W Hiszpanii i Portugalii nie kojarzę. Tam głównie Repsol, BP, Esso i Agip.

Tak przy okazji trasa tegorocznego urlopu:

 

Nie, nie w moich okolicach, jezdze po calych Niemczech. Tu jest interaktywna mapka stacji Shell w Niemczech i Europie. https://www.shell.de/autofahrer/shell-station-locator.html#iframe=Lz9sb2NhbGU9ZGVfREUjL0A1MS40OTUwNiw5LjUzNjEzLDZ6

Po znalezieniu stacji mozna sprawdzic jakie rodzaje paliwa ma w ofercie. Super98 jest ale we Francji. Znajdz prosze choc jedna stacje Shell w Niemczech ktora sprzedaje  Super98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, Dzik44 napisał:

Zgadza się w 100%, ale  z jednym wyjątkiem.., V-Power Racing 100 - to paliwo przyjeżdża tylko z rafinerii zachodnich (Niemieckich i Belgijskich)

A tego nie wiedziałem:o dopytam znajomych...

PS jest ryzyko , że nasza 98 jest tak na prawdę 95:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Danko napisał:

Poprzednim autem, Opelkiem robiłem 380-400km na butli LPG. Raz w trasie w Niemczech zalalem cała butlę, nagle było dobre 80km więcej. Może to przypadek, ale chyba niestety nie.. 

"Europa dwu prędkości" albo dwu jakościB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Herbert napisał:

PS jest ryzyko , że nasza 98 jest tak na prawdę 95:biglol:

Myślę że aż tak to może nie.., ale sama jakość naszych paliw jednak prawdopodobnie "odstaje" od tych zachodnich..

Sądzę że jednie nasze paliwa 98 "Premium" (Dynamic ; Verva itp.) są w miarę ok.

A reszta jest jaka jest..:unsure: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Dzik44 napisał:

Sądzę że jednie nasze paliwa 98 "Premium" (Dynamic ; Verva itp.) są w miarę ok.

A reszta jest jaka jest..:unsure: 

Próbowałem każdego,:huh: a jeżdżę na lokalnej 98 i jest najlepiej... ale i z gazem tak było... Widać lokalna stacja przynależna do właściciela floty TiRów nie chrzci paliwa;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Herbert napisał:

 

A tego nie wiedziałem:o dopytam znajomych...

PS jest ryzyko , że nasza 98 jest tak na prawdę 95:biglol:

Na stacjach dużych koncernów, w zasadzie wszystkich: BP, Lotos, Orlen, Total, Shell, Circle (Statoil) ryzyka nie ma. 98 to 98, 95 to 95. To jest mega pilnowane. Wierzcie mi, zawodowo uczestniczę w procederze :) Stacje małe, tzw. prywatne - nie wypowiadam się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem warto oddzielić różnice w jakości LPG pomiędzy stancjami od niewielkich różnić w Pb....

1) w przypadku LPG porażką jest tankowanie o 10% taniej przy np.Auchan aby auto spaliło 15% więcej gazu i w dotrysku Pb  oraz zamulało instalacje

2) przy Pb 98 i 95 różnice jakościowe są niewielkie

3) nie do końca uzasadnione jest zalewanie naszych Subaru Pb98 i wyżej....co innego w Subaru po tuningu etc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...